Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#2721
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts

Sziasztok!

 

Meg tudnátok mondani,hogy egy Shimano FC-M442 négyszögtengelyes hajtómű helyére,ami 113 mm tengelyhosszú monoblokkal van szerelve,megfelel-e ez a hajtómű a hozzá csomagolt középrésszel?

 

http://www.bike-disc...2345/wg_id-8794


Edited by silboy, 2014. April 15. - 19:06.


#2722
kotovics

kotovics

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

Sziasztok

 

Tud valaki segíteni abban, hogy a shimano 775 xt hajtóműre (9seb.), ami át lett alakítva 2X9 sebességesre, felszerelhető ez:?

http://www.bike-disc...-m785-40t-85681

 

Ez a 2x10 seb, 785-ös xt lánctányérja. Elvileg a lyukkör ugyanúgy 104mm, a 9-seb láncnak meg ha jól tudom mennie kellene vele.!?

Ami eddig volt rajta (Specialites TA), az nagyon keveset bir, túl gyorsan tönkremegy.

Ez egy kicsit drágább lenne, de talán tartósabb is?


Edited by kotovics, 2014. April 15. - 12:21.


#2723
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Az XT fogaskoszorúra egyetlen okom van, a drága agy alumínium kazettatestét féltem a bemaródástól. Az XT soron 6 fogaskerékig kiterjesztett alumínium tartóbak van, az SLX-en 3. Ezt leszámítva bőven jó lenne az SLX, legalábbis nekem.



#2724
Netkuszkusz

Netkuszkusz

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

Olvastam már több helyen, ahol a vegyes rendszert tartották a legjobb ár/érték arányúnak (SLX/XT mix). Ez esetben a fogaskoszorút szerették XT-ben meghatározni. Később pedig lehet venni SLX-t és valamit leszerelni az XT-ről és rátenni az SLX-re (arra már nem emlékszem, hogy pontosan mit). Miért gondolkozol HG5x/6x-ben, ha vannak XTR elemek is a gépeden?

 

Gondolom az alsó 3 fogas, ami XT-ről átkerülne rá.

 

Azért, mert ígyis-úgyis elkopik, és nem mindegy, hogy mennyit dobok ki rá kétévente (még ha valamennyivel tovább is bírja egy ilyen SLX/XT mix). Végül HG-61 lett, tökéletesen szépen vált, ennyi a lényeg. Az XTR lánchoz sem ragaszkodnék, de az az egyetlen, ami nem szakad el, és mellesleg olcsón szereztem idén. Köszi a segítséget, ha legközelebb is elkopik, meglátjuk, épp mire futja. De most több ezer km áll előttem. :]


Edited by Netkuszkusz, 2014. April 13. - 14:21.


#2725
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Mielőtt vettem a fully-t, kollégáét kipróbálhattam. Akkora olajsarat, mint ami annak a bringának a hajtóművén volt, még nem láttam. Ja, de, igen, láttam: a váltógörgőimen... Tuti, hogy a srác olajozott ugyan, de nem takarított.

Egyik bicajos srác, akivel járunk "edzeni", a múlt héten kérdezte, h hogyhogy az én bicajom úgy néz ki, mintha új lenne, csili-vili, stb. Most vett 300-ért egy montit, kicsit kiokosítottam, h mit-merre. Nem reménytelen a gyerek. :) Van láncbontószeme, használni is szokta. Alap dolgokat elmagyaráztam.



#2726
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts
Mielőtt vettem a fully-t, kollégáét kipróbálhattam. Akkora olajsarat, mint ami annak a bringának a hajtóművén volt, még nem láttam. Ja, de, igen, láttam: a váltógörgőimen... Tuti, hogy a srác olajozott ugyan, de nem takarított.

#2727
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 posts

Az olajjal keveredve tökéletes csiszoló pasztát alkotnak. ...A lánc belső lapjai között megreked a retek+ a tányéron lévő és indul a móka. 

 

Ott a pont!



#2728
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Hol ezzel a baj? Ebben még rengeteg van. Rendszeresen kell pucolni a tányérokat és a sort nem csak a láncot, mert a könnyűfém ötvözet tányérokat hamar megeszi a sár és a por. Az olajjal keveredve tökélete csiszoló pasztát alkotnak. Ezért látszik ezen a tányéron is inkább az oldalán a kopás, a lánc nyoma. A lánc belső lapjai között megreked a retek+ a tányéron lévő és indul a móka. Ráadásul váltós gépnél soha nem fut egyenesen a lánc ami még fokozza az egészet.... SZERINTEM :)


  • Vejne likes this

#2729
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts


Láttam azt a tányért...mutattad...mint az új. De ízlések és pofonok...

erre mit mondanál? :)

 

1974391_602448436512450_4647124849496906
 

1939757_602448469845780_8795466394298911

1622533_602448349845792_5408464476408553

1614597_602448406512453_7406803096660374
 
csak ma vettem észre, hogy nem olyan, mint tavaly év elején volt. :) Gyakran mondom, hogy a Mirage UT ugyanaz, mint a Centaur, Sans Lánctányérok. A kistányérral nem lesz gondom, acél, a nagytányér viszont valami préselt anyagú :)
 
ps: ne figurázzátok ki a trollt, tavaly kezdett hobbiszinten kerékpározni, s újdonság még neki, hogy vannak alkatrészek, amik használódnak :D

Edited by Vejne, 2014. April 12. - 18:31.


#2730
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Nekem a sramon nagyjából ennyi km után alig voltak fogak kb 2mm.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2731
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Ma görgőket cseréltem (8-10000 km?) XT hátsó váltóban, a fogak szélessége mindkettőn 25-30%-al fogyott :o



#2732
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)

Igen, a zsír dermed meg. Másfajta zsír kell, vagy olaj a szabadonfutóba. Az is lehet hogy túlságosan megtömték zsírral s a mennyiség a gond nem a minőség.


Edited by xian, 2014. April 11. - 15:40.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#2733
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

ha tenyleg homerseklethez kotheto a hibajelenseg es a szervizekben is mar csereltek ezt azt (feltetelezem lancos biztos es talan sort is) 

akkor a szabadonfutoban lehet a gond.talan a gyari koszos zsir hidegben megdermed es akadalyozza a kalapacsok mozgasat.

 


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#2734
zsoca6000

zsoca6000

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok! Új vagyok még itt, és egy kérdéssel fordulnék a hozzá értőkhöz. Tavaly vettem egy Merida Matts 40-est használtan, és van egy olyan problémája, hogy ahogy lehűlik a levegő olyan 10 fok alá, egyszerűen nem lehet tekerni, gyakorlatilag szalajt. Nem csak akdozva, hanem folyamatosan. Rettentően idegesít, mert azt gondolnám, hogy ez csak nem egy olyan nagy probléma, amit ne lehetne orvosolni, de úgy tűnik tévedtem, ugyanis már 3 helyen csináltattam (köztük MÁRKASZERVÍZBEN is), mindenki kicserélt ezt-azt rajta, elkértek x ezer ft-ot, de azóta sem jó. Mi lehet ez a titiokzatos hiba, amire nem tud rájönni senki? Ez számomra felfoghatatlan. Én sajnos nem értek hozzá, de szeretnék egy jó bringát csinálni belőle, ha már kiadtam rá ennyi pénzt. Ötletek esetleg? Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!



#2735
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 posts

Lehetséges, hogy a lánc különböző helyeken nagyon különböző mértékben kopik? Találtam egy olyan szakaszt, ahol 0,75-öt mérve beesik, de ha egy lukkal odébb mérem, akkor meg még 3 mm-t kilóg a szerszám (BBB BTL-51) a lánc vonalából. Valóban volt egy két szerencsétlen váltás, amikor nagyot reccsent a lánc, és ott nyilván azon a helyen jobban kopottabb lehet, de mi ilyenkor a teendő? Mi az igazság a kopás mértékét illetően? Több helyen mérni, és átlagot számolni? :)



#2736
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts

Elárulom már..... Lehet rosszul fogalmaztam. Normál lánc cserére gondoltam. Felrakom, pucolom, kenem... Ha elkopik akkor igen..... kiba.....om  a kukába és veszek egy másikat, mert ez egy kopó alkatrész. Szerintem. De ez hitvallás kérdése, nincs jó módszer...

Lecseréled, o.k. De hány km-enként ? Vagy a nyúlásmérővel figyeled és akkor cserélsz ?

Azért furcsa a módszered, mert attól, hogy új láncokat veszel, attól még kopnak a fogaskerekek is és ezt követed le a cserélgetéssel.

De ez tényleg hitvallás. Bár mondom, most járok 21 ezer km körül a rendszeremben és köszöni szépen, tökéletesen fogadja a cserélt láncokat, szóval még sok ezer van benne. Ezt egy darab lánccal nem hiszem, hogy megcsinálnám.


Marci

#2737
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Láttam azt a tányért...mutattad...mint az új. De ízlések és pofonok...



#2738
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Az első tányérok alig kopnak a méretükből adódóan, ha rendszeresen cseréled a láncokat mindenféle vetésforgó nélkül....

Nekem már kopott el nagy, és középső lánctányér is elöl. Illetve részemről már kopottnak minősült, le is cseréltem. Az sem olcsó mulatság.



#2739
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Elárulom már..... Lehet rosszul fogalmaztam. Normál lánc cserére gondoltam. Felrakom, pucolom, kenem... Ha elkopik akkor igen..... kiba.....om  a kukába és veszek egy másikat, mert ez egy kopó alkatrész. Szerintem. De ez hitvallás kérdése, nincs jó módszer...



#2740
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts

Áruld már el, hogy vetésforgó nélkül minek a láncokat cserélgetni ? Lecseréled és kidobod, vagy mi ??


Marci