Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#221
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

azon csodalkozom, hogy vki ezt beprobalta - sose volt kompatibilis :)



#222
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ha 12-sebességes SRAM váltást használ valaki Shimano sorral és valahogy nem akar tökéletesen működni a váltás sehogy, akkor íme, egy lehetséges ok:

 

Spacing a fogaskerekek közt:

  • 12s shimano 3.55 mm
  • 12s sram 3.65 mm
  • ...
  • when cassettes aligned by first cog, mixing accuracy 0..+1mm
  • when cassettes aligned by middle cog, mixing accuracy -0.5..+0.5mm

 

 

VhPwRSD.png

 

Forrás: https://weightweenie...ic.php?t=152690


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#223
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Láttam a grammozós topikban, hogy új szerzeményed lett. Szuper cucc! wink.png

 

Megragadom az alkalmat, ha már szóba kerültem. A merev gépre bő 1 éve installáltam az AXS-t és a hajtásláncom tartóssága egyenesen döbbenetes.

Kétféle láncnyúlás mérővel mértem rá éppen hétfőn, egy ParkTool CC-2-vel és az új ParkTool CC-4-gyel, ami kifejezetten 12-es rendszerekhez ajánlott és nem esik be a 0.25-ös nyúlás sem!

 

Szerviznaplóm szerint 24373 km-nél installáltam, most 29364 km van a gépben. Igen, ez pár km híján 5000 km!

Első tányér: SRAM 34t Eagle

Lánc: XX1 rainbow (AXS)

Sor: 10-50t XX1 rainbow (AXS)

Váltás: AXS XX1

Nos, 6441 km a naplóm szerint és ugyan éppen hogy csak, de még mindig nem esik be a Parktool CC-4 a 0.25mm-es nyúlásra. Igen, első lánc, minden az eredeti még.. :D



#224
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Elkopott a CX bringámon a hajtás. Shimano Ultegra 11-34 sor, Ultegra lánc (waxolva) és a Cannondale OPI 40T tányér. Most cseréltem láncot és sort ugyanolyanra. Az ok is, viszont a lánctányéron nagyon recseg a lánc ha picit megterhelem. A tányéron látok kopást a fogak profilján. Foglalkozzak ezzel vagy csere? Én nem gondolom normálisnak. A sor és a lánctányér két láncot bírt ezek szerint. Nagyjából 8000 km. Szerintem szét fogja cseszni a láncot, az meg a sort.

Esélyes hogy csak ennyit bírt. Inkább cseréld szerintem.



A sebesség mindent megold.

 


#225
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Elkopott a CX bringámon a hajtás. Shimano Ultegra 11-34 sor, Ultegra lánc (waxolva) és a Cannondale OPI 40T tányér. Most cseréltem láncot és sort ugyanolyanra. Az ok is, viszont a lánctányéron nagyon recseg a lánc ha picit megterhelem. A tányéron látok kopást a fogak profilján. Foglalkozzak ezzel vagy csere? Én nem gondolom normálisnak. A sor és a lánctányér két láncot bírt ezek szerint. Nagyjából 8000 km. Szerintem szét fogja cseszni a láncot, az meg a sort.



#226
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

Nekem ugyanez a sor (1150) van fenn, ezzel vettem a bringát, majd tavaly cseréltem újra, és kb 2500 km alatt két lánccal elkopott az alja úgy, hogy ugrott a harmadik lánc. Waxszolva vannak a láncok (Soudal, Squirt), de pont akkor volt egy olyan időszak, hogy száraz időben sokat mentem homokon, és egyből recsegett a lánc (ujjal tekergetve csak). Azt hittem az ette meg, de aztán karakoram írásán elgondolkodva már valószínűsítem, hogy nem ez lesz. Most az új soron a második lánc van, kíváncsi leszek mit mutat majd az új. Lehet, hogy meg kellene lépni a jobb sorokat, amivel nem az a baj, hogy sokkal drágább, hanem az, ha arra sem tudok vigyázni (homok, sár), és szétkopik 3-4000 km alatt.

Úgy tűnik, nem egyedi a problémám. Én épp ezért hajlok most a 12 sebességes Shimano sorok felé, mivel ott épp az érintett alsó lánckerekek külön is cserélhetőek, így nem kell eldobni egy jó sort az alsó 2-3-4 lánckerék túlzott kopása miatt.



#227
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 95 hozzászólás
Nekem ugyanez a sor (1150) van fenn, ezzel vettem a bringát, majd tavaly cseréltem újra, és kb 2500 km alatt két lánccal elkopott az alja úgy, hogy ugrott a harmadik lánc. Waxszolva vannak a láncok (Soudal, Squirt), de pont akkor volt egy olyan időszak, hogy száraz időben sokat mentem homokon, és egyből recsegett a lánc (ujjal tekergetve csak). Azt hittem az ette meg, de aztán karakoram írásán elgondolkodva már valószínűsítem, hogy nem ez lesz. Most az új soron a második lánc van, kíváncsi leszek mit mutat majd az új. Lehet, hogy meg kellene lépni a jobb sorokat, amivel nem az a baj, hogy sokkal drágább, hanem az, ha arra sem tudok vigyázni (homok, sár), és szétkopik 3-4000 km alatt.
  • Papszi kedveli ezt

#228
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Jó kérdés, ezeket nemigen vezetem, ha el is kezdtem, biztos valahol abbamaradt a jegyzetelés. De amúgy olcsó SRAM láncokat használok, 1130, 1110 is volt rajta. Nálam szerintem lényegében kettő darab, talán pont ebben a sorrendben.

Amikor 1-2 hónapja felpróbáltam rá egy új KMC-t, annak szörnyű hangja volt, és mégjobban hajlamos volt ugrani (nem meglepő módon). Szóval úgy döntöttem, ezt már így egyben használom el, és hamarosan kap új sort is. Ez a gravelen van, sok sárt nem kap, de őszintén szólva nem emlékszem, hogy a tavaly májusi Balaton Maratonon vajon ez a sor volt-e a montin, vagy a másik, mert az alatt egy 1130-as lánc gallyra ment, igaz, volt már benne legalább 1000 km, a sarazás után már belement a mérő.



#229
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

a 1150-es mostanra nekem is kopott, a 12 biztos ugrik, ha odalépek, valószínűleg a 14 és talán a 16T is, de én beletehettem bő 3000 Km-t, az előző tulaj meg ki tudja, mennyit. A 180-as hajtókarod mondjuk nem a pörgetést juttatja eszembe smile.png - nem mintha azzal nem lehetne.

Pontos km adatot sajnos nem tudok, a bicóban ~4000Km van, de valamennyit használtam más kerékkel és sorral is.

Milyen lánccal/láncokkal használtad?

Nem vagyok pörgetős fajta, de nem is 60-as fordulattal hajtok. Igazából azért háborít fel ez a rendkívül gyenge, 2000km-es futásteljesítmény, mert a másik 29-es biciklimen egy 11-34-es, 9-es xt sor van, ami 3x ennyi km-ert bírt ki, mire ugyanilyen állapotba került, pedig azon a biciklimen is 180-as kar van, és ugyanúgy használtam, mint a másik biciklim..



#230
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.557 hozzászólás

A mi szükséges vagy szükségtelen az valóban egyéni preferencia (valakinek egy pick up is szükségtelen de mégsem tudok elképzelni annál többcélúbb járművet munkára-családra-utazásokra-akár off road mókára). Ezzel ezt át is ugranám. 

 

40 éves vagyok, 22 éve kerékpározom igen aktívan. 1x sem zúztam még le a váltómat, kötöttem csomót a vázamra vagy hasonló.

A váltót újra lehet építeni, nem kell eldobni a motort-elektronikát (ami drága).

 

Számomra teljesen megmagyarázhatatlan az AXS szükségessége de persze a te dolgot mit veszel. Haver pont most zúzta le a váltóját és nagyon nem mindegy hogy egy 500+ €-s vagy egy 75€ XT váltó pusztul. De azt is megértem hogy van akinek ez nagyon nem számít. Mondom mindezt úgy hogy nagyon tetszik az axs rendszer, az "egyszerűsége", a bringa tiszta kinézete.
 


karakoram módosította - 2020. augusztus 25. - 10:29


#231
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

a 1150-es mostanra nekem is kopott, a 12 biztos ugrik, ha odalépek, valószínűleg a 14 és talán a 16T is, de én beletehettem bő 3000 Km-t, az előző tulaj meg ki tudja, mennyit. A 180-as hajtókarod mondjuk nem a pörgetést juttatja eszembe :) - nem mintha azzal nem lehetne.

Pontos km adatot sajnos nem tudok, a bicóban ~4000Km van, de valamennyit használtam más kerékkel és sorral is.

 

Na ez elég komoly!

A Sram XG-1150 (10-42 full pin) soromon a 12-14-16-18 lánckerekek 2000km alatt úgy elkoptak, hogy sprintnél az új lánc ugrik rajta. A sort 3 lánccal használtam, vetésforgóban, 2db pc x1-es és egy pc 1130-as lánccal, 38-as első lánctányérral, 180mm-es hajtókarral. Egyedül a pc1130-as ment el 0.75-ig, az egyik pc x1 0.5 körül van, a másik gyakorlatilag új (ezt vettem legkésőbb). Nem saraztam, nem mentem kenés nélkül, viszont nehéz vagyok (90kg), és versenyen használtam.

Azon gondolkodtam, hogy egy új 1150-es fogsor egy 12-es xx1-es lánccal vajon többet fog-e bírni, mint az előző setup, vagy sem... Német Bike teszt alapján pl. a Shimano XT és a GX sor lánckerekei között nincs szignifikáns eltérés a mért keménységet illetően, tehát elvileg nincs rossz anyagból a 1150 sor.



#232
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

3 hete írtam, magamat idézném (igaz 11-50-es sorokkal jártam végig):

http://forum.bikemag...lokk/?p=1240298

Számomra teljesen megmagyarázhatatlan az AXS szükségessége de persze a te dolgot mit veszel. Haver pont most zúzta le a váltóját és nagyon nem mindegy hogy egy 500+ €-s vagy egy 75€ XT váltó pusztul. De azt is megértem hogy van akinek ez nagyon nem számít. Mondom mindezt úgy hogy nagyon tetszik az axs rendszer, az "egyszerűsége", a bringa tiszta kinézete.
 


Marci

#233
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.557 hozzászólás

3 hete írtam, magamat idézném (igaz 11-50-es sorokkal jártam végig):

http://forum.bikemag...lokk/?p=1240298

 

 

Na ez elég komoly!

A Sram XG-1150 (10-42 full pin) soromon a 12-14-16-18 lánckerekek 2000km alatt úgy elkoptak, hogy sprintnél az új lánc ugrik rajta. A sort 3 lánccal használtam, vetésforgóban, 2db pc x1-es és egy pc 1130-as lánccal, 38-as első lánctányérral, 180mm-es hajtókarral. Egyedül a pc1130-as ment el 0.75-ig, az egyik pc x1 0.5 körül van, a másik gyakorlatilag új (ezt vettem legkésőbb). Nem saraztam, nem mentem kenés nélkül, viszont nehéz vagyok (90kg), és versenyen használtam.

Azon gondolkodtam, hogy egy új 1150-es fogsor egy 12-es xx1-es lánccal vajon többet fog-e bírni, mint az előző setup, vagy sem... Német Bike teszt alapján pl. a Shimano XT és a GX sor lánckerekei között nincs szignifikáns eltérés a mért keménységet illetően, tehát elvileg nincs rossz anyagból a 1150 sor.


  • Papszi kedveli ezt

#234
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

egyetlen darab XX1 rainbow lánc

Na ez elég komoly!

A Sram XG-1150 (10-42 full pin) soromon a 12-14-16-18 lánckerekek 2000km alatt úgy elkoptak, hogy sprintnél az új lánc ugrik rajta. A sort 3 lánccal használtam, vetésforgóban, 2db pc x1-es és egy pc 1130-as lánccal, 38-as első lánctányérral, 180mm-es hajtókarral. Egyedül a pc1130-as ment el 0.75-ig, az egyik pc x1 0.5 körül van, a másik gyakorlatilag új (ezt vettem legkésőbb). Nem saraztam, nem mentem kenés nélkül, viszont nehéz vagyok (90kg), és versenyen használtam.

Azon gondolkodtam, hogy egy új 1150-es fogsor egy 12-es xx1-es lánccal vajon többet fog-e bírni, mint az előző setup, vagy sem... Német Bike teszt alapján pl. a Shimano XT és a GX sor lánckerekei között nincs szignifikáns eltérés a mért keménységet illetően, tehát elvileg nincs rossz anyagból a 1150 sor.



#235
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

egyetlen darab XX1 rainbow lánc



#236
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

Láttam a grammozós topikban, hogy új szerzeményed lett. Szuper cucc! wink.png

 

Megragadom az alkalmat, ha már szóba kerültem. A merev gépre bő 1 éve installáltam az AXS-t és a hajtásláncom tartóssága egyenesen döbbenetes.

Kétféle láncnyúlás mérővel mértem rá éppen hétfőn, egy ParkTool CC-2-vel és az új ParkTool CC-4-gyel, ami kifejezetten 12-es rendszerekhez ajánlott és nem esik be a 0.25-ös nyúlás sem!

 

Szerviznaplóm szerint 24373 km-nél installáltam, most 29364 km van a gépben. Igen, ez pár km híján 5000 km!

Első tányér: SRAM 34t Eagle

Lánc: XX1 rainbow (AXS)

Sor: 10-50t XX1 rainbow (AXS)

Váltás: AXS XX1

Ezt a futásteljesítményt 1db lánccal sikerült összehoznod, vagy több darab lánccal vetésforgóban?



#237
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Squirt lube. Már 2014 tavasza óta csak azt használok


  • zeezoltano kedveli ezt

#238
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás
Milyen lánc kenőanyagot használsz?

Megragadom az alkalmat, ha már szóba kerültem. A merev gépre bő 1 éve installáltam az AXS-t és a hajtásláncom tartóssága egyenesen döbbenetes.
Kétféle láncnyúlás mérővel mértem rá éppen hétfőn, egy ParkTool CC-2-vel és az új ParkTool CC-4-gyel, ami kifejezetten 12-es rendszerekhez ajánlott és nem esik be a 0.25-ös nyúlás sem!

Szerviznaplóm szerint 24373 km-nél installáltam, most 29364 km van a gépben. Igen, ez pár km híján 5000 km!
Első tányér: SRAM 34t Eagle
Lánc: XX1 rainbow (AXS)
Sor: 10-50t XX1 rainbow (AXS)
Váltás: AXS XX1



#239
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
A sram sorok azert piszkosul dragak, 3x ar van egy xt es egy x01 kozott.

#240
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Láttam a grammozós topikban, hogy új szerzeményed lett. Szuper cucc! ;)

 

Megragadom az alkalmat, ha már szóba kerültem. A merev gépre bő 1 éve installáltam az AXS-t és a hajtásláncom tartóssága egyenesen döbbenetes.

Kétféle láncnyúlás mérővel mértem rá éppen hétfőn, egy ParkTool CC-2-vel és az új ParkTool CC-4-gyel, ami kifejezetten 12-es rendszerekhez ajánlott és nem esik be a 0.25-ös nyúlás sem!

 

Szerviznaplóm szerint 24373 km-nél installáltam, most 29364 km van a gépben. Igen, ez pár km híján 5000 km!

Első tányér: SRAM 34t Eagle

Lánc: XX1 rainbow (AXS)

Sor: 10-50t XX1 rainbow (AXS)

Váltás: AXS XX1


  • zsbacsi kedveli ezt