azon csodalkozom, hogy vki ezt beprobalta - sose volt kompatibilis
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#221
Posted 2020. September 11. - 11:14
#222
Posted 2020. September 11. - 10:18
Ha 12-sebességes SRAM váltást használ valaki Shimano sorral és valahogy nem akar tökéletesen működni a váltás sehogy, akkor íme, egy lehetséges ok:
Spacing a fogaskerekek közt:
- 12s shimano 3.55 mm
- 12s sram 3.65 mm
- ...
- when cassettes aligned by first cog, mixing accuracy 0..+1mm
- when cassettes aligned by middle cog, mixing accuracy -0.5..+0.5mm
Forrás: https://weightweenie...ic.php?t=152690
- Kisherceg and Rabbit like this
#223
Posted 2020. September 11. - 08:06
Láttam a grammozós topikban, hogy új szerzeményed lett. Szuper cucc!
Megragadom az alkalmat, ha már szóba kerültem. A merev gépre bő 1 éve installáltam az AXS-t és a hajtásláncom tartóssága egyenesen döbbenetes.
Kétféle láncnyúlás mérővel mértem rá éppen hétfőn, egy ParkTool CC-2-vel és az új ParkTool CC-4-gyel, ami kifejezetten 12-es rendszerekhez ajánlott és nem esik be a 0.25-ös nyúlás sem!
Szerviznaplóm szerint 24373 km-nél installáltam, most 29364 km van a gépben. Igen, ez pár km híján 5000 km!
Első tányér: SRAM 34t Eagle
Lánc: XX1 rainbow (AXS)
Sor: 10-50t XX1 rainbow (AXS)
Váltás: AXS XX1
Nos, 6441 km a naplóm szerint és ugyan éppen hogy csak, de még mindig nem esik be a Parktool CC-4 a 0.25mm-es nyúlásra. Igen, első lánc, minden az eredeti még..
#224
Posted 2020. September 10. - 14:46
Elkopott a CX bringámon a hajtás. Shimano Ultegra 11-34 sor, Ultegra lánc (waxolva) és a Cannondale OPI 40T tányér. Most cseréltem láncot és sort ugyanolyanra. Az ok is, viszont a lánctányéron nagyon recseg a lánc ha picit megterhelem. A tányéron látok kopást a fogak profilján. Foglalkozzak ezzel vagy csere? Én nem gondolom normálisnak. A sor és a lánctányér két láncot bírt ezek szerint. Nagyjából 8000 km. Szerintem szét fogja cseszni a láncot, az meg a sort.
Esélyes hogy csak ennyit bírt. Inkább cseréld szerintem.
A sebesség mindent megold.
#225
Posted 2020. August 31. - 21:57
Elkopott a CX bringámon a hajtás. Shimano Ultegra 11-34 sor, Ultegra lánc (waxolva) és a Cannondale OPI 40T tányér. Most cseréltem láncot és sort ugyanolyanra. Az ok is, viszont a lánctányéron nagyon recseg a lánc ha picit megterhelem. A tányéron látok kopást a fogak profilján. Foglalkozzak ezzel vagy csere? Én nem gondolom normálisnak. A sor és a lánctányér két láncot bírt ezek szerint. Nagyjából 8000 km. Szerintem szét fogja cseszni a láncot, az meg a sort.
#226
Posted 2020. August 26. - 08:25
Nekem ugyanez a sor (1150) van fenn, ezzel vettem a bringát, majd tavaly cseréltem újra, és kb 2500 km alatt két lánccal elkopott az alja úgy, hogy ugrott a harmadik lánc. Waxszolva vannak a láncok (Soudal, Squirt), de pont akkor volt egy olyan időszak, hogy száraz időben sokat mentem homokon, és egyből recsegett a lánc (ujjal tekergetve csak). Azt hittem az ette meg, de aztán karakoram írásán elgondolkodva már valószínűsítem, hogy nem ez lesz. Most az új soron a második lánc van, kíváncsi leszek mit mutat majd az új. Lehet, hogy meg kellene lépni a jobb sorokat, amivel nem az a baj, hogy sokkal drágább, hanem az, ha arra sem tudok vigyázni (homok, sár), és szétkopik 3-4000 km alatt.
Úgy tűnik, nem egyedi a problémám. Én épp ezért hajlok most a 12 sebességes Shimano sorok felé, mivel ott épp az érintett alsó lánckerekek külön is cserélhetőek, így nem kell eldobni egy jó sort az alsó 2-3-4 lánckerék túlzott kopása miatt.
#227
Posted 2020. August 26. - 05:33
- Papszi likes this
#228
Posted 2020. August 25. - 13:17
Jó kérdés, ezeket nemigen vezetem, ha el is kezdtem, biztos valahol abbamaradt a jegyzetelés. De amúgy olcsó SRAM láncokat használok, 1130, 1110 is volt rajta. Nálam szerintem lényegében kettő darab, talán pont ebben a sorrendben.
Amikor 1-2 hónapja felpróbáltam rá egy új KMC-t, annak szörnyű hangja volt, és mégjobban hajlamos volt ugrani (nem meglepő módon). Szóval úgy döntöttem, ezt már így egyben használom el, és hamarosan kap új sort is. Ez a gravelen van, sok sárt nem kap, de őszintén szólva nem emlékszem, hogy a tavaly májusi Balaton Maratonon vajon ez a sor volt-e a montin, vagy a másik, mert az alatt egy 1130-as lánc gallyra ment, igaz, volt már benne legalább 1000 km, a sarazás után már belement a mérő.
#229
Posted 2020. August 25. - 12:19
a 1150-es mostanra nekem is kopott, a 12 biztos ugrik, ha odalépek, valószínűleg a 14 és talán a 16T is, de én beletehettem bő 3000 Km-t, az előző tulaj meg ki tudja, mennyit. A 180-as hajtókarod mondjuk nem a pörgetést juttatja eszembe - nem mintha azzal nem lehetne.
Pontos km adatot sajnos nem tudok, a bicóban ~4000Km van, de valamennyit használtam más kerékkel és sorral is.
Milyen lánccal/láncokkal használtad?
Nem vagyok pörgetős fajta, de nem is 60-as fordulattal hajtok. Igazából azért háborít fel ez a rendkívül gyenge, 2000km-es futásteljesítmény, mert a másik 29-es biciklimen egy 11-34-es, 9-es xt sor van, ami 3x ennyi km-ert bírt ki, mire ugyanilyen állapotba került, pedig azon a biciklimen is 180-as kar van, és ugyanúgy használtam, mint a másik biciklim..
#230
Posted 2020. August 25. - 10:27
A mi szükséges vagy szükségtelen az valóban egyéni preferencia (valakinek egy pick up is szükségtelen de mégsem tudok elképzelni annál többcélúbb járművet munkára-családra-utazásokra-akár off road mókára). Ezzel ezt át is ugranám.
40 éves vagyok, 22 éve kerékpározom igen aktívan. 1x sem zúztam még le a váltómat, kötöttem csomót a vázamra vagy hasonló.
A váltót újra lehet építeni, nem kell eldobni a motort-elektronikát (ami drága).
Számomra teljesen megmagyarázhatatlan az AXS szükségessége de persze a te dolgot mit veszel. Haver pont most zúzta le a váltóját és nagyon nem mindegy hogy egy 500+ €-s vagy egy 75€ XT váltó pusztul. De azt is megértem hogy van akinek ez nagyon nem számít. Mondom mindezt úgy hogy nagyon tetszik az axs rendszer, az "egyszerűsége", a bringa tiszta kinézete.
Edited by karakoram, 2020. August 25. - 10:29.
#231
Posted 2020. August 25. - 09:33
a 1150-es mostanra nekem is kopott, a 12 biztos ugrik, ha odalépek, valószínűleg a 14 és talán a 16T is, de én beletehettem bő 3000 Km-t, az előző tulaj meg ki tudja, mennyit. A 180-as hajtókarod mondjuk nem a pörgetést juttatja eszembe - nem mintha azzal nem lehetne.
Pontos km adatot sajnos nem tudok, a bicóban ~4000Km van, de valamennyit használtam más kerékkel és sorral is.
Na ez elég komoly!
A Sram XG-1150 (10-42 full pin) soromon a 12-14-16-18 lánckerekek 2000km alatt úgy elkoptak, hogy sprintnél az új lánc ugrik rajta. A sort 3 lánccal használtam, vetésforgóban, 2db pc x1-es és egy pc 1130-as lánccal, 38-as első lánctányérral, 180mm-es hajtókarral. Egyedül a pc1130-as ment el 0.75-ig, az egyik pc x1 0.5 körül van, a másik gyakorlatilag új (ezt vettem legkésőbb). Nem saraztam, nem mentem kenés nélkül, viszont nehéz vagyok (90kg), és versenyen használtam.
Azon gondolkodtam, hogy egy új 1150-es fogsor egy 12-es xx1-es lánccal vajon többet fog-e bírni, mint az előző setup, vagy sem... Német Bike teszt alapján pl. a Shimano XT és a GX sor lánckerekei között nincs szignifikáns eltérés a mért keménységet illetően, tehát elvileg nincs rossz anyagból a 1150 sor.
#232
Posted 2020. August 25. - 00:27
3 hete írtam, magamat idézném (igaz 11-50-es sorokkal jártam végig):
Számomra teljesen megmagyarázhatatlan az AXS szükségessége de persze a te dolgot mit veszel. Haver pont most zúzta le a váltóját és nagyon nem mindegy hogy egy 500+ €-s vagy egy 75€ XT váltó pusztul. De azt is megértem hogy van akinek ez nagyon nem számít. Mondom mindezt úgy hogy nagyon tetszik az axs rendszer, az "egyszerűsége", a bringa tiszta kinézete.
#233
Posted 2020. August 24. - 22:53
3 hete írtam, magamat idézném (igaz 11-50-es sorokkal jártam végig):
http://forum.bikemag...lokk/?p=1240298
Na ez elég komoly!
A Sram XG-1150 (10-42 full pin) soromon a 12-14-16-18 lánckerekek 2000km alatt úgy elkoptak, hogy sprintnél az új lánc ugrik rajta. A sort 3 lánccal használtam, vetésforgóban, 2db pc x1-es és egy pc 1130-as lánccal, 38-as első lánctányérral, 180mm-es hajtókarral. Egyedül a pc1130-as ment el 0.75-ig, az egyik pc x1 0.5 körül van, a másik gyakorlatilag új (ezt vettem legkésőbb). Nem saraztam, nem mentem kenés nélkül, viszont nehéz vagyok (90kg), és versenyen használtam.
Azon gondolkodtam, hogy egy új 1150-es fogsor egy 12-es xx1-es lánccal vajon többet fog-e bírni, mint az előző setup, vagy sem... Német Bike teszt alapján pl. a Shimano XT és a GX sor lánckerekei között nincs szignifikáns eltérés a mért keménységet illetően, tehát elvileg nincs rossz anyagból a 1150 sor.
- Papszi likes this
#234
Posted 2020. August 24. - 14:17
egyetlen darab XX1 rainbow lánc
Na ez elég komoly!
A Sram XG-1150 (10-42 full pin) soromon a 12-14-16-18 lánckerekek 2000km alatt úgy elkoptak, hogy sprintnél az új lánc ugrik rajta. A sort 3 lánccal használtam, vetésforgóban, 2db pc x1-es és egy pc 1130-as lánccal, 38-as első lánctányérral, 180mm-es hajtókarral. Egyedül a pc1130-as ment el 0.75-ig, az egyik pc x1 0.5 körül van, a másik gyakorlatilag új (ezt vettem legkésőbb). Nem saraztam, nem mentem kenés nélkül, viszont nehéz vagyok (90kg), és versenyen használtam.
Azon gondolkodtam, hogy egy új 1150-es fogsor egy 12-es xx1-es lánccal vajon többet fog-e bírni, mint az előző setup, vagy sem... Német Bike teszt alapján pl. a Shimano XT és a GX sor lánckerekei között nincs szignifikáns eltérés a mért keménységet illetően, tehát elvileg nincs rossz anyagból a 1150 sor.
#235
Posted 2020. August 24. - 13:09
#236
Posted 2020. August 24. - 12:39
Láttam a grammozós topikban, hogy új szerzeményed lett. Szuper cucc!
Megragadom az alkalmat, ha már szóba kerültem. A merev gépre bő 1 éve installáltam az AXS-t és a hajtásláncom tartóssága egyenesen döbbenetes.
Kétféle láncnyúlás mérővel mértem rá éppen hétfőn, egy ParkTool CC-2-vel és az új ParkTool CC-4-gyel, ami kifejezetten 12-es rendszerekhez ajánlott és nem esik be a 0.25-ös nyúlás sem!
Szerviznaplóm szerint 24373 km-nél installáltam, most 29364 km van a gépben. Igen, ez pár km híján 5000 km!
Első tányér: SRAM 34t Eagle
Lánc: XX1 rainbow (AXS)
Sor: 10-50t XX1 rainbow (AXS)
Váltás: AXS XX1
Ezt a futásteljesítményt 1db lánccal sikerült összehoznod, vagy több darab lánccal vetésforgóban?
#237
Posted 2020. August 01. - 10:10
Squirt lube. Már 2014 tavasza óta csak azt használok
- zeezoltano likes this
#238
Posted 2020. August 01. - 07:09
Megragadom az alkalmat, ha már szóba kerültem. A merev gépre bő 1 éve installáltam az AXS-t és a hajtásláncom tartóssága egyenesen döbbenetes.
Kétféle láncnyúlás mérővel mértem rá éppen hétfőn, egy ParkTool CC-2-vel és az új ParkTool CC-4-gyel, ami kifejezetten 12-es rendszerekhez ajánlott és nem esik be a 0.25-ös nyúlás sem!
Szerviznaplóm szerint 24373 km-nél installáltam, most 29364 km van a gépben. Igen, ez pár km híján 5000 km!
Első tányér: SRAM 34t Eagle
Lánc: XX1 rainbow (AXS)
Sor: 10-50t XX1 rainbow (AXS)
Váltás: AXS XX1
#239
Posted 2020. July 30. - 19:07
#240
Posted 2020. July 29. - 12:37
Láttam a grammozós topikban, hogy új szerzeményed lett. Szuper cucc!
Megragadom az alkalmat, ha már szóba kerültem. A merev gépre bő 1 éve installáltam az AXS-t és a hajtásláncom tartóssága egyenesen döbbenetes.
Kétféle láncnyúlás mérővel mértem rá éppen hétfőn, egy ParkTool CC-2-vel és az új ParkTool CC-4-gyel, ami kifejezetten 12-es rendszerekhez ajánlott és nem esik be a 0.25-ös nyúlás sem!
Szerviznaplóm szerint 24373 km-nél installáltam, most 29364 km van a gépben. Igen, ez pár km híján 5000 km!
Első tányér: SRAM 34t Eagle
Lánc: XX1 rainbow (AXS)
Sor: 10-50t XX1 rainbow (AXS)
Váltás: AXS XX1
- zsbacsi likes this