Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#2541
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Terveztem, hogy a 24 órásra "lebutítom" az amúgy számomra ideális áttételű 2x10 hajtásom, s előre csak egy lánckereket teszek.

Nem könnyű a bringám, nem is érdekel a tömeg, itt sem a -50 gramm lenne a célom, hanem a hajtás egyszerűsítése, illetve a felesleges első váltások elhagyása. Tavaly ugyanezzel az áttétellel mentem, igaz, akkor még "csak" 26-os kerékkel, az akkori tapasztalatok, illetve egy nagyon okos excel táblázat alapján úgy gondolom, hogy a 38/24-es tányérok helyett egy 28-as kistányérral olyan fokozatokat veszítek, amik nem fognak hiányozni. Este felraktam egy tartalék háromtányéros hajtóművet a 28-as a kistányér helyére ment. Normál esetben csak a bal oldalon van egy hézagoló, most azt a nagyon nagy kistányér miatt át kellett raknom jobbra. Iszonyatosan keresztbe fut a lánc...

A nagyobb tányérok rendben vannak (nem meglepő), de a kicsik halálosan gázak. Főleg akkor látni, mikor visszafelé megy a lánc, csörög mint a fene a fentről következő fogaskerék oldalának dörzsölődve. Mit mondjak, eléggé elriadtam az elsőre remeknek tűnő ötlettől.

 

Kíváncsi vagyok a hasonló témában már fertőzöttek tapasztalataira, ötleteire.

Most azt hiszem, az 1x10-et elvetettem. Vagy szétbontom a 38/24-et, s lesz belőle 38/28, vagy bé verzió, a 770-esre felrakom a 32-es középtányér alá a 28-at. Persze ehhez meg nem tudom, mit fog szólni a 2s átdobó (a 28-as kistányérral nincs baja)...

Kistányér nem működik egytányéros rendszerben.



A sebesség mindent megold.

 


#2542
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

Tapasztalat nincs, csak belevau.

 

Egy: Szerintem ne piszkáld a bevált rendszert egyetlen alkalomra, közvetlenül az alkalom előtt. Főleg, ha számottevő előnye nincs, ugyanakkor bizonytalanságot viszel be a rendszerbe. Akarsz 24 órán keresztül azzal szívni, hogy folyton ledobja a láncot, nem úgy jön a váltás, ahogy megszoktad...?

 

 

Kettő: Lehet rendelni 10-es sorhoz kibővítő clustert:

https://www.absolute...pter-28-40.html

 

Meg narrow-wide lánckereket:

https://www.absolute...le-shimano.html

 

Éppen tegnap számoltam, utóbbit felcsattintva egy kb 15e Ft-os "pucér" hajtóműre, hozzárendelve a szükséges Shimano sort, váltót, kart, láncot (SLX - Deore), kb 120e-ből jön ki egy 1*10-es hajtás-váltás rendszer, ami lefedi a montizáshoz szükséges áttétel-tartományt. (312-es euro vételi árfolyammal és e-bike árakkal számoltam. Sram-os verzió is van, azt nem számoltam ki.)

Ez persze nem annyira neked szól, mintsem az újonnan építőknek, a kétszer ennyibe kerülő XX1, X01 alternatívájaként. A fokozatkiosztása ugyan hézagosabb, viszont fel lehet tenni normál kazettára is...

 


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2543
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Terveztem, hogy a 24 órásra "lebutítom" az amúgy számomra ideális áttételű 2x10 hajtásom, s előre csak egy lánckereket teszek.

Nem könnyű a bringám, nem is érdekel a tömeg, itt sem a -50 gramm lenne a célom, hanem a hajtás egyszerűsítése, illetve a felesleges első váltások elhagyása. Tavaly ugyanezzel az áttétellel mentem, igaz, akkor még "csak" 26-os kerékkel, az akkori tapasztalatok, illetve egy nagyon okos excel táblázat alapján úgy gondolom, hogy a 38/24-es tányérok helyett egy 28-as kistányérral olyan fokozatokat veszítek, amik nem fognak hiányozni. Este felraktam egy tartalék háromtányéros hajtóművet a 28-as a kistányér helyére ment. Normál esetben csak a bal oldalon van egy hézagoló, most azt a nagyon nagy kistányér miatt át kellett raknom jobbra. Iszonyatosan keresztbe fut a lánc...

A nagyobb tányérok rendben vannak (nem meglepő), de a kicsik halálosan gázak. Főleg akkor látni, mikor visszafelé megy a lánc, csörög mint a fene a fentről következő fogaskerék oldalának dörzsölődve. Mit mondjak, eléggé elriadtam az elsőre remeknek tűnő ötlettől.

 

Kíváncsi vagyok a hasonló témában már fertőzöttek tapasztalataira, ötleteire.

Most azt hiszem, az 1x10-et elvetettem. Vagy szétbontom a 38/24-et, s lesz belőle 38/28, vagy bé verzió, a 770-esre felrakom a 32-es középtányér alá a 28-at. Persze ehhez meg nem tudom, mit fog szólni a 2s átdobó (a 28-as kistányérral nincs baja)...



#2544
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Verti: ezt a hamis láncot említetted korábban, igazából "nekem is az van", 3200 ft-os Tajvani HG50, de annyit mondott rá egy ismerősöm, hogy szerinte egy sima dobozos hg50 lánc. Jelenleg 3k km-nél tart, nyúlás jelét nem mutatja, szépen vált, simán fut. Szóval annyira rossz vásár nem volt. 

 

Amúgy vicc, hogy milyen árakon van bike-discount.de vagy bike-components.de esetleg rosebikes.hu oldalon az összes SRAM és Shimano lánc. Ha valakinek olcsón kell valami, célszerű ott nézegetni szerintem. Vagy boltban a PC-951 vonalat. :o 

 

Nekem az a tajvani lánc azért jött, mert úgymond "előre rendeltem" pár héttel, volt időm várni, nem volt sürgős, és csak egy láncra volt szükségem. Így megérte. De ha többet vásárol az ember, akkor mindig a fránya fritzek nyernek. Vasárnap este is.



#2545
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Én láttam már itthon kínából rendelt hamis shimano láncot és bike komponents-és shimano láncot is boltban jó pénzért... Próbálkoznak itthon amin csak röhögünk, de aki nem ért hozzá azt becsapják vele. Viszont ez nem jellemző annyira, vannak rendes boltok is... De a pénz nagy úr...

#2546
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.273 hozzászólás

őszintén szólva el nem tudom képzelni, 9-esből mit lehet itthon 3k-ért kapni, pedig van némi rálátásom a hazai piacra.

amúgy  legalább hetente látok olyan  cuccot ami simán megérné egy közúti veszélyeztetés vagy foglakozáskörében elkövetett gondatlan veszélyeztetés  feljelentést.


Bikertigger módosította - 2014. július 09. - 22:16

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2547
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Ők abból indulnak ki, h átlag csóró magyarnak a legolcsóbb kell. Nyilván, ha megmondod nekik, h jó kell, és nem olcsó, akkor jót raknak fel, azon több a hasznuk is.
Btw lánccseréért felesleges szervízbe menni, de ez egyéni dolog. :)

Inkább nem mesélek... :(

(én a max. amire hajlandó és képes vagyok, az a gumicsere. Minden mással szerviz, mióta elmúlt a Szputynik bringák kora)

#2548
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Sajnos tapasztalati úton kellett rájönnöm, hogy alig lehet megbízni a szervizekben

 

Ők abból indulnak ki, h átlag csóró magyarnak a legolcsóbb kell. Nyilván, ha megmondod nekik, h jó kell, és nem olcsó, akkor jót raknak fel, azon több a hasznuk is.

Btw lánccseréért felesleges szervízbe menni, de ez egyéni dolog. :)



#2549
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
 

9-es? Semmilyent.
Ja de, noname valamit. sram pc 971-et ajánlom, ár-érték arányban jó, kb 5-6ezer forint


Félreértesz (de köszi az infót) : épp azon vagyok kiakadva, hogy én is a PC970/971-ről tudtam, hogy az az elfogadható minőség alja.
Ehhez képest páromnak felraktak a korábbi hulladéknak tűnő darab helyére egy másik, szintén 3000Ft körüli árú láncot.
(nem volt véletlen, hogy pár hete nyitottam egy szervizes topikot :( Sajnos tapasztalati úton kellett rájönnöm, hogy alig lehet megbízni a szervizekben)

#2550
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

Mondjátok, kb. 3000-3500Ft-ért milyen láncot lehet manapság kapni?

9-es? Semmilyent.

Ja de, noname valamit. sram pc 971-et ajánlom, ár-érték arányban jó, kb 5-6ezer forint



#2551
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
Mondjátok, kb. 3000-3500Ft-ért milyen láncot lehet manapság kapni? (MTB, Alivio alkatrészek) Párom bringáján tavaly cserélt láncot a közeli szervizes, ő meg szinte azóta panaszkodott, hogy valami csattog, csörög (előtte is hasonló gondjai voltak egyébként, ezért cserélték ki a láncot) Mostanáig nekem nem tűnt fel, de hétvégén tekertünk vagy hatvan km-t, akkor már én is hallottam valami ocsmány csattogást. Kiderült, hogy az egyik csapszeg kissé eldeformálódott, emiatt az a láncszem is és ez csinálta azt a zajt. Megnéztük a blokkot, valamivel több, mint 3000Ft-ot számoltak érte. Ma elment másik boltba, ott hasonló áron raktak fel újat, de típust nem tudok. (az ár alapján noname típus ;) ) Számíthatunk rá, hogy újabb 4-500km után újabb csere? Vagy csak véletlenül fogtunk ki egy hibás darabot? Terepen nem jár vele, max. patakparton, földutakon, nincs "megerőszakolva" a lánc.

#2552
viko81

viko81

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Buta kérdés, de fogja kezelni a 30t lánckereket a középkanalas hátsó váltó? Elöl mekkora lesz a lánctányér? 

 

Sajnos véleményt nem tudok mondani a hajtókarról, de nem járnál rosszul szvsz akár egy négyszögtengelyes hajtással sem, keskenyebb, apróban elég jó áron tudsz lőni régebbi jobb négyszöges hajtásokat (6400, esetleg Campag Chorus) és a középrész is valószínűleg többet fog bírni (az 1*8s rendszer és 11-30-as sor miatt gondolom, hogy ez amolyan "túra-cx-outi" hibrid lesz, elsősorban az alkatrészek strapabíróságát figyelembe véve építve?)

 

A 10s campag váltókar-8s shimano felálláson én is sokáig vacilláltam, mert anyagilag talán a legolcsóbban fenntartható rendszer. 

Hali!

 

48t x 11-30 lenne a terv.

 

Szerintem shimanonal a rövid kanalas 28-ig kezel papíron, de fórumokat olvasgatva, van aki 30as végő sorral használja, de majd kijavítanak,hogyha valami butaságot írtam.

 

fsa vero négyszögletes hajtóművem van itthon, 50t lánckerék amúgyis cserére szorult volna (konkréten 2 hónap alatt lett benne egy nyolcas, de hajtókar felül semmi hang nem jön, se kpcs felöl ) , még az is előfordulhat, hogy marad az és akkor lecseréleme 48t (110bcd /5 karos ) lánckerékre.

 

Első átdobót gondolom fenn kell hagyni "chain guard-nak" ?

 

Igazából, nyitott vagyok bármilyen megoldásra.



#2553
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

 

Üdv!
 
1x 8 outi rendszerhez (angol közép, sram pc 850 lánc, sram/shimano 11-30 sor, campa 10es fekv, shimano 105 med.cage )  tudnátok ajánlani hajtóművet ? 
 
s300 courier ss hajtómű-t néztem ki elsőnek. 
Van valakinek a konkrét típussal (gcp bb, gyári csésze) tapasztalata ?
 
Válaszotokat előre is köszönöm!

 

Buta kérdés, de fogja kezelni a 30t lánckereket a középkanalas hátsó váltó? Elöl mekkora lesz a lánctányér? 

 

Sajnos véleményt nem tudok mondani a hajtókarról, de nem járnál rosszul szvsz akár egy négyszögtengelyes hajtással sem, keskenyebb, apróban elég jó áron tudsz lőni régebbi jobb négyszöges hajtásokat (6400, esetleg Campag Chorus) és a középrész is valószínűleg többet fog bírni (az 1*8s rendszer és 11-30-as sor miatt gondolom, hogy ez amolyan "túra-cx-outi" hibrid lesz, elsősorban az alkatrészek strapabíróságát figyelembe véve építve?)

 

A 10s campag váltókar-8s shimano felálláson én is sokáig vacilláltam, mert anyagilag talán a legolcsóbban fenntartható rendszer. 



#2554
viko81

viko81

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Üdv!
 
1x 8 outi rendszerhez (angol közép, sram pc 850 lánc, sram/shimano 11-30 sor, campa 10es fekv, shimano 105 med.cage )  tudnátok ajánlani hajtóművet ? 
 
s300 courier ss hajtómű-t néztem ki elsőnek. 
Van valakinek a konkrét típussal (gcp bb, gyári csésze) tapasztalata ?
 
Válaszotokat előre is köszönöm!


#2555
apuka6969

apuka6969

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Sziasztok. Hátul a legalsó fogaskeréken átugrik a lánc amikor erősebben odalépek. nem tűnik kopottnak. mi lehet a hiba? lehet h csak váltóbeállítás. Elég jól be van lőve a váltó, szerintem.. köszi



#2556
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

q faktora sztem ugyanannyi, láncvonal más.

 

 

Pedig több helyen képesek azt írni, hogy a két lánctányoros XT-nek (FC-M785) kisebb a q faktora. De erre sehol sem találtam semmit sem, hogy vajon mennyivel is lenne az. Lehet, hogy csak valamelyik oldal kitalálta, s mindenki más meg átvette...

 

És ugye a hajtókarok csőtengelye ugyanolyan átmerőjű a Shimanonál? Nincs több fajta csőtengely hossz és átmerő, meg hasonlók? Csak amiatt, mert inkább külső csapággyal (pl.: SM-BB70) árulják a hajtókarokat, de nekem meg press fithez (SM-BB71-41A) kéne.



#2557
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Köszönöm Urak!



#2558
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Gyerekbringá(k)ra akarok sort venni, elég volt a levetett cuccaimmal való bohóckodásból. Egyszer megveszem, aztán sok évig hajrá...

Szerintetek 9-es rendszernél az Alivió már elfogadható minőségű/tartósságú, vagy legyen inkább Deore? 11-34-ben úgy néztem 8-10 euró a különbség x3 az már 25-30, nem sok, de nem akarnék feleslegesen költeni...

Asszonyén is alivio szett lett pár év alatt, a gyári még lentebb volt. Teljesen jó, pontosan vált, egyszer beállítottam, azóta csak takarítom.



#2559
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.169 hozzászólás

jó lesz az alivio.

 

Gyerekbringá(k)ra akarok sort venni, elég volt a levetett cuccaimmal való bohóckodásból. Egyszer megveszem, aztán sok évig hajrá...

Szerintetek 9-es rendszernél az Alivió már elfogadható minőségű/tartósságú, vagy legyen inkább Deore? 11-34-ben úgy néztem 8-10 euró a különbség x3 az már 25-30, nem sok, de nem akarnék feleslegesen költeni...


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2560
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Gyerekbringá(k)ra akarok sort venni, elég volt a levetett cuccaimmal való bohóckodásból. Egyszer megveszem, aztán sok évig hajrá...

Szerintetek 9-es rendszernél az Alivió már elfogadható minőségű/tartósságú, vagy legyen inkább Deore? 11-34-ben úgy néztem 8-10 euró a különbség x3 az már 25-30, nem sok, de nem akarnék feleslegesen költeni...