Kb mennyit tekersz egy hónapban esetleg évben?
Versenyezni is készülsz vagy csak hobbiból építgeted a paripát?
Havi ~700-900 km, ~8000-12000 méter szinttel. Csak hobbiból.
Kb mennyit tekersz egy hónapban esetleg évben?
Versenyezni is készülsz vagy csak hobbiból építgeted a paripát?
Havi ~700-900 km, ~8000-12000 méter szinttel. Csak hobbiból.
Az összes váltós kerékpárnak "rossz" a láncvonala, egy tripla hajtóműé 50mm, egy hátsó soré ~43mm, direkt tervezik őket ilyenre, mert csak így működik használhatóan a rendszer.
Igazad van, elnézést a pongyolaságért.
Amire utalni szerettem volna: RelakS kolléga azt nehezményezte a link csodaprogramjában, hogy nem veszi figyelmebe a rosszul megválasztott láncvonalat: kerékpárján beljebb van a kazetta a hajtóműhöz képest. Ez kevésbé valószínű, mint hogy egy "terpeszben tekerős hajtómű" gazdája. Primitív párhuzam, de a hollowtech2 tripla hajtúművek szélességére céloztam.
De most tiszta fejjel átgondolva soktényezős lehet az ügy: elcseszett kerékfűzés, babrált váz, rossz hézagolás (hollowtech2), vagy rossz monoblockhossz.
A kerékpár geometriáját inkább a vázcsőszögek és hosszak, arányok és így a menettulajdonságok jellemzésére használják, nem a váz láncvonalára. Vagy ez is ostobaság? A láncvonalnak ideálisnak, vagy ahhoz közelítőnek kell lennie, szerintem.
Egy ilyen számolóprogramnak nem kell rossz láncvonalat figyelembe vennie.
Vissza is vonok mindent, nem vagyok ennyire képben, köszönöm a helyreigazítást.
Az összes váltós kerékpárnak "rossz" a láncvonala, egy tripla hajtóműé 50mm, egy hátsó soré ~43mm, direkt tervezik őket ilyenre, mert csak így működik használhatóan a rendszer.
A sebesség mindent megold.
a q faktor a pedálok (pontosabban a hajtókarok pedálmenetes részeinek külső síkjai közötti, a középcsapágy tengelyével párhuzamosan mért) távolság.szerintem.meg legjobb barátnőm, Wiki szerint is.
Igazad van, elnézést a pongyolaságért.
Amire utalni szerettem volna: RelakS kolléga azt nehezményezte a link csodaprogramjában, hogy nem veszi figyelmebe a rosszul megválasztott láncvonalat: kerékpárján beljebb van a kazetta a hajtóműhöz képest. Ez kevésbé valószínű, mint hogy egy "terpeszben tekerős hajtómű" gazdája. Primitív párhuzam, de a hollowtech2 tripla hajtúművek szélességére céloztam.
De most tiszta fejjel átgondolva soktényezős lehet az ügy: elcseszett kerékfűzés, babrált váz, rossz hézagolás (hollowtech2), vagy rossz monoblockhossz.
A kerékpár geometriáját inkább a vázcsőszögek és hosszak, arányok és így a menettulajdonságok jellemzésére használják, nem a váz láncvonalára. Vagy ez is ostobaság? A láncvonalnak ideálisnak, vagy ahhoz közelítőnek kell lennie, szerintem.
Egy ilyen számolóprogramnak nem kell rossz láncvonalat figyelembe vennie.
Vissza is vonok mindent, nem vagyok ennyire képben, köszönöm a helyreigazítást.
Ezt hívják magas Q faktornak.
a q faktor a pedálok (pontosabban a hajtókarok pedálmenetes részeinek külső síkjai közötti, a középcsapágy tengelyével párhuzamosan mért) távolság.szerintem.meg legjobb barátnőm, Wiki szerint is.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Érdekes...
Kár, hogy nem veszi figyelembe a kerékpár geometriáját. szerinte a 44/21 meg a 32/28 használható, pedig akkor jobban hajlik a lánc, mint a 22/32-ben. Az én bringámon legalábbis a hajtóműhöz képest befelé el van tolva a fogaskoszorú, így inkább aszimetrikus a használható lánckerekek képe.
Ezt hívják magas Q faktornak.
Zsbacsi linkje nagyon tetszik! Egy rakás excelezést meg lehet vele spórolni.
Józan paraszti ésszel, ideális láncvonalhoz van összeállítva, nem kókányhoz. (Egyébként a láncfutásos része pont nem érdekel...)
egy kis segitség
http://www.gear-calculator.com/#
Köszi mindenkinek a segítségét!
Végül 28/40 175mm ezüst XT-t vettem 11-34-es XT sorral. Ösvényeken a 28 tökéletes lesz. Ha pedig a 28-34 valahol kevés lesz, akkor majd jobban edzek. Sokat olvasgattam tegnap a hajtókar hosszáról. Van aki jobban mászott a 170mm-essel, van aki észre sem vette a különbséget. Egyesek szerint pedig túl van értékelve ez a kérdés. Inkább vettem olcsóbban ezüstöt, mint 170mm-es feketét +20 EUR-ért ugyanolyan kiosztással. A másik topicban kérdezett hátsó váltó kérdés is megoldódott. Az egy XTR GS Shadow+ lett, pont benne vagyok így a 35T-ben. Remélem vigyázni fogok rá. Karok is XTR, első váltó XT, mert az váz cserével kuka lesz, hiszen a következő váz biztosan nem Top Swing-es lesz. Lánc KMC X10SL eBay-ről, mert ott nagyon olcsó. Tripla SLX-ről jövök.
Köszi mindenkinek a segítségét!
Végül 28/40 175mm ezüst XT-t vettem 11-34-es XT sorral. Ösvényeken a 28 tökéletes lesz. Ha pedig a 28-34 valahol kevés lesz, akkor majd jobban edzek. Sokat olvasgattam tegnap a hajtókar hosszáról. Van aki jobban mászott a 170mm-essel, van aki észre sem vette a különbséget. Egyesek szerint pedig túl van értékelve ez a kérdés. Inkább vettem olcsóbban ezüstöt, mint 170mm-es feketét +20 EUR-ért ugyanolyan kiosztással. A másik topicban kérdezett hátsó váltó kérdés is megoldódott. Az egy XTR GS Shadow+ lett, pont benne vagyok így a 35T-ben. Remélem vigyázni fogok rá. Karok is XTR, első váltó XT, mert az váz cserével kuka lesz, hiszen a következő váz biztosan nem Top Swing-es lesz. Lánc KMC X10SL eBay-ről, mert ott nagyon olcsó. Tripla SLX-ről jövök.
14 fog a 2s Shimano első váltók max átfogása. Ha ennél közelebb rakod a tányérokat, pazarolsz.
Oszd el egymással az első tányér, illetve a hátsó fogas fogszámát, megkapod az áttétel arányát. Íme egy ábra, 38/24 + 11-36 viszonylatában. Az ember nem is gondolná, hány "felesleges" fokozatot cipel.
Igen tudom, a keresztbeváltások miatt nem illik lefeleslegesezni a pinky mezőket, de az eredmény így is tanulságos.
Értem. Értek mindent. Azt hiszem.
24/38 elvetve, mert erdőben hosszabb egyenes, kissebb lejtős részeken gondba lehetek a 24-el, ha az elfogy, a 38 már biztosan sok lesz. Maradt a 26/38 és a 28/40. Utóbbitól félek.
A soron gondolkozom még.
Elől a 24, hátul a 32 eddig mindenhova elég volt. Ez egyenértékű ezzel(?): elől 26, hátul a 34 és elől 28 hátul a 36-al?
Értem. Értek mindent. Azt hiszem.
24/38 elvetve, mert erdőben hosszabb egyenes, kissebb lejtős részeken gondba lehetek a 24-el, ha az elfogy, a 38 már biztosan sok lesz. Maradt a 26/38 és a 28/40. Utóbbitól félek. Mennyire gáz a 175mm a 167cm-nek? Kezdetek óta ilyet használok, nem tudom milyen lenne a 165 vagy 170mm. Ebben a két méretben (26/38 és 28/40) volna ezüst színű, ráadásul jó áron. Ne sz@rakodjak a 170mm-el szerintetek?
A soron gondolkozom még.
Elől a 24, hátul a 32 eddig mindenhova elég volt. Ez egyenértékű ezzel(?): elől 26, hátul a 34 és elől 28 hátul a 36-al?
Edited by IAmSpecialized, 2014. December 15. - 21:37.
Miért?
Ha kitekerem amerre járok az elől 24, hátul 32-t, akkor minek vegyek hátra 36-ost? Ráadásul +50g.
én nem mondtam hogy vegyél 36-os sort, csak hogy 29-eshez azt találták ki aztán mostanság már mindenre azt rakják.
magamnak a tervezett konfig a 27,5es fullira az vagy 38/26 34-es sorral de inkább 40/28 34-essel
esetleg 3as 40/30/22-es 36-os sorral. és a 22-es az vagy dísznek lesz vagy ha eccer eljutok az alpokba
ok.
---
Szerintem sort olcsóbban cserélsz, mint hajtóművet, vagyis azzal egyszerűbb játszani. Montira én is szeretem a nagy átfogást, de pont a múltkoriban koming outoltam, hogy országútra mekkora királyság a 12-21.
Döntsd el, mik a terveid kerékmérettel, menj most a bringáddal, találd ki, melyik végén elég/sok/kevés az áttétel, számolgass excelben, onnan látszik majd mi lesz (lehet) jó.
A térded szerintem nem a kar hosszától fáj, hanem az alacsony pedálfordulattól. Amit még tovább rontana a nagy(obb) kistányér.
Bé kérdés: nem tudod a jobb kart csak úgy lecserélni, integrált tengelyről lévén szó. Tehát ha cserélsz, akkor másik hajróművet veszel, aztán raksz rá bármilyen tányért.
megjegyzések
1; engem nem érdekelnek a grammok
2; nagyon féltem a 28-as, de még a 26-os kistányértól is, igaz felénk vannak meredekebb emelkedők, én meg nem vagyok egy XCO-s alkat. És nem is leszek...
3; a 38-as nagytányér ijjesztőnek tűnik, de igazából csak egyetlen fokozatot vesztesz vele, a 44/11-et. A 44/13 már rövidebb, mint a 38/11! Ha a régi nagytányérod meg eleve 42-es, akkor még kisebb az eltérés.
De, lehet. Szóval elnézést kérek érte.
Mod1: Akkor azt mondjátok vegyek 40/28-t 11-36-al és itt ne foglalkozzak a grammokkal? XT-ről van szó egyébként. A másik dolog, hogy 167cm magas vagyok, most 175mm karokkal használom és nem szokott fájni a térdem. Na jó, két hónapban egyszer, ha nagyon sok a szint, de akkor sem mindig.
Mod2: Ezüstöt szeretnék, mert az kevésbé ronda, ha kopik. Ezüstből van nagyon jó áron 40/28-as (125 EUR), de 175mm-es. Úgy tudom XT-hez már lehet venni később karokat, lecserélhetem ha úgy kívánom 165 vagy 170mm-re? Ugyanazt kapom, mintha most ilyen méretben vettem volna?
Edited by mgy, 2014. December 15. - 12:26.
Akkor nem valami elnézéstkérekbácsikkal kellett volna kezdeni???
De, lehet. Szóval elnézést kérek érte.
Mod1: Akkor azt mondjátok vegyek 40/28-t 11-36-al és itt ne foglalkozzak a grammokkal? XT-ről van szó egyébként. A másik dolog, hogy 167cm magas vagyok, most 175mm karokkal használom és nem szokott fájni a térdem. Na jó, két hónapban egyszer, ha nagyon sok a szint, de akkor sem mindig.
Mod2: Ezüstöt szeretnék, mert az kevésbé ronda, ha kopik. Ezüstből van nagyon jó áron 40/28-as (125 EUR), de 175mm-es. Úgy tudom XT-hez már lehet venni később karokat, lecserélhetem ha úgy kívánom 165 vagy 170mm-re? Ugyanazt kapom, mintha most ilyen méretben vettem volna?
Edited by IAmSpecialized, 2014. December 15. - 11:37.
Szia!
Csak hogy ne kelljen találgatni, te ugyanaz vagy, aki ezeket írta?
Akkor nem valami elnézéstkérekbácsikkal kellett volna kezdeni???
26-os bringán 42-32-24 / 11-32-ről váltanék 2x10-re. Mivel a 24-hez mindenhol pont elég volt hátra a 32, ezért gondoltam jó lesz nekem a 38-24 / 11-32. Aztán láttam, hogy a 38-24-t 29er-hez írják egy-két helyen. A bikemagon is említve volt egy 2014 újdonságok cikkben, de sehol nem írják le az okát. Valamiért 29er-hez ajánlott, de 26-oshoz is használható?
Miért?
Ha kitekerem amerre járok az elől 24, hátul 32-t, akkor minek vegyek hátra 36-ost? Ráadásul +50g.
26-os kerék mellett 40/28-at használnék vagy esetleg 38/26-ot, de 11-36-tal. Úgy tapasztaltam, montinál jobb hátul a szélesebb spektrum, de nyilván mindenki másképp gondolkozik. +50g? --> XTR sor
38/24-hez 36-os végűt szoktak használni
Miért?
Ha kitekerem amerre járok az elől 24, hátul 32-t, akkor minek vegyek hátra 36-ost? Ráadásul +50g.
26-os bringán 42-32-24 / 11-32-ről váltanék 2x10-re. Mivel a 24-hez mindenhol pont elég volt hátra a 32, ezért gondoltam jó lesz nekem a 38-24 / 11-32. Aztán láttam, hogy a 38-24-t 29er-hez írják egy-két helyen. A bikemagon is említve volt egy 2014 újdonságok cikkben, de sehol nem írják le az okát. Valamiért 29er-hez ajánlott, de 26-oshoz is használható?
használható
csak a nagyobb kerékkel jöttek, a pörgősebb hajtások mert ott a nagyobb tömeg/kerület mozgásba hozásához-tartásához jobbak a rövidebb áttételek (vagy hosszabb ehhez már álmos vagyok) , jellemzően a 38/24-hez 36-os végűt szoktak használni
jobb bringák voltak 26-os is 2tányérral, csak közben a kerékméret "kopott ki" az új bringa kínálatból.
Edited by Bikertigger, 2014. December 15. - 01:56.