Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#2021
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

gondolom nem sram, így ez esetben nem tudom a megoldást.

 

aki viszont sramot kényszerül bontani, annak itt egy segédlet:

nekem eléggé küzdelmes volt...

 

shimano

 

nájsz vid, én a sima 8-as patentszemet is így szoktam nyitni, ha nem akarja az igazat.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2022
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

10-es lánchoz kell vmi spéci láncbontó?

gondolom nem sram, így ez esetben nem tudom a megoldást.

 

aki viszont sramot kényszerül bontani, annak itt egy segédlet:

nekem eléggé küzdelmes volt...



#2023
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

10-es lánchoz kell vmi spéci láncbontó?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2024
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 posts

 

Igen. (Rothar) bár montin nem sok értelme van 11 után 12-nek)

 Van hogy a 36-11 sok, 36-13 pörgős nagyon :) Köszi!



#2025
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Igen.

Igen.

Igen. (Rothar) bár montin nem sok értelme van 11 után 12-nek)


Edited by zeezoltano, 2015. April 26. - 21:55.

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2026
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 posts

Sziasztok!

 

Érdeklődni, és segítséget szeretnék kérni, hogy Shimano Deore XT 775-ös szériás hátsó agyra lehetséges-e 10 fokozatú fogaskeréksort rakni? Köszönöm a segítséget és a válaszokat.


'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI


#2027
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts
En tizes 11-36-os soron (11-13-15-17-19-21-24-28-32-36) szeretnem a legkisebb 11-est 12-esre cserelni, mert 36x11-et soha nem hasznalom. A 9-es xtr sorokbol volt 12-vel kezdodo, de tizesbol mar nem talaltam. Az meg nem tudom, hogy mennyire mukodne, ha egy 12-es lanckereket tennek legalulra, persze 10-est.

Edited by blash, 2015. April 26. - 15:58.


#2028
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 posts

Üdv!

 

11-13-15-17-20-23-26-30-34 (as) kiosztású as soromon cserélnem kellene az alsó 3 lánckereket. Kérdésem hogy a 11-13-15 helyett passzolni fognak 11-12-14 lánckerekek is ha ilyet rendelnék?

 

Köszi!

 

Ehhez Kapcsolódik: Abban sem vagyok biztos hogy cserélnem kell. Vásároltam egy új láncot ami az alsó három keréken ugrik, a régi viszont nem. Szemre egyébként semmi kopás nem látszik rajtuk. A régi lánc viszont annyira van kinyúlva hogy a láncnyúlásmérő kb.: 0,5-1 mm-t mozog a helyén.


Edited by rothar, 2015. April 26. - 12:34.


#2029
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

jelenleg 26-os kerékméret mellett használok 1*10-es rendszert. a hajtásom 32-es, a sor 11-36 kiosztással bír. 27,5-re váltok, így gyanítom, ez a rendszer oda már túl combos lesz. érdemes lenne egyből 30-as tányért rendelni, vagy mindenképpen próbáljam meg rugdosni a 32-est?

(az új váz sokkalsokkal könnyebb, mint a mostani, valamint a nyeregvázcsőszög is meredekebb-75° lesz)

én is ezzel próbálnám, ha ez bevált.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2030
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

jelenleg 26-os kerékméret mellett használok 1*10-es rendszert. a hajtásom 32-es, a sor 11-36 kiosztással bír. 27,5-re váltok, így gyanítom, ez a rendszer oda már túl combos lesz. érdemes lenne egyből 30-as tányért rendelni, vagy mindenképpen próbáljam meg rugdosni a 32-est?

(az új váz sokkalsokkal könnyebb, mint a mostani, valamint a nyeregvázcsőszög is meredekebb-75° lesz)

 

én megpróbálnám a meglévő 32-es lánckerékkel. a 27,5 csak 4,47%-kal nagyobb, amihez 30,5T :) tányér kellene. az a másfél fog nem olyan sok, ha a mostani sorodban van tartalék (azaz nem küzdelmes a mászás 36T-vel)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2031
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

jelenleg 26-os kerékméret mellett használok 1*10-es rendszert. a hajtásom 32-es, a sor 11-36 kiosztással bír. 27,5-re váltok, így gyanítom, ez a rendszer oda már túl combos lesz. érdemes lenne egyből 30-as tányért rendelni, vagy mindenképpen próbáljam meg rugdosni a 32-est?

(az új váz sokkalsokkal könnyebb, mint a mostani, valamint a nyeregvázcsőszög is meredekebb-75° lesz)



#2032
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 posts

Sziasztok!

 

10 Shimano xt ill. xtr fogaskoszurút használok. Sajnos a 3. eset, hogy a 19-21-es részegység szegecselése kezd kilazulni.

Az a kérdésem, hogy a Sram kazetták fogaskoszorúinál milyen módszerrel történik az egyes egységek illesztése? Ott is előfordulhat ilyen, vagy ott "csak" a fogak kopnak? (Persze, lehet, hogy az SLX is megoldás lenne ebből  a szempontból. ahogy elnézem a robbantott ábráját.)



#2033
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

48-11?

wait, aszittem, lakott területen belül 50 a sebességlimit. 48-11-el erősen fennáll a veszély, hogy drága fotót készítenek az emberről. :\


  • zeezoltano likes this

#2034
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

48-as trekking

50-52 nem is biztos hogy elfér, de ha el is ahho országútis átdobó kell, amihez hozzá való váltókar. bár ha csak vázad van és a 0ról kezded akkor az is lehet, de nem hiszem hogy átlag városi használatban kevés lenne a 48/11-es áttétel.

48-11-el 60-ig felgyorsulok. Igaz, utána ki vagyok dögölve, de nem hiszem, h kevés az az áttétel. :)



#2035
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Sziasztok!

Van egy trekking vázam. Eléggé sportos váz, ahhoz képest hogy trekking (ppl vízszintes a felsőcsove). Ebből szeretnék városi biciklit építeni. Elképzelésem szerint elől egy 46-48 körüli lanctanyer, hátul meg egy 9-es sor. Melyik irányba érdemesebb szerintetek menni? Mtb (deore, alivio) vagy inkább országúti (105 tiagra) hajtást váltás nézegessek? Napi 25 km-t használom esőben, napsütésben, szóval azt szeretném hogy egy gyors es megbízható cucc állna össze. Előre is köszi a segítséget.

48-as trekking

50-52 nem is biztos hogy elfér, de ha el is ahho országútis átdobó kell, amihez hozzá való váltókar. bár ha csak vázad van és a 0ról kezded akkor az is lehet, de nem hiszem hogy átlag városi használatban kevés lenne a 48/11-es áttétel.


Edited by Bikertigger, 2015. April 05. - 14:17.

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2036
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

igen

 

köszönöm!


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2037
rybizli

rybizli

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! 

Haver lecserélte a hajtóművét régi típusú Xt-ről, Integrált Race Face-re, a régi 68-as középcsapággyal volt szerelve, az új 73-as!

Hézagolás bal oldalt 1db 2,5mm hézagoló, jobb oldalt pedig 2db 2.5mm hézagoló , a tengelyre is felment jobb oldalra 1db 1mm hézagoló!

A  probléma a következő: Első váltó láncterelőjének belső váz felőli oldalához , legkisebb elöl-legnagyobb hátul áttételben hozzáér a lánc, 

a váltón a bovden elengedve, pozicionáló csavar teljesen kicsavarva, a váltó koppon bent van , és így is beleér!

A másik pedig hogy legnagyobb elöl-legkisebb hátul áttételben pedig, a lánc beleér a fogaskoszorú legkisebb fogsor feletti fogsorba (11-12) Lassú tekerés közben megfigyeltem hogy, a lánc annyira ferde hogy a láncszem széle, pont a 12-es fogsornak a fogai hegyére érkezik, és úgy pattan vissza róla a 11-es fogsorra, ez is azt mutatja hogy vagy a hajtás jobb oldali részét kellene kitolni kb 5 millimétert , a hajtókarok se központosak bal oldali távolabb van a váztól, a jobb oldali közelebb! Na már most van jobb oldalt 5mm hézagolás, többet nem raknék alá, mert így a középcsapágynak sokkal kevesebb menet kap bele a csapágyházba! Valakinek valami ötlet? Köszönöm

 



#2038
smarton

smarton

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 posts
Sziasztok!

Van egy trekking vázam. Eléggé sportos váz, ahhoz képest hogy trekking (ppl vízszintes a felsőcsove). Ebből szeretnék városi biciklit építeni. Elképzelésem szerint elől egy 46-48 körüli lanctanyer, hátul meg egy 9-es sor. Melyik irányba érdemesebb szerintetek menni? Mtb (deore, alivio) vagy inkább országúti (105 tiagra) hajtást váltás nézegessek? Napi 25 km-t használom esőben, napsütésben, szóval azt szeretném hogy egy gyors es megbízható cucc állna össze. Előre is köszi a segítséget.

#2039
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

biztosan volt már róla szó :unsure: , de 9-es lánckeréken működik a 10-es lánc?

konkrétan erről lenne szó:

http://www.bike24.de...43::17707:17710

igen


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2040
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

biztosan volt már róla szó :unsure: , de 9-es lánckeréken működik a 10-es lánc?

konkrétan erről lenne szó:

http://www.bike24.de...43::17707:17710

én is próbálkoztam korábban, de nem kaptam választ, így inkább vettem egy szupersztár nw chainringet.