Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#1401
Bose401

Bose401

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Nálam nem pont az nyílik meg amit linkeltél, de ha erre gondoltál ez nem jó: http://www.k2-bike.h...zepresz-adapter

Ezt a csapágyak kiszedése után be kell ragasztani a vázba.

A ragasztast később roncsolas nélkül nem lehet bontani!
Ezért ajánlom azt ami nekem is van. A csapagyak kiszedése után, ezt csak bele kell rakni a vázba( kb olyan mint egy sima hollowtech 2 középrész csak ezt középen szét tudod tekerni) bele az integrált tengelyes hajtokart, aztán uccu neki.
  • albertfish kedveli ezt

#1402
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

http://www.k2-bike.h...resz-adapterezt találtam egyenlőre..nem vennék új monót, alig futott a mostani 

Nálam nem pont az nyílik meg amit linkeltél, de ha erre gondoltál ez nem jó: http://www.k2-bike.h...zepresz-adapter

 

Ezt a csapágyak kiszedése után be kell ragasztani a vázba.


  • albertfish kedveli ezt

#1403
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8.749 hozzászólás
  • LocationPécs

Szia. Alattad a linket nézted? Nekem is bb30 vázam van, és hollowtech 2 hajtokarral használom.

 

http://www.k2-bike.h...resz-adapterezt találtam egyenlőre..nem vennék új monót, alig futott a mostani 


Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#1404
Bose401

Bose401

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Sziasztok!

Gyors kérdés, létezik bb30 /specialized/ vázhoz való "klasszikus" méretű integrált shimanohoz való csapágy?

Szia. Alattad a linket nézted? Nekem is bb30 vázam van, és hollowtech 2 hajtokarral használom.

#1405
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8.749 hozzászólás
  • LocationPécs

Sziasztok!

 

Gyors kérdés, létezik bb30 /specialized/ vázhoz való "klasszikus" méretű integrált shimanohoz való csapágy? 


albertfish módosította - 2016. április 22. - 09:45

Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#1406
Bose401

Bose401

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Üdv! Van nekem egy a linken található adapterem. A kérdésem az lenne, hogy a piros porvédőt hogyan tudnám a nélkül pótolni, hogy nagyobb költségbe verjem magam? Az integrált középrészhez tartozó porvédő nem jó hozzá. Valahogy házilag meg lehet oldani? Esetleg külön rendelni? Köszönöm!
Link:https://www.bike24.com/p257435.html



#1407
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Az technikai furat is egyben. Csak a hidaknál össze kötik a kellemest a hasznossal és felfúrják, hogy minden félét rögzíteni lehessen rájuk. Igazán pöpec kis szériás vázakon van mellette két apró furat is mint a tám és lánc villákon, hogy ha a középen lévőbe teszel csavart akkor mellette továbbra is tud szellőzni a cső. Azért van benne furat, mert tajvanon a tejes láda tele volt 100mm csövecskékkel előre átfúrva amiket később a vázhoz igazítottak, egyben pozicionáló furat is volt a szerszámban.

Szerintem nem is való erre (Pyxis, Crux) sárvédő, meg csomagtartó szem se, lévén akkoriban nem is városi, hétvégi tekergésre készültek ezek a vázak.

Az egy dolog, hogy most van aki erre használja. :D

Munkába járásra, fagyizásra, a parkba csajozni (Scutum, Serpens, Polaris és társai), ezeken már van sárvédő és csomagtartó szem is. :lol:



#1408
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

annyira harcosan védted a sárvédő-nélküliséget, hogy muszáj voltam legalább abba belekötni, hogy az alkatrészcsaládot pontosítottam. :)

 

egyébként ha már a hiányzó sárvédő- és csomagtartó-szemeknél tartunk, akkor vajon a tám- és láncvillák szárai közötti összekötőkön miért vannak ott lyukak a sárvédőnek? vagy oda az utánégetőt kell csavarozni? :) na látod, lehet húzni-nyúzni, de felesleges, ezért írtam, hogy béke.

 

 

Az technikai furat is egyben. Csak a hidaknál össze kötik a kellemest a hasznossal és felfúrják, hogy minden félét rögzíteni lehessen rájuk. Igazán pöpec kis szériás vázakon van mellette két apró furat is mint a tám és lánc villákon, hogy ha a középen lévőbe teszel csavart akkor mellette továbbra is tud szellőzni a cső. Azért van benne furat, mert tajvanon a tejes láda tele volt 100mm csövecskékkel előre átfúrva amiket később a vázhoz igazítottak, egyben pozicionáló furat is volt a szerszámban.



#1409
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

Ezt most értem, de még mindig nem értem....

Tehát akkor stx rc vagy valami hasonló kategória...pont ezt mondtam tegnap este is...

 

annyira harcosan védted a sárvédő-nélküliséget, hogy muszáj voltam legalább abba belekötni, hogy az alkatrészcsaládot pontosítottam. :)

 

egyébként ha már a hiányzó sárvédő- és csomagtartó-szemeknél tartunk, akkor vajon a tám- és láncvillák szárai közötti összekötőkön miért vannak ott lyukak a sárvédőnek? vagy oda az utánégetőt kell csavarozni? :) na látod, lehet húzni-nyúzni, de felesleges, ezért írtam, hogy béke.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1410
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Nem akarok beleszolni a nagyok dolgaba de azt gondolom itt az szurja a szemeket hogy az stx rc szettes bringara sok az xt hatsovalto es borzaszto keves az alsokategorias hajtomuvem. :)
Bar szivesen olvasom a hasonlo hoskorszakbol szarmazo reszleteket talpfa tol. ;)

Dehogyis, nagyon jó helyen van az a XT váltó. A Tourney hajtómű "kicsit" kilóg a sorból, de ha hozza a neki szánt rendeltetését a városba, akkor oda se neki. :)

 

Az én Cruxomon is az első váltó szintén STX RC.

Azért nem vettem LX-et, mert majdnem ugyan az volt a kettő akkoriban, a következő lépcsőfok, amiért több pénzt érdemes lett volna adni, az a XT volt.

Úgyszintén STX RC a váltókarom is, itt is csak az XT érte volna meg, de az akkor fizetésemből nem futotta erre  (a többi egyébként LX). A fékeket leszámítva, mert akkor nálam az Avidon kívűl más szóba sem jöhetett, annyira tetszett a kinézete és a fékerő modulációja. :D

Bár ez utóbbi  nagyon drága volt nekem, a pár V-fék, és a hozzá tartozó kar 30egynehány ezer forintomba került.

 

Egyébként lassan rakok fel majd új fotókat a saját Cruxomról, Magellán fórumra. Kis dizájnváltáson ment keresztül, pár apróság, de szerintem még szebb lett. :D

De majd meglátjátok, eldöntitek ti.. ;)


talpfa módosította - 2016. április 15. - 13:27


#1411
laczie

laczie

    fórumtag

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
  • LocationBudapest
Nem akarok beleszolni a nagyok dolgaba de azt gondolom itt az szurja a szemeket hogy az stx rc szettes bringara sok az xt hatsovalto es borzaszto keves az alsokategorias hajtomuvem. :)
Bar szivesen olvasom a hasonlo hoskorszakbol szarmazo reszleteket talpfa tol. ;)

#1412
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Ezt most értem, de még mindig nem értem....

Tehát akkor stx rc vagy valami hasonló kategória...pont ezt mondtam tegnap este is...

Én sem értem mit nem értesz. :D

 

Végül is az STX RC majdnem dettó Deore LX volt (ez utóbbinak azért jobb volt hajtóműje). 

Az akkori MBAH vagy Bikemag, úgy fogalmazott, a 98-as Deore LX -el kapcsolatban, "feketére festett drága STX RC-t kapunk a pénzünkért"

Sőt az akkor STX RC hátsó váltóról ódákat zengtek. A teszteken sorra jobbnak bizonyult, a két drágább testvértől (LX, XT, kivéve az XTR).

Maga 296grammos súlyával nehezebb volt, de sokkal erősebb volt a "light action" rugója, kemény terepen sokkal jobban tartotta a láncot, a két nagyobb testvértől. Tehát ár, érték, teljesítmény szempontjából jobb vétel volt...


talpfa módosította - 2016. április 15. - 10:49

  • Vejne kedveli ezt

#1413
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

1999-ben a Magellán Crux, 9-es  full Deore LX-el volt szerelve. RST mozo Pro teleszkóppal, ekkor már Mavic felnikkel, 199.000 Ft-os bolti áron.
Míg az 1999-es  Magellán Pyxis 9-es full Deore XT-vel, kivéve a hajtóművet, mert az "csak" Deore LX volt. Ritchey WCS felnikkel, alkatrészekkel, 225.000 ft-os bolti áron (merev villával).
Mielőtt valaki kérdezné, itt van a kezembe az 1999-es Magellán katalógus.


Ezt most értem, de még mindig nem értem....

Tehát akkor stx rc vagy valami hasonló kategória...pont ezt mondtam tegnap este is...
  • Kisherceg és Vejne kedveli ezt

#1414
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Ezt nem értem...illetve értem, de mégse...

1999-ben a Magellán Crux, 9-es  full Deore LX-el volt szerelve. RST mozo Pro teleszkóppal, ekkor már Mavic felnikkel, 199.000 Ft-os bolti áron.

Míg az 1999-es  Magellán Pyxis 9-es full Deore XT-vel, kivéve a hajtóművet, mert az "csak" Deore LX volt. Ritchey WCS felnikkel, alkatrészekkel, 225.000 ft-os bolti áron (merev villával).

Mielőtt valaki kérdezné, itt van a kezembe az 1999-es Magellán katalógus.


talpfa módosította - 2016. április 15. - 09:08


#1415
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

'98-ban volt stx-rc. '99-ben 9s LX volt. :) béke!


Ezt nem értem...illetve értem, de mégse...

#1416
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Nem állt szánt szándékomban senkit sem megbotránkoztatni... :)
A Crux-ot szeretem, imádom és használom... a 18" as nagyobb becsben is van tartva...
Szükségem van egy "városibb" bringára, amire nem kell sokat költeni. Sajnos nem áll módomban méltó retro style ban, vagy magasabb szintű cuccokkal felújítani a gépparkot, de próbálom őket szép állapotban megtartani és használni is.
Na, igen!A sárvédő... Még mindig borsódzik a hátam tőle, de ebben az esetben egyelőre győzött a praktikum.Nem hiszem , hogy sokáig húzza még. 
Nézegettem hozzá illő használt hajtóműveket, de nem tartottam kockázatmentes befektetésnek. 
Ez egy másik bringámról került rá, így csak arra kellett vennem.
Régen egy bringát használtam mindenre, de már kicsit kiszélesedtek a felhasználási területek, és szerencsére több (szerintem) szép és jó bringát váltogatok. Szerintem sem mindig a megérdemelt alkatrészeket kapják, de idővel talán megtehetem...
Addig legyetek elnézőek, és ne kövezzetek meg... :D


Senki nem kövezett meg...ez csak egy vélemény a sok közül..

#1417
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

Azért nincs rajta mert, eszük ágában nem volt tenni rá. Akkor lemez papucs lenne rajta és hi-ten acélból lenne festve, nem telibe krómozva. Venni kell egy sima egyszer húzott trekking vázat vagy hasonlót és azt áztatni/rohasztani a minden napokban...a sárvédő pedig akkor sárvádő ha a földig ér mint bármilyen rendes futár bringán. Erre pedig stx rc kell...az volt rajta vagy valami hasonló szintű... xt túlzás...de ez csak az én véleményem..mindenki úgy csinálja ahogy jólesik neki...

 

'98-ban volt stx-rc. '99-ben 9s LX volt. :) béke!


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1418
laczie

laczie

    fórumtag

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
  • LocationBudapest

Nem állt szánt szándékomban senkit sem megbotránkoztatni... :)

A Crux-ot szeretem, imádom és használom... a 18" as nagyobb becsben is van tartva...

Szükségem van egy "városibb" bringára, amire nem kell sokat költeni. Sajnos nem áll módomban méltó retro style ban, vagy magasabb szintű cuccokkal felújítani a gépparkot, de próbálom őket szép állapotban megtartani és használni is.

Na, igen!A sárvédő... Még mindig borsódzik a hátam tőle, de ebben az esetben egyelőre győzött a praktikum.Nem hiszem , hogy sokáig húzza még. 

Nézegettem hozzá illő használt hajtóműveket, de nem tartottam kockázatmentes befektetésnek. 

Ez egy másik bringámról került rá, így csak arra kellett vennem.

Régen egy bringát használtam mindenre, de már kicsit kiszélesedtek a felhasználási területek, és szerencsére több (szerintem) szép és jó bringát váltogatok. Szerintem sem mindig a megérdemelt alkatrészeket kapják, de idővel talán megtehetem...

Addig legyetek elnézőek, és ne kövezzetek meg... :D

 

 



#1419
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Azért nincs rajta mert, eszük ágában nem volt tenni rá. Akkor lemez papucs lenne rajta és hi-ten acélból lenne festve, nem telibe krómozva. Venni kell egy sima egyszer húzott trekking vázat vagy hasonlót és azt áztatni/rohasztani a minden napokban...a sárvédő pedig akkor sárvádő ha a földig ér mint bármilyen rendes futár bringán. Erre pedig stx rc kell...az volt rajta vagy valami hasonló szintű... xt túlzás...de ez csak az én véleményem..mindenki úgy csinálja ahogy jólesik neki...

#1420
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

azért, mert nem gondolták át, milyen klassz lenne vele. :)

 

 

edit: most komolyan, egy jól sikerült geometriájú fullmerev 26-os bringa mindig élmény. ha a sárvédővel (koszolás nélkül) használhatóvá válik a mindennapokban, akkor mi a gond vele? hogy nem olyan cool, mint full '98-as XT-be öltöztetve, terepgumikon?


Kisherceg módosította - 2016. április 14. - 22:34

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"