Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
17948 replies to this topic

#1
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6,935 posts
  • LocationBécs
A tanyeroknak olvass utana, mert a shimano most osszekavarta a dolgokat. Meg az xtrnek uj karrogzitese van

#2
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2,824 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Karbon hajtókarra egy pár műanyag védő ~15 gramm. Gyárilag adják az X01/XX1-hez, nehogy külön vásárolj ilyet! ;)

 

Fóliázhatod a hajtókarokat, előbb-utóbb a kőfelverődésektől úgyis lesznek rajta sérülések. Ennek ellenére, tapasztalatom szerint még az XX1 karok is jól bírják a kiképzést. Cipő által kidörzsölés ellen gyárilag van rajta egy vastag fólia, a külső felén.

 

sram-crank-protector-xx1-x01-eagle-carbo


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#3
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 333 posts

Van egy teljesen alap, Truvativ Stylo hajtókarom, alu. Én balga, nem tettem fel rá azonnal műanyag védőkupakot, így 1200 km megtétele után már rendesen össze van rugdalva. Mármint nem lesúrolta a festéket a cipő, hanem itt-ott leért menet közben, kapott pár követ, és azok láthatóan erősebbek voltak nála :) 

Zavarni nem zavar, én elsősorban vigyázva, de azért használni szeretem a bringáimat, és nyilván ezek nem szándékos odaverések, hanem "így adta ki" típusúak. Újabban, amióta rendes trail bringám, és (számomra már) nagy rugóutam van elől-hátul (130 mm), szépen gyorsulok, csak valószínűleg az összes képességem még nem fejlődött ezzel teljesen párhuzamosan :) Na meg, folyamatosan erősödöm is, és úgy vettem észre, hogy az edzettségi állapotom javulásával párhuzamosan, szignifikánsan javul a technikai tudásom is, mind felfelé, mind lefelé. 

 

No, de ennyi rizsa után, amit szeretnék kihozni a dologból, hogy a bringa optimalizálása (súlyának, hatékonyságának javítása, technokrata énem kiélése) érdekében elgondolkodtam egy új hajtókar beszerzésén, mondván a mostani azért súlyát tekintve, kisméretű panelház vasbetont tartalmazó alappillére is lehetne. 

 

Mivel a sram-nak jelenleg nincs könnyű alu karja, így arccal a karbonok felé fordultam, és bizony, jó 150-200 grammot lehetne nyerni egy ilyen szénkurblival. De mennyire kell ezektől tartani? Nem "rongyolódnak" el, szó szerint, a fenti ütésektől viszonylag hamar? Mi ezzel a tapasztalatotok? Egy könnyű fólia kellően megvédi ezeket a tönkremeneteltől? Felmerült még, hogy a karok végére tolható műanyagok milyen nehezek lehetnek? Mert azért az is a fejemben van, hogy ha a 150 grammos előny a védők felszerelésével csak 80 gramm, akkor azért az egy elég indokolatlan fejlesztés lenne a súly oldalon cirka 300-500 euró ráfordításával. Attól most vonatkoztassunk el, hogy esetleg merevebb így hatékonyabb lenne a kar, de egyébként ez tényleg így van a gyakorlatban, vagy csak a súlyelőnye az elsődleges a karbon hajtóműveknek?  

 

A bringám hajtáslánca jelenleg Sram, de elgondolkodtam a kar shimano-ra cserélésén, mondván az alu (ha a fenti agymenésem valós),legalább nem rongyolódik. Egy XTR kar a gyári tányérjával 540 gramm. De pl. egy Hope szintén tányérral: 630 gramm, egy Rotor pedig: 540 gramm az XTR-hez hasonlóan. Ez a jelenlegi, 705 grammos szetthez képest 70-170 grammos előny, viszont összezavarja a sram összképet, de alu anyagúak. A Sram 450 grammos karbon karjainál viszont 250 grammról szól a dolog (mínusz védelem), csak kérdés, hogy mennyire lesznek ezek tartósak? 

 

Na, ezen most jót elmélkedtem, elnézést :D Mit gondoltok a kérdésben?  



#4
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6,935 posts
  • LocationBécs

szvsz csak fingreszeles megy mar evtizedek ota a valtas teruleten, inkabb azt talalhatnak ki, hogy lehetne esetleg fokozatmentesen, vagy kevesebb fogaskerekkel megoldani a dolgot normalis sulyban.


  • ultio likes this

#5
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,292 posts

Nekem fura a cikk, de ezen nem fogunk összeveszni. Egy kicsit katyvasz. 

Leírja, hogy maga a váltó és mechanika gyorsabb mindennél, gyorsabb mint ahogy váltani tudunk illetve a mechanikus rugó visszahúzásnál. Akkor hogyan lesz XTR gyorsabb ami mechanikus, még azzal a leírt kitétellel együtt is, hogy a sor és a lánc is döntő a kérdésben!? Nem hiszem el, hogy érez ember ilyen különbséget, a finomabb váltást is írja, azt simán el tudom képzelni az XTR javára ha a darabosságot és a hangot vesszük figyelembe. Igaz ezt meg leginkább abból érzed, hogy tolod a mechanikus kart és közben hajtasz, de az AXS esetében csak gombot nyomsz és hajtasz.... Ha kipróbálta volna a leírt 12-es XT-XTR sor és lánc variációt az AXS rendszerrel akkor lett volna kerek a teszt. A végén a konklúzióval viszont egyet tudok érteni  :)

Ne értsetek félre, igazából nem kell AXS senkinek mert annyival drágább mint egy XT vagy X01 (bár XTR árban én már nem vennék mechanikus rendszert), és az X01 vagy XT mechanikus hibátlan.    



#6
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2,824 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

SRAM X01 AXS és dropper tesztje. Meglehetősen kritikus cikk, szóval nagyon klassz! https://www.bikemag....ested-sram-axs/

 

"Shimano’s new 12-speed mechanical drivetrains actually make smoother, faster shifts, under higher loads than AXS. But that really has less to do about derailleurs and shifters, and more to do about the interface between the chain and cassette. There’s nothing that says you can’t use AXS to shift a Shimano drivetrain."

 

"We’ve even seen the dropper button get knocked by a knee mid-jump. It’s something you can mostly learn to avoid, but it’s definitely worth mentioning, because, having your dropper hit you in the ass while you’re in the air can be rather unsettling."

 

...és hasonló dolgok. :)


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#7
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2,824 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

De remélem a régebbi láncokat nem kidobjátok hanem szépen vetésforgóban újra és újra visszarakjátok? Mars úgy látom így csinálja de Zsoltinál nem látom hogy így tervezné.

Én 4 Shimano láncot forgatok 5-600km-enként, XT soron (10es rendszer), most 15ezer km felett (50-50% aszfalt-mtb) járok és kb tökéletes.

Viszont arra kíváncsi lennék, ha nem cserélgetnék láncot hanem csak egyetlen egy lánc lenne fent végig (sokan így csinálják) akkor az vajon mennyi km-t menne el?

pontosan így terveztem, hogy ha kezd ugrani az új lánc, akkor a régiekkel még vetésforgóban használom a sort. Az érdekesség az, hogy idáig nem jutottam el egyik sorral sem. :) Három X01 sorom volt 3.5 év alatt (SRAM 1195), nem mentek tönkre egyik sem - ebből kettőt ismerősnek ajándékoztam végül. Láncokat is.

Egyik 1195 még megvan és a 1175-ös alig használt sorom is. Valahol. :)


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#8
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,218 posts
Reményeim szerint a 1295/1299es soron legalább 4-5 új láncot elvásítok anélkül, hogy a sorhoz kellene nyúlnom. ;) 11-es X01 sornál ez simán ment, hogy 0.7-0.75-nél új láncra cseréltem a régit, az 5. lánc még nem ugrott sehol.

12-es rendszeren 0.5-nél cserélek majd láncot. Az már egyértelmű, hogy jó 25-30%-kal is tartósabb lehet a 12-es lánc még versenyfelhasználással együtt is, mint a 11-es láncok voltak.

 

 

A magam részéről GX Eagle XG-1275 soron futott eddig egy NX Eagle lánc, ez most, 1220 km után érte el a 0,5%-ot így feltettem a következő láncot, ami most egy GX Eagle. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e különbség. Illetve ezzel, az 1220 km-el mondhatni, elégedett vagyok, ez egy nagyon olcsó lánc, és sokat futott sárban (élete 40%-át legalább.) A tervem az lesz, hogy eljárok 3 darab láncot 0,5-ig, utána visszateszem őket 0,75-ig, és ha még jó lesz a váltásminőség, akkor 1,0-ig. Ezt követően cserélek sort, láncot és lánctányért is, valamint ha kell, váltógörgőt. Kíváncsi leszek, hogy mennyit megy majd el minőségromlás nélkül összesen. Jelenleg úgy vált, mint új korában, de ez azt hiszem, még elvárható.   

De remélem a régebbi láncokat nem kidobjátok hanem szépen vetésforgóban újra és újra visszarakjátok? Mars úgy látom így csinálja de Zsoltinál nem látom hogy így tervezné.

Én 4 Shimano láncot forgatok 5-600km-enként, XT soron (10es rendszer), most 15ezer km felett (50-50% aszfalt-mtb) járok és kb tökéletes.

Viszont arra kíváncsi lennék, ha nem cserélgetnék láncot hanem csak egyetlen egy lánc lenne fent végig (sokan így csinálják) akkor az vajon mennyi km-t menne el?


Marci

#9
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6,935 posts
  • LocationBécs

a 12es shimanohoz nem eleg a "sima" 1x11bol valo narrowwide tanyer, specialis fogak kellenek hozza, es az sem mindegy, hogy teszed fel a lancot. igy tuti nem kavarnam regebbi rendszerekkel.


Edited by arn, 2020. February 26. - 17:27.


#10
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2,824 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ez alapján érdemes lehet akár 11-es sorhoz is az új 12es láncot/láncokat használni?

Régebben működött így a dolog,még kevesebb fokozatú rendszereknél.Nem tudom a 11es rendszer mennyire lehet érzékeny erre?!

Mármint, hogy keskenyebb a lánc. Én sem szeretem állandóan a láncot cserélgetni, most mondjuk elég hibrid a rendszerem, xt váltó+kar, sunrace sor, sram lánc. Kicsit darabosabb, mint amikor minden xt volt, de nem számottevő a különbség.

A láncok külső lapjainak belső távolságában nem volt 10 és 11 sebesség közt túl nagy eltérés a Wikipedia szerint, a 12 és a 11-es közt hasonló az eltérés. Ezeket a számokat találtam:

  • 10 speed (Narrow) – 5.88 mm (732 in) (Campagnolo, KMC)
  • 10 speed (Narrow, Direction) – 5.88 mm (732 in) (Shimano CN-5700, CN-6700, CN-7900)
  • 11 speed – 5.5 to 5.62 mm (732 to 732 in) (Campagnolo, KMC, Shimano CN-9000)
  • 12 speed - 5.3 mm (1364 in) (SRAM)

Viszont, a láncok belső lapjainak távolsága már más tészta és az lehet leginkább a probléma - már ha van eltérés. Az alábbi oldal szerint a 9,10, 11 és 12-es láncok belső szélessége egyébként megegyező, azaz 2.18mm: https://bike.bikegre...-compatibility/

  • Single speed chains have inner width of 1/8″ (3.175 mm).
  • Multi speed chains, from 5 to 8 have inner width of 3/32″ (2.38 mm).
  • Multi speed chains from 9 to 12 speeds have inner width of 11/128″ (2.18 mm).

Szóval, elméletileg akár még működhet is.

 

A hivatalos SRAM kommunikáció ez volt anno:

"The different chain width and spacing does mean that there’s almost no backwards compatibility with SRAM’s 11spd groups though – chainring is the only part that will work with an 11spd chain"


Edited by zscs, 2020. February 26. - 13:43.

---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#11
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 34 posts

Ez alapján érdemes lehet akár 11-es sorhoz is az új 12es láncot/láncokat használni?

Régebben működött így a dolog,még kevesebb fokozatú rendszereknél.Nem tudom a 11es rendszer mennyire lehet érzékeny erre?!

Mármint, hogy keskenyebb a lánc. Én sem szeretem állandóan a láncot cserélgetni, most mondjuk elég hibrid a rendszerem, xt váltó+kar, sunrace sor, sram lánc. Kicsit darabosabb, mint amikor minden xt volt, de nem számottevő a különbség.


12-es rendszeren 0.5-nél cserélek majd láncot. Az már egyértelmű, hogy jó 25-30%-kal is tartósabb lehet a 12-es lánc még versenyfelhasználással együtt is, mint a 11-es láncok voltak.



#12
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2,824 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Köszi szépen! 

Úgy vélem, hogy az arany egyébként kifutó lesz, és a rainbow váltja. Nem tudom, hogy melyik milyen bevonat, és hogy van-e bennük különbség, vagy csak a színük más, de arannyal van egy olyan gyakorlati tapasztalat az ismeretségi körben, hogy az arany bevonat levált a sorról. Mármint, hogy nem lekopott a fogakról a használattól, hanem ilyen pikkelyesen vált le róla sok helyen. 

Viszont ezek alapján ár/súly/érték arányban a GX-1295 érheti meg a legjobban. 

Milyen rendszerben tervezed elhasználni a hajtásokat egyébként? Simán lehet, hogy az általam vázolt egy hibás gondolatmenet, kút főből találtam csak ki. Nem is tudom, hogy a gyári ajánlás ezeknél a soroknál/láncoknál hogy szól. Kíváncsi lennék, hogyan terveztek a gyárban, hogy 1 sornak hány láncot kellene elvinnie, stb. 

Az arany színűről nem hallottam hasonlót, de azért nem sok van az ismeretségi körömben (1, talán 2?).

Szerintem a láncon több múlhat, a soron maximum a váltás minősége vehető észre feltételezésem szerint. A 11-es 1175 és a 1195 sorokat használtam egy időben felváltva 2 különböző keréken, mikor a kerekeket cserélgettem mindenestől. Na a váltás minőségén éreztem egy minimális különbséget, a kicsi fogaskerekekre könnyebben ment le a lánc a 1195-ön. (Mindkét kerék agy DT240s volt, szóval csak a sor lehetett a különbség - vagy esetleg a sort mennyire húztam meg és mennyire ült fel a szabadonfutóra és lehetett-e pár tizedmilliméter eltérés, de ezt már nem tudom ellenőrizni.)

 

Reményeim szerint a 1295/1299es soron legalább 4-5 új láncot elvásítok anélkül, hogy a sorhoz kellene nyúlnom. ;) 11-es X01 sornál ez simán ment, hogy 0.7-0.75-nél új láncra cseréltem a régit, az 5. lánc még nem ugrott sehol.

12-es rendszeren 0.5-nél cserélek majd láncot. Az már egyértelmű, hogy jó 25-30%-kal is tartósabb lehet a 12-es lánc még versenyfelhasználással együtt is, mint a 11-es láncok voltak.


Edited by zscs, 2020. February 25. - 16:28.

---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#13
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,292 posts

Az XX1 Eagle AXS váltórendszerhez XG-1275 sort tettem fel és GX láncot. 

Egy tesztből úgy olvastam azóta, hogy ár/érték arányban az X01 lánc sokkal jobb választás lett volna, legközelebb az kerül fel. Többszörös futást bír és nem vagyok a lánccserélgetős fajta....   



#14
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 333 posts

XG-1299 rainbow sor van a merev gépemen, rainbow lánccal. Már majdnem 2500 km-nél járok vele, 0.25-ös nyúlás. Versenyeztem is vele, 2x full sárban, esőben.

fully-n XG-1295 van az arany színű lánccal. Tök ugyanaz, mint a 1299-esek, ha már ezek közül választanék, tuti ezt venném. Nem néz ki annyira jól, talán kevésbé veszik, így hát olcsóbb, gondolom. (A rainbow csak azért lett, mert szettben vettem a hajtást anno a merev gépre.)

Ez az oil slick / rainbow nagy hype lett pillanatok alatt, "biztos olyan jó is!" :D

 

Nem tudom, ennyi segít-e, az a 2500 km egyetlen lánccal elég kevés egy viszonylag objektív véleménytalkotásra. Németek szerint az arany XG-1299 + arany 12-es lánc a leginkább tartós, tartósabb, mint az X01 sor a fekete X01 lánccal. Rainbow verzióról nem láttam még tesztet. Csak megérzés, de szerintem X01 szintjén lehet. Az aranyszínű valószínűleg ennél valamivel tartósabb - de majd biztosan lesz ilyen teszt, előbb-utóbb.

Köszi szépen! 

Úgy vélem, hogy az arany egyébként kifutó lesz, és a rainbow váltja. Nem tudom, hogy melyik milyen bevonat, és hogy van-e bennük különbség, vagy csak a színük más, de arannyal van egy olyan gyakorlati tapasztalat az ismeretségi körben, hogy az arany bevonat levált a sorról. Mármint, hogy nem lekopott a fogakról a használattól, hanem ilyen pikkelyesen vált le róla sok helyen. 

Viszont ezek alapján ár/súly/érték arányban a GX-1295 érheti meg a legjobban. 

Milyen rendszerben tervezed elhasználni a hajtásokat egyébként? Simán lehet, hogy az általam vázolt egy hibás gondolatmenet, kút főből találtam csak ki. Nem is tudom, hogy a gyári ajánlás ezeknél a soroknál/láncoknál hogy szól. Kíváncsi lennék, hogyan terveztek a gyárban, hogy 1 sornak hány láncot kellene elvinnie, stb. 



#15
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2,824 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A Sram XG-1299 Eagle arany és rainbow sor között mi a különbség? A rainbow jóval drágább, pedig a súlyuk azonos. https://www.bike-com...1-Eagle-p49389/

 

Az XG-1295 Eagle pedig szintén ugyanolyan súlyú, de mindkét fentinél jóval olcsóbb, ennek mi lehet az oka?: https://www.bike-com...1-Eagle-p49388/

 

Ha van gyakorlati tapasztalatotok ezekről az is érdekelne, köszi! 

 

A magam részéről GX Eagle XG-1275 soron futott eddig egy NX Eagle lánc, ez most, 1220 km után érte el a 0,5%-ot így feltettem a következő láncot, ami most egy GX Eagle. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e különbség. Illetve ezzel, az 1220 km-el mondhatni, elégedett vagyok, ez egy nagyon olcsó lánc, és sokat futott sárban (élete 40%-át legalább.) A tervem az lesz, hogy eljárok 3 darab láncot 0,5-ig, utána visszateszem őket 0,75-ig, és ha még jó lesz a váltásminőség, akkor 1,0-ig. Ezt követően cserélek sort, láncot és lánctányért is, valamint ha kell, váltógörgőt. Kíváncsi leszek, hogy mennyit megy majd el minőségromlás nélkül összesen. Jelenleg úgy vált, mint új korában, de ez azt hiszem, még elvárható.   

XG-1299 rainbow sor van a merev gépemen, rainbow lánccal. Már majdnem 2500 km-nél járok vele, 0.25-ös nyúlás. Versenyeztem is vele, 2x full sárban, esőben.

fully-n XG-1295 van az arany színű lánccal. Tök ugyanaz, mint a 1299-esek, ha már ezek közül választanék, tuti ezt venném. Nem néz ki annyira jól, talán kevésbé veszik, így hát olcsóbb, gondolom. (A rainbow csak azért lett, mert szettben vettem a hajtást anno a merev gépre.)

Ez az oil slick / rainbow nagy hype lett pillanatok alatt, "biztos olyan jó is!" :D

 

Nem tudom, ennyi segít-e, az a 2500 km egyetlen lánccal elég kevés egy viszonylag objektív véleménytalkotásra. Németek szerint az arany XG-1299 + arany 12-es lánc a leginkább tartós, tartósabb, mint az X01 sor a fekete X01 lánccal. Rainbow verzióról nem láttam még tesztet. Csak megérzés, de szerintem X01 szintjén lehet. Az aranyszínű valószínűleg ennél valamivel tartósabb - de majd biztosan lesz ilyen teszt, előbb-utóbb.


Edited by zscs, 2020. February 25. - 10:43.

---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#16
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 333 posts

A Sram XG-1299 Eagle arany és rainbow sor között mi a különbség? A rainbow jóval drágább, pedig a súlyuk azonos. https://www.bike-com...1-Eagle-p49389/

 

Az XG-1295 Eagle pedig szintén ugyanolyan súlyú, de mindkét fentinél jóval olcsóbb, ennek mi lehet az oka?: https://www.bike-com...1-Eagle-p49388/

 

Ha van gyakorlati tapasztalatotok ezekről az is érdekelne, köszi! 

 

A magam részéről GX Eagle XG-1275 soron futott eddig egy NX Eagle lánc, ez most, 1220 km után érte el a 0,5%-ot így feltettem a következő láncot, ami most egy GX Eagle. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e különbség. Illetve ezzel, az 1220 km-el mondhatni, elégedett vagyok, ez egy nagyon olcsó lánc, és sokat futott sárban (élete 40%-át legalább.) A tervem az lesz, hogy eljárok 3 darab láncot 0,5-ig, utána visszateszem őket 0,75-ig, és ha még jó lesz a váltásminőség, akkor 1,0-ig. Ezt követően cserélek sort, láncot és lánctányért is, valamint ha kell, váltógörgőt. Kíváncsi leszek, hogy mennyit megy majd el minőségromlás nélkül összesen. Jelenleg úgy vált, mint új korában, de ez azt hiszem, még elvárható.   



#17
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,055 posts

E13 trs+ 11s 9-46-os fogsor 3 forgatott xt lánccal 2500 km után még mindig 0.25% , kapott hideget meleget télen sem állt le.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#18
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 95 posts

Elég a Locite, nem fog ezzel sem elmozdulni. Annakidején, amikor bepréseltem a vázba az adaptert, akkor összejelöltem a vázzal, hogy ha elfordul-elmozdul, akkor könnyen észrevehető legyen. De 3 év intenzív használat után sem mozdult meg, pedig a középcsapágyat nyomatékkulccsal a gyártó által előírt legnagyobb nyomatékra szoktam húzni (50Nm).

 

Ha érdekel, van 0km-es Race Face PF30-24mm középrészem, amelynek a hajtókar felfekvő felülete nem a csapágy belső gyűrűje, hanem egy köztes műanyag gyűrű, mint a Shimano középrészeknél. https://bolha.testbi...gy-elado-357570

Koszi, a RaceFace jo aron van, de inkabb olyat szeretnek amiben Shimano BSA csapagyat cserelhetek



#19
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 674 posts
  • LocationKelenföld

Olcsón superstarcomponents vagy kínai ebayes jön szóba. A nagyobb sort váltófül toldóval elviheti a mostani váltód, szerintem az egy próbát megérhet.

 

 

Ilyenem van, és innen: https://www.bike24.com/p2156669.html

A hajtókar ilyen: https://www.aliexpre...2951267988.html

Az 50-hez nekem kell egy kis lejtő, meg még hátszél is volt, de egyébként 100 körüli pedálfordulat lehetett. El volt fordulva a PF mérőm, mert mindig elfordul, amikor kereket cserélek...

XD, igen.

 

szerk: amikor én kerestem, eléggé áttúrtam a netet, és csak alig lett volna olcsóbb Kínából, vagy EU ebayről, szóval inkább az FSA-t választottam.

Fontolgattam valami sima (nem N-W) kisebb Shimano kereket is, az olcsó lett volna, de nem voltam benne biztos, hogy ugyanolyan jó. (A kistányér ugye hosszú fogú, és nincsenek rajta váltást könnyítő bütykök..)

Köszönöm szépen, fiúk, hasznos információkat kaptam. Örülök, hogy még ketyeg egy kicsit ez a fórum. :)



#20
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts

Elég a Locite, nem fog ezzel sem elmozdulni. Annakidején, amikor bepréseltem a vázba az adaptert, akkor összejelöltem a vázzal, hogy ha elfordul-elmozdul, akkor könnyen észrevehető legyen. De 3 év intenzív használat után sem mozdult meg, pedig a középcsapágyat nyomatékkulccsal a gyártó által előírt legnagyobb nyomatékra szoktam húzni (50Nm).

 

Ha érdekel, van 0km-es Race Face PF30-24mm középrészem, amelynek a hajtókar felfekvő felülete nem a csapágy belső gyűrűje, hanem egy köztes műanyag gyűrű, mint a Shimano középrészeknél. https://bolha.testbi...gy-elado-357570

Koszonom a pozitiv visszajelzeseket :) Alu BB30-as vazba menne (jelenleg Praxis M30 van benne Praxis hajtassal, de szeretnem Shimano GRX-re cserelni). Es veglegesnek szanom, szoval meg azon is gondolkodom, hogy a zold 609-es Loctite helyett akar meg valami erosebb epoxyval is rogzittetnem (boltban preseltetnem, komoly szerszammal). Vagy eleg a Loctite is, nem fog elmozdulni?

Karbon PF30-ban egy Hope Shimano 24-es atalakitot hasznalok, ez hasonlo a Rotor, Praxis es tarsaihoz. Egy dolgot nem szeretek az utobbiakban: 24mm-es csapagyat hasznalnak, igy a hajtokar tengelyenel fem-fem erintkezik, ami hosszabb tavon a hajtokaron nyomot hagy. Az FSA atalakitohoz meg ugye Shimano BSA csapagy megy, annak a 6805-os csapagyan van egy extra muanyag adaptersapka, ami jobb interfeszt hoz letre a hajtokar tengelyevel