A Shimano számomra követhetetlen már egy ideje, mi mivel kompatibilis vagy éppen mivel nem. Ez a táblázat talán hasznos lehet, nem tudom: https://si.shimano.c...echdoc-techinfo
OFF.
Ott vesztettem el a fonalat, mikor 2014-ben i-Spec-B fékkarokkal vettem egy komplett XTR 2x10-es szettet - az volt a mondás, az i-Spec-A problémáit "kiküszöbölték".
Aztán 2016-ban vásároltam új bringát, ami XT-vel jött - i-Spec II-vel. Természetesen semennyire nem volt kompatibilis egyik előzővel sem, így egy ismerősnek eladtam a 2x10-es váltást, fékestől. 2017 végén, mikor az első Lux CF fully-t vettem, nem találjátok ki, szintén Shimano szettel jött: i-Spec EV-vel, ha jól rémlik. Tipp, mennyire volt kompatibilis bármelyik előzővel?... Talált! Semennyire!
Én, aki a mai napig Shimano-t használnék mechanikusban, itt engedtem el ezt a márkát. Sajnálom, hogy elmentek ilyen irányba... Nem azért, a SRAM se piskóta sok tekintetben, de legalább a hajtókaron a 3-csavaros Direct Mount, vagy a fékkaron a Direct Mount 2009 (vagy 2010?) óta változatlan***. Már-már kisebb csoda, hogy az eTap 2015 óta ugyanazzal az akksival megy , a 2024-es Flight Attendant rendszerre is jó az őskövület akku, stb. (Persze már ők is k**ulnak, elfele. Az SX szettjük meg egyenesen ipari hulladék...)
*** - öő, új GX/X0/XX szett, a 8-csavaros!?
Edited by zscs, 2024. April 03. - 09:07.