Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
17706 hozzászólás a témában

#1
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.210 hozzászólás

Egyik barátom épít egy bringát a lányának. Még csak 130cm körül van és 135-ös kart nézett. Vannak árak, de érdekes cuccok is: 

https://kidsracing.c...Sbt5HL3q0hPKCAk

 

komoly! :) Köszi a linket, versenyzésnél nem tartunk, de eddig nem találtam közel sem ekkora választékot sehol.

Viszont a 152-esre leltem egy itthoni forrást, már meg van rendelve. Kicsit elbizonytalanodtam a szerelhetőségével kapcsolatban, végül mindenféle elkeseredett képkeresés alapján arra jutottam, hogy tényleg cserélhető lehet a lánctányér-szett, de a gyári egy érdekes elegye a szegecselt és a csavaros rögzítésnek, a két kicsi össze van szegecselve, majd ebbe csavarodik a négy csavar a nagytányéron keresztül.



#2
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Megint én... közvéleményt kutatok: a ti gyereketek milyen hosszú hajtókart használ? :)

Az utóbbi időben kezdtem foglalkozni a témával, először a saját biciklimmel kapcsolatban, aztán az övével. Több "képlettel" találkoztam, irányadónak a testmagasság egytizede, vagy 9,7%-a, máshol 9,5%-a került elő, most bonyolultabb képletekkel nem foglalkoznék, inkább azt tartom lényegesnek, hogy ez alapján egy 142 centis lovaginának akárhogy számolom, a 170mm hosszú :)

A 152-est már meg merném venni, ez is -basszus- 18 mm-rel rövidebb!

(vettem neki biciklit, amin ekkora van, de tudtam előre, nincs ezzel semmi gond)

Ilyet nem is olyan egyszerű találni olyan szintűt, amin legalább cserélhetőek (=leszedhető kettő...) a lánctányérok. Suntourban találtam olyat, ami 152-es és 160-as verzióban is létezik, legközelebb Németben (XCT JR T-202, szállítással ~12e HUF). 

Ha valakinek van jobb tippje, az is jöhet, de általában is kíváncsi vagyok a meglátásokra.

 

Ja: Squirt első tapasztalat is van. Még csak a láncpucolás és kétszeres kezelés volt meg, ez tényleg olyan, mintha méhviaszba mártottam volna. Leszedve, újságpapíron szárítottam meg, nekem elég nehezen dolgozza fel az agyam, hogy ez viasz, és vizes :) hétvégén talán menetpróba is lesz.

Egyik barátom épít egy bringát a lányának. Még csak 130cm körül van és 135-ös kart nézett. Vannak árak, de érdekes cuccok is: 

https://kidsracing.c...Sbt5HL3q0hPKCAk


  • Kisherceg és ZolkoW kedveli ezt

#3
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.210 hozzászólás

Köszi a megerősítést!



#4
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.797 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Megint én... közvéleményt kutatok: a ti gyereketek milyen hosszú hajtókart használ? :)

Az utóbbi időben kezdtem foglalkozni a témával, először a saját biciklimmel kapcsolatban, aztán az övével. Több "képlettel" találkoztam, irányadónak a testmagasság egytizede, vagy 9,7%-a, máshol 9,5%-a került elő, most bonyolultabb képletekkel nem foglalkoznék, inkább azt tartom lényegesnek, hogy ez alapján egy 142 centis lovaginának akárhogy számolom, a 170mm hosszú :)

A 152-est már meg merném venni, ez is -basszus- 18 mm-rel rövidebb!

(vettem neki biciklit, amin ekkora van, de tudtam előre, nincs ezzel semmi gond)

Ilyet nem is olyan egyszerű találni olyan szintűt, amin legalább cserélhetőek (=leszedhető kettő...) a lánctányérok. Suntourban találtam olyat, ami 152-es és 160-as verzióban is létezik, legközelebb Németben (XCT JR T-202, szállítással ~12e HUF). 

Ha valakinek van jobb tippje, az is jöhet, de általában is kíváncsi vagyok a meglátásokra.

 

Ja: Squirt első tapasztalat is van. Még csak a láncpucolás és kétszeres kezelés volt meg, ez tényleg olyan, mintha méhviaszba mártottam volna. Leszedve, újságpapíron szárítottam meg, nekem elég nehezen dolgozza fel az agyam, hogy ez viasz, és vizes :) hétvégén talán menetpróba is lesz.

A 170-es hosszú neki nagyon. Az max egy 160cm-es embernek lehet jó. A 152-est venném neki.


  • ZolkoW kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#5
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.210 hozzászólás

Megint én... közvéleményt kutatok: a ti gyereketek milyen hosszú hajtókart használ? :)

Az utóbbi időben kezdtem foglalkozni a témával, először a saját biciklimmel kapcsolatban, aztán az övével. Több "képlettel" találkoztam, irányadónak a testmagasság egytizede, vagy 9,7%-a, máshol 9,5%-a került elő, most bonyolultabb képletekkel nem foglalkoznék, inkább azt tartom lényegesnek, hogy ez alapján egy 142 centis lovaginának akárhogy számolom, a 170mm hosszú :)

A 152-est már meg merném venni, ez is -basszus- 18 mm-rel rövidebb!

(vettem neki biciklit, amin ekkora van, de tudtam előre, nincs ezzel semmi gond)

Ilyet nem is olyan egyszerű találni olyan szintűt, amin legalább cserélhetőek (=leszedhető kettő...) a lánctányérok. Suntourban találtam olyat, ami 152-es és 160-as verzióban is létezik, legközelebb Németben (XCT JR T-202, szállítással ~12e HUF). 

Ha valakinek van jobb tippje, az is jöhet, de általában is kíváncsi vagyok a meglátásokra.

 

Ja: Squirt első tapasztalat is van. Még csak a láncpucolás és kétszeres kezelés volt meg, ez tényleg olyan, mintha méhviaszba mártottam volna. Leszedve, újságpapíron szárítottam meg, nekem elég nehezen dolgozza fel az agyam, hogy ez viasz, és vizes :) hétvégén talán menetpróba is lesz.


ZolkoW módosította - 2019. február 08. - 20:36


#6
Procolus

Procolus

    fórumtag

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
  • LocationSzombathely

Ma reggel csináltam hajtás tisztítást.

Folyamatosan napi szinten használom a bringár,hóba fagyba csak igen ritkán nagy esőbe nem.

Ez a lánc tavaly tél után lett felrakva mert a másik hasonló használat mellett el rozsdásodott .( erről írtam is ebben a topicban..)

Az új lánc weldtite tf2-vel volt kezelve ,elötte brigeciol d3-al tisztítva .

Sajnos úgy tűnik így is egy két helyen és a görgőkön maradandó rozsda lett.

A hajtás közben nem tapasztalható semmi károsodás ugyan olyan simán csendesen fut a lánc még mínuszokba is.

A lánc tisztítás tél előtt kb 2 havonta télen 2 hetente történt.

Szerintem ott hibáztam ,hogy télen sűrűbben kellett volna karbantartani a láncot.Majd jövő télen sűrűbben megpróbálom .

Napi szinten nincs rá időm.

 

485DSCN0474.jpg

 

990DSCN0475.jpg

 

640DSCN0476.jpg



#7
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.210 hozzászólás
Azért ezt választottam, mert
-jó ötletnek tűnt
-volt pirosban :D

Nekem szimpibb ez a rögzítés,majd vagy beválik,vagy nem. zsírt kapott minden, viszont ha a szokásos műanyag bepréselős csésze ennyire passzentos,akkor ezt biztosan könnyebb szerelni, kis küzdéssel kézzel betekertem, de kell hozzá a szerszám a meghúzáshoz. Természetesen a HT2-höz való kulcs nem jó a nagyobb átmérő miatt..nem próbáltam,de ezt olvastam ki az álmoskönyvből.

#8
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.082 hozzászólás

hát akkor.... :D

 

 

costanza-answering-machine.gif


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#9
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás

Talán azért jobb ez a menetes megoldás, mert a 2 perem feltámaszkodik a váz csapágyházának 2 oldalán, és mivel középen a menet összefelé húzza a 2 félcsészét, ezért nem izeg-mozog oldal irányban a terhelés határása. Ez szerintem pozitív dolog, mivel nekem már sikerült PF30-as csapágyházból kitaposni a bepréselt csészéket (a csésze pereme 0,8-1mm-re eltávolodott a csapágyház szélétől).

Viszont nagyon kíváncsi vagyok, hogy ez a fajta menetes középrész mennyire fog recsegni... mivel menetes, ezért gondolom, olyan a csésze illesztése a csapágyházban, hogy nincs átfedés (az átfedés 0,01-0,12mm között van a préselős csészék esetében), mert ha átfedés lenne a csapágycsészék átmérője, és a csapágyház átmérője között, nem igazán lehetne összetekerni őket a felfekvő felületek súrlódása miatt. Így viszont a felfekvő felületek között 1-2 század mm-es játék lehet, ahová ha bármilyen szennyezőzés bekerül, annak hangja lesz... 



#10
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 195 hozzászólás

Tegnap bejött a középcsapágy is, korrekt darabnak tűnik, majd a használtat megmutatja a többit. 

Eltartott egy darabig, mire kimazsoláztam, hogy melyiket merjem megvenni, de szépen passzol minden egymásba. 

Ja, és a láncvonalat is jónak mértem, szóval ahhoz a hajtóműhöz tényleg olyan tányér kell. (GX Eagle kar, BB30, 6mm offset, 49mm láncvonal - jó, inkább 50-nek mértem, de a szerszám még nem ért ide, hogy rendesen összehúzzam- és PF30 46mm-es ház. Na ehhez a BB386 jelű középcsapágy kellett, az simán összetekeredik 73 mm-re is.)

ztto.jpg

Nem teljesen látom át, hogy miért jobb ez a menetes megoldás, mint a sima bepréselős? 


  • Papszi kedveli ezt

#11
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.210 hozzászólás

Tegnap bejött a középcsapágy is, korrekt darabnak tűnik, majd a használtat megmutatja a többit. 

Eltartott egy darabig, mire kimazsoláztam, hogy melyiket merjem megvenni, de szépen passzol minden egymásba. 

Ja, és a láncvonalat is jónak mértem, szóval ahhoz a hajtóműhöz tényleg olyan tányér kell. (GX Eagle kar, BB30, 6mm offset, 49mm láncvonal - jó, inkább 50-nek mértem, de a szerszám még nem ért ide, hogy rendesen összehúzzam- és PF30 46mm-es ház. Na ehhez a BB386 jelű középcsapágy kellett, az simán összetekeredik 73 mm-re is.)

ztto.jpg



#12
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.210 hozzászólás
Ma megérkezett a BB30-as kar, meg a hozzá figyelmetlenül kiválasztott 28-as, 6mm offszetű acél tányér. A vidám rész: a gyári 32-es tányér is 6mm eltolású. Még a végén olcsó is kesz,meg jó is.. de azért várjuk ki a végét. A középrészem még valahol utazik, valszeg heteket, mert menetes kivitelű PF30 honnan máshonnan érkezne, mint Kínából.

#13
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.210 hozzászólás

Ezek megvoltak, de köszi.

Nekem az kellett volna, hogy valahol valaki leírja, hogy a BB30-as karok 0 mm offsetes tányért használnak. Ezt csak közvetetten találtam meg..

így kicsit bukik az eredeti ötlet, de csak az olcsóság része, mert végül lesz 28-as pizzaszeletelőm, csak drágábban..  A Superstarcomponentsnél 19-re ígérik a saját alu csillag+acél fogsor kombójukból az ilyen kicsi fogszámúakat, ezt azóta találtam.

A vége persze úgyis az lesz, hogy ha egyszer váltok 12 sebességre, akkor már nem fogok ilyen kicsiket keresni. akkor mehet vissza a gyári :)

 

Az egész dologban egyébként nem értek pár dolgot, az egyik az, hogy miért ilyen kicsi a választék 30T alattiakból. 30-ast szinte mindenhez találok. Leragadtak a kínaiak a 104-es lyukkörnél? Pedig 30T-től kb mindenre van. De az offset a legtöbbször meg sincs említve, ezt azért ne várjuk :P

De már a 96-os, 94-es lyukkörök is engednék a 30-as alatti kerekeket (nem számoltam utána) , mégsem látok választékot.

Én csak arra tudok gondolni, hogy a kínaiak bután követik a trendeket, nem akarnak problémát megoldani. régen 30T volt a legkisebb, hát biztos nem kell más.

Értem, hogy a 28-at már lefedhetné a kistányér (ha lenne), és kevés olyan majom van, mint én, de akkor is.

 

Ez a BB30 meg jó ötletnek tűnt..

 

mondjuk aki mindenféle nevesincs gyártók marketingcéllal  "fejlesztett" "szabványaival" kezd foglalkozni, meg is érdemli, hogy szenvedjen. :D :P

 

ezek nem segítenek?

14. oldal:

https://www.sram.com..._manual_eeu.pdf

 

 

https://www.sram.com..._components.pdf



#14
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.082 hozzászólás

Amikor már azt hittem, minden sínen van, feltűnt, hogy valami mégsincs rendben. A Sram direct mountnál tényleg más a lánckerekek offsetje GXP és BB30 tengely esetén? Kicsit összekavarja a dolgokat, hogy sok helyen szerintem egyszerűen nem frissítették az infókat, ezért amikor azt írják valamiről, hogy nem kompatibilis a BB30-cal, akkor azt is fenntarrtással kezelem, meg amikor azt írják hogy kompatibilis, azt is.

Végül megrendeltem azt a GX Eagle hajtókart, meg vele egy acél 28-as karikát, okosan 6mm-es offsettel, mert normál láncvonal kellene. Még nem értek ide, szóval nem tudom, hogy egyáltalán valós-e a probléma, mert azt aztán végképp nem találom, hogy a gyárilag rajta lévő 32-es tányér mekkora offsettel jön. De találtam már infót rövid és hosszú tengelyes BB30-ról, meg 0, 3, és 6mm-es eltolású lánckerekek léteznek. De van, ahol ki sem térnek a GXP és BB30 különbségre, sőt, még az offset sincs megemlítve (na onnan aztán f*sza lehet vásárolni) , van ahol viszont táblázatban látom, hogy milyen párosítás milyen láncvonalat eredményez. Csak még nem tudom, hosszú, vagy rövid tengelyes a cucc.. pedig tényleg ideális lett volna 13 euróért 28 fogú lánctányért venni, ami ráadásul acél, tehát valószínűleg ritkábban kellett volna cserélnem, mint középcsapágyat..

Olyan túl sokat a Sram oldala sem segített, de az a tippem, hogy a GX Eagle kar 0 eltolásos tányért alkalmaz, és akkor olyat kell vennem rá. Vagy kilóg a sorból, és akkor a másik kettő féle is szóba jön.

 

mondjuk aki mindenféle nevesincs gyártók marketingcéllal  "fejlesztett" "szabványaival" kezd foglalkozni, meg is érdemli, hogy szenvedjen. :D :P

 

ezek nem segítenek?

14. oldal:

https://www.sram.com..._manual_eeu.pdf

 

 

https://www.sram.com..._components.pdf


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#15
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.210 hozzászólás

Amikor már azt hittem, minden sínen van, feltűnt, hogy valami mégsincs rendben. A Sram direct mountnál tényleg más a lánckerekek offsetje GXP és BB30 tengely esetén? Kicsit összekavarja a dolgokat, hogy sok helyen szerintem egyszerűen nem frissítették az infókat, ezért amikor azt írják valamiről, hogy nem kompatibilis a BB30-cal, akkor azt is fenntarrtással kezelem, meg amikor azt írják hogy kompatibilis, azt is.

Végül megrendeltem azt a GX Eagle hajtókart, meg vele egy acél 28-as karikát, okosan 6mm-es offsettel, mert normál láncvonal kellene. Még nem értek ide, szóval nem tudom, hogy egyáltalán valós-e a probléma, mert azt aztán végképp nem találom, hogy a gyárilag rajta lévő 32-es tányér mekkora offsettel jön. De találtam már infót rövid és hosszú tengelyes BB30-ról, meg 0, 3, és 6mm-es eltolású lánckerekek léteznek. De van, ahol ki sem térnek a GXP és BB30 különbségre, sőt, még az offset sincs megemlítve (na onnan aztán f*sza lehet vásárolni) , van ahol viszont táblázatban látom, hogy milyen párosítás milyen láncvonalat eredményez. Csak még nem tudom, hosszú, vagy rövid tengelyes a cucc.. pedig tényleg ideális lett volna 13 euróért 28 fogú lánctányért venni, ami ráadásul acél, tehát valószínűleg ritkábban kellett volna cserélnem, mint középcsapágyat..

Olyan túl sokat a Sram oldala sem segített, de az a tippem, hogy a GX Eagle kar 0 eltolásos tányért alkalmaz, és akkor olyat kell vennem rá. Vagy kilóg a sorból, és akkor a másik kettő féle is szóba jön.

 



#16
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.210 hozzászólás

Igaz, hogy nem mindegyikből van DUB és nem DUB is, de ennyire nem láttam egyértelmű összefüggést, még ha a DUB-osak tényleg drágábbak is.

Viszont átértékeltem egy kicsit a dolgot magamban, miután ma megmértem a HT-II-es LX karom Q-faktorát: 178 mm.. a négyszöges a másik biciklin az etalon 168-as. inkább még körüljárom ezt a témát váz melletti elférés szempontjából is.



#17
FRIZ 22

FRIZ 22

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 262 hozzászólás

Vélhetőleg megszabadulnak a nem DUB rendszerű karoktól..??



#18
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.210 hozzászólás

Itt mi a trükk? miért sokkal olcsóbb a GX eagle (12 sebességes) kar, mint a többi hasonló, pl. akár 11 sebességes Sram? https://www.bike24.c...menu=1000,2,88;

Leszámítva, hogy 172mm-es a Q faktora, az a +4 mm fogalmam sincs, hogy sok-e, végülis hol van még egy fatbike-étól... https://r2-bike.com/...inring-32-teeth

(máshol nem ellenőriztem az adatot)



#19
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.082 hozzászólás

oops...

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#20
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Nem teljesen a témába vág, de a hajtókaron mi az a lánctányér felfogatás? A rendes lánctányércsavar miért nem volt jó? 

 

Szerintem egyébként, ha van rá időd és érkezésed, akkor szedd szét, mert lehet, hogy menthető, ellenben kb. 4-5eft az új, úgyhogy nem biztos, hogy megéri. Ha elkopott a csapágy benne, vagy a tengely, akkor pucolás után lehet hogy kattogni nem, de kotyogni fog. 

Azokat ideiglenesen tettem bele, hogy kizárjam, hogy a lánctányér csavar kattog. Mert ezeket jól meg mertem húzni. Régebben volt már, hogy túlhúztam azt és szépen eltört.  Mert azok is hasonlóan tudnak kattogni.  Szóval majd visszateszem az eredeti csavarokat.

 

Oké, akkor megpróbálom orvosolni a dolgot. Egy próbát megér. :-)


deviantRider módosította - 2018. november 08. - 16:53

deviantrider.co.nf