Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
17712 hozzászólás a témában

#1
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.233 hozzászólás

Nem tudom használt vagy külföldi rendelés mennyire játszik, de apróban olyan karokat szoktam látni és annyiért, hogy szinte sajnálom, hogy nincs szükségem rá :D 

A múltkori 152-es karhosszhoz jó nehezen találtam én is, végül itthoni beszerzés lett, de gyanítom, gyorsabban ideért volna, ha Németből veszem (1-2 új, ebayes találat volt csak), nem mintha sürgős lett volna, csak nekik is lassan érkezett meg (Németből...). És rákattantam a Sram Apex-1 hajtókarból az ötágúra, hogy nekem olyan kell, na az Aliról lett legolcsóbban, vámmal került annyiba, mint amennyiért itthon használtan hirdetik :-/

A GX Eagle direct mountos hajtómű 80 euróért pedig továbbra is bestbuynak tűnik újan, gondolom már elfogyott azóta (valahol lent linkeltem) :)



#2
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 579 hozzászólás

amúgy egy integrált alivio simán hozza a korabeli octás deore szintjét

 

és octás rendszert amúgy is jobb ha kukázod. nem volt egy sikeres próbálkozás.

 

Aliviót akkor sem. :) Inkább ultegra, de nekem sok az 50/39 sajna. Amúgy igen, az oktalink alu foglalata idővel elfárad. :(

Mindegy, elvileg találtam egy olyat, h FC-M591, ha lehet kapni, akkor azzal elégedett leszek, a fogszáma egyezik az előzővel. Pláne, hogy van egy új középső, és nagy lánckerekem hozzá.



#3
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.914 hozzászólás

amúgy egy integrált alivio simán hozza a korabeli octás deore szintjét

 

és octás rendszert amúgy is jobb ha kukázod. nem volt egy sikeres próbálkozás.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 579 hozzászólás

Gondolom (angol) menetes csapágyházad van, abba belemegy az ehhez való integrált csapágy, csak ez akkor hozzájön a költséghez.

A fogszámokat és az országúti/MTB témát te tudod, de az integrált is jó lesz, szerintem. Még BB30-hoz is van BSA csapágyházba való csapágy.

 

Köszi szépen, akkor ennek szépen utána járok. Angol csapágyas, 68mm széles a cucc, gondoltam, h lesz valami megoldás, és nem dobatják el mindenkivel a vázat.

Az ár meg annyi, amennyi. Egy deore xt hajtómű régen sem volt olcsó, a régi 48-36-24-es asszem. Feljebb nem mennék, mert ezzel így is tudok 55-60-at menni. :)

 

Ja, és még ugye szerszámot is kell hozzá vennem. :)


ncc1701 módosította - 2019. március 14. - 21:59


#5
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.233 hozzászólás

Gondolom (angol) menetes csapágyházad van, abba belemegy az ehhez való integrált csapágy, csak ez akkor hozzájön a költséghez.

A fogszámokat és az országúti/MTB témát te tudod, de az integrált is jó lesz, szerintem. Még BB30-hoz is van BSA csapágyházba való csapágy.



#6
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 579 hozzászólás

Sziasztok,

 

 

Nagy bajban vagyok, segedelmet szeretnék kérni. Van egy számomra drága bicóm (Scott sportster p2), 9 sebességes, hátul ultegra országuti sorral, duraace láncokkal használom váltva 3db-ot, szóval, vigyázok rá. A probléma az, hogy kezd elhalni a hajtóművem, a hajtókar, és a rápréselt lánckerék tartó fém elvált egymástól és picit kotyog. Ez egy octalinkes darab, a deore nem is tudom, milyen a hajtókar, de ez kb lényegtelen is, 9 sebességes, 3 lánckerék van elöl, ami kellene is.

Jobb nem lévén kinéztem a helyére egy e-vel kezdődő webshopban egy Shimano FC-R453-es hajtóművet, ami viszont mostanra kiderült, h nem kapható. Mivel minőségben lefele nem szeretnék lépkedni, ezért nem tudom, mitévő legyek. Alivio kategóriát nem szeretnék. A komplett hajtást nem kukáznám. Ha jól sejtem, az integrált hajtómű nem passzol a vázamhoz.

Vagy esetleg van valami mód arra, hogy integrált hajtőművet bele lehessen passzítani?


ncc1701 módosította - 2019. március 14. - 20:26


#7
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.233 hozzászólás

Egyik barátom épít egy bringát a lányának. Még csak 130cm körül van és 135-ös kart nézett. Vannak árak, de érdekes cuccok is: 

https://kidsracing.c...Sbt5HL3q0hPKCAk

 

komoly! :) Köszi a linket, versenyzésnél nem tartunk, de eddig nem találtam közel sem ekkora választékot sehol.

Viszont a 152-esre leltem egy itthoni forrást, már meg van rendelve. Kicsit elbizonytalanodtam a szerelhetőségével kapcsolatban, végül mindenféle elkeseredett képkeresés alapján arra jutottam, hogy tényleg cserélhető lehet a lánctányér-szett, de a gyári egy érdekes elegye a szegecselt és a csavaros rögzítésnek, a két kicsi össze van szegecselve, majd ebbe csavarodik a négy csavar a nagytányéron keresztül.



#8
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Megint én... közvéleményt kutatok: a ti gyereketek milyen hosszú hajtókart használ? :)

Az utóbbi időben kezdtem foglalkozni a témával, először a saját biciklimmel kapcsolatban, aztán az övével. Több "képlettel" találkoztam, irányadónak a testmagasság egytizede, vagy 9,7%-a, máshol 9,5%-a került elő, most bonyolultabb képletekkel nem foglalkoznék, inkább azt tartom lényegesnek, hogy ez alapján egy 142 centis lovaginának akárhogy számolom, a 170mm hosszú :)

A 152-est már meg merném venni, ez is -basszus- 18 mm-rel rövidebb!

(vettem neki biciklit, amin ekkora van, de tudtam előre, nincs ezzel semmi gond)

Ilyet nem is olyan egyszerű találni olyan szintűt, amin legalább cserélhetőek (=leszedhető kettő...) a lánctányérok. Suntourban találtam olyat, ami 152-es és 160-as verzióban is létezik, legközelebb Németben (XCT JR T-202, szállítással ~12e HUF). 

Ha valakinek van jobb tippje, az is jöhet, de általában is kíváncsi vagyok a meglátásokra.

 

Ja: Squirt első tapasztalat is van. Még csak a láncpucolás és kétszeres kezelés volt meg, ez tényleg olyan, mintha méhviaszba mártottam volna. Leszedve, újságpapíron szárítottam meg, nekem elég nehezen dolgozza fel az agyam, hogy ez viasz, és vizes :) hétvégén talán menetpróba is lesz.

Egyik barátom épít egy bringát a lányának. Még csak 130cm körül van és 135-ös kart nézett. Vannak árak, de érdekes cuccok is: 

https://kidsracing.c...Sbt5HL3q0hPKCAk


  • Kisherceg és ZolkoW kedveli ezt

#9
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.233 hozzászólás

Köszi a megerősítést!



#10
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.806 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Megint én... közvéleményt kutatok: a ti gyereketek milyen hosszú hajtókart használ? :)

Az utóbbi időben kezdtem foglalkozni a témával, először a saját biciklimmel kapcsolatban, aztán az övével. Több "képlettel" találkoztam, irányadónak a testmagasság egytizede, vagy 9,7%-a, máshol 9,5%-a került elő, most bonyolultabb képletekkel nem foglalkoznék, inkább azt tartom lényegesnek, hogy ez alapján egy 142 centis lovaginának akárhogy számolom, a 170mm hosszú :)

A 152-est már meg merném venni, ez is -basszus- 18 mm-rel rövidebb!

(vettem neki biciklit, amin ekkora van, de tudtam előre, nincs ezzel semmi gond)

Ilyet nem is olyan egyszerű találni olyan szintűt, amin legalább cserélhetőek (=leszedhető kettő...) a lánctányérok. Suntourban találtam olyat, ami 152-es és 160-as verzióban is létezik, legközelebb Németben (XCT JR T-202, szállítással ~12e HUF). 

Ha valakinek van jobb tippje, az is jöhet, de általában is kíváncsi vagyok a meglátásokra.

 

Ja: Squirt első tapasztalat is van. Még csak a láncpucolás és kétszeres kezelés volt meg, ez tényleg olyan, mintha méhviaszba mártottam volna. Leszedve, újságpapíron szárítottam meg, nekem elég nehezen dolgozza fel az agyam, hogy ez viasz, és vizes :) hétvégén talán menetpróba is lesz.

A 170-es hosszú neki nagyon. Az max egy 160cm-es embernek lehet jó. A 152-est venném neki.


  • ZolkoW kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#11
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.233 hozzászólás

Megint én... közvéleményt kutatok: a ti gyereketek milyen hosszú hajtókart használ? :)

Az utóbbi időben kezdtem foglalkozni a témával, először a saját biciklimmel kapcsolatban, aztán az övével. Több "képlettel" találkoztam, irányadónak a testmagasság egytizede, vagy 9,7%-a, máshol 9,5%-a került elő, most bonyolultabb képletekkel nem foglalkoznék, inkább azt tartom lényegesnek, hogy ez alapján egy 142 centis lovaginának akárhogy számolom, a 170mm hosszú :)

A 152-est már meg merném venni, ez is -basszus- 18 mm-rel rövidebb!

(vettem neki biciklit, amin ekkora van, de tudtam előre, nincs ezzel semmi gond)

Ilyet nem is olyan egyszerű találni olyan szintűt, amin legalább cserélhetőek (=leszedhető kettő...) a lánctányérok. Suntourban találtam olyat, ami 152-es és 160-as verzióban is létezik, legközelebb Németben (XCT JR T-202, szállítással ~12e HUF). 

Ha valakinek van jobb tippje, az is jöhet, de általában is kíváncsi vagyok a meglátásokra.

 

Ja: Squirt első tapasztalat is van. Még csak a láncpucolás és kétszeres kezelés volt meg, ez tényleg olyan, mintha méhviaszba mártottam volna. Leszedve, újságpapíron szárítottam meg, nekem elég nehezen dolgozza fel az agyam, hogy ez viasz, és vizes :) hétvégén talán menetpróba is lesz.


ZolkoW módosította - 2019. február 08. - 20:36


#12
Procolus

Procolus

    fórumtag

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
  • LocationSzombathely

Ma reggel csináltam hajtás tisztítást.

Folyamatosan napi szinten használom a bringár,hóba fagyba csak igen ritkán nagy esőbe nem.

Ez a lánc tavaly tél után lett felrakva mert a másik hasonló használat mellett el rozsdásodott .( erről írtam is ebben a topicban..)

Az új lánc weldtite tf2-vel volt kezelve ,elötte brigeciol d3-al tisztítva .

Sajnos úgy tűnik így is egy két helyen és a görgőkön maradandó rozsda lett.

A hajtás közben nem tapasztalható semmi károsodás ugyan olyan simán csendesen fut a lánc még mínuszokba is.

A lánc tisztítás tél előtt kb 2 havonta télen 2 hetente történt.

Szerintem ott hibáztam ,hogy télen sűrűbben kellett volna karbantartani a láncot.Majd jövő télen sűrűbben megpróbálom .

Napi szinten nincs rá időm.

 

485DSCN0474.jpg

 

990DSCN0475.jpg

 

640DSCN0476.jpg



#13
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.233 hozzászólás
Azért ezt választottam, mert
-jó ötletnek tűnt
-volt pirosban :D

Nekem szimpibb ez a rögzítés,majd vagy beválik,vagy nem. zsírt kapott minden, viszont ha a szokásos műanyag bepréselős csésze ennyire passzentos,akkor ezt biztosan könnyebb szerelni, kis küzdéssel kézzel betekertem, de kell hozzá a szerszám a meghúzáshoz. Természetesen a HT2-höz való kulcs nem jó a nagyobb átmérő miatt..nem próbáltam,de ezt olvastam ki az álmoskönyvből.

#14
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.114 hozzászólás

hát akkor.... :D

 

 

costanza-answering-machine.gif


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#15
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás

Talán azért jobb ez a menetes megoldás, mert a 2 perem feltámaszkodik a váz csapágyházának 2 oldalán, és mivel középen a menet összefelé húzza a 2 félcsészét, ezért nem izeg-mozog oldal irányban a terhelés határása. Ez szerintem pozitív dolog, mivel nekem már sikerült PF30-as csapágyházból kitaposni a bepréselt csészéket (a csésze pereme 0,8-1mm-re eltávolodott a csapágyház szélétől).

Viszont nagyon kíváncsi vagyok, hogy ez a fajta menetes középrész mennyire fog recsegni... mivel menetes, ezért gondolom, olyan a csésze illesztése a csapágyházban, hogy nincs átfedés (az átfedés 0,01-0,12mm között van a préselős csészék esetében), mert ha átfedés lenne a csapágycsészék átmérője, és a csapágyház átmérője között, nem igazán lehetne összetekerni őket a felfekvő felületek súrlódása miatt. Így viszont a felfekvő felületek között 1-2 század mm-es játék lehet, ahová ha bármilyen szennyezőzés bekerül, annak hangja lesz... 



#16
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás

Tegnap bejött a középcsapágy is, korrekt darabnak tűnik, majd a használtat megmutatja a többit. 

Eltartott egy darabig, mire kimazsoláztam, hogy melyiket merjem megvenni, de szépen passzol minden egymásba. 

Ja, és a láncvonalat is jónak mértem, szóval ahhoz a hajtóműhöz tényleg olyan tányér kell. (GX Eagle kar, BB30, 6mm offset, 49mm láncvonal - jó, inkább 50-nek mértem, de a szerszám még nem ért ide, hogy rendesen összehúzzam- és PF30 46mm-es ház. Na ehhez a BB386 jelű középcsapágy kellett, az simán összetekeredik 73 mm-re is.)

ztto.jpg

Nem teljesen látom át, hogy miért jobb ez a menetes megoldás, mint a sima bepréselős? 


  • Papszi kedveli ezt

#17
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.233 hozzászólás

Tegnap bejött a középcsapágy is, korrekt darabnak tűnik, majd a használtat megmutatja a többit. 

Eltartott egy darabig, mire kimazsoláztam, hogy melyiket merjem megvenni, de szépen passzol minden egymásba. 

Ja, és a láncvonalat is jónak mértem, szóval ahhoz a hajtóműhöz tényleg olyan tányér kell. (GX Eagle kar, BB30, 6mm offset, 49mm láncvonal - jó, inkább 50-nek mértem, de a szerszám még nem ért ide, hogy rendesen összehúzzam- és PF30 46mm-es ház. Na ehhez a BB386 jelű középcsapágy kellett, az simán összetekeredik 73 mm-re is.)

ztto.jpg



#18
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.233 hozzászólás
Ma megérkezett a BB30-as kar, meg a hozzá figyelmetlenül kiválasztott 28-as, 6mm offszetű acél tányér. A vidám rész: a gyári 32-es tányér is 6mm eltolású. Még a végén olcsó is kesz,meg jó is.. de azért várjuk ki a végét. A középrészem még valahol utazik, valszeg heteket, mert menetes kivitelű PF30 honnan máshonnan érkezne, mint Kínából.

#19
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.233 hozzászólás

Ezek megvoltak, de köszi.

Nekem az kellett volna, hogy valahol valaki leírja, hogy a BB30-as karok 0 mm offsetes tányért használnak. Ezt csak közvetetten találtam meg..

így kicsit bukik az eredeti ötlet, de csak az olcsóság része, mert végül lesz 28-as pizzaszeletelőm, csak drágábban..  A Superstarcomponentsnél 19-re ígérik a saját alu csillag+acél fogsor kombójukból az ilyen kicsi fogszámúakat, ezt azóta találtam.

A vége persze úgyis az lesz, hogy ha egyszer váltok 12 sebességre, akkor már nem fogok ilyen kicsiket keresni. akkor mehet vissza a gyári :)

 

Az egész dologban egyébként nem értek pár dolgot, az egyik az, hogy miért ilyen kicsi a választék 30T alattiakból. 30-ast szinte mindenhez találok. Leragadtak a kínaiak a 104-es lyukkörnél? Pedig 30T-től kb mindenre van. De az offset a legtöbbször meg sincs említve, ezt azért ne várjuk :P

De már a 96-os, 94-es lyukkörök is engednék a 30-as alatti kerekeket (nem számoltam utána) , mégsem látok választékot.

Én csak arra tudok gondolni, hogy a kínaiak bután követik a trendeket, nem akarnak problémát megoldani. régen 30T volt a legkisebb, hát biztos nem kell más.

Értem, hogy a 28-at már lefedhetné a kistányér (ha lenne), és kevés olyan majom van, mint én, de akkor is.

 

Ez a BB30 meg jó ötletnek tűnt..

 

mondjuk aki mindenféle nevesincs gyártók marketingcéllal  "fejlesztett" "szabványaival" kezd foglalkozni, meg is érdemli, hogy szenvedjen. :D :P

 

ezek nem segítenek?

14. oldal:

https://www.sram.com..._manual_eeu.pdf

 

 

https://www.sram.com..._components.pdf



#20
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.114 hozzászólás

Amikor már azt hittem, minden sínen van, feltűnt, hogy valami mégsincs rendben. A Sram direct mountnál tényleg más a lánckerekek offsetje GXP és BB30 tengely esetén? Kicsit összekavarja a dolgokat, hogy sok helyen szerintem egyszerűen nem frissítették az infókat, ezért amikor azt írják valamiről, hogy nem kompatibilis a BB30-cal, akkor azt is fenntarrtással kezelem, meg amikor azt írják hogy kompatibilis, azt is.

Végül megrendeltem azt a GX Eagle hajtókart, meg vele egy acél 28-as karikát, okosan 6mm-es offsettel, mert normál láncvonal kellene. Még nem értek ide, szóval nem tudom, hogy egyáltalán valós-e a probléma, mert azt aztán végképp nem találom, hogy a gyárilag rajta lévő 32-es tányér mekkora offsettel jön. De találtam már infót rövid és hosszú tengelyes BB30-ról, meg 0, 3, és 6mm-es eltolású lánckerekek léteznek. De van, ahol ki sem térnek a GXP és BB30 különbségre, sőt, még az offset sincs megemlítve (na onnan aztán f*sza lehet vásárolni) , van ahol viszont táblázatban látom, hogy milyen párosítás milyen láncvonalat eredményez. Csak még nem tudom, hosszú, vagy rövid tengelyes a cucc.. pedig tényleg ideális lett volna 13 euróért 28 fogú lánctányért venni, ami ráadásul acél, tehát valószínűleg ritkábban kellett volna cserélnem, mint középcsapágyat..

Olyan túl sokat a Sram oldala sem segített, de az a tippem, hogy a GX Eagle kar 0 eltolásos tányért alkalmaz, és akkor olyat kell vennem rá. Vagy kilóg a sorból, és akkor a másik kettő féle is szóba jön.

 

mondjuk aki mindenféle nevesincs gyártók marketingcéllal  "fejlesztett" "szabványaival" kezd foglalkozni, meg is érdemli, hogy szenvedjen. :D :P

 

ezek nem segítenek?

14. oldal:

https://www.sram.com..._manual_eeu.pdf

 

 

https://www.sram.com..._components.pdf


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"