Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
17750 hozzászólás a témában

#1
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.139 hozzászólás

Ebben partnerem a MANNOL immáron egy éve.

A multi-szpréjük, féktisztítójuk kifejezetten jó, a zsírok használhatóak, rézpaszta van, és igazából a kéztörlő kendő sem sz...r :)

Nemrég vettem Mannol csavarrögzítőt, a legolcsóbb volt a piacon és nem tűnik rossznak.

Nagyon jó áron adják a termékeik, kár hogy nem költenek többet reklámra. szerintem nagyon kevesen ismerik (még) őket.


Marci

#2
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.285 hozzászólás

Reklámm:

én, mivel soha nem vásárolok semmit a helyi boltban, és, novembert kivéve szervizeltetni sem szoktam ott, fent szeretném tartani a jó kapcsolatokat.

 

Ebben partnerem a MANNOL immáron egy éve. Párhavonta egy kis ajándékcsomag, és tudom, hogy jó felhasználásra kerültek a termékek. Külön extra, hogy kb. 200 méterre van egy pick-pack pontjuk a "bóttól", így még messzire sem kell vinnem a dobozt.

 

A multi-szpréjük, féktisztítójuk kifejezetten jó, a zsírok használhatóak, rézpaszta van, és igazából a kéztörlő kendő sem sz...r :)



#3
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.115 hozzászólás

azt nezem, hogy van ilyen bringas verzioban is... en is kezdek kifogynyi a zsirbol, legkozelebb kiprobalom ezt :)

 

https://www.amazon.d...sr=8-1-fkmrnull

 

 

én ezt a zöldet használom már egy jó ideje. frankó cucc. mondjuk én egy nagyobb kiszerelésben vettem meg. https://ebike.hu/ter...sallo-kenozsir/

 

 

ha kifogyok belőle,akkor meg ezt a fajta zsírt fogom kipróbálni: https://www.bike24.com/p215991.html nagyon hasonlít a gyári campa zsírhoz.

 

A kettő nem teljesen ugyan az, amit én linkeltem az nem igazán zsír de tuti nem arra használnám egy bringán. A zsírnál amit arn linkelt meg biztosan jobb szennyeződésgátló hatással bír a paszta amit én linkeltem a kényesebb helyekre. 

 

ez is ugyanezt tudja, ócsóé' http://www.ipararuha...ezpaszta-100-ml

 

Nem ugyan az, a Motorex 1200 fokig jó :):) Igaz, ez az és fele annyiba kerül. 

Kiszerelésben jobb a Motorex mert egy olyan kis doboz amiből az utolsó grammot is ki tudod szedni míg egy tubusból csak akkor ha levágod. Ráadásul a kupak az egy kenő ecset is: https://encrypted-tb...4ZXD2-854wfGuBw

Fontos, mert baromi makacs egy paszta ez, kis túlzással leszedhetetlen. Persze rendszeresíthetsz egy külön ecsetet is mellé. De bringán az a 100 g amúgy örök élet. 



#4
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.018 hozzászólás

Minden hasonló helyet nagyon kicsit ezzel kenek be, főleg a csavarokat (átmenő tengelyek végét, nyeregnél, nyereg bilincs csavarja, pedál, stb). Elég jól bevált, nagyon komolyan távol tartja a szennyeződéseket. Tényleg csak egy minimális réteget viszek fel a menetre és úgy csavarom a helyére. 

https://www.motorex....e/copper-paste/

ez is ugyanezt tudja, ócsóé' http://www.ipararuha...ezpaszta-100-ml


  • ZolkoW kedveli ezt
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#5
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.781 hozzászólás

azt nezem, hogy van ilyen bringas verzioban is... en is kezdek kifogynyi a zsirbol, legkozelebb kiprobalom ezt :)

 

https://www.amazon.d...sr=8-1-fkmrnull

én ezt a zöldet használom már egy jó ideje. frankó cucc. mondjuk én egy nagyobb kiszerelésben vettem meg. https://ebike.hu/ter...sallo-kenozsir/

 

 

ha kifogyok belőle,akkor meg ezt a fajta zsírt fogom kipróbálni: https://www.bike24.com/p215991.html nagyon hasonlít a gyári campa zsírhoz.


donciccio módosította - 2019. május 22. - 18:07

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.552 hozzászólás
  • LocationBécs

azt nezem, hogy van ilyen bringas verzioban is... en is kezdek kifogynyi a zsirbol, legkozelebb kiprobalom ezt :)

 

https://www.amazon.d...sr=8-1-fkmrnull


  • donciccio kedveli ezt

#7
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.115 hozzászólás

Minden hasonló helyet nagyon kicsit ezzel kenek be, főleg a csavarokat (átmenő tengelyek végét, nyeregnél, nyereg bilincs csavarja, pedál, stb). Elég jól bevált, nagyon komolyan távol tartja a szennyeződéseket. Tényleg csak egy minimális réteget viszek fel a menetre és úgy csavarom a helyére. 

https://www.motorex....e/copper-paste/

 

 

 

És igazad volt! PF!....

Tegnap a hátsó féktartó konzolt és rögzítését, a hátsótengelyt és a váltótartófület (máshol is olvastam és ennek hatására adtam neki egy esélyt, pedig nincsen váltóm) birizgáltam meg és kentem meg, stb. ELHALLGATOTT! PHEW! Pedig fogadni mertem volna, hogy a középcsapágynál van a bibi! Hát nem. Szóval ha kattogás van, mindent át kell nézni ez a lényeg! Pedig amúgy tudtam, hogy megtévesztőek ezek a biciklis hangok, de akkor is meglepett.


  • ZolkoW kedveli ezt

#8
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.552 hozzászólás
  • LocationBécs
Kattogas nagyon genyo dolog, mert a vaz felerositi a zajt, igy fulre a zaj forrasat nehez megallapitani.

#9
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Hasonlóan jártam jópár éve. Mint kiderült, a váltófül rögzítő csavar volt fellazulva, így a váz és a fül közé kerülő por, és a laza csavar okozta a kattogást.

 

És igazad volt! PF!....

Tegnap a hátsó féktartó konzolt és rögzítését, a hátsótengelyt és a váltótartófület (máshol is olvastam és ennek hatására adtam neki egy esélyt, pedig nincsen váltóm) birizgáltam meg és kentem meg, stb. ELHALLGATOTT! PHEW! Pedig fogadni mertem volna, hogy a középcsapágynál van a bibi! Hát nem. Szóval ha kattogás van, mindent át kell nézni ez a lényeg! Pedig amúgy tudtam, hogy megtévesztőek ezek a biciklis hangok, de akkor is meglepett.


  • ZolkoW kedveli ezt

#10
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Hát csak az lesz, hogy "mindent" átnézek lassan. :/ De még az is lehet, hogy a középcsapágy nincsen a megfelelő nyomatékkal meghúzva és erőhatáskor meghajlik minimálisan.  (nagyon ragaszkodom, hogy itt a baj :D) Este tettem rá teflonszalagot és mérséklődött a kattogás. Ebből gondolom, hogy a váz csapágyháza és középcsapágy viszonya még mindig a ludas. Lehet csak tényleg a kellő nyomatékkal (49~69 Nm ?) kellene becsavarni és ennyi. De ehhez meg szerviz kell . Mert nagyon megtépni meg nem merem, mert több kárt okozhatok vele, mint ami van. De még kipróbálok 1-2 dolgot azért.



#11
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 635 hozzászólás

Hasonlóan jártam jópár éve. Mint kiderült, a váltófül rögzítő csavar volt fellazulva, így a váz és a fül közé kerülő por, és a laza csavar okozta a kattogást.

Kiegészíteném:

A kerék tengelyrögzítés környéke, pedáltengely menete, küllők feje és keresztezése, kormánycsapágy.

Ragaszgatás, teflonszalag szerintem felesleges. Gyors kereséshez akár a wd40 is megfelel: próbakör- recseg, odafújsz egy helyre, próbakör, ha csend lett, nyertél. Persze szétszeded, takarítod és rendesen zsírozod ezután. 


  • Kisherceg kedveli ezt

#12
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 185 hozzászólás

Hasonlóan jártam jópár éve. Mint kiderült, a váltófül rögzítő csavar volt fellazulva, így a váz és a fül közé kerülő por, és a laza csavar okozta a kattogást.


  • Kisherceg és deviantRider kedveli ezt

#13
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Az őrület határán vagyok!

 

 

Kattogott a monoblokkom. (utólag mint kiderült, nem csak ez. vagy eleve nem ez? jó kérdés...) MIndegy. Cseréltem egy újra. (octalink bb-es300, tudom szar, külsőre kellene már váltani! idővel majd meglesz az is) Középcsapágyház megtisztítva, bezsírozva, csapágy betekerve. Kattogás szinte megszűnt, de néha még volt halkan.  Viszont erőkifejtésnél már nem!

 

De nekem ez nem volt elég. Szétszedtem megint, adtam neki bőségesen zsírt, visszatettem. Ezen felül a lánctányért összeragasztottam a hajtókarral és úgy húztam meg a lánctányércsavarokat. Úgy gondoltam, hogy akkor ez a kettő dolog nem kattoghat már. Tévedtem. Most sokkal jobban kattog. Vagy valami teljesen más!?! Erőkifejtésnél és néha akkor is, ha csak simán hátrafelé tekerem a pedált. Megőrülök! Jó pár videót megnéztem már kattogás témában, meg olvastam is utána. De nem. Nem tudok rájönni! A pedál viszonylag új, de pont az előbb leszedtem a másik bicajomról és a helyzet nem változott. Elengedett kormánnyal is és nyeregből kiállva is csinálja. Csináltam hangfelvételt is. A sok zaj mellett azért hallatszik a fémes kattogás. - https://youtu.be/57VZ_BbvRRI

 

 

Tudom, nehéz ezt így távlatból megtávgyógyítani. Csak tippeket várok!

 

Amúgy én még mindig a csapágyházat gyanítom. Bár nem tudom miért. Esetleg még se lett jól kitisztítva? Aprópó! Nagy hülyeség teflon szalaggal rásegíteni itt egy picit?


deviantRider módosította - 2019. május 16. - 19:56


#14
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.273 hozzászólás

ZTTO középcsapágy középtávú tapasztalatok: szerelés +, tömítés - :)

A füredi sár egy középtáv alatt kinyírta mindkét csapágyat, már érkezik bele a csere (miért nem rendeltem eleve valami tartalékot, pedig annó még eszemben volt...).

Viszont a menetes megoldás miatt szétszedni is könnyű, és úgy már könnyebb kibányászni a csapágyakat belőle.

Ezalatt a néhány száz km alatt nem tapasztaltam fura hangot. Szerszámból talán érdemesebb a lapos lemezes helyett azt venni, ami körbefogja, és Crova kompatibilis, mert körbe lehet tekerni a láncvillától (apróság). Nomeg tulajdonképpen nem árt az sem, ha kettő van, de eggyel is meg lehet húzni/lazítani.

A gyári csapágyak porvédője fém volt, ami nem sok vizet fog meg, de nem lepődtünk meg.

 

Tegnap bejött a középcsapágy is, korrekt darabnak tűnik, majd a használtat megmutatja a többit. 

Eltartott egy darabig, mire kimazsoláztam, hogy melyiket merjem megvenni, de szépen passzol minden egymásba. 

Ja, és a láncvonalat is jónak mértem, szóval ahhoz a hajtóműhöz tényleg olyan tányér kell. (GX Eagle kar, BB30, 6mm offset, 49mm láncvonal - jó, inkább 50-nek mértem, de a szerszám még nem ért ide, hogy rendesen összehúzzam- és PF30 46mm-es ház. Na ehhez a BB386 jelű középcsapágy kellett, az simán összetekeredik 73 mm-re is.)

ztto.jpg


  • Kisherceg kedveli ezt

#15
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 361 hozzászólás

+1 szavazat a SRAM-nak: PC-870-nel mentem évi 6-7 ezer km-t, heti egy tisztítás/olajozás mellett is kiválóan bírta (igaz, én nem SS módban, hanem hagyományos 3x8-as kompakt montis rendszerben, leginkább aszfalton)



#16
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.820 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Én is 8 sebességes láncot használtam az SS montimon, sram pc-850-et. :)
Az 1 sebességes láncok nem bírták jól.



A sebesség mindent megold.

 


#17
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.200 hozzászólás

Lehet tudni, hogy milyen 1 és 8 sebességes lánccal volt ez a tapasztalat? Sáros, poros és városi használatban is ugyanez történt?
SS gépeken (,ha síkban fut a lánc akkor) egy hagyományos felépítésű (pl. Connex 108) láncnak szerintem jóval tovább kellene bírnia, mint a keskenyebb, nyeklő-nyakló 8 seb. láncnak.

 

nem emlékszem már, talán kmc z610 volt a Unit gyári lánca ami 1s lánc volt. ez volt rajta*, hát elhasználtam. most valami olcsó 8s shimano van rajta, kísérletileg, de egyébként PC850-et használok ss-re, ez viszonylag jól bírja**. városban nem megyek, csak homokban/porban dombok között. (Vác topicba bekukkantasz, vannak képek. :)

 

* valahol egyébként írtam itt a fórumon, mikor még tudtam. :)

 

**annyit hozzá kell tennem, hogy nem viszem túlzásba a láncpucolást. amíg nincs hangja, nem nyúlok hozzá. egyébként fogkefével lepucolom, olaj rá szemenként, néhány átpörgetés és kis várakozás után a felesleget letörlöm és kész, semmi varázslat, ráolvasás, főzőcskézés, etc.

 

ez szerintem a csapok minosegen mulik, es nem azon, hogy milyen szeles a lanc.

 

gondolom így van.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#18
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.552 hozzászólás
  • LocationBécs

ez szerintem a csapok minosegen mulik, es nem azon, hogy milyen szeles a lanc.



#19
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás

nehezebb és nem is igazán jobb. ha szétnézel ss körökben, (szinte) mindenki váltós láncokat (jellemzően 8s-t) használ.

 

Lehet tudni, hogy milyen 1 és 8 sebességes lánccal volt ez a tapasztalat? Sáros, poros és városi használatban is ugyanez történt?
SS gépeken (,ha síkban fut a lánc akkor) egy hagyományos felépítésű (pl. Connex 108) láncnak szerintem jóval tovább kellene bírnia, mint a keskenyebb, nyeklő-nyakló 8 seb. láncnak.



#20
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.552 hozzászólás
  • LocationBécs

Jaaa érteeem. :-) Engem nem zavar annyira, hogy mondjuk max heti 2 x 30 percet erre fordítok. Egyéb viaszos terméket nem próbáltam még. Kíváncsíságból kezdtem waxolni és végül mardtam ennél a megoldásnál. Ebben az évben biztos megint sokat fogok tekerni, mert nem csak hétvégéken tudok majd. :-) Már most a 3 nap alatt simán mentem 90+ km-ert.


Csk azert irom, mert az is viasz :)
  • zeezoltano kedveli ezt