Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
17932 hozzászólás a témában

#1
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.055 hozzászólás

E13 trs+ 11s 9-46-os fogsor 3 forgatott xt lánccal 2500 km után még mindig 0.25% , kapott hideget meleget télen sem állt le.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 86 hozzászólás

Elég a Locite, nem fog ezzel sem elmozdulni. Annakidején, amikor bepréseltem a vázba az adaptert, akkor összejelöltem a vázzal, hogy ha elfordul-elmozdul, akkor könnyen észrevehető legyen. De 3 év intenzív használat után sem mozdult meg, pedig a középcsapágyat nyomatékkulccsal a gyártó által előírt legnagyobb nyomatékra szoktam húzni (50Nm).

 

Ha érdekel, van 0km-es Race Face PF30-24mm középrészem, amelynek a hajtókar felfekvő felülete nem a csapágy belső gyűrűje, hanem egy köztes műanyag gyűrű, mint a Shimano középrészeknél. https://bolha.testbi...gy-elado-357570

Koszi, a RaceFace jo aron van, de inkabb olyat szeretnek amiben Shimano BSA csapagyat cserelhetek



#3
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 671 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Olcsón superstarcomponents vagy kínai ebayes jön szóba. A nagyobb sort váltófül toldóval elviheti a mostani váltód, szerintem az egy próbát megérhet.

 

 

Ilyenem van, és innen: https://www.bike24.com/p2156669.html

A hajtókar ilyen: https://www.aliexpre...2951267988.html

Az 50-hez nekem kell egy kis lejtő, meg még hátszél is volt, de egyébként 100 körüli pedálfordulat lehetett. El volt fordulva a PF mérőm, mert mindig elfordul, amikor kereket cserélek...

XD, igen.

 

szerk: amikor én kerestem, eléggé áttúrtam a netet, és csak alig lett volna olcsóbb Kínából, vagy EU ebayről, szóval inkább az FSA-t választottam.

Fontolgattam valami sima (nem N-W) kisebb Shimano kereket is, az olcsó lett volna, de nem voltam benne biztos, hogy ugyanolyan jó. (A kistányér ugye hosszú fogú, és nincsenek rajta váltást könnyítő bütykök..)

Köszönöm szépen, fiúk, hasznos információkat kaptam. Örülök, hogy még ketyeg egy kicsit ez a fórum. :)



#4
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás

Elég a Locite, nem fog ezzel sem elmozdulni. Annakidején, amikor bepréseltem a vázba az adaptert, akkor összejelöltem a vázzal, hogy ha elfordul-elmozdul, akkor könnyen észrevehető legyen. De 3 év intenzív használat után sem mozdult meg, pedig a középcsapágyat nyomatékkulccsal a gyártó által előírt legnagyobb nyomatékra szoktam húzni (50Nm).

 

Ha érdekel, van 0km-es Race Face PF30-24mm középrészem, amelynek a hajtókar felfekvő felülete nem a csapágy belső gyűrűje, hanem egy köztes műanyag gyűrű, mint a Shimano középrészeknél. https://bolha.testbi...gy-elado-357570

Koszonom a pozitiv visszajelzeseket :) Alu BB30-as vazba menne (jelenleg Praxis M30 van benne Praxis hajtassal, de szeretnem Shimano GRX-re cserelni). Es veglegesnek szanom, szoval meg azon is gondolkodom, hogy a zold 609-es Loctite helyett akar meg valami erosebb epoxyval is rogzittetnem (boltban preseltetnem, komoly szerszammal). Vagy eleg a Loctite is, nem fog elmozdulni?

Karbon PF30-ban egy Hope Shimano 24-es atalakitot hasznalok, ez hasonlo a Rotor, Praxis es tarsaihoz. Egy dolgot nem szeretek az utobbiakban: 24mm-es csapagyat hasznalnak, igy a hajtokar tengelyenel fem-fem erintkezik, ami hosszabb tavon a hajtokaron nyomot hagy. Az FSA atalakitohoz meg ugye Shimano BSA csapagy megy, annak a 6805-os csapagyan van egy extra muanyag adaptersapka, ami jobb interfeszt hoz letre a hajtokar tengelyevel



#5
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 86 hozzászólás

Én ilyet használok nagy megelégedettséggel egy Specialized alu vázban (PF30->BSA). Tökéletesen működik, nem recseg, nem mozog a vázban. Előtte használtam Sram PF30->BSA adaptert is, de az recsegett, és ki is tapostam a vázból. A vázba való bepréselésnél oda kell figyelni, hogy egyenesen álljon préselés közben, illetve érdemes hozzá normális minőségű fejcsapágy behúzó szerszámot, vagy legalább M12-M14-es menetes szárat használni. Karbon vázban nem ezt használnám, mivel a hozzá járó Loctite nagyszilárdságú rögzítő csak fém-fém között működik, anélkül pedig nem biztos, hogy 100%-os megoldás. Ezért a karbon PF30-as vázamban Praxis Works PF30->BSA adaptert használok.

 

 

Nálunk építettek be több ilyet, egyikkel sem volt gond. De szerintem egy rotorféle összecsavarható középcsapágy jobb megoldás, az nem végleges átalakítás.

Koszonom a pozitiv visszajelzeseket :) Alu BB30-as vazba menne (jelenleg Praxis M30 van benne Praxis hajtassal, de szeretnem Shimano GRX-re cserelni). Es veglegesnek szanom, szoval meg azon is gondolkodom, hogy a zold 609-es Loctite helyett akar meg valami erosebb epoxyval is rogzittetnem (boltban preseltetnem, komoly szerszammal). Vagy eleg a Loctite is, nem fog elmozdulni?

Karbon PF30-ban egy Hope Shimano 24-es atalakitot hasznalok, ez hasonlo a Rotor, Praxis es tarsaihoz. Egy dolgot nem szeretek az utobbiakban: 24mm-es csapagyat hasznalnak, igy a hajtokar tengelyenel fem-fem erintkezik, ami hosszabb tavon a hajtokaron nyomot hagy. Az FSA atalakitohoz meg ugye Shimano BSA csapagy megy, annak a 6805-os csapagyan van egy extra muanyag adaptersapka, ami jobb interfeszt hoz letre a hajtokar tengelyevel



#6
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.454 hozzászólás

Hmm, milyen FSA-d van? A meglévő fc-rs500 hajtókaromra szeretnék lánckereket, írtam a paramétereket. 36/10-el 50-es tempót mész aszfalton, jól értem? Ha 10-essel kezdődik a sor, az akkor sram XD, ugye?

Ilyenem van, és innen: https://www.bike24.com/p2156669.html

A hajtókar ilyen: https://www.aliexpre...2951267988.html

Az 50-hez nekem kell egy kis lejtő, meg még hátszél is volt, de egyébként 100 körüli pedálfordulat lehetett. El volt fordulva a PF mérőm, mert mindig elfordul, amikor kereket cserélek...

XD, igen.

 

szerk: amikor én kerestem, eléggé áttúrtam a netet, és csak alig lett volna olcsóbb Kínából, vagy EU ebayről, szóval inkább az FSA-t választottam.

Fontolgattam valami sima (nem N-W) kisebb Shimano kereket is, az olcsó lett volna, de nem voltam benne biztos, hogy ugyanolyan jó. (A kistányér ugye hosszú fogú, és nincsenek rajta váltást könnyítő bütykök..)


ZolkoW módosította - 2020. február 03. - 09:34

  • Rabbit kedveli ezt

#7
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás

Ilyen FSA pressfit-BSA atalakitoval van valakinek tapasztalata?

https://ssli.ebayimg...eVCy/s-l640.jpg

Én ilyet használok nagy megelégedettséggel egy Specialized alu vázban (PF30->BSA). Tökéletesen működik, nem recseg, nem mozog a vázban. Előtte használtam Sram PF30->BSA adaptert is, de az recsegett, és ki is tapostam a vázból. A vázba való bepréselésnél oda kell figyelni, hogy egyenesen álljon préselés közben, illetve érdemes hozzá normális minőségű fejcsapágy behúzó szerszámot, vagy legalább M12-M14-es menetes szárat használni. Karbon vázban nem ezt használnám, mivel a hozzá járó Loctite nagyszilárdságú rögzítő csak fém-fém között működik, anélkül pedig nem biztos, hogy 100%-os megoldás. Ezért a karbon PF30-as vázamban Praxis Works PF30->BSA adaptert használok.


Papszi módosította - 2020. február 03. - 08:14


#8
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.881 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ilyen FSA pressfit-BSA atalakitoval van valakinek tapasztalata?

https://ssli.ebayimg...eVCy/s-l640.jpg

Nálunk építettek be több ilyet, egyikkel sem volt gond. De szerintem egy rotorféle összecsavarható középcsapágy jobb megoldás, az nem végleges átalakítás.



A sebesség mindent megold.

 


#9
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 852 hozzászólás

Hmm, milyen FSA-d van? A meglévő fc-rs500 hajtókaromra szeretnék lánckereket, írtam a paramétereket. 36/10-el 50-es tempót mész aszfalton, jól értem? Ha 10-essel kezdődik a sor, az akkor sram XD, ugye?


Olcsón superstarcomponents vagy kínai ebayes jön szóba. A nagyobb sort váltófül toldóval elviheti a mostani váltód, szerintem az egy próbát megérhet.

sisqo módosította - 2020. február 02. - 22:43

  • Rabbit kedveli ezt

#10
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 671 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Én FSA-t vettem, előbb 40-est, aztán egy 36-ost, és ezt használom egy ideje (1x11). Hátul 10-42 van, a teteje biztos sokaknak rövid lenne, nekem csak ritkán az, ma 50-nel egész tartósan tekertem vele. Mondjuk ha 420 helyett 450-500% átfogása lenne, az lenne a mégtutibb, de ezzel elvagyok (igazi terepen, hegymászásnál jól jönne könnyebb fokozat)

Hmm, milyen FSA-d van? A meglévő fc-rs500 hajtókaromra szeretnék lánckereket, írtam a paramétereket. 36/10-el 50-es tempót mész aszfalton, jól értem? Ha 10-essel kezdődik a sor, az akkor sram XD, ugye?



#11
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 86 hozzászólás

Ilyen FSA pressfit-BSA atalakitoval van valakinek tapasztalata?

https://ssli.ebayimg...eVCy/s-l640.jpg



#12
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.454 hozzászólás
Én FSA-t vettem, előbb 40-est, aztán egy 36-ost, és ezt használom egy ideje (1x11). Hátul 10-42 van, a teteje biztos sokaknak rövid lenne, nekem csak ritkán az, ma 50-nel egész tartósan tekertem vele. Mondjuk ha 420 helyett 450-500% átfogása lenne, az lenne a mégtutibb, de ezzel elvagyok (igazi terepen, hegymászásnál jól jönne könnyebb fokozat)

#13
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 671 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Kérdeznék, 110-es lyukkörös 5 csavaros narrow wide lánckerékre tutti tippet tudna valaki? Nyilván olcsón és jót szeretnék.

 

Ilyen cyclocross/gravel ősmontis felhasználásra, 11-42-es sorhoz passzítanám, 38-as, vagy 40-es méretben.

Jelenleg 11-28-as sorom van, 46-34-es dupla hajtóművel, de másznék meredekebbre, könnyebb áttétellel. Ha már váltót és sort is cserélek, felmerült az 1x11-es verzió (grx). Nagyon elbaltázott ötlet?

Minden hasznos tanácsot köszönettel várok.


Rabbit módosította - 2020. február 02. - 18:56


#14
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.881 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Én így használom, nincs gondom vele, de Aliról rendeltem.

Nem tudom, milyen a hajtóműved, de nekem még külön kellett vennem 24mm-es belső átmérőjű távtartókat is, mert azok nélkül lötyögött oldalirányban (nem emlékszem pontosan, de talán 2x 1mm-nyit). Ja, meg van az a hullámos alátét is, ezek nem tartoztak a hajtóművemhez, de a doksiban szerepelnek.

Köszi. Én gyártatok hozzá szűkítőt, úgy csak a hullámos alátét kell majd



A sebesség mindent megold.

 


#15
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.454 hozzászólás

Én így használom, nincs gondom vele, de Aliról rendeltem.

Nem tudom, milyen a hajtóműved, de nekem még külön kellett vennem 24mm-es belső átmérőjű távtartókat is, mert azok nélkül lötyögött oldalirányban (nem emlékszem pontosan, de talán 2x 1mm-nyit). Ja, meg van az a hullámos alátét is, ezek nem tartoztak a hajtóművemhez, de a doksiban szerepelnek.

 

Valaki próbálta már a gxp hajtóművét shimano integrált középcsapágyba szűkítővel? Működött normálisan? Itthon lehet beszerezni valahol ilyen szűkítőt?



#16
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.881 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Valaki próbálta már a gxp hajtóművét shimano integrált középcsapágyba szűkítővel? Működött normálisan? Itthon lehet beszerezni valahol ilyen szűkítőt?



A sebesség mindent megold.

 


#17
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

ParkTool CC 3.2-es kapcsán. Nekem van kettő is, ugyanazt mérik, mint az egyébként szintén ParkTool-féle alap, de jóval olcsóbb fémlap.

 

Egy történet. A 2016-os Salzkammergut-Trophy "A" távjára mikor mentem, a bike check-et az egyik Bad goiserni bringaboltban végezték. Szervizes srác Parktool CC 3.2-vel rámér a vadiúj láncomra és azt mondja, 0.7, ezzel inkább ne induljak. Mondom az lehetetlen, nincs egy hete, hogy feltettem. Abban maradtunk, hogy oké, "átenged" és indulhatok. Persze a szálláson, ahol a saját CC 3.2-esem ott volt, rámértem azonnal. 0.0-0.1 volt az érték, amit mértem... A versenyen alsó hangon 4 órát esőben mentünk az elején, kapott sarat, mindent a hajtás, de még hónapokig jó volt az a lánc.

De ezt csak mint érdekességet írtam le. ;)


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#18
TZoli

TZoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás

Üdv!

Láncnyúlásmérőből van különbség a drága és az olcsó közt?

https://ebike.hu/ter...lancnyulasmero/

1000-6000Ftig van pár féle, józan ésszel mindegynek kéne lennie, de lehet nem jól gondolom..

Van igen, nekem a linkelt oldalról a noname acél és a Park Tool CC 3.2 van itthon, amikor a noname acél azt mutatja hogy még nincs 0.75 nyúlás a park tool szerint már régen van



#19
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.055 hozzászólás

A PÁRSZÁZ FORINTOSON IS VAN .75 ÉS 1.00 ÉRTÉK ez teljesen jó ha így kérdezed akkor a legolcsőbb is jó, ha szerszámbuzi vagy akkor olyat vegyél ami nem csak ezt a 2 értéket tudja mérni.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#20
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás

Üdv!

Láncnyúlásmérőből van különbség a drága és az olcsó közt?

https://ebike.hu/ter...lancnyulasmero/

1000-6000Ftig van pár féle, józan ésszel mindegynek kéne lennie, de lehet nem jól gondolom..