Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
17789 hozzászólás a témában

#1
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.309 hozzászólás

ja, ZTTO volt, na ez a nem mindegy, DT-hez! ;)

https://www.aliexpre...2970015386.html


  • Kisherceg kedveli ezt

#2
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.128 hozzászólás

 

ON: 

az xt és az slx is az új kazetta testtel lesz kompatibilis a sorok tekintetében? A shimanon kívül ki ad majd ilyen agyat? A dt meg a hope széles rétegeknek, meg átlag pénztárcáknak nem a legéletképesebb megoldások :D

 

Az alább leírtakhoz hozzátenném a Newmen agyakat is a Microspline rendszerhez. 



#3
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.246 hozzászólás

Igen, furán tartják egy szinten az árakat, sőt, sokszor még kicsit drágul is a bringa, miközben nehezebb és alacsonyabb felszereltségű lesz. 

De az is igaz, hogy a vázak, villák meghajtás minidig fejlődik  változik kicsit, tehát technológiailag többet mást kap az ember, de az igen is jelentős kiegészítőket durván elspórolgatják. Nem is beszélve, a néha 2-3 kategóriával alacsonyabb "láthatatlan" alkatrészekről, mint a sor, lánc, első váltó kormánycsapágy ésatöbbi. Összességében a canyon azért még mindig a jobbak között van ebből a szempontból is, de emlékszem én még arra, hogy az alap bringáikon is wcs kiegészítők voltak. 

 

ON: 

az xt és az slx is az új kazetta testtel lesz kompatibilis a sorok tekintetében? A shimanon kívül ki ad majd ilyen agyat? A dt meg a hope széles rétegeknek, meg átlag pénztárcáknak nem a legéletképesebb megoldások :D

 

fixed for you :D

 

 

 

a másikra és alábbira is (mondjuk egy hetes cikk, szóval akár közben akár túlórában pöröghet a gépsor már náluk is):

https://singletrackw...g-frustrations/

 

"However, there are many hub and wheel manufacturers that haven’t been granted a license as of yet. That includes the likes of Chris King, Hope Technology, Novatec, Syntace and Stan’s No Tubes."

Minap mintha pont láttam volna valami kínaiban. Talán ZTTO volt, de biztos Novatec is lesz, ha még nincs. Szerintem mondjuk az lett volna a tuti, ha az XD-t átveszik, kár érte..


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.605 hozzászólás
  • LocationBécs

Igen, furán tartják egy szinten az árakat, sőt, sokszor még kicsit drágul is a bringa, miközben nehezebb és alacsonyabb felszereltségű lesz. 

De az is igaz, hogy a vázak, villák meghajtás minidig fejlődik kicsit, tehát technológiailag többet kap az ember, de az igen is jelentős kiegészítőket durván elspórolgatják. Nem is beszélve, a néha 2-3 kategóriával alacsonyabb "láthatatlan" alkatrészekről, mint a sor, lánc, első váltó kormánycsapágy ésatöbbi. Összességében a canyon azért még mindig a jobbak között van ebből a szempontból is, de emlékszem én még arra, hogy az alap bringáikon is wcs kiegészítők voltak. 

 

ON: 

az xt és az slx is az új kazetta testtel lesz kompatibilis a sorok tekintetében? A shimanon kívül ki ad majd ilyen agyat? A dt meg a hope széles rétegeknek, meg átlag pénztárcáknak nem a legéletképesebb megoldások :D

 

persze, uj kazettatest kell hozza. az en kerekszettemhez van, de mindent osszeadogatva egyre durvabb osszeg jon ki. asszem nem kapkodom el a vasarlast.



#5
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.309 hozzászólás

Minap mintha pont láttam volna valami kínaiban. Talán ZTTO volt, de biztos Novatec is lesz, ha még nincs. Szerintem mondjuk az lett volna a tuti, ha az XD-t átveszik, kár érte..



#6
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 251 hozzászólás

apropo uj bringa... az uj exceed/lux erdekes lehet az uj xtvel, viszont vagy 600-800gal nehezebb hasonlo arban, mint a jelenlegi volt. ilyenkor mindig kilyukadok oda, hogy cserelget a fene.

Igen, furán tartják egy szinten az árakat, sőt, sokszor még kicsit drágul is a bringa, miközben nehezebb és alacsonyabb felszereltségű lesz. 

De az is igaz, hogy a vázak, villák meghajtás minidig fejlődik kicsit, tehát technológiailag többet kap az ember, de az igen is jelentős kiegészítőket durván elspórolgatják. Nem is beszélve, a néha 2-3 kategóriával alacsonyabb "láthatatlan" alkatrészekről, mint a sor, lánc, első váltó kormánycsapágy ésatöbbi. Összességében a canyon azért még mindig a jobbak között van ebből a szempontból is, de emlékszem én még arra, hogy az alap bringáikon is wcs kiegészítők voltak. 

 

ON: 

az xt és az slx is az új kazetta testtel lesz kompatibilis a sorok tekintetében? A shimanon kívül ki ad majd ilyen agyat? A dt meg a hope széles rétegeknek, meg átlag pénztárcáknak nem a legéletképesebb megoldások :D 



#7
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.605 hozzászólás
  • LocationBécs

apropo uj bringa... az uj exceed/lux erdekes lehet az uj xtvel, viszont vagy 600-800gal nehezebb hasonlo arban, mint a jelenlegi volt. ilyenkor mindig kilyukadok oda, hogy cserelget a fene.



#8
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.605 hozzászólás
  • LocationBécs

kar volt ezt irnod :D ezt talaltam rola (m8100)

 

 

A 52mm chainline is the smallest they’ll offer, coming on a narrow 172mm Q-factor crankset. They say it works for both standard and Boost axle spacing, which simplifies SKU counts. If you need a little more clearance at the chainstays for your Boost 148 rear end, like on a burlier all-mountain/enduro bike, they’ll offer a 178mm Q-factor model with a 55mm chainline. And for Super Boost 157mm bikes, they have a 181mm Q-factor crankset with a 56.5mm chain line. And all of these are done with the same crank arms, they just get longer spindles…which are bonded together, so you’d have to replace the driveside cranks arm to change spindle length.

 

a korabbi qfactor 176mm volt, igy ebben jobb. a lancvonal nyilvan jobban passzol az ujhoz, a regie 50. 550 eurot mar nem hiszem, hogy meger az uj hajtas/valtas. ennyiert mas lassan bringat cserelek (a regit szvsz vmi bago aron vennek meg).

 

"szerencsere" ujabb ispec is van, a fekkarhoz - elvileg kompatiblis a muanyag elhagyasaval, de megsem egy az egyben kompatiblitis :( vegyel uj bringat filozofia.


arn módosította - 2019. június 12. - 13:49


#9
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 251 hozzászólás

thx - mert ha valtot cserelnek (m8000-m8100) is, asszem a hajtomuvet es a tanyert megtartom. kicsit atszabott designert nincs sok ertelme cserelni.

Az új hajtókat tányérrögzítése azért elég frankó, bár csak ennyiért én sem cserélnék, de a láncvonala nem változott a 8000-es szériához képest? (nem feltétlenül számít 1-2 mm szerintem, de ha pont a sűrűn használt fokozat irányába javult esetleg a láncvonal, akkor máris plusz egy érv az új mellett.) 

40-50 euro az új csillagos lánckerék, szerencsére az is elég baráti áron van, persze azt nem tudom, hogy a harmadik féltől származó tányérok mennyiből jönnek majd ki, pláne az oválisak. 



#10
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.605 hozzászólás
  • LocationBécs

ha nem használod elnyúlt lánccal, minimum 8-10e km. Inkább 15e+

 

thx - mert ha valtot cserelnek (m8000-m8100) is, asszem a hajtomuvet es a tanyert megtartom. kicsit atszabott designert nincs sok ertelme cserelni.


arn módosította - 2019. június 12. - 10:02


#11
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.676 hozzászólás

Elol ezek a narrow-wide alu (oval) lanctanyerok mennyit birnak? Hany kmt...

ha nem használod elnyúlt lánccal, minimum 8-10e km. Inkább 15e+


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#12
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.605 hozzászólás
  • LocationBécs
Elol ezek a narrow-wide alu (oval) lanctanyerok mennyit birnak? Hany kmt...

#13
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.309 hozzászólás

öö... nem jártam eleget utána, de megint helyesbítenem kell magamat, és az is lehet, hogy még mindig nem a végső igazságot osztom meg veletek, de a legutóbbi infómorzsáim alapján az van, hogy a GXP és a Shimano országúti hajtókarok között egyszerűen van kb 2mm eltérés, és a Sram féléhez kell még 2 db 1mm-es, és egy hullámos rugós alátét a tengelyre. Tehát nem a csapágycsésze szélessége. Valamiért azt gondoltam, hogy a GXP is ugyanolyan széles... a 22->24 mm adaptert már időben beszereztem, de ez a csomag még úton van.

(Azt már megszoktam, hogy a helyi boltos, ahol kérdeztem a HT-II alátéteket, eleve csak Shimanoban van otthon, tehát azzal kezdte, hogy hogy kell megmérni a csapágyházat, hogy pontos-e. A másik dolog, amit mondott, hogy ne foglalkozzak azzal, hogy a láncvillához képest hol áll a jobb és a bal hajtókar, az a lényeg, hogy a láncvonal annyi legyen, amennyinek kell. Ekkor mondtam be, hogy 1x11 a rendszer, aminek hatására valószínűleg végképp elkönyvelt menthetetlennek, és egyikünk sem erősködött tovább. Egyébként azt gondolnám, hogy főleg 1x váltásnál nincs akkora jelentősége, hogy 45, vagy 46, vagy mittudoménmennyi a láncvonal.. szerk.: A SRAM leírja a pdf-jében, hogy az APEX-1, meg az S350-1 karok jók 130-as, 135-ös, és 142-es papucstávhoz is, igaz, ebből a kettő utolsó végülis ugyanaz. Ez is látszólag nekem ad igazat.)


ZolkoW módosította - 2019. június 11. - 15:32

  • Kisherceg kedveli ezt

#14
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.246 hozzászólás

A BXT csapi univerzálisként volt árulva, de ott is játszanom kell még a távtartókkal, és a kis b*zik 3 egyforma ALU anyagút adtak. A műanyagnak itt sokkal több értelmét látom, mert enged egy kicsit, ha síkbeli pontatlanság van. Nomeg három egyforma? Akkor nem tudom finomhangolni. De remélem, kapok a helyi boltban ilyet. 

A hátsó sorból való műanyag távtartókat már elhasználtam, pedig abból a körmöket kicsipegetve épp jó a méret, legalábbis az átmérő.. 

 

az MT800-hoz is alu távtartót adtak. :) három egyformát... :D a BB52 meg  "szokásos" 4 db műanyag kíséretében jött.

azon meglepődtem, hogy a beszereléshez szükséges TL-FC25 is  dobozban olt, ez valahogy elkerülte a figyelmemet. :ph34r:

 

Vegyél egy normálisat, azt a csészeszerűt, ha szeretnéd máskor visszarakni a középcsapágyat. Példaul BBT-59.2, ami pont jó a MT-800-hoz (41 mm-esre csökkent az újabb csészék külsőátmérője). Azt persze nem értem, hogy minek van  Tanulva a DT ringnut szívásomból, én már hőlégfúvóval esnék neki. Meg nem tűnik úgy, hogy a kona összeszerelősorán elkurták volna, mintha lenne a meneten is az a fehér shimano trutyi.

 

Most fedeztem fel, hogy van ez a műanyaggyűrűs megoldás a shimanótól: TL-FC25. Na, ezzel lehet még igazán szenvedni:

 

 

 

Bár van normális, acél shimano szerszám is: TL-FC37, de minek csináltak azt a műanyaggyűrűt, biztos nem lehet kiszedni azzal egy megszorult csészét.... Ó, már más is kiakadt ezen, meg hogy minek kellett 44 mm-ről 41-re csökkenteni a csészeátmérőt, mert ugye így kisebb csapágy fér csak bele: nsmb.com/articles/perplexing-piece-plastic/

 

a srác a videóban vagy megjátsza magát vagy nem kellene ilyesmivel foglalkoznia, mert egyáltalán nem volt olyan nehezékes a beszerelés, mint a videóban. (kb pont annyi, mint a régivel...) a felkészültségét jól mutatja, hogy még arra sem figyelt, hogy az FC25-ön vannak pozicionáló nyilak a kulcsba való behelyezéshez.

 

 

A lancszelesseg a hatso sorral fugg ossze, elore azt raksz, az utolso par generaciobol, amit akarsz. A lanclapokat vekonyitjak, a lapok belso szelessege ua.

 

aha, azok melyek? :) mindegy, megoldottam. :)


Kisherceg módosította - 2019. június 11. - 14:50

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#15
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.605 hozzászólás
  • LocationBécs
A lancszelesseg a hatso sorral fugg ossze, elore azt raksz, az utolso par generaciobol, amit akarsz. A lanclapokat vekonyitjak, a lapok belso szelessege ua.

#16
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.309 hozzászólás

hú, ennyire nehéz/érdektelen/értelmetlen kérdés volt, vagy egyszerűen jó a megoldásom? :)

 

Nagyon szívesen pofázok, de bizonyos kérdésekben inkább meghagyom a válaszadást a valóban tapasztaltaknak ;-)



#17
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.246 hozzászólás

akkor most agymenés. :)

minden kérdés 11-es lánckerék (CRM70) használatát feltételezi:

 

- 10-es lánccal (hátul ilyen a sor) fog működni? (vagy hajlamos lesz a láncot elejteni?)

- SS applikációban 8-as lánccal (a Surly cog 6-7-8-9 láncokkal ajánlott, 8-a láncom van a fiókban) simán csak "pazarlás" vagy meg se próbáljam? (nem szeretném kinyírni a lánckereket időnek előtte, annyira nem olcsó....)

 

igyekeztem megcsinálni a házi feladatot. amit eddig kiderítettem:

elvileg a lánc belső szélessége számít, erről persze csak egy helyen találtam infót. itt azt írja, hogy 9-12 fokozat esetén a belső szélesség egyforma (ezen kicsit csodálkozom, de legyen).

- a fenti link szerint, mivel 9-12 belső széle ugyanaz, elvileg váltósban mehet a 10-es.

- ha feltételezem (és nem mérek semmit), hogy a surly tudta, mit ajánl, akkor mivel a 9-es még ajánlott általuk, használhatom, de mivel az ugyanolyan széles mint a 10-es, a 10-es is mehet (SS-hez) a surly cogra és a crm70-re is. (bár az a 2 tized mm, ami a 8-as 9-es (és felette) láncok között van, lehet, hogy semmit nem változtat, így talán még a meglévő két 8-as láncomat is büntetlenül elhasználhatom...)

 

tapasztalat/ötlet/vélemény/javaslat?

 

 

hú, ennyire nehéz/érdektelen/értelmetlen kérdés volt, vagy egyszerűen jó a megoldásom? :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#18
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.246 hozzászólás

akkor most agymenés. :)

minden kérdés 11-es lánckerék (CRM70) használatát feltételezi:

 

- 10-es lánccal (hátul ilyen a sor) fog működni? (vagy hajlamos lesz a láncot elejteni?)

- SS applikációban 8-as lánccal (a Surly cog 6-7-8-9 láncokkal ajánlott, 8-a láncom van a fiókban) simán csak "pazarlás" vagy meg se próbáljam? (nem szeretném kinyírni a lánckereket időnek előtte, annyira nem olcsó....)

 

igyekeztem megcsinálni a házi feladatot. amit eddig kiderítettem:

elvileg a lánc belső szélessége számít, erről persze csak egy helyen találtam infót. itt azt írja, hogy 9-12 fokozat esetén a belső szélesség egyforma (ezen kicsit csodálkozom, de legyen).

- a fenti link szerint, mivel 9-12 belső széle ugyanaz, elvileg váltósban mehet a 10-es.

- ha feltételezem (és nem mérek semmit), hogy a surly tudta, mit ajánl, akkor mivel a 9-es még ajánlott általuk, használhatom, de mivel az ugyanolyan széles mint a 10-es, a 10-es is mehet (SS-hez) a surly cogra és a crm70-re is. (bár az a 2 tized mm, ami a 8-as 9-es (és felette) láncok között van, lehet, hogy semmit nem változtat, így talán még a meglévő két 8-as láncomat is büntetlenül elhasználhatom...)

 

tapasztalat/ötlet/vélemény/javaslat?

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#19
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 613 hozzászólás

Reggel nálunk is megjelenik a cikk. Thommey már ment vele.

 

bikemag.hu/magazin/hirek/12-sebesseges-shimano-xt-es-slx-szett-adatok-es-tapasztalatok-elso-kezbol

 

Jól sejtem, hogy a shimano dobta a direct mount hátsóváltó rögzítést? Persze biztos már a tavalyi xtr-nél is ez volt, de akkor fel sem tűnt. Mondjuk, nem is tudom, hogy mire volt jó, de biztos 73%-kal merevebb lett valami :DD 

 

Nem úgy néz ki, hogy lehetne ezen bármit is cserélgetni:

 

shimano_XT_SLX_12speed-5.jpg

 

 

M8000-es xt 2015-ből, meg sincs említve a kapcsolódó írásban: bikemag.hu/magazin/hirek/itt-az-uj-1x11-sebesseges-m8000-es-shimano-xt-szett

 

shimano_deore_xt_11_M8000-10.jpg

 

 

Szóval már 2012-től létezett, csak senkit se nagyon érdekelt: pinkbike.com/news/Shimano-Officially-Introduces-Direct-Mount-Rear-Derailleurs.html

 

 

Fúú, és csak most tűnt fel, hogy a JIS fejű végálláscsavarokat már 2015-ben lecserélték imbuszfejűre. Ezt sem értettem, hogy miért erőltetik a JIS csavarokat, a jappókon kívül senki sem használja. Japán autókba is tesznek ilyeneket... Vajon hány csavarfejet nyalnak el emiatt, mert ez már sok a PZ-PH után.


blash módosította - 2019. június 03. - 00:13


#20
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.833 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Gondolom sokan láttátok, megérkeztek 12-sebességes XT és SLX szettek.

https://www.pinkbike...eed-groups.html

Reggel nálunk is megjelenik a cikk. Thommey már ment vele.


  • zscs kedveli ezt


A sebesség mindent megold.