Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18025 hozzászólás a témában

#1
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.873 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Squirt lube. Már 2014 tavasza óta csak azt használok


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#2
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás
Milyen lánc kenőanyagot használsz?

Megragadom az alkalmat, ha már szóba kerültem. A merev gépre bő 1 éve installáltam az AXS-t és a hajtásláncom tartóssága egyenesen döbbenetes.
Kétféle láncnyúlás mérővel mértem rá éppen hétfőn, egy ParkTool CC-2-vel és az új ParkTool CC-4-gyel, ami kifejezetten 12-es rendszerekhez ajánlott és nem esik be a 0.25-ös nyúlás sem!

Szerviznaplóm szerint 24373 km-nél installáltam, most 29364 km van a gépben. Igen, ez pár km híján 5000 km!
Első tányér: SRAM 34t Eagle
Lánc: XX1 rainbow (AXS)
Sor: 10-50t XX1 rainbow (AXS)
Váltás: AXS XX1



#3
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.084 hozzászólás
  • LocationBécs
A sram sorok azert piszkosul dragak, 3x ar van egy xt es egy x01 kozott.

#4
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.873 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Láttam a grammozós topikban, hogy új szerzeményed lett. Szuper cucc! ;)

 

Megragadom az alkalmat, ha már szóba kerültem. A merev gépre bő 1 éve installáltam az AXS-t és a hajtásláncom tartóssága egyenesen döbbenetes.

Kétféle láncnyúlás mérővel mértem rá éppen hétfőn, egy ParkTool CC-2-vel és az új ParkTool CC-4-gyel, ami kifejezetten 12-es rendszerekhez ajánlott és nem esik be a 0.25-ös nyúlás sem!

 

Szerviznaplóm szerint 24373 km-nél installáltam, most 29364 km van a gépben. Igen, ez pár km híján 5000 km!

Első tányér: SRAM 34t Eagle

Lánc: XX1 rainbow (AXS)

Sor: 10-50t XX1 rainbow (AXS)

Váltás: AXS XX1


  • zsbacsi kedveli ezt

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#5
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 698 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Érdekesség (talán, de lehet csak nekem).

Valaki megdicsért az egyik topicban, hogy ugyan Niner villa, meg Sram AXS rendszerre költök, de mégsem ész nélkül. 

Ennek egyik eleme talán a fórumtárs szerint is az AXS rendszer mellett a GX sor és lánc volt pl. Egy X01 sor az 300 EUR, a GX fele annyi se. Súlyban nem vészes, SLX-hez hasonlítottam rendszer szinten - lehet tévesen -  ami sor szempontjából azért nem rossz az XT mellett (ott lényegében csak súlyban van különbség). 

 

Kezdem azzal, hogy hibátlan a váltás GX - AXS vonalon is, csak gyorsan romlott a szint. Az AXS továbbra is hibátlan, egyelőre jobbat elképzelni sem tudok, mindig és minden körülmények között teszi a dolgát (csak gombokat kell nyomni), de hangosabb lett a soron a lánc lényegesen viszonylag rövid idő alatt. Először egy XX1 láncot tettem fel (ami hozott a konyhára), majd miután volt egy hajlott fog a GX soron (amit csavarhúzóval visszatettem a helyére) csak elkezdett motoszkálni bennem a kis ördög. 

Most X01 sor mellett XX1 lánc van és az AXS. Döbbenetes a különbség. És tesztek alapján a GX rendszerhez képest az X01-XX1 lényegesen tovább tart (többszörösen, egyébként a 12-es Shimano-nál is). Szóval a hajtás ezen részén Sram vonalon tuti nem illik spórolni. A tartósságot majd később tudom meg, de zscs kollégánál jobban nem nyúzom a szekeret az biztos és Ő nagyon meg van elégedve. Amúgy mindig Shimano párti voltam, pont a fentiek miatt. GX szinten és árban lehet többet illene letenni az asztalra. 2 évvel ezelőtt amúgy GX rendszerrel érkezett a bringa amit csak a váz miatt vettem meg, tettem vele egy rendes hegyi próbát és azonnal adtam is el. Az akkor kb. 2 éves, sokat hajtott 11-es XT-m sokkal jobb volt. 

Régen is ezt csinálták a sramnál, még a 3x9-es időkben. A drága szettek piszkosul jól működtek az olcsók meg.... nem. A shimano az, ahol az olcsó is jól működik.


  • TZoli kedveli ezt

#6
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.339 hozzászólás

Érdekesség (talán, de lehet csak nekem).

Valaki megdicsért az egyik topicban, hogy ugyan Niner villa, meg Sram AXS rendszerre költök, de mégsem ész nélkül. 

Ennek egyik eleme talán a fórumtárs szerint is az AXS rendszer mellett a GX sor és lánc volt pl. Egy X01 sor az 300 EUR, a GX fele annyi se. Súlyban nem vészes, SLX-hez hasonlítottam rendszer szinten - lehet tévesen -  ami sor szempontjából azért nem rossz az XT mellett (ott lényegében csak súlyban van különbség). 

 

Kezdem azzal, hogy hibátlan a váltás GX - AXS vonalon is, csak gyorsan romlott a szint. Az AXS továbbra is hibátlan, egyelőre jobbat elképzelni sem tudok, mindig és minden körülmények között teszi a dolgát (csak gombokat kell nyomni), de hangosabb lett a soron a lánc lényegesen viszonylag rövid idő alatt. Először egy XX1 láncot tettem fel (ami hozott a konyhára), majd miután volt egy hajlott fog a GX soron (amit csavarhúzóval visszatettem a helyére) csak elkezdett motoszkálni bennem a kis ördög. 

Most X01 sor mellett XX1 lánc van és az AXS. Döbbenetes a különbség. És tesztek alapján a GX rendszerhez képest az X01-XX1 lényegesen tovább tart (többszörösen, egyébként a 12-es Shimano-nál is). Szóval a hajtás ezen részén Sram vonalon tuti nem illik spórolni. A tartósságot majd később tudom meg, de zscs kollégánál jobban nem nyúzom a szekeret az biztos és Ő nagyon meg van elégedve. Amúgy mindig Shimano párti voltam, pont a fentiek miatt. GX szinten és árban lehet többet illene letenni az asztalra. 2 évvel ezelőtt amúgy GX rendszerrel érkezett a bringa amit csak a váz miatt vettem meg, tettem vele egy rendes hegyi próbát és azonnal adtam is el. Az akkor kb. 2 éves, sokat hajtott 11-es XT-m sokkal jobb volt. 



#7
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.084 hozzászólás
  • LocationBécs
Nah ez igaz... Bar a terheles hianya miatt azert nem ua.

#8
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 565 hozzászólás

hurrá,lejtőn is kopik a hajtás....

never nuke  a country twice

ezt most az egytanyeros rendszerekkel lehet elo kellene szedni... egy dt rachet szeru designal szvsz meg nehezebb se lenne, ha hatul vmi minimal tengelyre rogzitett megoldas lenne. ebed kozben ugrott be ez az otlet, de ugy latom, hogy a 70es evekben mar feltalaltak egyszer smile.png

https://www.youtube....h?v=Dwpnxh_Vxpk

35.jpg


  • Kisherceg kedveli ezt

#9
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.249 hozzászólás

A hidraulikus fékbe töltenek desztillált vizet? ohmy.png

Vizet.

Meg egy kis glikol-t fagyállónak, hogy télen is lehessen használni.

Azt mondják:  "A víz nagyobb hőkapacitással és alacsonyabb hőtágulással rendelkezik. Mint ilyen, nagyobb hőmérsékleti torzulással szembeni ellenállás érhető el. Ezenkívül nincs szükség a fékfolyadék cseréjére, azaz a környezet nem szennyeződik egy olajszivárgás vagy az esetleges esés esetén. A 20% glikol-arány mellett a tél sem akadály. ”  (gúgli fordítóval)

https://singletrackw...one-h2o-brakes/
 


marton módosította - 2020. július 10. - 21:43

Marci

#10
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 172 hozzászólás

A triálosoknál ér az elölracsnizás, úgy tudom. Nem tudom miért jobb az nekik. De aki desztvízzel fékez, abból bármit kinézek.

Ők elől használnak kisebb lánckereket? Ha igen, akkor valószínűleg azért van ott a racsni, mert így kisebb kerékfordulatra racsnizik a bringa, könnyebben irányítható, ha sűrűbben racsizik. Ez mondjuk csak tipp.
A hidraulikus fékbe töltenek desztillált vizet? ohmy.png



#11
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.084 hozzászólás
  • LocationBécs

A triálosoknál ér az elölracsnizás, úgy tudom. Nem tudom miért jobb az nekik. De aki desztvízzel fékez, abból bármit kinézek.

 

igazabol a valtas miatt lenne erdekes, mert ugy ha a kerek forog, fuggetlen attol, hogy te tekersz vagy sem, valtani fog :) ez azert nem kis elony, foleg, hogy nem terhelve valtasz sok esetben. mivel nincs a tulbonyolitott tobbtanyeros atdobos megoldas, a lanckerek csapagyazasa sem lenne nagy kaland.



#12
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 698 hozzászólás
  • LocationKelenföld
A triálosoknál ér az elölracsnizás, úgy tudom. Nem tudom miért jobb az nekik. De aki desztvízzel fékez, abból bármit kinézek. 😀
  • Kisherceg kedveli ezt

#13
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.084 hozzászólás
  • LocationBécs

ezt most az egytanyeros rendszerekkel lehet elo kellene szedni... egy dt rachet szeru designal szvsz meg nehezebb se lenne, ha hatul vmi minimal tengelyre rogzitett megoldas lenne. ebed kozben ugrott be ez az otlet, de ugy latom, hogy a 70es evekben mar feltalaltak egyszer smile.png

https://www.youtube....h?v=Dwpnxh_Vxpk

35.jpg


arn módosította - 2020. július 10. - 17:49


#14
bvr

bvr

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás

Köszönöm a válaszaitokat, akkor elindulok a shimano tiagra/105 irányba.



#15
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.905 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Én is vennék egy tiagrát vagy egy 105-öt. Jobb rendszer, mint sz FSA.


  • Rabbit kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#16
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.107 hozzászólás

Valószínűleg félreérthető volt mire irányult a kérdésem. Amikor pár hete kérdeztem egy szervízben a hajtókart ott annyit tudtak mondani hogy mivel ez az FSA saját rendszere, ehhez nem fognak tudni pótalaktrészt szerezni. Utána kerestem én is a net-en magyar webshopokban, ebayen is, ez alapján nem találtam (mármint csak bal oldali hajtókart) Tehát akkor konkrétabban a kérdéseim.
(1) Az FSA-nak van-e hazai forgalmazója, vagy olyan más üzlet akinél konkrétan lehetne érdeklődni? (azazhogy konkrltan 175mm-es, fsa omega rendszerű bal hajtókar, lehetőleg fekete) Tudtok-e ilyen helyet ahová érdemes fordulni?

(2) Ha ilyen nincs (mert ilyen kis értékű és ráadásul ritka tételekkel nem foglalkozik senki mert túl macerás) akkor az alábbiak közül mit javasolnátok helyette?
Tehát ami nekem van, és amit szerettem és bevált, FSA OmegaExo 50-34 MegaExo , ehhez kellene hasonlítani
Pl. találtam egy ilyet (most éppen 28e)
https://ebike.hu/ter...ozepcsapaggyal/
itt (mondjuk túllépek azon hogy ezüst és nem a korábbi fekete), ez az eddigi 175 mm helyett 172.5mm. Én lassan 10 éve ezzel tekerek és sosem volt más országúti rendszerű bringám, szóval nulla tapasztalatom van mással (míg gondolom itt azért sokan vagytok akiknek összehasonlító tapasztalat is van), ebből lehetne olyan gondom hogy érezhetően nagyon más?
(elméletileg értem hogy kisebb erőkar, stb, de a gyakorlatban ez amúgy kritikus? Most annyit mértem le gyorsan hogy a régesrégi MTB-m amivel néha görgőzni szoktam, az ráadásul csak 170 mm-es, simán csak tekerve nincs gondom. Persze az más lenne hogy gondolom egy meredek hosszú emelkedőn már megérezném a különbséget a megszoktt áttételeimnél)
De akkor itt egy másik opció, ez ahogy az FSA honlapján néztem a friss modell (persze ez árban is 43e)
https://ebike.hu/ter...csapagy-nelkul/
Ez 175 mm, ugyan nincs hozzá középcsapágy (viszont az elvileg nekem nem kell, mert ha jól értelmezem ez is  BB-4000, és ez van most is a bicajomban)
Ezzel az FSA a számomra szóba jöhető változatokban kb. ki is fújt.

Illetve ami még lehetne hogy hagyom teljesen az FSA vonalat, pl. ez a Shimano
https://ebike.hu/ter...csapagy-nelkul/
persze ehhez még középcsapágy is kell, az még olyan 6e ft körüli összeg (most épp egy Tiagrát néztem, amennyiben az okénak számít)
Itt akkor az a kérdésem hogy minőségben amúgy ez a Shimano FC-RS400 nagyjából egyenértékűnek tekinthető a korábbi FSA-változatokkal?

1, nincs -egyébként egy bal hk ha lenne is lehet gtk lenne árban

2, én vennék egy tiagra hajtóművet


  • Rabbit kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#17
bvr

bvr

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás

Valószínűleg félreérthető volt mire irányult a kérdésem. Amikor pár hete kérdeztem egy szervízben a hajtókart ott annyit tudtak mondani hogy mivel ez az FSA saját rendszere, ehhez nem fognak tudni pótalaktrészt szerezni. Utána kerestem én is a net-en magyar webshopokban, ebayen is, ez alapján nem találtam (mármint csak bal oldali hajtókart) Tehát akkor konkrétabban a kérdéseim.
(1) Az FSA-nak van-e hazai forgalmazója, vagy olyan más üzlet akinél konkrétan lehetne érdeklődni? (azazhogy konkrltan 175mm-es, fsa omega rendszerű bal hajtókar, lehetőleg fekete) Tudtok-e ilyen helyet ahová érdemes fordulni?

(2) Ha ilyen nincs (mert ilyen kis értékű és ráadásul ritka tételekkel nem foglalkozik senki mert túl macerás) akkor az alábbiak közül mit javasolnátok helyette?
Tehát ami nekem van, és amit szerettem és bevált, FSA OmegaExo 50-34 MegaExo , ehhez kellene hasonlítani
Pl. találtam egy ilyet (most éppen 28e)
https://ebike.hu/ter...ozepcsapaggyal/
itt (mondjuk túllépek azon hogy ezüst és nem a korábbi fekete), ez az eddigi 175 mm helyett 172.5mm. Én lassan 10 éve ezzel tekerek és sosem volt más országúti rendszerű bringám, szóval nulla tapasztalatom van mással (míg gondolom itt azért sokan vagytok akiknek összehasonlító tapasztalat is van), ebből lehetne olyan gondom hogy érezhetően nagyon más?
(elméletileg értem hogy kisebb erőkar, stb, de a gyakorlatban ez amúgy kritikus? Most annyit mértem le gyorsan hogy a régesrégi MTB-m amivel néha görgőzni szoktam, az ráadásul csak 170 mm-es, simán csak tekerve nincs gondom. Persze az más lenne hogy gondolom egy meredek hosszú emelkedőn már megérezném a különbséget a megszoktt áttételeimnél)
De akkor itt egy másik opció, ez ahogy az FSA honlapján néztem a friss modell (persze ez árban is 43e)
https://ebike.hu/ter...csapagy-nelkul/
Ez 175 mm, ugyan nincs hozzá középcsapágy (viszont az elvileg nekem nem kell, mert ha jól értelmezem ez is  BB-4000, és ez van most is a bicajomban)
Ezzel az FSA a számomra szóba jöhető változatokban kb. ki is fújt.

Illetve ami még lehetne hogy hagyom teljesen az FSA vonalat, pl. ez a Shimano
https://ebike.hu/ter...csapagy-nelkul/
persze ehhez még középcsapágy is kell, az még olyan 6e ft körüli összeg (most épp egy Tiagrát néztem, amennyiben az okénak számít)
Itt akkor az a kérdésem hogy minőségben amúgy ez a Shimano FC-RS400 nagyjából egyenértékűnek tekinthető a korábbi FSA-változatokkal?



#18
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 698 hozzászólás
  • LocationKelenföld

 

Sziasztok!
A biciklim egy 2012es Merida Speeder T5. Az történt hogy egy emelkedőn a bal oldali hajtókar rögzító csavarja kitekeredett és bele is tört a hajtóműbe. A csonkot utólag sem tudtam kiszedni belőle. Ahogy használtam tovább a bal oldali hajtókar egyre jobban kikopott, már végképp használhatatlan.
A hajtómű FSA OmegaExo 50-34 MegaExo
A középcsapágy pedig FSA MegaExo System
Ez a bringa teljes alkatrész-specifikációja:
(egyébként ez az egész mennyire FSA specifikus dolog? Kompatibilis ez egyáltalán más gyártóval?)
 
A kérdésem az lenne hogy mi a leggazdaságosabb mód a javításra?
(persze elvileg az hogy kiműteni valahogy a beletört csavar-csonkot, valamint beszerezni egy pont ugyanilyen bal oldali hajtókart, csak hát ez egy 8 éves dolog amihez nem tudom van-e olyan üzlet aki tud alkatrészt szerezni)
A másik véglet persze hogy egy teljesen új hajtómű (ami egyrészt drága másrészt kukáznom kéne a meglévőből azt is ami amúgy jó és ráadásul pont a drága részei jók és az olcsóbbat kellene pótolni. Persze ha nincs már megoldás akkor marad a teljes csere)

 

Kitekeredett, de beletört, és meg is szorult, de tovább használtad.... Szerintem erre itt a fórumon nincs megoldás, bármiben is reménykedsz.

Az egyetlen megoldás, ha elviszed a kerékpárod egy kerékpárszervizbe, segíteni fognak, ne aggódj, 30 éves kontrás vasakat is javítanak mai napig. Mivel nyár van, főidény, javaslom előtte telefonálj, kérj időpontot, mert ez nem lesz gyorsszerviz, az biztos.



#19
bvr

bvr

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Sziasztok!
A biciklim egy 2012es Merida Speeder T5. Az történt hogy egy emelkedőn a bal oldali hajtókar rögzító csavarja kitekeredett és bele is tört a hajtóműbe. A csonkot utólag sem tudtam kiszedni belőle. Ahogy használtam tovább a bal oldali hajtókar egyre jobban kikopott, már végképp használhatatlan.
A hajtómű FSA OmegaExo 50-34 MegaExo
A középcsapágy pedig FSA MegaExo System
Ez a bringa teljes alkatrész-specifikációja:
(egyébként ez az egész mennyire FSA specifikus dolog? Kompatibilis ez egyáltalán más gyártóval?)
 
A kérdésem az lenne hogy mi a leggazdaságosabb mód a javításra?
(persze elvileg az hogy kiműteni valahogy a beletört csavar-csonkot, valamint beszerezni egy pont ugyanilyen bal oldali hajtókart, csak hát ez egy 8 éves dolog amihez nem tudom van-e olyan üzlet aki tud alkatrészt szerezni)
A másik véglet persze hogy egy teljesen új hajtómű (ami egyrészt drága másrészt kukáznom kéne a meglévőből azt is ami amúgy jó és ráadásul pont a drága részei jók és az olcsóbbat kellene pótolni. Persze ha nincs már megoldás akkor marad a teljes csere)


#20
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.084 hozzászólás
  • LocationBécs

Szerintem azért vált könnyebben az országúti, mert ott csak kis átmérőkülönbségeket kell leküzdenie a láncnak, szemben az 1 lánctányéros MTB rendszerekkel, ahol sokkal nagyobb ugrások vannak pl. a legnagyobb lánckerékre felváltáskor.

Nekem m780-m8000 valtasnal tunt fel, hogy mennyivel darabosabb a valtas.

Az m8100nel vmivel jobb lett.

arn módosította - 2020. június 12. - 19:24