Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Please log in to reply
743 replies to this topic

#41
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

 crown race-szel (mi a fene ez magyarul?) 

 

 

 

...ezt pedig csak úgy, mert a váz dobozát kinyitva nem kicsit volt igényesen becsomagolva minden. Csak papírt használtak, semmi műanyag vagy habszivacs. A váz az alábbi nagy lenvászon zsákban volt. (Thomson cuccokat pakolták hasonlóan, anno, nem tudom, van-e ez a jó szokásuk még.)

 

 

kormánycsapágy alsó kónusz

 

jaja, próbálták csökkenteni a váz elefántláb méretű ökológiai lábnyomát...


  • karakoram likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#42
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Pár régi "kacat":

parts-foto.jpg

 

...a 44t -n hogy elmenjen jól az a lánc, kis tuningot megléptem a jó öreg GX váltón. Nem gondoltam volna, de még 4 kőkemény grammot spóroltam is! :D 262g

GX-d-tuned-262g.jpg

 

A jó öreg SID Carbon, tengellyel, Trickstuff "dióval", Cane Creek crown race-szel (mi a fene ez magyarul?) 1369g. Frissen nagyszervizelve, saját magam által.

SID-fork-1369g-w-starnut.jpg

 

Ez az Intend bilincs sem egy nehéz darab, amit a vázhoz adtak, 9g:

intend-clamp-10g.jpg

 

CarbonTeam tengely, a vázhoz kaptam ezt is, 44g:

12mm-axle-44g.jpg

 

A kormánycsapágy felső, PRO SL IS42/28.6-os része, ebből csak a csapágyat és a gyári hézagolót használom fel, a többi a régi Trickstuff cucc lesz. Nem tudom már, mit mértem, talán 26 grammot arra a részre, rámérek majd még1x.

upper-headset-bearing-38g.jpg

 

(Nincsen fotóm a régi, 5 éve vett Cane Creek A.E.R. IS52/40 csapágyról, finoman szólva az sem egy nehéz fajta. 2 szettem is van, az egyik a merev edzőgépen 5. éve gondmentesen fut, még mindig nem hullott szét. Bizony, még merev villával sem! Kár, hogy nem kapni már, nem tudom, gyártják-e még egyáltalán...)

 

...ezt pedig csak úgy, mert a váz dobozát kinyitva nem kicsit volt igényesen becsomagolva minden. Csak papírt használtak, semmi műanyag vagy habszivacs. A váz az alábbi nagy lenvászon zsákban volt. (Thomson cuccokat pakolták hasonlóan, anno, nem tudom, van-e ez a jó szokásuk még.)

BAC-vaz.jpg


  • karakoram, Kisherceg and horgasz-zsolti like this

#43
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Zsolti! Olvastad a német Bike-Magazin-ban az EU-Bringa projektet? Onnan jött az ötlet?

https://www.bike-mag...Bike Projekt EU

EU-s nyereg/nyeregcső gyártók:  https://www.bike-mag...opa-produziert/

Aha, onnan!

Jó, a SID villa határeset, hogy EU, igaz? laugh.png ...meg a kormánycsapi felső része Pro, alsó meg Cane Creek A.E.R., egyik japán, utóbbi meg fene tudja. Hajtókar SRAM, biztos az is EU-s. (-:  Szóval full made in EU biztosan nem lesz, a gatyám is rámenne és költeni 300-400 EUR-nál többet nem tervezek rá pluszban.


Edited by zscs, 2024. March 21. - 19:23.


#44
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Zsolti! Olvastad a német Bike-Magazin-ban az EU-Bringa projektet? Onnan jött az ötlet?

https://www.bike-mag...Bike Projekt EU

EU-s nyereg/nyeregcső gyártók:  https://www.bike-mag...opa-produziert/


Edited by marton, 2024. March 21. - 17:53.

Marci

#45
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Biztos, hogy nem merev villával, hanem rugózós vállával szerelt lesz és késő tavasszal remélhetőleg a könnyebb, dózeres pályákon már versenyezhetek is vele. Következő a terv, lépésről lépésre, fázisról fázisra:

  1. megépítés csak meglévő alkatrészekkel, dropper nélkül, 1x11-es mechanikus váltással (SRAM GX), 2020-as SID Carbon villával, amit frissen szervizeltem le. Fékek a 2018-as Trickstuff Piccola fékeim, no itt lesz melóm bőven, atomjaira bontom, minden tömítést cserélnem kell stb. Kerékszett a Lux CFR-em DT Swiss XRC1200 szettje lesz (ami tudom, nehéznek számít, viszont nagyon jó a csapágyazása és állítom, Trail/AM felhasználásra is simán elmegy). Nagyon könnyű lesz így is, ~8.1 kg környéke pedállal, kulacstartóval
  2. SID villa láb kék festék leszed, fémszínűre felpolíroz. Az amúgy is használt, ütött-kopott GX váltóm tuningja felcsiszolással, brute force könnyítéssel (például fúróval)
  3. nyeregcsőből esetleg veszek valami könnyű EU-gyártásút, ugyanis a projekt egyik fő végcélja: lehetőség szerint a legtöbb alkatrész Made in EU legyen - ez speciel ritka szempont manapság! smile.png

Edited by zscs, 2024. March 20. - 21:26.

  • karakoram, ultio and Kisherceg like this

#46
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 59 posts

Merev villás lesz? rolleyes.gif



#47
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Izgalmas, alkatrész listát de azonnal!!



#48
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Juj Zsolti! Beneveztél erre a nehéz tárgyra?? smile.png


Marci

#49
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nem mértem még ennél könnyebb vázat. 2 db gumidugóval a bowdenház be- és kivezetésnél + 4 db kulacstartó csavarral együtt 846 g. 29er, L-es méret, 115 kg-ig kvalifikálva. https://bike-ahead-c.../the-frame.html

large_the_frame-846g.png

Gyári BOOST tengely + UDH váltófül 44g + 24g, azaz 914 g mindenestől.


  • karakoram, Kisherceg, donciccio and 1 other like this

#50
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
Na , kcnc fek uton ~200gr, schmolke 65gr kormany uton, Titan/Karbon 39fogas bcd130lanckerek uton 37gr, titan 15fogas fogaskerek 13gr hatra uton

4.3kg

bekeretezem.es felrakom a falra
  • ultio and donciccio like this

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#51
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Lassan nagyon átmegyünk offtopic témába itt; szóval, mint aki lassan 13 éve tubeless-szel megy montin, pár éve CX-szel és lassan 2 éve már országútin is, azért - ha csak részben is, de - vitatkoznék az alább leírtakkal.

 

Országútin magam sem érzem, hogy annyit adna a megbízhatósághoz például. Nekem persze a kényszer szülte: épp nem lehetett kapni Vittoria belsőt, tartalékom nem volt, a szálszakadt külsőt cserélni kellett, ahelyett meg csak a méregdrága tubeless Schwalbe One volt elérhető még webshopban is. Gondoltam, egy próbát megér. Egyelőre jók a tapasztalataim, de se szeg, se (nagyobb) üvegszilánk nem érte még a külsőt.

 

Igen, láttam ismerősnél, milyen országúti külsőn egy "rendes" lyuk és a nagy nyomás mellett hogyan szökik el az összes szmötyi pár mp alatt és mennyire nem ér semmit. Ezért sem indulok el oútival soha gumihernyó nélkül. wink.png Ami szintén nem biztos, hogy megment, mert: ha 0.5-1 bar körülre ereszt a külső a DT felniimen, sajnos leugrik a külső a felniperem mellől és onnantól jöhet a sárga angyal vagy a pótbelső, meg a turkálás nyakig szmötyiben... A Mavic kerekeimmel is használtam tubeless-t egy jó fél évig, ott fennállt ugyanez a probléma. És egy leugrott külsőt nem fújsz fel se CO2-patronnal a helyére vissza, se hordozható kézi pumpával.

Ennyit meg már egy belsős rendszer is tud.

 

Az MTB teljesen más téma. Az általam használt alacsony, 1.4-1.6 bar nyomás mellett és amellett, hogy töklaposan sem ugrik le a külső a felniperemről (Duke felni rulez!), ott a tubeless egy kiforrott, biztonságos és rendkívül megbízható konstrukció. Ami nagyobb lyukat nem fog meg a szmötyi, a gumihernyó elég. Ha meg az se, akkor arra a lyukra a gumibelső sem lesz megoldás. Ha a külső mégis leugrana a felniperem mellől, például DT felnin, én a kézi minipumpával vissza bírom pattintani. Rengeteget fejlődtek az MTB-s külsők és a felnik is ezen a téren, főleg az utóbbi 5-6 évben.

A mai belsős technikák mellett, köztük a Tubolito és tsai-féle megoldásra (ami kábé egy nemlétező problémára megoldás csak), MTB-n soha nem térnék vissza már belsős rendszerre! wink.png


Edited by zscs, 2023. May 26. - 10:51.

  • ultio, Kisherceg, Rabbit and 1 other like this

#52
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Don, csak országútin gondolod így, vagy általánosságban?

országúton totál felesleges. máshol meg számomra kérdőjeles. elég annyit látni belőle, ami a tv-ben van. lefordult gumik, és társaik. versenyen egy jól felragasztott szingónál nincsen biztonságosabb. elég a pálya gumikat, kerekeket megnézni. ott csak szingó van, és 20 mm körüli gumik. sztem a legnagyobb gond velük, h az út szélén nem nagyon lehet javítani. oké, bele lehet tenni egy belsőt, ha gáz van, de abba a trutyis külsőbe egy belsőt belerakni? a külső, és a belső közé hintőport szokás szórni, nem ragasztót. másrészről az se biztos, h olyan 1xű leszedni a tubeless külsőt. volt régebben egy országúti felni. nagyon jó kis könnyű volt, de egy külsőt felrakni rá kínszenvedés volt. sun assault, ha jól emlékszem. műhelyben, acél gumi leszedőkkel is megszenvedtem vele. mondtam is a tulajnak, h ezzel ha ott marad vlhol, akkor hívjon vlkit, vagy üljön fel egy vonatra, mert nem fogja tudni megcsinálni. a tubeless külsőkkel is simán előfordulhat hasonló. egy bringás "újságíró" szerint a tubeless rendszer országúton megoldás olyan problémákra, amik nélküle nem léteznek. sokat nem szoktam adni a szavára, de ebben egyetértek vele. 

 

amúgy, ha terepre mennék, oda is inkább latex belsőket használnék. nem biztos, h jó ötlet, de azért kipróbálnám. amikor utoljára mtb-vel mentem, akkor még nem nagyon volt mtb latex belső. csak a normál butyl. :D


Edited by donciccio, 2023. May 26. - 09:33.

  • Kisherceg likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#53
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 posts
  • LocationZalaegerszeg, Hungary

A tubeless-t nem tudod kipróbálni? A gumi nem engedné?

Talán az lenne az "ünnep" és a "jó"., ezért
 

Gravelen tubeless vagyok, országútin ritkán kapok defektet, ezért a könnyebb/otthoni szerelhetőség miatt maradnék a belsős rendszernél.

"rendes" (deathlonos, analóg nyomásmérős) álló pumpám van, a rendszeres pumpálás nem probléma, a több bicikli miatt amúgy is rutin indulás előtt a nyomás belövése.



#54
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts
Don, csak országútin gondolod így, vagy általánosságban?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#55
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

A tubeless-t nem tudod kipróbálni? A gumi nem engedné?

Talán az lenne az "ünnep" és a "jó".
 

nem is akarom. az egy elcseszett rendszer. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#56
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Szia donciccio,

Milyen latex belsőt használsz? (márka/típus, esetleg fellelhetőség)? Szeretném kipróbálni az "ünneplős", új országútimon, ami jelenleg butyl belsőkkel fut, de igényli a t.

Kösz,

Tamás

A tubeless-t nem tudod kipróbálni? A gumi nem engedné?

Talán az lenne az "ünnep" és a "jó".
 


  • Rabbit and donciccio like this
Marci

#57
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Szia donciccio,

 

Milyen latex belsőt használsz? (márka/típus, esetleg fellelhetőség)? Szeretném kipróbálni az "ünneplős", új országútimon, ami jelenleg butyl belsőkkel fut, de igényli a jót.

 

Kösz,

 

Tamás

a latex-hez legyen egy rendes álló pumpád, mert minden nap fújni kell bele. elég porózus anyag. azért vittoria, mert az mérethelyes. a michelin ami még itthon könnyen beszerezhető, de az elég széles, emiatt nehezebb beszerelni. könnyű becsípni. a közhiedelemmel ellentétben, lehet normál foltokkal, ragasztóval javítani a latex-et. hintőport mindenképpen tegyél vagy a belsőre, vagy a külsőbe. össze tud érni a 2 anyag, ha nincsen hintőpor. amúgy, így könnyebb beszerelni is.


  • Kisherceg likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#58
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Szia donciccio,

 

Milyen latex belsőt használsz? (márka/típus, esetleg fellelhetőség)? Szeretném kipróbálni az "ünneplős", új országútimon, ami jelenleg butyl belsőkkel fut, de igényli a jót.

 

Kösz,

 

Tamás

https://www.vittoria...mpetition-latex ilyet használok. ebből van több szelephossz, és szélesség. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#59
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 posts
  • LocationZalaegerszeg, Hungary

végülis csak részben sikertelen a "teszt". elsőre nyereg táskába gondoltam betenni, és oda tökéletes. biggrin.png 20-25 évvel ezelőtt simán használtam volna. 

Szia donciccio,

 

Milyen latex belsőt használsz? (márka/típus, esetleg fellelhetőség)? Szeretném kipróbálni az "ünneplős", új országútimon, ami jelenleg butyl belsőkkel fut, de igényli a jót.

 

Kösz,

 

Tamás


  • donciccio likes this

#60
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

sajnálom, hogy ezt most nem jött be. sad.png mindenesetre, jár a riszpekt és a köszönet, mert megpróbáltad és beszámoltál róla! ...és legfőképpen, hogy leírtad, hogy nem vált be. 

végülis csak részben sikertelen a "teszt". elsőre nyereg táskába gondoltam betenni, és oda tökéletes. :D 20-25 évvel ezelőtt simán használtam volna. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A