Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
462 hozzászólás a témában

#41
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.495 hozzászólás

Dehogy, azt nem cserelnem, a konnyebbik alu van benne. Csak gondolkoztam a canyonon, hogy egyseges maradjon a szett. 130 eurot sokallom erte...

Valahogy úgy.

 

No van még egy érdekességem. Nem a legkönnyebb, de 11 grammos nyeregcső-bilincs azért így sem rossz. Tök régen vásároltam már, hónapokig tartogattam, no de hamarosan fel is használom egy frankó kis építéshez. ;) :P

large_PRC_SC1-11g.JPG


zscs módosította - 2017. november 13. - 20:36

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#42
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.171 hozzászólás
  • LocationBécs

Flat CF kormányt cserélnél le!? Azt biztos nem cserélném a helyedben...
 
A Pro itt volt, a cikk ingyenesen letölthető: http://www.bike-maga...ten/a18691.html
 
2 kormányt vizsgáltak mindegyikből, a Próból az egyik alig 18e terhelést bírt.
Mondjuk a CrackBrothers CrankBrodhers kormányokhoz képest, hogy utóbbiból még a stucni is megrepedt a teszt alatt, még mindig tök jó volt. :)


Dehogy, azt nem cserelnem, a konnyebbik alu van benne. Csak gondolkoztam a canyonon, hogy egyseges maradjon a szett. 130 eurot sokallom erte...

#43
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.171 hozzászólás
  • LocationBécs
Minel konnyebb a bringa, annal tobb sulylimites cucc van rajta, ugyhogy igen veszelyesebb, nem fog annyit birni.

#44
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.495 hozzászólás

melyik kormany volt pontosan? mert eleg erdekesen valtozik a pro kormanyok sulya (a top flat mar 160g).

 

mongy ilyenkor elgondolkodok, hogy maradni kellene annal a 180gnal, mint ami a canyon gyari kormanya :) ugysem olyan hudekonnyu bringa ez, hogy megerje kockaztatni.

Egy gyári Canyon flat CF kormányt cserélnél le!? Azt biztos nem cserélném a helyedben...

 

A Pro itt volt, a cikk ingyenesen letölthető: http://www.bike-maga...ten/a18691.html

 

2 kormányt vizsgáltak mindegyikből, a Próból az egyik alig 18e terhelést bírt.

Mondjuk a CrackBrothers CrankBrodhers kormányokhoz képest, hogy utóbbiból még a stucni is megrepedt a teszt alatt, még mindig tök jó volt. :)

 

Bicajtömeg terén. Amit építettem idén nyárra, az 9.2 kilós volt versenyre készen, kiegészítőkkel és nem volt rajta semmi igazán grammozós. A féktárcsákon, a külsőkön, a nyeregcsövön, pedálokon, csavarokon, pár apró kiegészítőn 9 kiló alá is tudtam volna még vinni kb. 150 EUR költségen és még úgy sem vállaltam volna kompromisszumot.

Azért az én vázammal ~8.7-8.8 kg alatt már 1-2 alkatrész szerintem necces. Exceed CF SLX-szel ugye -250 gramm, szóval azzal olyan 8.5-8.6 kilós, ütni-vágni való versenygép még kihozható - igaz, iszonyat drágán. :)

 

De vannak okos és hihetetlen építések, melyek bőven akár 8 alá mentek és race ready cucc sikeredett.

Off-topic a Canyonhoz, de azért megosztom: https://www.mtb-news...ser-kai-greene/

6845 g-os 29er HT, DT villával. Az alkatrész-lista is fent van tömegadatokkal, jóféle - és a tulajdonosa versenyzett vele, ahogy a fotókon is látható! ;)

aHR0cHM6Ly93d3cubXRiLW5ld3MuZGUvbmV3cy93


zscs módosította - 2017. november 13. - 20:31

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#45
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 116 hozzászólás
Melyik az a bringa amely ugy "hudekonnyu" hogy valahol ne kelljen kockaztatni? Egy 9 kilos bringanal feltetlenul veszelyesebb egy 8 kilos? De akkor egy 10 kilosnal meg a 9 kilos veszelyesebb??
Aranyaiban biztosan nem torik el tobb 120 grammos kormany, mint 160grammos, feltetelezve persze a rendeltetesszeru hasznalatot. A merevseg mar lehet egy masik kerdes, de abbol meg nem kovetkezik baleset.
Erezheto ( ertds a kormanyzasra is hatassal levo) rugalmassagot ereztetek mar kormanyon? en peldaul nem, pedig sokat SS-eztem konnyu, szeles alukormannyal is, terepen, es 80 kg azert eppen vagyok.

melyik kormany volt pontosan? mert eleg erdekesen valtozik a pro kormanyok sulya (a top flat mar 160g).

mongy ilyenkor elgondolkodok, hogy maradni kellene annal a 180gnal, mint ami a canyon gyari kormanya :) ugysem olyan hudekonnyu bringa ez, hogy megerje kockaztatni.



#46
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.171 hozzászólás
  • LocationBécs

nyeregcső terén passz. Tesztelni kellene, hogy rázós, sziklás, technikás mászáson a Canyon csővel, aztán csere erre. Volt már uilyen PRC nyeregcsövem 31.6-osban, nagyon jónak találtam anno.

Láttam a PRO-t, németek VRO-3-as tesztgéppel szépen eltörték, annyit sem bírt, mint egy közepes minőségű alu kormány. Mondjuk van egy tippem arra, ez a PRC is csúnyán elvérezne a Syntace tesztgépén.

 

melyik kormany volt pontosan? mert eleg erdekesen valtozik a pro kormanyok sulya (a top flat mar 160g).

 

mongy ilyenkor elgondolkodok, hogy maradni kellene annal a 180gnal, mint ami a canyon gyari kormanya :) ugysem olyan hudekonnyu bringa ez, hogy megerje kockaztatni.


arn módosította - 2017. november 13. - 18:44


#47
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.495 hozzászólás

es ez is kenyelmesebb a canyon fapados karboncsovehez kepest?

kormany hasonlo sulyban es arban van pro is.

nyeregcső terén passz. Tesztelni kellene, hogy rázós, sziklás, technikás mászáson a Canyon csővel, aztán csere erre. Volt már uilyen PRC nyeregcsövem 31.6-osban, nagyon jónak találtam anno.

Láttam a PRO-t, németek VRO-3-as tesztgéppel szépen eltörték, annyit sem bírt, mint egy közepes minőségű alu kormány. Mondjuk van egy tippem arra, ez a PRC is csúnyán elvérezne a Syntace tesztgépén.


zscs módosította - 2017. november 13. - 15:36

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#48
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.171 hozzászólás
  • LocationBécs

régebben vásároltam ezeket, 30-40% körüli kedvezménnyel. Most passz, melyik mennyi, r2-bike.com

 

es ez is kenyelmesebb a canyon fapados karboncsovehez kepest?

kormany hasonlo sulyban es arban van pro is.


arn módosította - 2017. november 13. - 15:10


#49
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.495 hozzászólás

régebben vásároltam ezeket, 30-40% körüli kedvezménnyel. Most passz, melyik mennyi, r2-bike.com


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#50
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.171 hozzászólás
  • LocationBécs

epp ezt a kettot neztem ki en is az aruk miatt :) mennyiert sikerult oket?



#51
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.495 hozzászólás

Mértem két új PRC cuccot. Nyeregcső 187 gramm, ennél vannak könnyebbek a piacon bőven.

Ellenben az új HB3-as kormány félelmetes! 5-year warranty egy 720mm-es ennyire könnyű kormányra, na ez durva. Mindössze 122 gramm!

large_PRC_309_400mm-187g.jpg

large_PRC_Flat_HB3_122g.jpg


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#52
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 656 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Ez az ár ami az oldalon szerepel, ez egy darab felnire vonatkozik ?

És mikor szereled fel a gumit, érzel bármennyi rugalmasságot egy alu felnihez képest ? Nem sérti meg a karbont a gumileszedő ?

Sajnos még mindig nem tudtam kipróbálni a kerekeket.. enyhén szólva több időt volt a Lefty a szervizben, mint amire számítottam.
Az első gumifelszerelésen viszont túl vagyok. Egy szóval: álom.
Conti RaceKing és XKing külsők. Schwalbe Easy Fittel gumileszedő nélkül felmentek és a leszedéshez is elég volt egyszer a gumi alá nyúlnom. 
Stans folyadékkal feltöltve és műhelypumpával egyszerűen felfújva egy pörgetés után minden rendben, sehol sem ereszt. 
Az XKing mérete viszont tényleg egy vicc :D Felrakok a helyére is egy RaceKinget. 


dzsonhee módosította - 2017. szeptember 09. - 18:13


#53
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.495 hozzászólás

A 19-ről 22mm-re váltást is megéreztem anno, régi Fulcrum Red Power 29 XL szett volt az első 29er szettem és azt váltottam ZTR Arch felnis szettre még 2013 tavaszán. Az Arch felniket váltották a 21.5-22 mm körüli XR331 felnis szettek, itt csak annyit éreztem, hogy mintha nem lenne olyan merev a kerékszettem, mint az Arch volt. Az upgrade-et a 22-ről 25 mm-re szintén leginkább a kanyarstabilitáson érzem, továbbá a korábbinál alacsonyabb nyomáson használhatóság miatt valamivel kényelmesebb, kevésbé rázósak az utak. Mászni is jobb, sőt megkockáztatom, ha minimálisan is, de könnyebb egy szélesebb felnis szettel.


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#54
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.009 hozzászólás

Egyém kicsit más, mint a Newmen, más a felni keresztmetszetének alakja. A Newmen-féle hasonlít a ZTR BST-jéhez - csak hookless. Enyém is hookless, de nincs benne az a kis rámpa olyan látványosan, mint a többinél. Belső szélességre a Newmen 22mm, a Duke felnik 25mm. Régen a ZTR Flow volt ennyi. Newmen nem tudom, aszimmetrikus-e, a Duke egyébként az.

 

Most már pár hónapot használtam, 6 versenyen vagyok túl vele, mindenféle terepen, merev villával, no és Fox és DT rugózós villákkal. Menet közben ami az első használatkor feltűnt, az a kanyarstabilitás alacsony nyomáson. Ez a 25mm viszonylag alacsony nyomás mellett (1.5-1.6 bar) már nagyon jól tapad és nincs mégsem az az érzésem, hogy le akarna fordulni a külső a felnikről.

 

Ez akkor azt is jelenti, hogy a 22-23 mm-es (ilyesmi volt neked ha jól emlékszem) helyett a 25 mm-es belső szélesség nagyon is érezhető és pozitívak a hatásai? Gondolom ahol az egyik elfért ott a másik is elfér.



#55
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.495 hozzászólás

Mikor elkezdted használni a kereket, írj már lécci egy rövid beszámolót ! Érdekelne, mik voltak az első érzéseid.

Olyasmit írnak róla, hogy a felni kényelmesebb, mint az aluk. Erre kíváncsi lennék, tényleg működik-e. Bár ha a váznál, nyeregcsőnél működik, itt is biztosan jó lesz.

Egyém kicsit más, mint a Newmen, más a felni keresztmetszetének alakja. A Newmen-féle hasonlít a ZTR BST-jéhez - csak hookless. Enyém is hookless, de nincs benne az a kis rámpa olyan látványosan, mint a többinél. Belső szélességre a Newmen 22mm, a Duke felnik 25mm. Régen a ZTR Flow volt ennyi. Newmen nem tudom, aszimmetrikus-e, a Duke egyébként az.

Acros-A-Wheel-XC-Race-Disc-6-Loch-29-Car

Most már pár hónapot használtam, 6 versenyen vagyok túl vele, mindenféle terepen, merev villával, no és Fox és DT rugózós villákkal. Menet közben ami az első használatkor feltűnt, az a kanyarstabilitás alacsony nyomáson. Ez a 25mm viszonylag alacsony nyomás mellett (1.5-1.6 bar) már nagyon jól tapad és nincs mégsem az az érzésem, hogy le akarna fordulni a külső a felnikről. Az első 1-2 hétben úgy használtam, mintha bármikor eltörhetném vagy megsérülhetne, aztán - magamhoz képest - egyre agresszívebben. Nincs vele gondom, egészen bevált.

Hogy kényelmesebb-e, mint az alu, az nem tudom, szerintem ha van is különbség, az csak minimális.

Fulcrum gumileszedőt használok a szereléshez és nem csak a külsők leszereléséhez, de a feltételéhez is kell nálam a műanyag szerszám. Minden külső nagyon passzentos a Duke felniken, legyen az Schwalbe, Maxxis vagy Conti. Maxxis EXO-t szerintem egy kézi pumpával is fel tudnám tenni például. Ami kevésbé jó benne, az is pont emiatt van: annyira passzentos minden, hogy a helyére úgy kell bebűvészkedni a külsőket, hogy egészen a perem mellé bepattanjon, jó sok szappanos víz kell hozzá. Cserébe ha leereszt a kerék, nem jön ki onnan egykönnyen és lefordulni sem fog a külső csak úgy, ebben biztos vagyok.

Nem tűnt fel, hogy a gumileszedő megkarcolná-e a felnit, majd legközelebb ha szerelnem kell, átnézem. Szóval, ezt nem tudom. Szerelésnél semmilyen rugalmasságot nem érezni.


  • marton és Kisherceg kedveli ezt

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#56
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 656 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Széééép! A hosszú szelepek engem is zavarnának :)


Mar uton a rovidebbek.

#57
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.009 hozzászólás

Newmen Advanced SL X.22 felnik
Tune Cannonball/Kong agyak
Sapim CX-Ray küllők
Tune szelepek



 

 

Széééép! A hosszú szelepek engem is zavarnának :)



#58
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.011 hozzászólás

Mikor elkezdted használni a kereket, írj már lécci egy rövid beszámolót ! Érdekelne, mik voltak az első érzéseid.

Olyasmit írnak róla, hogy a felni kényelmesebb, mint az aluk. Erre kíváncsi lennék, tényleg működik-e. Bár ha a váznál, nyeregcsőnél működik, itt is biztosan jó lesz.


Marci

#59
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 656 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Ez az ár ami az oldalon szerepel, ez egy darab felnire vonatkozik ?

És mikor szereled fel a gumit, érzel bármennyi rugalmasságot egy alu felnihez képest ? Nem sérti meg a karbont a gumileszedő ?

Igen, egy felni.
A többi kérdésre egyelőre nem tudok válaszolni, mert még ne tudtam felrakni a gumikat (szervizben a bringa).

zscs-nek már van elég tapasztalata a Duke felnikkel, hátha ő válaszol 



#60
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.011 hozzászólás

http://www.newmen-co...dvanced-sl-x22/

Itt 120... bar most a 100-tol is messze vagyok

Ez az ár ami az oldalon szerepel, ez egy darab felnire vonatkozik ?

És mikor szereled fel a gumit, érzel bármennyi rugalmasságot egy alu felnihez képest ? Nem sérti meg a karbont a gumileszedő ?


Marci