Izgalmas, alkatrész listát de azonnal!!
Jelentkezz be Regisztrálj
Grammánia - a végletek nélkül
#21
Posted 2024. March 20. - 11:58
#22
Posted 2024. March 19. - 22:47
#23
Posted 2024. March 18. - 14:33
Nem mértem még ennél könnyebb vázat. 2 db gumidugóval a bowdenház be- és kivezetésnél + 4 db kulacstartó csavarral együtt 846 g. 29er, L-es méret, 115 kg-ig kvalifikálva. https://bike-ahead-c.../the-frame.html
Gyári BOOST tengely + UDH váltófül 44g + 24g, azaz 914 g mindenestől.
- karakoram, Kisherceg, donciccio and 1 other like this
#24
Posted 2024. February 10. - 10:13
4.3kg
bekeretezem.es felrakom a falra
- ultio and donciccio like this
-- Go ahead, Droids! --->
#25
Posted 2023. May 26. - 10:48
Lassan nagyon átmegyünk offtopic témába itt; szóval, mint aki lassan 13 éve tubeless-szel megy montin, pár éve CX-szel és lassan 2 éve már országútin is, azért - ha csak részben is, de - vitatkoznék az alább leírtakkal.
Országútin magam sem érzem, hogy annyit adna a megbízhatósághoz például. Nekem persze a kényszer szülte: épp nem lehetett kapni Vittoria belsőt, tartalékom nem volt, a szálszakadt külsőt cserélni kellett, ahelyett meg csak a méregdrága tubeless Schwalbe One volt elérhető még webshopban is. Gondoltam, egy próbát megér. Egyelőre jók a tapasztalataim, de se szeg, se (nagyobb) üvegszilánk nem érte még a külsőt.
Igen, láttam ismerősnél, milyen országúti külsőn egy "rendes" lyuk és a nagy nyomás mellett hogyan szökik el az összes szmötyi pár mp alatt és mennyire nem ér semmit. Ezért sem indulok el oútival soha gumihernyó nélkül. Ami szintén nem biztos, hogy megment, mert: ha 0.5-1 bar körülre ereszt a külső a DT felniimen, sajnos leugrik a külső a felniperem mellől és onnantól jöhet a sárga angyal vagy a pótbelső, meg a turkálás nyakig szmötyiben... A Mavic kerekeimmel is használtam tubeless-t egy jó fél évig, ott fennállt ugyanez a probléma. És egy leugrott külsőt nem fújsz fel se CO2-patronnal a helyére vissza, se hordozható kézi pumpával.
Ennyit meg már egy belsős rendszer is tud.
Az MTB teljesen más téma. Az általam használt alacsony, 1.4-1.6 bar nyomás mellett és amellett, hogy töklaposan sem ugrik le a külső a felniperemről (Duke felni rulez!), ott a tubeless egy kiforrott, biztonságos és rendkívül megbízható konstrukció. Ami nagyobb lyukat nem fog meg a szmötyi, a gumihernyó elég. Ha meg az se, akkor arra a lyukra a gumibelső sem lesz megoldás. Ha a külső mégis leugrana a felniperem mellől, például DT felnin, én a kézi minipumpával vissza bírom pattintani. Rengeteget fejlődtek az MTB-s külsők és a felnik is ezen a téren, főleg az utóbbi 5-6 évben.
A mai belsős technikák mellett, köztük a Tubolito és tsai-féle megoldásra (ami kábé egy nemlétező problémára megoldás csak), MTB-n soha nem térnék vissza már belsős rendszerre!
Edited by zscs, 2023. May 26. - 10:51.
- ultio, Kisherceg, Rabbit and 1 other like this
#26
Posted 2023. May 26. - 09:30
Don, csak országútin gondolod így, vagy általánosságban?
országúton totál felesleges. máshol meg számomra kérdőjeles. elég annyit látni belőle, ami a tv-ben van. lefordult gumik, és társaik. versenyen egy jól felragasztott szingónál nincsen biztonságosabb. elég a pálya gumikat, kerekeket megnézni. ott csak szingó van, és 20 mm körüli gumik. sztem a legnagyobb gond velük, h az út szélén nem nagyon lehet javítani. oké, bele lehet tenni egy belsőt, ha gáz van, de abba a trutyis külsőbe egy belsőt belerakni? a külső, és a belső közé hintőport szokás szórni, nem ragasztót. másrészről az se biztos, h olyan 1xű leszedni a tubeless külsőt. volt régebben egy országúti felni. nagyon jó kis könnyű volt, de egy külsőt felrakni rá kínszenvedés volt. sun assault, ha jól emlékszem. műhelyben, acél gumi leszedőkkel is megszenvedtem vele. mondtam is a tulajnak, h ezzel ha ott marad vlhol, akkor hívjon vlkit, vagy üljön fel egy vonatra, mert nem fogja tudni megcsinálni. a tubeless külsőkkel is simán előfordulhat hasonló. egy bringás "újságíró" szerint a tubeless rendszer országúton megoldás olyan problémákra, amik nélküle nem léteznek. sokat nem szoktam adni a szavára, de ebben egyetértek vele.
amúgy, ha terepre mennék, oda is inkább latex belsőket használnék. nem biztos, h jó ötlet, de azért kipróbálnám. amikor utoljára mtb-vel mentem, akkor még nem nagyon volt mtb latex belső. csak a normál butyl.
Edited by donciccio, 2023. May 26. - 09:33.
- Kisherceg likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#27
Posted 2023. May 26. - 08:59
A tubeless-t nem tudod kipróbálni? A gumi nem engedné?
Talán az lenne az "ünnep" és a "jó"., ezért
Gravelen tubeless vagyok, országútin ritkán kapok defektet, ezért a könnyebb/otthoni szerelhetőség miatt maradnék a belsős rendszernél.
"rendes" (deathlonos, analóg nyomásmérős) álló pumpám van, a rendszeres pumpálás nem probléma, a több bicikli miatt amúgy is rutin indulás előtt a nyomás belövése.
#29
Posted 2023. May 25. - 17:50
A tubeless-t nem tudod kipróbálni? A gumi nem engedné?
Talán az lenne az "ünnep" és a "jó".
nem is akarom. az egy elcseszett rendszer.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#30
Posted 2023. May 25. - 16:24
Szia donciccio,
Milyen latex belsőt használsz? (márka/típus, esetleg fellelhetőség)? Szeretném kipróbálni az "ünneplős", új országútimon, ami jelenleg butyl belsőkkel fut, de igényli a jót.
Kösz,
Tamás
A tubeless-t nem tudod kipróbálni? A gumi nem engedné?
Talán az lenne az "ünnep" és a "jó".
- Rabbit and donciccio like this
#31
Posted 2023. May 25. - 10:14
Szia donciccio,
Milyen latex belsőt használsz? (márka/típus, esetleg fellelhetőség)? Szeretném kipróbálni az "ünneplős", új országútimon, ami jelenleg butyl belsőkkel fut, de igényli a jót.
Kösz,
Tamás
a latex-hez legyen egy rendes álló pumpád, mert minden nap fújni kell bele. elég porózus anyag. azért vittoria, mert az mérethelyes. a michelin ami még itthon könnyen beszerezhető, de az elég széles, emiatt nehezebb beszerelni. könnyű becsípni. a közhiedelemmel ellentétben, lehet normál foltokkal, ragasztóval javítani a latex-et. hintőport mindenképpen tegyél vagy a belsőre, vagy a külsőbe. össze tud érni a 2 anyag, ha nincsen hintőpor. amúgy, így könnyebb beszerelni is.
- Kisherceg likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#32
Posted 2023. May 25. - 09:20
Szia donciccio,
Milyen latex belsőt használsz? (márka/típus, esetleg fellelhetőség)? Szeretném kipróbálni az "ünneplős", új országútimon, ami jelenleg butyl belsőkkel fut, de igényli a jót.
Kösz,
Tamás
https://www.vittoria...mpetition-latex ilyet használok. ebből van több szelephossz, és szélesség.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#33
Posted 2023. May 25. - 07:59
végülis csak részben sikertelen a "teszt". elsőre nyereg táskába gondoltam betenni, és oda tökéletes. 20-25 évvel ezelőtt simán használtam volna.
Szia donciccio,
Milyen latex belsőt használsz? (márka/típus, esetleg fellelhetőség)? Szeretném kipróbálni az "ünneplős", új országútimon, ami jelenleg butyl belsőkkel fut, de igényli a jót.
Kösz,
Tamás
- donciccio likes this
#34
Posted 2023. May 23. - 13:57
sajnálom, hogy ezt most nem jött be. mindenesetre, jár a riszpekt és a köszönet, mert megpróbáltad és beszámoltál róla! ...és legfőképpen, hogy leírtad, hogy nem vált be.
végülis csak részben sikertelen a "teszt". elsőre nyereg táskába gondoltam betenni, és oda tökéletes. 20-25 évvel ezelőtt simán használtam volna.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#35
Posted 2023. May 23. - 13:25
még mindig tpu belső. tegnap egy olyan útvonalon voltam, ahol a nagyon rossz, és a kiváló között minden is volt út minőség tekintetében. a frankó úton teljesen élhető nekem ez a tpu cucc. a rossz aszfalton viszont nagyon tré. 23 mm széles külsőkkel megyek. vittoria corsa-k. szóval nem egy gagyi cucc. a latex-hez képest szétráz mindent a tpu. eskü, a kezeimet éreztem egy 70-es karika végére. most már tuti visszarakom a latex belsőket. papíron, és mérlegen jól mutat, de a gyakorlatban nálam nem nagyon vált be. kicsit sajnálom, mert 100 grammot nyerni a két keréken nem lett volna rossz. meg a 8,5 kg bringa is tuti lett volna.
sajnálom, hogy ezt most nem jött be. mindenesetre, jár a riszpekt és a köszönet, mert megpróbáltad és beszámoltál róla! ...és legfőképpen, hogy leírtad, hogy nem vált be.
- donciccio likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#36
Posted 2023. May 23. - 13:03
még mindig tpu belső. tegnap egy olyan útvonalon voltam, ahol a nagyon rossz, és a kiváló között minden is volt út minőség tekintetében. a frankó úton teljesen élhető nekem ez a tpu cucc. a rossz aszfalton viszont nagyon tré. 23 mm széles külsőkkel megyek. vittoria corsa-k. szóval nem egy gagyi cucc. a latex-hez képest szétráz mindent a tpu. eskü, a kezeimet éreztem egy 70-es karika végére. most már tuti visszarakom a latex belsőket. papíron, és mérlegen jól mutat, de a gyakorlatban nálam nem nagyon vált be. kicsit sajnálom, mert 100 grammot nyerni a két keréken nem lett volna rossz. meg a 8,5 kg bringa is tuti lett volna.
Alternatívaképpen, esetleg ricinusolaj belsőleg még.
VIccet félretéve, ismertek a grammozós hozzáállásomról és hát idén ezt nem toltam túl - majd előbb ha visszamentem a versenysúlyomra! (Hála ennek a viszonylag sportmentes télnek, sajnos jó messze vagyok a 3 évvel ezelőtti 5W/kg-tól) (-:
- donciccio likes this
#37
Posted 2023. May 23. - 09:53
még mindig tpu belső. tegnap egy olyan útvonalon voltam, ahol a nagyon rossz, és a kiváló között minden is volt út minőség tekintetében. a frankó úton teljesen élhető nekem ez a tpu cucc. a rossz aszfalton viszont nagyon tré. 23 mm széles külsőkkel megyek. vittoria corsa-k. szóval nem egy gagyi cucc. a latex-hez képest szétráz mindent a tpu. eskü, a kezeimet éreztem egy 70-es karika végére. most már tuti visszarakom a latex belsőket. papíron, és mérlegen jól mutat, de a gyakorlatban nálam nem nagyon vált be. kicsit sajnálom, mert 100 grammot nyerni a két keréken nem lett volna rossz. meg a 8,5 kg bringa is tuti lett volna.
- Kisherceg and zscs like this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#38
Posted 2023. May 21. - 22:11
Don,
ez a projekt közel van a tiédhez
https://weightweenie...p?f=10&t=101389
8572 gr, de kulacstartó nincs benne (képen van km óra de a táblában ezt - ergobrain - hozzácsapták a fvkarokhoz)
amúgy szép ez így ahogy van
ráadásul itt csalás van :-) karbon a villa
a váz kb 200 grammal nehezebb, mint az enyém, a villa meg kb ennyivel könnyebb. jóféle ez a de rosa.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#39
Posted 2023. May 21. - 22:02
Don,
ez a projekt közel van a tiédhez
https://weightweenie...p?f=10&t=101389
8572 gr, de kulacstartó nincs benne (képen van km óra de a táblában ezt - ergobrain - hozzácsapták a fvkarokhoz)
amúgy szép ez így ahogy van
ráadásul itt csalás van :-) karbon a villa
Edited by vittore30, 2023. May 21. - 22:03.
- donciccio and talpfa like this
#40
Posted 2023. May 21. - 11:10
új topik kellene... ami csak a belsőkkel foglalkozik. sztem már van a piacon annyi fajta, h érdemes lenne szánni egy topikot nekije.
tegnap a Naszályon voltam. könnyű kerekek, új, tpu belsők. 50-50 gramm lejött a kerekekről a tpu-val..... csalódás? nem igazán. számítottam rá, h nem lesz olyan, mint a latex. a mértékével nem voltam tisztában. latex belsőről nem ajánlom senkinek, h váltson tpu-ra. jöttem lefele a hegyről, van néhány hajtűkanyar. szokásos hazai utak, közepes minőség. eskü, pattog el a kerék, nem lehet íven tartani a bringát. ma még nem fogok hirtelen felindulásból elkövetett belső cserét eszközölni, hagyok neki még 1 hetet, de sztem vissza fogom rakni a latex belsőket. egyébként kisebb nyomáson mentem, de úgy sem igazán jó. sztem hosszabb utakon elég kényelmetlen lesz tőle a bringa. pót belsőnek, nyereg táskába, vagy mez sebbe viszont kiváló alternatíva.
kicsit vissza a menet tapasztalatokra. a kanyarokban egyértelműen látszott, h lassabb a vas. megszokott útvonalon nem tudtam úgy lejtőzni vele, mint a latex-el. fölfele, egyenletes tempóval, beülve a nyeregbe nem érezni a tömeg csökkenést. kiállva talán. ez volt a hegy, könnyű kerekekkel. jöhet a shamal, és a sík. na itt nem annyira egyértelműen vacak. mai viszonylatban nehezek a shamal kerekeim. amerre én szoktam tekeregni, síkon nem nagyon van technikás rész. mondhatni mind1 milyen a kanyarokban a cucc. illetve csak annyiban nem mind1, h milyen lesz a kigyorsítás. ott viszont előnyös a kisebb tömeg. ezért hagyok még 1 hetet ennek a tpu belsőnek. a shamal kerekeket könnyebb beforgatni velük. legalábbis így éreztem. a gördülési ellenállás csökkenést sztem ebben az esetben kompenzálja a kisebb tömeg, a könnyebben beforgatható aero kerekek a tpu-val.
most így ennyi. jövő 7 végén visszatérek a témára.
- Kisherceg likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A