THX
ÉN is +szerzem.
Van egy össztelósra tervem kockás papíron ;D
Csak nekem nincs skennerem.
Pedig egy haver apja CNC-s,
tehát lehet állatkodni.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váz építés
Started by
Major
, 2001. November 23. 17:36
#341
Posted 2001. December 30. - 20:05
#342
Posted 2001. December 30. - 19:31
#343
Posted 2001. December 30. - 18:01
Dear!
Az .:AstronautS:.-okat is skennelted, mert ha a gépen csináltad, akkor írd már le, hogy mivel!
Az .:AstronautS:.-okat is skennelted, mert ha a gépen csináltad, akkor írd már le, hogy mivel!
#344
Posted 2001. December 30. - 01:16
#345
Posted 2001. December 30. - 01:15
Szóval itt vanak a híres nevezetes tervek!!!
AZ .:AstronautS:. Bikes 2002-es modelljei! ;D
Alapkoncepció: A felsõcsõ 4szögeltû, az élei fel, le és jobra balra állank, az alsócsõ szintén 4szög de itt normálisan vannak az élek. A monbolck helye egy lekerekített és átfúrt ALU tömbben kapna helyet.
Elsõre ennyi, és ha ven kérdésetek írjátok.
.:AstronautS:. MooN Raid-R : (Én terveztem, célterület DS)
.:AstronautS:. MooN Raid-X : (Én terveztem, célterület DS)
.:AstronautS:. MarS Raid-R : (Cserkó tervezte át a MooN Raid-R, célterület DH)
.:AstronautS:. VenuS Raid-R : (Én tervezte át a MarS Raid-R, célterület DH, FR)
AZ .:AstronautS:. Bikes 2002-es modelljei! ;D
Alapkoncepció: A felsõcsõ 4szögeltû, az élei fel, le és jobra balra állank, az alsócsõ szintén 4szög de itt normálisan vannak az élek. A monbolck helye egy lekerekített és átfúrt ALU tömbben kapna helyet.
Elsõre ennyi, és ha ven kérdésetek írjátok.
.:AstronautS:. MooN Raid-R : (Én terveztem, célterület DS)
.:AstronautS:. MooN Raid-X : (Én terveztem, célterület DS)
.:AstronautS:. MarS Raid-R : (Cserkó tervezte át a MooN Raid-R, célterület DH)
.:AstronautS:. VenuS Raid-R : (Én tervezte át a MarS Raid-R, célterület DH, FR)
#346
Posted 2001. December 24. - 23:19
Az én egyik haveromnak ellopták a bringáját, és õ nem akart újat venni tehát gondolta csinál magának egyet!! Igaz a mûvelet nem volt túl egyszerû, azt se tudta az elején, hogy hogyan kezdjen neki, de mára már kész a szupi karbon/alu alapanygú cc váz!!!!!!!! Ja, hogy már tudjátok, hát persze, benne volt valamelyik számban!!!! Keresd meg, és infóért keresd Zajzit!!!!!!!!
#347
Posted 2001. December 19. - 15:57
Nem tudok most robbantott ábrát mutatni, de az RST-nek a tavalyi honlapja tele volt ilyenekkel. Van otthon katalógusom, majd keresek Neked. Valamelyik Láncban is vannak Manitouk robbantva.
#348
Posted 2001. December 19. - 15:38
Hali rob!
Acélrugós lenne a kicsike... és nem feltétlen együtt...már mint a rugó és csilalpítással..
Esetleg tudnál egy linket, ahol egy ilyennek a robbantott ábrája van?
Vagy esetleg egy házikészítésût postafiókomba ejtenél?
Köfike...
Csõváz...
Acélrugós lenne a kicsike... és nem feltétlen együtt...már mint a rugó és csilalpítással..
Esetleg tudnál egy linket, ahol egy ilyennek a robbantott ábrája van?
Vagy esetleg egy házikészítésût postafiókomba ejtenél?
Köfike...
Csõváz...
#349
Posted 2001. December 19. - 15:28
Paraferee:
Rugóstag csillapítása: megnézel bármely teló csillapításáról egy bontott ábrát, és ugyanaz! Olajosat akarsz, vagy levegõset? (acélrugósat/levegõrugósat)
Rugóstag csillapítása: megnézel bármely teló csillapításáról egy bontott ábrát, és ugyanaz! Olajosat akarsz, vagy levegõset? (acélrugósat/levegõrugósat)
#350
Posted 2001. December 19. - 15:22
Természetesen a tervek nem TOP SECRET, még idén, remélem szombaton (most) fel tudom rakni/elküldeni Majornak. És akkor mindenki megnézheti õket. Igyekszem mindet/a legjobbakat elhozni.
GerMan:
Az utolsó vázamon már állítható a rugóstag pozíciója, ugyanakkora rugóstag mellett 110, 125 és 130 mm-t tud a váz. Ez szerintem korrekt, én soha nem DH vázakat tervezek, hanem dual/dirt vázat. Esetleg freeride. Egyszer belefogtam egy DH vázba is, 195 mm lett egy 200-as rugóstag mellett, de én nem szimpatizálok annyira ezzel a sporttal, csak nézni szeretem....
GerMan:
Az utolsó vázamon már állítható a rugóstag pozíciója, ugyanakkora rugóstag mellett 110, 125 és 130 mm-t tud a váz. Ez szerintem korrekt, én soha nem DH vázakat tervezek, hanem dual/dirt vázat. Esetleg freeride. Egyszer belefogtam egy DH vázba is, 195 mm lett egy 200-as rugóstag mellett, de én nem szimpatizálok annyira ezzel a sporttal, csak nézni szeretem....
#351
Posted 2001. December 18. - 20:30
#352
Posted 2001. December 18. - 17:30
Húúú... Én is kérnék ilyesmit!! ;D
Lehegyszerûbb ha ide felrakjuk! ;D
(Hátha tudunk mi is segíteni...izé...tanulni! 8) )
Lehegyszerûbb ha ide felrakjuk! ;D
(Hátha tudunk mi is segíteni...izé...tanulni! 8) )
#353
Posted 2001. December 18. - 15:53
rob,
szintúgy én is kérnék a képekbõl, ha lehetséges!
kiváncsiságom határtalan
mé' nem tervezel állitható rugóstagpoziciót ? ezzel egyszerûen változtathatnád a rugóutat. /bocs a belepofikázásért /
szintúgy én is kérnék a képekbõl, ha lehetséges!
kiváncsiságom határtalan
mé' nem tervezel állitható rugóstagpoziciót ? ezzel egyszerûen változtathatnád a rugóutat. /bocs a belepofikázásért /
#354
Posted 2001. December 18. - 15:42
rob kollega:
ha nem TOP SECRET ONLY ONE EYES COPY az anyag, Én is kérnék képeket a leendõ KILLER-rõl...
ha nem TOP SECRET ONLY ONE EYES COPY az anyag, Én is kérnék képeket a leendõ KILLER-rõl...
#355
Posted 2001. December 18. - 15:40
JA: Most lettem kész (tegnap este) azzal a vázzal rajzban, amit úgy gondolok, megéri megcsinálni. Egyforgáspontos, szép darab. Elméleti rugóúthossz 185 mm-eres rugóstag és 40mm rugóút mellett 130 mm. Szerintem elég jó az áttételi arány...
Képek még idén jönnek, ha érdekel, Major, Neked is elküldöm.
Képek még idén jönnek, ha érdekel, Major, Neked is elküldöm.
#356
Posted 2001. December 18. - 15:36
: nem akarom elkiabálni, de most érkezett az az idõ, amikor egész életkéesnek nevezhetem azt a tervecskét, ami a sok összevisszaságban húzottvonalból kikörvonalazódott elõttem...
Ha a pontosabb szerkesztések és modellezés is ezt fogja mutatni, akkor egy olyan össztelós verda fog kikristályosodni, aminek nem szokványos rugóstagja van, így házilag elkészített lesz az is...
:-X
egy aprócska kérdésem lenne a tisztelt, és részemrõl szinte istenített vázépítõ társasághoz:
valaki feltudna rakni Nekem egy olyan rajzot, amin egy hátsótag csillapítása van boncolva?
Segítségetek elõre is köszöni a társulat két tagja:
Joghurt és Én(meg a nem Irén... )
Ha a pontosabb szerkesztések és modellezés is ezt fogja mutatni, akkor egy olyan össztelós verda fog kikristályosodni, aminek nem szokványos rugóstagja van, így házilag elkészített lesz az is...
:-X
egy aprócska kérdésem lenne a tisztelt, és részemrõl szinte istenített vázépítõ társasághoz:
valaki feltudna rakni Nekem egy olyan rajzot, amin egy hátsótag csillapítása van boncolva?
Segítségetek elõre is köszöni a társulat két tagja:
Joghurt és Én(meg a nem Irén... )
#357
Posted 2001. December 18. - 15:24
Szerintem egy rugóstag nélküli váz anyagköltsége kb 30 rugó, és akkor nem számoltam a marást és a hegesztést, mert azt nekem ingyé csinálják, és nem is tudom, pontosan mennyi. Kb még egyszer 30 ropi. Meg a rugóstag. 80-100 körül lesz a vázad.
#358
Posted 2001. December 17. - 20:34
Sziasztok!
SZerintetek ha már a terv megvan, akkor mennyibõl jövök ki(össztelós)?
üdv,
kislust
SZerintetek ha már a terv megvan, akkor mennyibõl jövök ki(össztelós)?
üdv,
kislust
#359
Posted 2001. December 17. - 20:32
Hmmm!
Érdekes!!!
Lassan majd beillesztem ide az elsõ tervet és majd jól vitázunk róla!!!
Ha van össztelós tervetek lécci illesszétek be, vag küldjétek el nekem e-mailban és majd én felteszem!!! ;D
Érdekes!!!
Lassan majd beillesztem ide az elsõ tervet és majd jól vitázunk róla!!!
Ha van össztelós tervetek lécci illesszétek be, vag küldjétek el nekem e-mailban és majd én felteszem!!! ;D
#360
Posted 2001. December 17. - 18:27
bagoly
Én kb a 25 ezredik vázamat csináltam meg papíron, vonalzóval, szögmérõvel, körzõvel, 1:5 méretarányban. Ez eddig egy dolog. Tisztában vagyok a vázak mûködési rendszerével (horst link, egyforgáspontos, négyforgáspontos de nem horst link, lawwill, i-drive, stb)Ez a másik dolog. És én jövõre nekikezdek egy össztelós, egyforgáspontos váz meghegeszttetésének. Az anyagot megveszem a Metalloglobusnál (nem reklám), és kész. Van egy ismerõsöm, akinek ez a 4 biciklije lesz. A legelsõ már megvan több, mint 5 éve Neki, és még egészben van. Csodálod? És tegyük fel, hogy mégsem lesz jó, eltörik. Akkor meg mi van? A csõ nem törik félbe, fõleg nem az alsócsõ. A hegesztés mentén törhet csak szét (ez a leggyengébb pontja a váznak) éppen ezért lesz kézzel, nem géppel hegesztve, és 5-ös elektródával, nem kettessel, mint a hagyományos boltban kapható vázak, amiáltal kb 2szer akkora varrat lesz, és a csõ annyira összemelegszik a vivõanyaggal, hogy szinte eggyé válik! Ha lesz egy kis idõd, remélem szilveszterkor Attila felhozza a Mûjégpálya elé a VBB-s találkozóra a biciklijét, és megnézheted. Nem lesz nehéz eltéveszteni, BigOne, 200-as Hayes, RF hajtómû, XT, stb. És akkor megnézheted, milyen az, amikor valakinek az ELSÕ váza olyan brutális, hogy az unokáidat is túl fogja élni... És ha láttad már, akkor bizony elhiszed, hogy miért bízom rá az életem egy papíron megtervezett vázra. Mert az is papíron let tervezve! És ha meg van tervezve, akkor egy olyan ember, akinek az alu hegesztés a SZAKMÁJA, semmi perc alatt csinálja meg Neked a vázat. De ha egy évig tart is, amíg kireszelgetem, meg összeillesztgetem, meg a segédvázat megtervezem-kivitelezem, stb, akkor is megéri. Mert az enyém lesz! Olyan, ami egyesíti minden kapható váz elõnyét olyan szempontból, ahogyan az NEKEM lényeges.
bocs a szófosásért.
Én kb a 25 ezredik vázamat csináltam meg papíron, vonalzóval, szögmérõvel, körzõvel, 1:5 méretarányban. Ez eddig egy dolog. Tisztában vagyok a vázak mûködési rendszerével (horst link, egyforgáspontos, négyforgáspontos de nem horst link, lawwill, i-drive, stb)Ez a másik dolog. És én jövõre nekikezdek egy össztelós, egyforgáspontos váz meghegeszttetésének. Az anyagot megveszem a Metalloglobusnál (nem reklám), és kész. Van egy ismerõsöm, akinek ez a 4 biciklije lesz. A legelsõ már megvan több, mint 5 éve Neki, és még egészben van. Csodálod? És tegyük fel, hogy mégsem lesz jó, eltörik. Akkor meg mi van? A csõ nem törik félbe, fõleg nem az alsócsõ. A hegesztés mentén törhet csak szét (ez a leggyengébb pontja a váznak) éppen ezért lesz kézzel, nem géppel hegesztve, és 5-ös elektródával, nem kettessel, mint a hagyományos boltban kapható vázak, amiáltal kb 2szer akkora varrat lesz, és a csõ annyira összemelegszik a vivõanyaggal, hogy szinte eggyé válik! Ha lesz egy kis idõd, remélem szilveszterkor Attila felhozza a Mûjégpálya elé a VBB-s találkozóra a biciklijét, és megnézheted. Nem lesz nehéz eltéveszteni, BigOne, 200-as Hayes, RF hajtómû, XT, stb. És akkor megnézheted, milyen az, amikor valakinek az ELSÕ váza olyan brutális, hogy az unokáidat is túl fogja élni... És ha láttad már, akkor bizony elhiszed, hogy miért bízom rá az életem egy papíron megtervezett vázra. Mert az is papíron let tervezve! És ha meg van tervezve, akkor egy olyan ember, akinek az alu hegesztés a SZAKMÁJA, semmi perc alatt csinálja meg Neked a vázat. De ha egy évig tart is, amíg kireszelgetem, meg összeillesztgetem, meg a segédvázat megtervezem-kivitelezem, stb, akkor is megéri. Mert az enyém lesz! Olyan, ami egyesíti minden kapható váz elõnyét olyan szempontból, ahogyan az NEKEM lényeges.
bocs a szófosásért.