Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Hungary:A Center X

- - - - -

  • Please log in to reply
168 replies to this topic

#121
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 posts
Szerintem egy telónál nem mérvadó, hogy versenyen, vagy versenyzõ törte el. Ismerek olyan arcokat, akik sokkal többet bevállalnak, mint némely versenyzõk. El kell fogadni, hogy ez a teló is egyversenyes darab, mint oly sok más alkatrész. A súlycsökkentés bizony sokba kerül.

#122
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 posts
A Z3-ban gyárilag elég gyenge rugó van, magyarul könnyû emberkének való. Ki lehet cseréltetni, de ez q*va macerás. Egyik csapattársamnak ez van. A gyerek 80 kiló, és nagyon mozog alatta a teló. Pár hónap könyörgés után sikerült elérni a Hajdúéknál, hogy cseréljék ki a rugót (ezt eredetileg még a vásárláskor megígérték). Egyébként jó teló, bírja a gyûrõdést. Aki sokallja az árát, vegyen régi Z2-t, CC-re az is elég.

#123
Paraferee

Paraferee

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,001 posts
Háj Bojzzz!

Gege: csatlakoznék az elõttem szólókhoz!
Ekkora testsúlyhoz NE LEVEGÕST vegyél...

Lásd pölö Én... Testsúlyom 90kiló... nóháj... ;D Én a Marzocchi Bomber Z3-ára gyúrok rendesen...
(bolti ár: 83körül...)

A dimenzióit, karakterisztikáját inkább meghagyom valamely sokkal eme témában jártasabban kollegámnak... ;D

Csõváz és hátszél!
Joghurt legyen Veletek! Paraferee voltam...

#124
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Gege

Ekkora tömegre feletsd el iziben a levegõs telókat. Nem kéne neked inkább egy frankó duplavállas teló?

#125
vendég__*

vendég__*
  • vendég

A Hungary:A lapján van:
- Center A, 1575 g, 110 mm rugóút, duplavállas kivitel, levegõ/olaj.
- Center R, 1850 g, 110 mm rugóút, duplavállas kivitel, levegõ-acélrugó/olaj.
- Center X, 1350 g, 90 mm rugóut, szimplavállas kivitel, levegõ/olaj.


Én úgy tudom, hogy már ki van fejlesztve a 120mm-es CenterX, de tán még nem árusíjják. De lehet hogy már igen, az egy dolog hogy mi van a honlapon.

#126
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Üdv Gege!
Az x a villa nevében egy szám a csillapítástól és anyagtól függõen, nem igazán tudom melyik-melyik, de biztosan van itt egy Marcocchi specialista közöttünk...a lényeg, hogy ne levegõs legyen. Az Aerosa-t hagyd így, szétdurranhat az a vacak Tornado patron ami benne van ha túl nagy nyomást csinálsz benne. (bocsi  :-/) Sajna az RST-nek nincsenek megbízható levegõs rendszerei, bár állítólag a jövõ évre már produkáltak valamit. Az ára - mivel manapság nem túl divatos nehéz villát venni (botor módon....)nem olyan vészes, 40-60e körül van egy jó darab a jó boltokban. Vegyél tavaji modellt, az még olcsóbb. 80-90kg között azért már mûxik egy levegõs rendszer, bár az ideális súly rá 70kg körül van.

#127
Gege

Gege

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts
Dear Dante!

120kg-m sajna nem szín izom :(, a néhai versenysúlyom 84-88kg között mozgott. Idén kezdtem újra mozogni, tavaszra biztos 95 alatt leszek. A teló szegény több mint két centit ül be alattam. Jó áron jutottam a komplett bringához a telóval együtt, így nem volt mit variálni. Nyilván használom egy darabig, fogyok is, csak utána cserélem le, kár lenne addig kihajítani. Milyen árban mozog a Bomber ZX? Mástól is hallottam, hogy bírja a gyûrõdést.

Gege

#128
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
120 Kg-ra? Hûha, az nagyon sok. Ilyen magas is vagy, vagy csak túlsúlyos? Amennyiben az utóbbi a helyzet, olcsóbb lesz a dolog, ha megpróbálsz veszíteni a testsúlyodból egy keveset. A levegõs villákat már 80 kg fölött sem ajánlható igazán. Ajánlható egy jó öreg Marzocchi Bomber Zx, azok elég strapásak, vagy az RST olajfürdõ változatai, pl. Delta TL, de a levegõs csillapítást nem erre találták ki. Az Aerosa is egy grammmániás villa, de ez csak akkor elõnyös, ha önmagaddal szemben is az vagy. Nem éri meg egyébként ennyi pénzt feleslegesen beleölni. Hasonló a véleményem a különbözõ Ultralite-os cuccokról, azok súlyosabb egyén alatt egyszerûen szétmennek. Gondolj csak bele, a könnyû alu vázakat is maximum 100 kg-ra tervezik! Mennyit ül be a teló ha ráülsz? Ha ez több mint 10mm, akkor nem túl szerencsés használni - így persze hogy lekoppan.

#129
Gege

Gege

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts
Szevasztok!

Laza, hobby szintû CC-re, 120kg-s testsúlyra tud ajánlani villát valaki? Jelenleg Aerosa-t használok, nincs vele komoly gondom, de akárhova tekerem, bárhogy felfújom, az elsõ halvány lehetõségnél azonnal felüt.

Gege

#130
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Még annyit, hogy a rugóút állításhoz nem kell becsúszószárat cserélni, csak a csillapításos szárat kell szétszedni...

Nehogy most ettõl nekiessetek, csak elrontjátok. Különben sincs kulcsotok a szétszedéséhez.  ;)

Ja, ha már szét van szedve, kell beletenni tápsabb O-gyûrût is...

#131
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Üdv!
A villa rugóútja nagyon könnyen beállítható 50mm és 110mm között, bár szerintem 80mm fölött már vigyázni kell a csavarodással is. (lásd nagy rugóutú könnyû CC villák) A beállítást bármelyik szakértõ szerelõ megcsinálja, de nagyon vigyázzatok, hogy TÉNYLEG értsen hozzá. Mondjuk ha fel van jogosítva ilyen villák javítására és cserélésére, akkor megfelelõ. Így testsúlyra és stílusra egyénileg beállítható, s ez egy nagyon jó dolog. Én pl. 75mm rugóutat használok ki, ezért a villa is erre lett beállítva.

#132
Shaun_Palmer

Shaun_Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,323 posts
Bocs!!!! De nem olvastam el pontosan.
Ezért gondoltam, hogy oldalra nem fér az 1.95ös gumi.

#133
Shaun_Palmer

Shaun_Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,323 posts
Hí!!!
V-fékkel használod a telót?
Ezt azért kérdeztem, mert kiötlöttem valamit:
- Az e-havi BikkMak címlapján Janika ugrik egy szépet, méghozzá Center-X telóval. Ránézésre legalább 2.1 es gumival, TÁRCSAFÉKKEL. Nemlehet, hogy a fékkonzol miatt nemfér be nagyobb gumi?
Az idei Center-X et 110mm ig lehet tuningolni (a következõ változatot 120mm ig)

Lehet, hogy nincs igazam, de ezt találtam ki.

Palmer

#134
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Bocs, hogy nemtom itt terjengek, de csak egy utolsó kérdés: ha megnövelem a rugóutat, mi változikû ?! (oké, nem vagyok hülye, de azon kívül, hogy megnõ a rugóút, magasabb lesz a villa, stb.) Úgyértem, hogy attól még nem megy fel rá nagyobb gumi. A váll ugyanott marad, ahol volt. A becsúszószár a váll fölött van. (Merthogy nincs rajta fékhíd, vagyis az a váll-szerû képzõdmény tartja a féket.) Nnna, ténnleg abbahagytam!  Bocsi!

Byez!

#135
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Persze, mindent ki lehet cserélni elvileg, de meg kell gondolni, hogy érdemes-e. A levegõs villák - általában és tudtommal - CC-re volnának. A CC-hez - általában és tudtommal - a 60-80 mm-es rugóút az optimális. (Gondolom mert nem szeretik, ha mászás közben 10 centiket bólogat a masina... ;)) Namost a Center X levegõs villa (ez biztos  ;D), tehát a rugóút növelése a hosszab kinyomórúddal (lehet, hogy nem így hívják  :o) nyilván lehetséges, de azért, mert egy villának DS-es rugóútja van, attól még nem lesz jó DS-re. Kizárt, hogy azt az igénybevételt sokáig bírja egy-egy szimering. Ahhoz biz' kemény kis rugók kellenek. Egyébként egy srác bicóján 100 mm-re van növelve a rugóút, a Center X-en, tehát bizti lehet. Egyébként a gyártó által közölt 90 mm egy picit túlzó. Én spec. 60 mm hasznos rugóútat mértem, (negatív nélkül), pedig sok mindent megpróbáltam, hogy minél lejjebb vigyem  ;D Azért az 30 mm! Igaz nekem megfelel, de azért nem szép az ilyen, nem?!

Na, Byez!


#136
b

b

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 665 posts
Center X bõl is lehet 100+ utat kicsiholni hosszabb akármilyen rúddal amit ki kell cserélni benne.

#137
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
A Hungary:A lapján van:
- Center A, 1575 g, 110 mm rugóút, duplavállas kivitel, levegõ/olaj.
- Center R, 1850 g, 110 mm rugóút, duplavállas kivitel, levegõ-acélrugó/olaj.
- Center X, 1350 g, 90 mm rugóut, szimplavállas kivitel, levegõ/olaj.

#138
vendég__*

vendég__*
  • vendég

Hyez!

A Center-X-nek egy változata van, és az nem Dh/DS-re való. Szerintem legalábbis, de persze lehet cáfolni. Láttam már egy pár DS-gépet, és mindegyik elég hmm... vaskos gumikkal rendelkezett. Na, most nekem 1.95-ös van fenn a telóhoz, és a kisujjam se fér a váll alá. Nincs 1 cm a különbség. Tehát nagyobb külsõhöz nem lehet feltenni, és ha nem lehet feltenni, akkor gondolom nem is arra van. Vagy csak annyira, mint az 1.95-ös gumik a DS-hez. Ez az én véleményem. Szóljatok le, ha valami ordító nagy baromságot szóltam!  ;)
Nem volt szándékos!   ;D

Byez!


Szerintem bölcset szóltál. De úgy hallottam mintha lenne egy 120 mm utas verziója is már és azt DS-re fejlesztették ki. Na most szóljatok ha baromságot mondtam!!  ;D

#139
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Üdv Zaphod!
Feltételezem az a haverod a SID-del azért nem járt Saalbach-ban, ezért is mûködik olyan jól. Azt azért nem hiszem el, hogy nem kellett pumpálnod 4000km után, már a levegõ térfogatváltozása miatt sem. (azért most nincs olyan meleg mint augusztusban) Figyeljetek egy kicsit - az nem mérvadó, hogy egy profi versenyen mibõl mennyit törnek és pusztítanak el, mert ott aztán tényleg MINDEN-t törnek a népek. Kaprunban is törtek SID Race-t (karbonvállasat), mégsem mondja senki, hogy a RS gagyi. Egyszerûen ennyit bírt. Nem mondom hogy jobb vagy rosszabb mint a Hun-A, egyszerûen csak más. A becsúszószár anyaga egyébként tök ugyanaz. Érdemes megnézni egyébként, hogy a versenyek nehézsége exponenciálisan növekszik, ezért az alkatrészek is sokkal nagyobb terhelésnek vannak kitéve.

#140
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Hyez!

A Center-X-nek egy változata van, és az nem Dh/DS-re való. Szerintem legalábbis, de persze lehet cáfolni. Láttam már egy pár DS-gépet, és mindegyik elég hmm... vaskos gumikkal rendelkezett. Na, most nekem 1.95-ös van fenn a telóhoz, és a kisujjam se fér a váll alá. Nincs 1 cm a különbség. Tehát nagyobb külsõhöz nem lehet feltenni, és ha nem lehet feltenni, akkor gondolom nem is arra van. Vagy csak annyira, mint az 1.95-ös gumik a DS-hez. Ez az én véleményem. Szóljatok le, ha valami ordító nagy baromságot szóltam!  ;)
Nem volt szándékos!   ;D

Byez!