Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Hungary:A Center X

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
168 hozzászólás a témában

#1
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 433 hozzászólás
Van egy Hungary:A Center A/R duplavállas teleszkópom. A karbantartásához keresek célszerszámot, amivel szét lehet szedni. Mivel ilyen még Sala mesternek sincs, itt kérdeznék körbe, hogy akár kölcsön tudja-e adni valaki?

#2
kolin

kolin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 358 hozzászólás
ugyanott = Perbál
Budaörstõl nem messze


Üdv!

Bocs, de ez az "ugyanott" pontosan mit jelent? Én ugyanis hasznalok még ilyen telót. Pontosabban használnék, de nem tudtam jól beállítani, az e topicban írtak alapján sem. Kéne valami doksi...

A bajom konkrétan az, hogy kirugózáskor gyakorlatilag nincs csillapítás, kivágódik a teló, mint a légpuska dugattyúja. Tudom, hogy a csillapítást a jobb száron lévõ tekerentyûvel lehet állítani, de ide inkább valami "negatív rugóút" kéne, ahova visszatérhetne. Szóval igazából elõfeszítésem nincs, hiába fújtam a bal felsõ meg a jobb alsó szelepbe ugyanannyit.



#3
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás
Olajfeltöltéshez szét kell szedni, a jobb lábból az olajpatront kell kitekerni, és azt szétszedve lehet pótolni az olajmennyiséget, ill új olajjal feltölteni. Én 7,5 agip telóolajat tettem bele anno. Az alacsony nyomást a bal és jobb láb alján levõ szelepekre értettem, én eleinte kb.2,2bárral használtam, és mindig felkoppant. Majd kikisérleteztem hogy alacsonyabb nyomáson sokkal finomabban mûködik, nekem asszem 1,6 bár körül volt az igazi. A felsõ kamrába pedig kevesebbet ugy emlékszem 1bár körül volt nekem jó.
A szervizt azért leinformálnám mert ha még mûködik akkor ott teljesen rendbe tudnák tenni, én gondolom hogy mostanában nem volt kitakaritva, ill O-gyürü és porlehúzó csere is ráfér, ezt igy látatlanul ki merném jelenteni.:)
Amugy nem egy túl bonyolult szerkezet, és hidraulika tömitéseket forgalmazó boltban a porlehúzó, és a belsõ O-gyürü beszerezhetõ hozzá, csak a szétszedéshez kell célszerszám, vagy egy kis lelemény;)

#4
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

A szervizzel kapcsolatban nincs infóm.:chin:
Valszeg a csillapitás patronban van kevés olajad, és ezért a rugóút tetejére efogy, és a teló felül koppan. A 2 db amit használtam-néztem ugyanilyen volt. Ha teljes berugózás után a visszaút elején érzel csillapitást, és feljebb nem, akkor biztos ez a gond. Én nem tudtam tökéletesen feltölteni a patront sose, mert nekem olyan volt mindha az olaj alatti kis dugattyú szorult volna, és nem követte volna le az olaj utját rendesen. Én azt figyetem meg hogy a villa a lehetõ legalacsonyabb alsó kamra nyomás esetén nem mutatja ezt a jelenséget, és sokkal finomabban mozog, sokáig túl keményen használtam.


Hol lehet feltölteni, és milyen olaj kell bele?
Melyik alsó kamráról van szó, a bal, vagy a jobb?
(Köszi.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
volt valahol egy telefonszám, amit talán egy éve hívtam, egy nõvel beszéltem, aki elmondta, hogy idõnként még dolgozgat benn valaki, aki teleszkópokat javítgat.
oda kell vinni vagy postázni, aztán pár nap alatt megcsinálják állítása szerint.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#6
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás
A szervizzel kapcsolatban nincs infóm.:chin:
Valszeg a csillapitás patronban van kevés olajad, és ezért a rugóút tetejére efogy, és a teló felül koppan. A 2 db amit használtam-néztem ugyanilyen volt. Ha teljes berugózás után a visszaút elején érzel csillapitást, és feljebb nem, akkor biztos ez a gond. Én nem tudtam tökéletesen feltölteni a patront sose, mert nekem olyan volt mindha az olaj alatti kis dugattyú szorult volna, és nem követte volna le az olaj utját rendesen. Én azt figyetem meg hogy a villa a lehetõ legalacsonyabb alsó kamra nyomás esetén nem mutatja ezt a jelenséget, és sokkal finomabban mozog, sokáig túl keményen használtam.

#7
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Üdv!

Bocs, de ez az "ugyanott" pontosan mit jelent? Én ugyanis hasznalok még ilyen telót. Pontosabban használnék, de nem tudtam jól beállítani, az e topicban írtak alapján sem. Kéne valami doksi...

A bajom konkrétan az, hogy kirugózáskor gyakorlatilag nincs csillapítás, kivágódik a teló, mint a légpuska dugattyúja. Tudom, hogy a csillapítást a jobb száron lévõ tekerentyûvel lehet állítani, de ide inkább valami "negatív rugóút" kéne, ahova visszatérhetne. Szóval igazából elõfeszítésem nincs, hiába fújtam a bal felsõ meg a jobb alsó szelepbe ugyanannyit.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#8
kolin

kolin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 358 hozzászólás

megvannak, ugyanott. bár nagy mozgást nem látok soha arra, se barátnõmék, akik arra járnak minden nap zsámbékról. én mondjuk leginkább hétvégén, de még soha, semmit.


Akkor ezek szerint létezik még a cég...
Kíváncsi lennék mit csinálnak ott. Gereblyét meg kapát gyártanak? Ahhoz talán elég a "szakértelmük"...

#9
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

Tud valaki valamit, mi lett a céggel? Akkoriban egyre többen vettek ilyen villát, de mára szinte teljesen eltûntek - amit mondjuk nem csodálok, azok aután amilyen "átgondolt" tervezés eredménye volt.


megvannak, ugyanott. bár nagy mozgást nem látok soha arra, se barátnõmék, akik arra járnak minden nap zsámbékról. én mondjuk leginkább hétvégén, de még soha, semmit.

#10
kolin

kolin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 358 hozzászólás
Sajnos én is szenvedtem sokáig egy Center X-szel.
A vicces az volt az egészben, hogy mint tapasztaltam (néha már veszekedések árán a tervezõvel), talán én is jobban képbe voltam, mit hogyan kellett volna csinálni. De nekem azt is meg akarták magyarázni, hogy a becsúszón lévõ rovátkák (amik a durva megmunkálás eredményei) azért vannak, hogy a szimeringek ne tapadjanak le a becsúszú falára, elõsegítve a könnyebb megindulást. Vicces, nem? Vagy inkáb siralmas... Aztán rendszeresen hordhattuk vissza Perbálra, mert mindig elõjött valami újabb, vagy már egy korábba orvosolt probléma. Volt, hogy majdnem egy hónapig náluk volt a villám, mert nem volt alkatrész. Addig meg szarrárázattam magam merevvillával. Aztán epedezve vártam mindig, hogy most már csak jó lesz, de mindig csalódnom kellett. Majdnem kiábrándultam a bicózásból is. A végén odáig fajult a dolog, hogy János bácsi visszafizette a teljes vételárat. Ezt persze megelõzte egy kiabálás, mert máshogy már nem lehetett vele kommunikálni (persze tisztelem a kort, de senki ne nézzen verébnek). Amúgy ennek örültem a legjobban, és vehettem végre egy normális teleszkópot.

#11
kolin

kolin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 358 hozzászólás
Tud valaki valamit, mi lett a céggel? Akkoriban egyre többen vettek ilyen villát, de mára szinte teljesen eltûntek - amit mondjuk nem csodálok, azok aután amilyen "átgondolt" tervezés eredménye volt.

#12
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Hello,
nekem hosszútávú tapasztalataim nincsenek a villáról (mármint errõl), de mentem vele egy keveset.
Karakoram: Nagyon nem mindegy hogy egy túrázó 60 éves 50 kilós ember tekeri le pl. a Buda maratont /ami sztem sem tul megterhelõ egy villának/, vagy pl. egy nehezebb élversenyzõ Pl. Sinka Ákos... A versenyzõ töbször akkora terhelést ró a villára mint az elõbb említett túráspapi...
A villáról az a véleményem, hogy a felhasználási terület rossz, hiszen egy könnyebb túrázó /ha karban van tartva a teló/ boldogan használhatja a Hungari:A telót sokáig. XC felhasználásra egyértelmûen gyenge a teló de szerinte nem az alapanyag gyengesége /hiszen ha gyenge lenne akkor elhajlana, de nem törne/ , hanem annak mennyisége miatt... Ha beleraknának még kb 200 gr-ot a fontos helyekre, nagyságrendekkel erõsebb lenne, viszont a súlya még így sem lenne elborzasztó
Amugy a bikmakkban 2002-ben egekig magasztalták ezt a telót, a M. Mars-al emlitve egy szinten és az erõsségét is dícsérték, ami szerintem hiba volt, hiszen hiába merev, a keményebb felhasználást nem bírja, a vékony falvastagságok miatt hip-hop eltörik...
Amugy amivel én mentem az szintén el volt törve a váll/becsúszó csatlakozásánál, kétkomponensû fémragasztóval megcsinálgatták, dehát mit ne mondjak, nem tartott sokáig :) . Az új Hungari:A telókról semmi info vagy tapasztalatom nincs, az alapkoncepció /Alu láb, levegõs,jó csillapitás/ szerintem jó volt, de túl korán adták ki és a tapasztalatok miatt elment az emberek kedve a további próbálgatásokból, így késõbbi fejlesztésre nem maradt pénz... Érdemes lenne feléleszteni, jó marketinggel és a hibák kiküszöbölésével jó telót tudnának csinálni... Én drukkolok
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#13
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Nekem sohasem a beállításokkal volt gondom. Tudom, hogy sok hiba ebbõl fakad, ez szerintem "felhasználói hiba", ezekkel nem foglalkozunk. De nem tudom, hogyan védhetõ egy olyan termék, aminél:

-fejtetõre kell állítani, mert a felsõ része kiszárad, s az olaj leül az aljára - konstrukciós hiba...
-gyenge az anyagminõség, törik, hajlik...láttam, fogtam már eleget...és szerintem ez a legnagyobb gáz...
-az elsõ szériás váll alapvetõ tervezési hibás
-a teflon gyenge - nekem a hólé (+némi só) gyakorlatilag lemosta

Nem véletlenül koptak ki az XC mezõnybõl. Az újabb változatok, a korábbi rossz tapasztalatok miatt meg el se terjedtek igazán.

OFF A Buda Maraton nem technikás verseny, legalábbis egy XC versenyhez képest. És a letekerést mindenki más tempóval érti. Szerintem ezen ne vitatkozzunk, ez erõsen szubjektív téma.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#14
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.559 hozzászólás
Már én se tudom megállni, hogy ne írjak. Többször írtam a topicba, hogy én is teljesen meg voltam a telóval elégedve. Egy évben egyszer elvittem Perbálra, és ott díjmentesen kaptam olajcserét, meg mindent ami ezzel jár. És bizony általában a helytelen beállítás miatt nem szuperáltak-szuperálnak ezek a villák. Kifejezettem alacsony nyomáson kell használni õket.

És ez itt a gond - ugyanis ezt egy XC versenytelóként árulták. :mad:


Nem mindegy, hogy versenykörülmény vagy nem, ha ugyan azt a távot, terepet letekerem vele.
Ha egymagam havonta egyszer letekerem pl. a Buda Maraton körvönalát, az versenykörülmény? (lélektani oldaról értem a versenykörülmény fogalmát, meg a verseny a legjobb edzés ugye, de a telónak nem mindegy?)

Én ugyan nem vagyok XC élversenyzõ, viszont HS33-as Magurával használtam, és télen a mínusz fokokat is rendesen bírta.

#15
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

igaz nem versenykörülmények között


És ez itt a gond - ugyanis ezt egy XC versenytelóként árulták. :mad:
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#16
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Ja, de Dante tök rendi volt, mondta, hogy szívesen eljön velem a boltba segíteni választani, mert sehogysem tudtam elmagyarázni, hogy a Suntour hajtókar és az LX monoblokk miért is nem akar együttmûködni. :D

:lol1: Igen, nekem is vannak még emlékeim Jorus Mesterrõl, hogy az LX monoblokkokkal traktál. :) Azok a régi szép idõk...


"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#17
RobesPierre

RobesPierre

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 276 hozzászólás
Ha már ennyire feléledt ez a topik, leírom az én tapasztalataimat, amivel biztos nem sokan fogtok egyetérteni. Én is 2001-ben vásároltam szinte elsõk között és 3 szerszámot + filckorongokat (amivel a rugóutat lehet beállítani) is kaptam hozzá Perbálon. Én a tapasztalataimra támaszkodom, ugyanakkor elfogadom mások véleményét is. Én 5 éven át használom, igaz nem versenykörülmények között, de nem is a vitrinben tartom. Jópár maratonon és párezer km-nyi túrán túlvan már. Eddig háromszor volt szétszedve, csupán az olajat kellett cserélni benne. A levegõt sem engedi és nem is kotyog. Természetesen nem tartom tökéletes produktumnak, de annyira le se kéne húzni. Szerintem a kerékpárosok túlnyomó többsége azért csalódott, mert nem tudta helyesen beállítani és speciális szerszámok hiányában nem is tudta otthon szervizelni. Az egyik ismerõsöm is össze-vissza pumpálta és már az eladásán gondolkodott, de miután elmagyarázták mûködését és kijavították a helytelen beavatkozás okozta hibákat azóta is elégedetten használja. A másik probléma, hogy nem szabad megvárni amíg az összes olaj lemenjen a villa aljába, mert akkor a száraz gumikarmantyú elengedheti a levegõt és száraz karmantyúval nehezebben is indul meg a villa. A villatörésekhez nem tudok mit szólni, velem hál' Istennek ilyen nem történt. A nagy nyomás miatt szétdurrant villákról meg annyit, hogy a bal szárba fölülrõl max. 0,5-1 bar-t szaban fújni, mert az alsó kamrában azt rúgózáskor kb. megnyolcszorozza. Tehát ha én is szét akarnám durrani a villám, akkor én is "lockoutolnám" 5 bar-ral, aztán nekiállnák ugrasztgatni. Továbbá megértem azokat, akik kifogásolják, hogy több váznál belefordul a régebbi típusú villaváll a váz alsó csövébe és hogy kicsi a villa sártûrése. Én nem bántam meg, hogy annakidején megvettem, igaz a mostani villakínálatból már mást választanék.

#18
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

hhh, istenem... közte majd' 6 év...de szép is volt :)
így most be van keretezve a topic


:lol1: Igen, nekem is vannak még emlékeim Jorus Mesterrõl, hogy az LX monoblokkokkal traktál. :) Azok a régi szép idõk...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#19
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás

Nekem is akkor volt, de 3 hónappal késõbb elcseréltem Rocsipetivel egy DH1-re. :D



én meg eladtam 3 nappal késõbb:)

#20
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás

Hi!


A kérdésem a következõ: használ valaki ilyet (én most cseréltem le az Aerosát), ha igen mi róla a vélemyéna? Nekem nagyon bejön, kellemes. Picit zavaró, hogy, ha keményre állítod a csillapítást, érezhetõen felkoppan, ha megemelkedik az eleje.

Egyéb vélemény?

Byez!


Nekem is akkor volt, de 3 hónappal késõbb elcseréltem Rocsipetivel egy DH1-re. :D


hhh, istenem... közte majd' 6 év...de szép is volt :)
így most be van keretezve a topic