Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15857 hozzászólás a témában

#5141
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás
Sziasztok!
Van egy Trek 7300-as crosstreking bringám.
Milyen külsõt ajánlottok rá? Elsõsorban aszfalton használom, de könnyebb terepen/földúton sem szeretném ha nagyon zavarba jönne.
Tehát vmi jó mindenes gumi kéne
Ja és a méret: a felnire ez van írva: 622x18
Erre milyen méret jó?

#5142
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
A megfelelõ topikban válaszoltam.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#5143
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 hozzászólás

A TL koncepció LÉNYEGE, hogy KELL BELE FOLYADÉK. És kapásból érdemes õket 4 baron tárolni egy napig, hogy kinyúljanak, s beálljanak - s csak másnap leengedni õket a kívánt nyomásra.

Nem értem, miért nem töltöttél bele lötyit, mitõl féltél? Hogy kilöttyen 2-3 csepp?

EDIT Na akkor valamelyik admin ezt a választ is kérem küldje utána. :)


Nem akartam hogy kárba vesszen a drága lötyi, amennyiben sz*r a gumi... mondom, hogy még csak most barátkozom a tubelessel !!!:)

Még pár dolog:
-a felrakás elõtt nem tisztitottam meg a felni és a gumi azon részeit ahol érintkeznek, ennek ellenére fel tudtam fújni kompresszor nélkül. Érdemes leszednem és takarítani (a jobb szigetelés reményében), vagy ha már fennvan akkor biztos tuti
-60ml elég lesz kerekenként? (ennyi van itthon)
-olvastam korábbról hogy néha utána kell tölteni mert "párolog", ezt honnan látom?

Köszöntem!

ritchey p29er custom


#5144
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
A TL koncepció LÉNYEGE, hogy KELL BELE FOLYADÉK. És kapásból érdemes õket 4 baron tárolni egy napig, hogy kinyúljanak, s beálljanak - s csak másnap leengedni õket a kívánt nyomásra.

Nem értem, miért nem töltöttél bele lötyit, mitõl féltél? Hogy kilöttyen 2-3 csepp?

EDIT Na akkor valamelyik admin ezt a választ is kérem küldje utána. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#5145
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 hozzászólás

Életem elsõ tubeless installját csinálom, Mavic 819 felnikre Spec The Captain S-Works ill. FastTrak Control külsõkkel, mindkettõ "2bliss". Pár óra árán már megy a felfújás kompresszor nélkü........................



mivel nem idevaló, átraktam a tubeless topicba, valamelyik admin legyen kedves innen törölni

ritchey p29er custom


#5146
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 hozzászólás
Életem elsõ tubeless installját csinálom, Mavic 819 felnikre Spec The Captain S-Works ill. FastTrak Control külsõkkel, mindkettõ "2bliss". Pár óra árán már megy a felfújás kompresszor nélkül is:) Szóval mindekettõ egyenlõre lötyi nélkül felfújva 2,5 bar-a és vár egy kicsit hogy mi történik: kb 20 perc múlva a FastTrak elengedett 1 bar-t, mig a Caption (a jóval vékonyabb oldalfal ellenére) pár tizedet. Gondoltam valahol ki van szúrva FastTrak, lecsekk szappanos vizzel, a meglepõ eredmény a képen:az egész oldalfal mentén, szabályos rézsútos vonalakban (szövésminta?) enged a gumi. Most selejtes a külsõm (=tubeless-re alkalmatlan), vagy ez nomális, és a lötyi majd megoldja a problémát? (60ml joe's tejet szándékozom tölteni kerekenként). Kössz!!

Feltöltött kép

ritchey p29er custom


#5147
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

Nekem annyi észrevételem van, hogy 1.8-baron megfelelõ sebességgel a hátsó kerékre gyakorlatilag nem kell minta. .


Én eléggé kezdõ vagyok még de van egy kiszemelt földutas szakaszom, ahol szoktam méregetni az idõmet. Nos. Nem túl ideális körülmények között a magellan pyxis + race king 2.2 kombóval mentem 6perc 30mp-et. Bátyám 16kg-os hipermarketes bringájával 1.5ös full slick gumival, hasonló talajviszonyok (szárazság, porosság) között mentem 6.40et. Saját hipermarketes régi bringámmal (kb 13kg + michelin country rock 1.75) szintén 6.40et tudtam. :) Idõben nem nagyon van különbség a pöpec bringa, és a duci, de száraz talajra optimális gumi és a vacak bringa + vékony slick között, de a kényelem amit a race king nyújt az valami isteni. :)

#5148
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

És mennyi az a "megfelelõ sebesség"? ;)


18-as átlag fölött terepen nincs gondom semi slick-el, de amikor lazázom, s 14-15-öt megyek, akkor igen.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#5149
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Ezzel a CST-vel eleinte nem volt gond kb. egy évig.De utánna...Pedig ránézésre nem sokat kopott.


a conti szériából a 3. van használva. Az elsõ contact bírt kb. 10 ezret, a második contact 9 ezret, a mostani city contactban van kb. 7-8 ezer (ezen alig látszik még a kopás)

ennyi km alatt volt kb. 4-5 lassú defekt meg egy százas szög (Budapesten)


" Eredeti szerzõ: Dante
Nekem annyi észrevételem van, hogy 1.8-baron megfelelõ sebességgel a hátsó kerékre gyakorlatilag nem kell minta."

én mentem ki nedves-nyálkás terepre elöl rendes terep, hátul slic combóval, élvezetes volt, mert a segge folyamatosan keresztbe jött a kanyarokban fék nélkül is :D

#5150
Szt Amás

Szt Amás

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás

Nekem annyi észrevételem van, hogy 1.8-baron megfelelõ sebességgel a hátsó kerékre gyakorlatilag nem kell minta.


És mennyi az a "megfelelõ sebesség"? ;)

#5151
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Nekem annyi észrevételem van, hogy 1.8-baron megfelelõ sebességgel a hátsó kerékre gyakorlatilag nem kell minta. 3 hónapot jártam már a köpenyen, s nagy bajom sohasem volt vele. És kifejezetten technikátlannak számítok, szóval nehogy valaki azt higgye, hogy a jég hátán is elmegyek slick-el...

Miután már nem mertem tovább azt a köpenyt használni, hátul semislickre váltottam, s eddig nagyon bevált, kiállva, sóderen sem kapar el sohasem.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#5152
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás

continental conti contact

tapasztalatom alapján nagyon nagyon jó


Ezzel a CST-vel eleinte nem volt gond kb. egy évig.De utánna...Pedig ránézésre nem sokat kopott.

#5153
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Ajánljatok 28-as jó defekt védelmû külsõt 90% aszfaltra és 10 % földútra.A mostani CST-vel kb. 8000 km alatt kaptam vagy 20 defektet.Elég kellemetlen...


continental conti contact

tapasztalatom alapján nagyon nagyon jó

#5154
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
Ajánljatok 28-as jó defekt védelmû külsõt 90% aszfaltra és 10 % földútra.A mostani CST-vel kb. 8000 km alatt kaptam vagy 20 defektet.Elég kellemetlen...

#5155
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás
arn, ha két egyforma külsõrõl beszélünk (én errõl beszélek az elsõ pillanattól kezdve), akkor miért kevered ide hogy elöl ilyen, hátul amolyan gumi?
még egyszer: elöl mit kell tudjon a külsõ? megosztott elsõ hely: tapadjon kanyarban és legyen jól fékezhetõ, másodsorban lehetõleg guruljon jól. hátul: mászáskor kapaszkodjon. ezt pont az elsõ keréken fékezésre optimalizált bütykök tudják megoldani, ha a gumi hátul fordítva van. fékezni valszeg kevésbé lehet majd így, mintha "rendesen" állna, de ez amúgy is mindegy ismerve a fékezés fizikáját. kanyarban pedig célszerûbb ha a hátsó kerék enged el hamarabb, ebben láthatóan egyetértünk.

a biciklizés, fõleg a mi szintünkön, amúgy sem rakétatechnika, egy kis kísérletezés senkinek sem fog megártani. ha nem tetszik, legfeljebb visszafordítja. dolog lényege, hogy mindenki azt csinál, amit akar. feltételeztem, hogy a kérdezõnek is segíthet egy plusz vélemény.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5156
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ha a gumin egy ajánlott forgásirány van, akkor MINDKÉT KERÉKEN így érdemes felrakni. Például a Race King is ilyen.


Vagy a Cinder. :D


A sebesség mindent megold.

 


#5157
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
A Geax eleve úgy címkéz, hogy Speed és Traction és úgy ajánlják, hogy elõre Traction, hátulra Speed. De ezen felül ízlések és pofonok, én konkrétan Speed/Speed üzemmódban közlekedek. Ami azt illeti, a Nobby Nick-et is így tettem fel, azaz a minta elõl-hátul elõre felé zárt össze. Ezzel "elvileg" rontottam az elsõ kerék tapadását.

Ha a gumin egy ajánlott forgásirány van, akkor MINDKÉT KERÉKEN így érdemes felrakni. Például a Race King is ilyen.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#5158
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
igaz... hulyeseget irtam, a nyilak alapjan kell feltenni.

#5159
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás
Szerintem a Schwalbe pont nem jó példa, ott pont az a rend, hogy ugyanolyan gumik elsõ kerékre normál, míg hátsó kerékre az elsõ kerékhez képest fordított forgásiránnyal kell feltenni a gyártó ajánlása szerint.

#5160
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
en is kiprobaltam, nem a levegobe beszelek. probalj ki egy rralphot visszafele, meg rendesen a hatso kereken, es menj fel egy kavicsos kaptaton. erezni fogod a differenciat. amugy nem egyforma erok erik, azert hasznalok elore rront, a rralph nekem tulsagosan sodrodik poros talajon, ha kicsit sar van, akkor meg vege. az elso tapadjon minel jobban, tisztuljon gyorsan, a hatso inkabb legyen kis gordulesi ellenallasu, ha sodrodik, akkor meg elvezetesebb is lehet kicsit. nem csereberelgetem a gumikat, inkabb mindenes a bringa, mindenesek a gumik is rajta.

a gyarto a nyilak alapjan ajanlja. a megadott gordulesi es tapadasi jellemzok arra vonatkoznak, ha megforditod, akkor mast kapsz. persze ettol tetszhet ugy, de a dragabb gumikat azert mar nem hasrautesszeruen tervezik.