Valaki?Melyiket kombinációt ajánlanátok inkább? 120-as fully, erdõ-mezõ (80%), aszfalt (20%), túrázgatósra?
1. Elöl RocketRon - Hátul Racing Ralph
2. Elöl NobbyNic - Hátul Racing Ralph
3. Más?
Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#2441
Posted 2013. September 14. - 16:32
#2442
Posted 2013. September 14. - 16:22
#2443
Posted 2013. September 14. - 15:55
Itt vannak az árak. Arra próbáltam rávilágítani, hogy nehezen tudom elképzelni, hogy a gumik között ekkora különbségek lennének, mint ami az árában megmutatkozik. A monti eleve ráz és néha a pedál is leér még akkor is ha a gumi profilja magasabb. Félreértés ne essék, tökéletesen értem min folyik a vita, érdekelnek a Te tapasztalataid is, csak fennakadt a szemem néhány "apróságon".
25 euro bikecomponentsen az evo suprme :-)
#2444
Posted 2013. September 14. - 15:54
mondjuk az is aranyos, hogy az 1,5"-os gumi szarfos, mert leér a pedál, de a pontosan 6,35mm-rel (sõt, talán csak 3-4-gyel) magasabb 1,75"-os már simán jó...
ha jól értem a kérdezõ túrázni akar lakotton kívül, ahol az itthoni átlagos aszfaltra simán jó a vékony gumi, nem kell oda nagy ballonos darab.
aki meg alsó hajtókarállásban megy bele egy szûk kanyarba, az ne a gumit hibáztassa.
A hajókar lejjebb kerülése egy dolog a sok közül, de nem kell hozzá szûk kanyar, hogy az spd pedalt is lerakd, jah... kanyarban sosem tekerunk, persze
Amúgy mekkora gumimeretre tervezik a montikat?
#2445
Posted 2013. September 14. - 15:17
Itt vannak az árak.
Az árak párban értendõek. Az 1,6-os Supreme-nek most baromi jó ára van. Itthon ennyiért egy darab Evo-t kapsz (ennyit nem is adnék érte).
#2446
Posted 2013. September 14. - 14:58
ha jól értem a kérdezõ túrázni akar lakotton kívül, ahol az itthoni átlagos aszfaltra simán jó a vékony gumi, nem kell oda nagy ballonos darab.
aki meg alsó hajtókarállásban megy bele egy szûk kanyarba, az ne a gumit hibáztassa.
#2447
Posted 2013. September 14. - 14:42
Magyarán azt mondod, hogy azért kéne valakinek szopatnia magát egy nem oda való gumival aszfalton, mert te rázatod magad terepen, meg leér a hajtókarod, meg az amúgy totál vékonyka, nagykerekû országuti is keskeny gumival van szerelve, és amúgy is a kocsidra 60 euróért van jó gumi, bár a kocsid nem kerékpár és nem is 60 eurós gumikról beszélünk?
SCHWALBE Marathon Racer HD Evo 1,5" folding 390g (64 EUR)
SCHWALBE Marathon Supreme RoadStar 1,6" Reflex folding 440g (50 EUR)
SCHWALBE Marathon Supreme RoadStar 2,0" Reflex folding 565g (52 EUR)
Itt vannak az árak. Arra próbáltam rávilágítani, hogy nehezen tudom elképzelni, hogy a gumik között ekkora különbségek lennének, mint ami az árában megmutatkozik. A monti eleve ráz és néha a pedál is leér még akkor is ha a gumi profilja magasabb. Félreértés ne essék, tökéletesen értem min folyik a vita, érdekelnek a Te tapasztalataid is, csak fennakadt a szemem néhány "apróságon".
#2448
Posted 2013. September 14. - 13:48
#2449
Posted 2013. September 14. - 13:45
Olvasom miket írtok. Szerintem túlbonyolizáljátok. "Leért a pedál" - mi a gond azzal ha néha leér? Terepen nekem még a hajtókar is leér, a vége tele van ütésnyommal. "Ráz" - a terep nem ráz? Az outira miért jó a hurka vékony gumi és ide miért nem? 50-60 EUR enyhén szólva irreális, ennyiért az autómra kapok minõségi 195/65/R15-ös gumit (közel sem a legolcsóbb méret).
Magyarán azt mondod, hogy azért kéne valakinek szopatnia magát egy nem oda való gumival aszfalton, mert te rázatod magad terepen, meg leér a hajtókarod, meg az amúgy totál vékonyka, nagykerekû országuti is keskeny gumival van szerelve, és amúgy is a kocsidra 60 euróért van jó gumi, bár a kocsid nem kerékpár és nem is 60 eurós gumikról beszélünk?
#2450
Posted 2013. September 14. - 13:24
1. Elöl RocketRon - Hátul Racing Ralph
2. Elöl NobbyNic - Hátul Racing Ralph
3. Más?
#2451
Posted 2013. September 14. - 13:21
#2452
Posted 2013. September 14. - 12:27
pedig a mintája nagyon jó és 2.0 méretben elég jól használhatónak tûnik kár hogy nincsen hajtogatós kivitele, de a súlya így is rendben vanA Big Apple állítólag veszett kényelmes és meglepõen jól gördül. Mondjuk nekem az már nem kéne.
#2453
Posted 2013. September 14. - 11:56
#2454
Posted 2013. September 14. - 11:52
1,75-ös Racer még volt 2013-ban, de már sajnos nincs, csak Performance verzió, a Supreme 2,0 Evo súlyában (bike-discount.de-n is már csak 1,5-ös Racer Evo kapható).
Német tesztek szerint nagyon alacsony s gordulesi ellenállása és nagyon jó a defektvedelme
Ugyanezt olvastam én is, kb mindenhol. Kár, hogy Supreme-bõl 1,6 után 2,0-ás jön. Talán a kis súlyom miatt nem lenne olyan gáz az 1,6-os, mint egy 80-90 kilós ember esetén (az a +250g igen sok a 2,0-ért). Szerk: brutálisan jól tapad, szokták még kiemelgetni (kanyarban és esõben is).
Ezzel a Supreme 2,0-val 16000 km-t mentek. YouTube
én nem félnék a 2.0-tõl sem, én most 2.1-es contit használok és az nehezebb, mint a supreme, de nincs vele para, amit vesztek a súlyon, az visszajön ott, hogy kevésbéfáradok rajta, és nem kell lassítani szar úton sem
én 14 ezret mentem egy 1.5-ös contival, de soha többet, a szart is kirázta belõlem, leért a pedál, stb, 1.6-ossal mentem egy hetet, az már nem vészes, de nem is gyorsabb az 1.75-nél, 1.75-bõl elhasználtam 2 szett contit, meg a téli gumim is ilyen méret, az egy jó optimum, illetve van most egy 2.1-es contim, amit én szintén szeretek, de legközelebb 1.9 vagy 2.0 gumit fogok venni, szerintem vagy a top contactot, vagy a supremet, esetleg big aple-t
és mindezek természetesen 26-os kerékre vonatkoztatva
#2455
Posted 2013. September 14. - 11:34
Aszfalton ugyanúgy szamit a minõségi gumi. 1.6 hatareset, 1.5 az nagyon gáz, 1.75 szerintem egy optimális méret. Supremet én is nézegettem következõ guminak 2.0 ban. Német tesztek szerint nagyon alacsony s gordulesi ellenállása és nagyon jó a defektvedelme. Ha évi 5000 km-t mész, akkor csak minõségi, tartós gumit vegyél, végül olcsóbb lesz, mint olcsojanoskodni. Legalábbis én elvárom, hogy egy aszfalt gumi min. 10.000 km-t elmenjen, vagy többet, lehetõleg defekt nélkül, vagy kevés defekttel.
1,75-ös Racer még volt 2013-ban, de már sajnos nincs, csak Performance verzió, a Supreme 2,0 Evo súlyában (bike-discount.de-n is már csak 1,5-ös Racer Evo kapható).
Német tesztek szerint nagyon alacsony s gordulesi ellenállása és nagyon jó a defektvedelme
Ugyanezt olvastam én is, kb mindenhol. Kár, hogy Supreme-bõl 1,6 után 2,0-ás jön. Talán a kis súlyom miatt nem lenne olyan gáz az 1,6-os, mint egy 80-90 kilós ember esetén (az a +250g igen sok a 2,0-ért). Szerk: brutálisan jól tapad, szokták még kiemelgetni (kanyarban és esõben is).
Ezzel a Supreme 2,0-val 16000 km-t mentek. YouTube
#2456
Posted 2013. September 14. - 07:46
#2457
Posted 2013. September 14. - 07:09
#2458
Posted 2013. September 14. - 00:12
#2459
Posted 2013. September 13. - 23:55
World first: Marathon Supreme review
Bikeradar Supreme review
Schwalbe Marathon Supreme Touring Tyre Review
Wiggle.co.uk (customer reviews)
Testbikeon jó nagy ökörségeket lehet olvasni. Lehet én is írok azt, de az csak egy post, nem egy "teszt". Mondhatjuk úgy is, hogy a testbike fele baromság, a másik felének az ötöde pedig szokott lenni a hasznos infó. Nem ritka, amik a slick gumiról azt írja a gyerek, hogy mindenre, kivéve DH-ra és odabök egy ikszdé-t a végére. Majd ránézek az általatok javasolt külsõkre is, de ezt már csak holnap. Ahogy olvasok, egyre több dolog szempont. Például a Supreme-t szerszám nélkül le lehet venni. Ez az elõny feltételezem a kis súllyal jön. Ez is fontos lenne nekem, mert viszonylag gyakran cserélgetnék (Smart Sam Evo is elég könnyen lejön).
#2460
Posted 2013. September 13. - 23:44
Nem ragaszkodom az 1,5-höz. Inkább 1,5 - 1,75 között keresek csak aszfaltra. Felveszem õt is az olcsó aszfalt gumik listájára (persze ez sincs a bikedisc-on).
Felesleges többet költeni gumira. Persze drágábban lehet venni sokkal rosszabbakat is. Aszfaltra jó ez a szélesség. Olvasd el a felhasználói értékeléseket (testbike.hu, stb).