Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15310 hozzászólás a témában

#1
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.547 hozzászólás
  • LocationBécs
Pedig eleg egyertelmuen beazonosithato, hogy hol dorzsolodik ki. Felniszalagcsere, es nezd meg ott a felnit.
  • Rabbit kedveli ezt

#2
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás

szerintem foto segitene :)

https://kepkuldes.com/image/HZJ4pm

https://kepkuldes.com/image/HZJcfe

A felniszalagom Schwalbe és tökéletesen illeszkedik a felnire,ezek után nem tudom mi lehet,mert a 2 legismertebb márkájú belsővel ezt teszi.



#3
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.547 hozzászólás
  • LocationBécs

szerintem foto segitene :)



#4
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás

Sajnos nem a felniszalag okozza.



#5
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.271 hozzászólás

hosszanti irányban jelentkezik? felniszalag széle?

 

Segítségeteket kérném.Mitől lehet hogy a belsőim (26x1,75) 2 féle márkájú is,a belső oldalon kb. 2-3cm-es darabokon mintha valaki pengével szétvágta volna kilyukadnak?A belsőket 4Baron használom és kb 1500-2000km között jelentkezik.

Előre is köszönöm a válaszokat.



#6
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás

Segítségeteket kérném.Mitől lehet hogy a belsőim (26x1,75) 2 féle márkájú is,a belső oldalon kb. 2-3cm-es darabokon mintha valaki pengével szétvágta volna kilyukadnak?A belsőket 4Baron használom és kb 1500-2000km között jelentkezik.

Előre is köszönöm a válaszokat.



#7
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 595 hozzászólás
schwalbe.com/en/pressureprof.html

innen: bikerumor.com/2019/04/26/schwalbes-pressure-prof-cleverly-calculates-ideal-tire-pressures-for-mtb-riders/

blash módosította - 2019. május 02. - 02:29


#8
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.271 hozzászólás

Regen en is hasznaltam igy az SS 29-est, az elso defektig semmi baj vele, csak elonye van. De amint ki kell venni majd ujra betenni, onnantol csak a baj van vele, mert megnyulik a latex a meretkulonbseg miatt, es sokkal serulekenyebb lesz. A szelepnel raadasul nem nyulik fol rendesen meretre, ott a kulson is latszik "horpadas".

 

Szélességben nem toltam túl, 26x 1,9-2,2-es a belső.

Még az országútis változattal nekem is látszott kívül a hupli, de baszki, az eredetileg talán 25mm-ig volt szavatolva ;-)

Hajlok rá, hogy azt mondjam, tényleg csökkenti a gördülési ellenállást, de majd inkább később mondok ilyeneket. Még a nyomást sem találtam meg, először túl magas volt, aztán alá engedtem az optimálisnak, ráfújtam, most nagyjából jó lehet, mindjárt meg is mérem, hogy tudjam. 

 

Szerk.: tényleg más hangja van! :D legalábbis ahogy elindultam, 1,9 bar körül még adott ki olyan "pengő" hangokat, és az más, mint más belsőkkel volt, lejjebb eresztve már nem tűnt fel. Ezt el kellett mondanom.


ZolkoW módosította - 2019. április 13. - 13:40

  • Kisherceg kedveli ezt

#9
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 239 hozzászólás

Tényleg drága, ha azt nézem, hogy utoljára ennyiért vettünk nyerget, újonnan :D
(bike24, 11,2 EUR a magyar áfával)
A méreten nem aggódom, onnantól, hogy eddig egy próbálkozásom volt latexszel, amikoris országútiba való belsőt fújtam fel 2,1-es külsőbe, és mentem vele egy kört. Az egyik reggelre szétdurrant, de a túrát kibírta :) Na, ezt nem csinálnám megint, de kerületben a 10% biztos, hogy meg se kottyan neki. Jogosnak tűnik a felvetés, hogy miért gyártják még ekkorában, biztos azt látják a menedzserek, hogy hiszen viszik - persze, ha nincs más... :D
A felrakásnál kicsit külön oda kellett figyelni az eltérő átmérő miatt - falusi gyerek vagyok, szárazkolbász méretűre fújtam előtte- , de sem a hajtogatós, sem a drótos külsővel nem volt gond. Hogy ez a 2,1-es Rapid Rob milyen virsli méret a szintén ekkorának mondott Michelin mellett! Tiszta retró XC. Mérve a mintázat nélkül 48,5 vs 54 mm. Ha előre tudom, nem cseréltem volna le a Wild Race'R-t elöl sem, de a Róbert univerzálisabbnak tűnik, és egy ilyen volt itthon a szekrény mélyén. Menettapasztalat még nuku, meglátom, hétvégén mi alakul.


Regen en is hasznaltam igy az SS 29-est, az elso defektig semmi baj vele, csak elonye van. De amint ki kell venni majd ujra betenni, onnantol csak a baj van vele, mert megnyulik a latex a meretkulonbseg miatt, es sokkal serulekenyebb lesz. A szelepnel raadasul nem nyulik fol rendesen meretre, ott a kulson is latszik "horpadas".
  • Kisherceg kedveli ezt

#10
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.271 hozzászólás

a kérdés, hogy honnan és mennyiért?

(ahol láttam mostanában, mindenhol drága.)

29er-be nem merném beletenni, de 27,5-be simán. :D

 

Tényleg drága, ha azt nézem, hogy utoljára ennyiért vettünk nyerget, újonnan :D

(bike24, 11,2 EUR a magyar áfával)

A méreten nem aggódom, onnantól, hogy eddig egy próbálkozásom volt latexszel, amikoris országútiba való belsőt fújtam fel 2,1-es külsőbe, és mentem vele egy kört. Az egyik reggelre szétdurrant, de a túrát kibírta :) Na, ezt nem csinálnám megint, de kerületben a 10% biztos, hogy meg se kottyan neki. Jogosnak tűnik a felvetés, hogy miért gyártják még ekkorában, biztos azt látják a menedzserek, hogy hiszen viszik - persze, ha nincs más... :D

A felrakásnál kicsit külön oda kellett figyelni az eltérő átmérő miatt - falusi gyerek vagyok, szárazkolbász méretűre fújtam előtte- , de sem a hajtogatós, sem a drótos külsővel nem volt gond. Hogy ez a 2,1-es Rapid Rob milyen virsli méret a szintén ekkorának mondott Michelin mellett! Tiszta retró XC. Mérve a mintázat nélkül 48,5 vs 54 mm. Ha előre tudom, nem cseréltem volna le a Wild Race'R-t elöl sem, de a Róbert univerzálisabbnak tűnik, és egy ilyen volt itthon a szekrény mélyén. Menettapasztalat még nuku, meglátom, hétvégén mi alakul.



#11
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.189 hozzászólás

regen sokan csinaltak, mert 29er belsot se nagyon lehetett kapni :) igy jott a kepbe a 26os latex. michelin azota is nyomja a 26ost, nem igazan ertem kinek gyartjak.

 

gondolom van rá vevő, ha gyártják. ...vagy elfelejtették beszüntetni a gyártást. :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#12
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.547 hozzászólás
  • LocationBécs

a kérdés, hogy honnan és mennyiért?

(ahol láttam mostanában, mindenhol drága.)

29er-be nem merném beletenni, de 27,5-be simán. :D

 

regen sokan csinaltak, mert 29er belsot se nagyon lehetett kapni :) igy jott a kepbe a 26os latex. michelin azota is nyomja a 26ost, nem igazan ertem kinek gyartjak.


arn módosította - 2019. április 12. - 19:28


#13
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.189 hozzászólás

Csak nem bírtam ki, ezúttal rendeltem Michelin latex belsőket a montiba. 26-osakat a 29-es kerékbe, ahogy kell ;-)

Ha túlélem, beszámolok, úgysem ússzátok meg.

Egyébként tervben van a tubelessesítés, de addig tudom, hogy új gummákat is akarok, nem mellesleg új kereket is, kellett valami pótcselekvés a köztes időre. 

 

a kérdés, hogy honnan és mennyiért?

(ahol láttam mostanában, mindenhol drága.)

29er-be nem merném beletenni, de 27,5-be simán. :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#14
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.547 hozzászólás
  • LocationBécs
En regen csinaltam 26ost 29erben, jo es erezheto a latex. Erezhetoen jobban gurul, terepen is, foleg vmi vekonyabb gumival kontrasztos. A gond akkor van, ha szakad, mert akkor inkabb robban, nagyon hirtelen veszt nyomast. En akkor adtam fel a latex hasznalatat, amikor megragasztottam, es a felfujasnal felrobbant (gondolom elvekonyodott a foltnal). A kulsot ledobta, es megroggyantotta a felniperemet.

arn módosította - 2019. április 12. - 18:50


#15
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 595 hozzászólás

Csak nem bírtam ki, ezúttal rendeltem Michelin latex belsőket a montiba. 26-osakat a 29-es kerékbe, ahogy kell ;-)

Ha túlélem, beszámolok, úgysem ússzátok meg.

Egyébként tervben van a tubelessesítés, de addig tudom, hogy új gummákat is akarok, nem mellesleg új kereket is, kellett valami pótcselekvés a köztes időre. 

 

Na, és milyen? Mekkora, illetve milyen 29-es gumival használod? Egyszer és is gondoltam rá, hogy teszek egy ilyen próbát, de annyira olcsón nem találtam, hogy legyen kedvem ezzel kísérletezni. Meg szívtam már azzal, hogy a belső állandóan elmászott, s volt amelyiknél kiszakadt a szelep tövénél. Najó, de ez csak akkor volt, mikor 2,4-es gumit tettem fel előre, s maradt a régi belső, pedig elvileg szélesebb belsővel nem lenne ilyen gond...

 

Izé, jahogy rendelted... Akkor majd írd meg, ha sikerült kipróbálnod :))



#16
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.547 hozzászólás
  • LocationBécs
Hat remelem qrva jo ez a gp5000... mongy valszeg nem a gumi hibaja, de ezt a syncros felnit szerelni vmi remalom.

Alig birtam leszedni a duranokat, olyan passzentos volt, hogy a gumi beugrott kozepre es erovel kellett alatolni a gumileszedot - igy kepzelhetitek milyen volt utana atemelni a peremen. Amire feltunt, hogy a feketen fekete matrica van, ket helyen sikerult a muanyag (amugy istencsaszar lezyne) leszedovel megserteni. A vegen a leszedoket sikositottam, hogy be tudjam tolni a gumi ala.

Csak azert gondolom, hogy a syncros szivas, mert a contikat sem volt konnyu felrakni. Az utolso bepattintasnal rafekudt a peremre a gumiperem, es az egyik leszedovel feszitettem fel a gumit, hogy a masikkal ala tudjak nyulni. A hatso kereknel is a duranok voltak a munkasabbak, de eddigre mar mindent sikositottam, igy egy fokkal jobb volt. Vagy haromszor annyi ideig tartott a gumicsere, mint altalaban, pedig eleg sok rutinom van mar a tubelesses gumik felrakasaban.

Amugy sikositas utan a boosterrel konnyen bepattantak (legalabb ennyi elonye van a passzentossagnak), es a levegot is jobban tartotta, mint montin megszokott, lotty nelkul. Ami a feketeleves, es szkeptikus vagyok a kerekek minoseget illetoen, hogy centiroznom kellett utana a kereket (mindkettot) - amire meg sose volt pelda. Nem ertem, hogy lehet egy muanyag leszedovel nyolcast tenni a felnibe, es nem is fut rajta tul szepen a gumi. Csere elott oszinten szolva eszembe se jutott megnezni, hogy hatha mar a felrakasnal is meggyotortek.

Egy hasonloan szivas kombora emlekszem, a giant gyari magasperemes felnije, es a schwalbe kojak, de ott meg se kottyant a kereknek a gumicsere. :( nincs vmi ubertuti modszer a nagyon passzentos gumik cserejere?

6 baron pontosan 32mmt mertem a gumira.

arn módosította - 2019. április 11. - 21:39


#17
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.271 hozzászólás

Csak nem bírtam ki, ezúttal rendeltem Michelin latex belsőket a montiba. 26-osakat a 29-es kerékbe, ahogy kell ;-)

Ha túlélem, beszámolok, úgysem ússzátok meg.

Egyébként tervben van a tubelessesítés, de addig tudom, hogy új gummákat is akarok, nem mellesleg új kereket is, kellett valami pótcselekvés a köztes időre. 



#18
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.547 hozzászólás
  • LocationBécs
Megjottek a gp5000 32es tl gumik, 377-380g. A falvastagsaga is gravel/montis gumit idezi, igy nem felek lightos gravelra elvinni majd :) ha tenyleg azt tudja gordulesre, amit a tesztekben igernek (10w alatt), jo baratok leszunk.

#19
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.547 hozzászólás
  • LocationBécs
Ezekkel a nem levego megoldasokkal egy gond van, a levegonel rugalmasabb es kisebb ellenallasu dolog nincs, onnantol meg a kulson mulik minden. Szvsz kenyelem es gordules szempontjabol messze nem tudjak azt a szintet. Egy belsogumi falvastagsagu rugalmas es kevesbe rugalmas anyag is boven merheto es erezheto.

#20
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.271 hozzászólás

akkor marad a levegő nélküli szivacs-belső!

(Egyébként ezekbe is kell levegő? Meg eleve, hogy rakja bele? A crush-core-t még értem, az nem tölti ki a teljes térfogatot. Vagy ez tényleg annyira összenyomható? Ezek a modern dolgok....)