Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15154 hozzászólás a témában

#1
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás

29-es montiba.

:D



#2
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 474 hozzászólás

Segítséget szeretnék kérni.Tapasztalatok alapján,milyen márkájú trekking vázakba fér bele hátulra az 50mm széles gumi?

Előre is köszönöm a válaszokat.

 

29-es montiba.



#3
retrofan

retrofan

    újonc

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás

Segítséget szeretnék kérni.Tapasztalatok alapján,milyen márkájú trekking vázakba fér bele hátulra az 50mm széles gumi?

Előre is köszönöm a válaszokat.



#4
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.748 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

A Goodyear is visszatér a bringákhoz:

https://www.goodyearbike.com/product

 

A másik bikemag-ról egy cikk:

https://www.bikemag....ke-tire-lineup/

A kérdés ilyenkor hogy kivel gyártatnak majd, vagy építenek-e hozzá komplett új gyárat.



A sebesség mindent megold.

 


#5
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • fórumtag
  • 243 hozzászólás

A Goodyear is visszatér a bringákhoz:

https://www.goodyearbike.com/product

 

A másik bikemag-ról egy cikk:

https://www.bikemag....ke-tire-lineup/



#6
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.782 hozzászólás

a panaracer gumik mennyire méretpontosak?

 

mindent nekem kell csinálni.... hát jó: comet, elvileg 52*559 (a trekkingemre vettem), 4 baron 51,5mm. eddig jó. kíváncsi vagyok, ha visszaengedem a szokásos 2-2,5bar körüli nyomásra, mennyi lesz egy kis használat után. tapizva egyébként jó benyomást kelt, a menet közben meg kiderül menet közben...


Kisherceg módosította - 2018. március 14. - 19:07

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#7
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.782 hozzászólás

a panaracer gumik mennyire méretpontosak?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#8
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.748 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

https://r2-bike.com/...Weight-SV-42-mm

 

lesz belőle outi méret is.. ott a szelep hossz mm-ben több lesz, mint a tömlő tömege grammban :D (38 grammnak ígérik)

Lesz? :D Van a kocsiban 2db.


  • Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#9
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.122 hozzászólás

https://r2-bike.com/...Weight-SV-42-mm

 

lesz belőle outi méret is.. ott a szelep hossz mm-ben több lesz, mint a tömlő tömege grammban :D (38 grammnak ígérik)



#10
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 124 hozzászólás

Maxxis külsőkből 1 Aspen és 2 Ikonom volt/van most. Ardentről nem tudok nyilatkozni.

 

Nekem a EXO verziók vannak, az Aspen 2C és az Ikonok 3C verziók. Kopásállóságuk nagyon jó, legalább 2x annyit bírnak (nálam), mint a Schwalbe Evo külsői. Defektállóságuk hasonló, mint a többié, itt nem tapasztaltam különbséget a Continental, Maxxis és Schwalbe-k közt, nálam az utóbbi 2-3 évben mindegyik gyártó gumijai jól teljesítettek. Tapadásuk szerintem valahol a Schwalbe környékén van, jobb, mint a Conti külsőké, nedves sziklás terepen hasonlóan csúszkál.

Német és angol mérések alapján a Maxxis külsők gördülési ellenállása pár Wattal magasabb, mint a Schwalbe versenyzős XC külsőié.

Nagyon jó minőségűek, a tubeless install könnyű velük.

 

Az Ikon már egészen agresszív minta első kerékre, úgy tapasztaltam. Hátra nekem bőven elég az Aspen - természetesen próbáltam az Ikont is hátul, XC-hez már sok is egy Ikon hátra (nekem).

Köszi!

 

A magam technikai szintjéből kiindulva gondoltam, hogy hátra teszem az ikon-t és előre az ardent-et. Főleg kanyarban nem szeretném, hogy idő előtt boruljon ki alólam a bicikli, ez meg úgyis csak elől szempont inkább, úgyhogy körüljárom kicsit az aspen-t is. 

Mennyire méretpontosak egyébként ezek a maxxis gumik? Értem ezalatt, hogy a 2,25-ös, ami elvileg 57mm, az egyrészt valóban ennyi-e, és ha igen, akkor a hurka legszélesebb pontján mérve, vagy a szélső bütyöksorok távolsága? 

Azért néztem az egyszerűbb változatokat, mert nem cél a belső nélküli használat, de mondjuk defektet belsővel sem szeretnék kapni. :) 



#11
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.504 hozzászólás

Maxxis külsőkből 1 Aspen és 2 Ikonom volt/van most. Ardentről nem tudok nyilatkozni.

 

Nekem a EXO verziók vannak, az Aspen 2C és az Ikonok 3C verziók. Kopásállóságuk nagyon jó, legalább 2x annyit bírnak (nálam), mint a Schwalbe Evo külsői. Defektállóságuk hasonló, mint a többié, itt nem tapasztaltam különbséget a Continental, Maxxis és Schwalbe-k közt, nálam az utóbbi 2-3 évben mindegyik gyártó gumijai jól teljesítettek. Tapadásuk szerintem valahol a Schwalbe környékén van, jobb, mint a Conti külsőké, nedves sziklás terepen hasonlóan csúszkál.

Német és angol mérések alapján a Maxxis külsők gördülési ellenállása pár Wattal magasabb, mint a Schwalbe versenyzős XC külsőié.

Nagyon jó minőségűek, a tubeless install könnyű velük.

 

Az Ikon már egészen agresszív minta első kerékre, úgy tapasztaltam. Hátra nekem bőven elég az Aspen - természetesen próbáltam az Ikont is hátul, XC-hez már sok is egy Ikon hátra (nekem).


zscs módosította - 2018. február 07. - 15:19

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#12
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 124 hozzászólás

Két konkrét maxxis gumival kapcsolatban van valakinek tapasztalata/véleménye? 

 

Maxxis Ikon: https://www.bike-com...ng-Tyre-p59636/

 

Maxxis Ardent: https://www.bike-com...ng-Tyre-p46070/

 

Köszi!



#13
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 54 hozzászólás

Miért is? Mondjuk tubelessnél ez gondolom valamivel egyszerűbb, mint belsős rendszernél defektvédelem gyanánt :D

A Joe's No Flat tömlő a képembe robbant (szinte), aminek vagy én vagyok az oka, vagy nem, de ez után inkább vettem Schwalbe Doc Blue-t. Ezt a gumi felrakása után töltöm be. Szelep kicsavar, adagoló edényből bepumpál, szelep visszacsavar.

Amúgy ez is, és a slime is nekem befogja a szelepet. A slime 2 év alatt szép lassan, a doc blue hónapok alatt. Olyankor kerék leereszt, szelep ki, szmötyi kipiszkál, szelep vissza. Van otthon ócó kínai szelepem arra az esetre, ha ettől tönkremennének, de egyelőre bírják a strapát :D Presta szelepekről van szó.

1 euroert lehet venni Schwalbe presta-szelepmagot (nem tudom, hogy a valve core-nak mi a szep forditasa) is. Mondjuk az is Kinaban keszul :) En mar csereltem a DT tubeless gyari szelep magjat egy ilyen Schwalbe-ra.



#14
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.191 hozzászólás
  • LocationBécs
Barmelyik eltomitheti, varni kell kicsit 12 ora allasnal, mielott hasznalod. En is jartam ugy, hogy beszorult a gumitormelek, es leeresztett, mert nem tomitett.

#15
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 435 hozzászólás

Ezzel vigyázni kell, mert nem csak a sérüléseket, de a szelepet is könnyen eltömítheti, így betölteni a külső felrakása előtt érdemes.

 

 

Miért is? Mondjuk tubelessnél ez gondolom valamivel egyszerűbb, mint belsős rendszernél defektvédelem gyanánt :D

A Joe's No Flat tömlő a képembe robbant (szinte), aminek vagy én vagyok az oka, vagy nem, de ez után inkább vettem Schwalbe Doc Blue-t. Ezt a gumi felrakása után töltöm be. Szelep kicsavar, adagoló edényből bepumpál, szelep visszacsavar.

Amúgy ez is, és a slime is nekem befogja a szelepet. A slime 2 év alatt szép lassan, a doc blue hónapok alatt. Olyankor kerék leereszt, szelep ki, szmötyi kipiszkál, szelep vissza. Van otthon ócó kínai szelepem arra az esetre, ha ettől tönkremennének, de egyelőre bírják a strapát :D Presta szelepekről van szó.



#16
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.191 hozzászólás
  • LocationBécs

en is kb 2011 vege ota hasznalok tubelesst, eloszor stanst, aztan kiprobaltam a joest, majd gyorsan visszatertem a stansre :D egyszer szakadt ki az oldalfal a cxen,ami azonnal nyomasvesztessel jart, de kb ennyiszer hagyott cserben. egyedul telen viszek magammal potbelsot, kb felevente ellenorzom, toltok utana.



#17
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.504 hozzászólás

Versenyszezon elején betöltök 70-80ml-t és őszig nem foglalkozom vele


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#18
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 54 hozzászólás

2011 júniusa óta megyek tubeless-szel. Először Joe's NoFlats lötyit használtam, aztán abból az Eco verziót. Egy időben (2012-13 körül) áttértem a Continental sealantre, majd Joe's eco ismét.

2014-től csak Stans notubes. Abból a "sima" verziót használom alapvetően, kivéve nyáron.

Nyáron versenyzéshez a drága "race" verzió van a kerekeimben, mivel abban apró, nagyon vékony műanyagszálak vannak és minden szúrt defektet megfog, sőt, a vágottból az 5-6 mm-es sem probléma. Ezzel vigyázni kell, mert nem csak a sérüléseket, de a szelepet is könnyen eltömítheti, így betölteni a külső felrakása előtt érdemes.

Tökéletesen működik. Idén 8 hosszú táv versenyen indultam, volt defektem, de ez csak célba érkezés után tűnt fel abból, hogy csupa szmötyi a váz.

Szezon végére általában 8-10 szúrt "defekt" helye minimum van minden külsőmben. A bő 6 év alatt 2x kellett kókányolnom eddig, mikor a szmötyi nem fogta meg a szivárgást. Mindkettő esetben Schwalbe volt a külső egyébként, egyik esetben pedig az is közrejátszott, hogy nem volt elég defektgátló a kerékben.

A Stan's Race mennyi ideig marad folyekony (vagyis milyen gyakran csereled/frissited, felteve hogy nem csak versenyre toltod be majd ki)? A szelepet tomitheti nyomasmeresnel is vagy fujasnal? Alapvetoen a kulso felpattintasa elott szoktam beletolteni, de ha hamar kiszarad es cserelni/potolni kell, akkor mondjuk eleg maceras ezert mindig lepattintani a gumit



#19
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.802 hozzászólás

l. Először Joe's NoFlats lötyit használtam,  Egy időben (2012-13 körül) áttértem a Continental sealantre,

na az a2 pedig ugyanaz. csak a aconti drágább ...

 

vicces egyébként, hogy a svábli és s stans eredmények közt van különbség. (és mernék rá fogadni, hogy még legalább egy termék stans)

meg persze a körülmények nyilván nem hajszálra azonosak.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#20
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.063 hozzászólás

Egyszerűen kicseréled a verseny idejére a simát racéra, majd vissza?

 

...

Nyáron versenyzéshez a drága "race" verzió van a kerekeimben,

...