Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15516 hozzászólás a témában

#1
Woody

Woody

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás

A CST Salvo-ról osztanám meg a tapasztalatimat.

Előny:

- A királydinnye tüskéje sem szúrja át. Azokon az utakon használva, ahol előtte egy hét alatt a Vee Tire Speedster kevlár külsőkkel (ebben csak egy vékony defekt gátló réteg van)négy defektet szedtem össze a királydinnyétől, egyet sem kaptam a későbbiekben.

- Megfizethető, általában kapható is

- Csendesen fut aszfalton (halkabb, mint a Conti Cruise Contact és a Vee Speedster.)

- Jobban tapad, mint azt a mintája és az anyaga alapján vártam tőle.

Hátrány:

-  Gyakorlatilag két mérettel keskenyebb a ráírtnál. Az 47x559-es a valóságban csak 37mm széles és ugyanilyen magas a 17C felnin. Ehhez képest a 920g-os mért tömeg darabonként nem kevés. Belsőt is a valós méret alapján kell választani, mert a nagy falvastagság miatt belül még szűkebb, mint ahogy kinéz.

- Nehéz felszerelni olyan felnire is, amire más külsők könnyen felmennek.

- Kényelmetlen. Az első út olyan volt vele, mintha tömörgumira váltottam volna. 3-4 tekerés után javult a helyzet, kicsit puhult. Alacsony nyomáson (2 bar alatt), már elviselhető a rázkódás, de ilyenkor érezhetően megnő a gördülési ellenállás. A gravel szakaszok leküzdhetők vele, de nem az a vigyorogva suhanós élmény.

Mire ajánlanám? Elsősorban (sima) aszfaltra, munkába/boltba járós igáslóra, különösen királydinnye szezon idején.  A „mindenen átmehetek” érzés némileg azért feledteti a gumi hátrányait. Akik más gumikat is kőkeményre fújva használnak, azok valószínűleg szeretni fogják.

Ha most vennék aszfaltra külsőt, akkor valószínűleg Conti Contact Urban lenne. Ebből például egy 47-622-es méretű 625g a gyári adatok alapján, ami elég jó a 6-os biztonsági szint mellett.

 


  • Kisherceg kedveli ezt

#2
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.107 hozzászólás

Városban ill. hétvégi aszfaltos túrához eddig 5-ös védelműt használtam, mostani 3-as cserés lesz ha elkopik.Két német márkán kívűl melyik jöhet szóba hasonló paraméterekkel?

cst salvo még egész jó szokott lenni

van a vee rubbernek is 5mm-esnek mondott védelmű külsője de az ha jól emléxem kevésbé tartós


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás

Városban ill. hétvégi aszfaltos túrához eddig 5-ös védelműt használtam, mostani 3-as cserés lesz ha elkopik.Két német márkán kívűl melyik jöhet szóba hasonló paraméterekkel?



#4
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.107 hozzászólás

Van valakinek tapasztalata a defektgátló szalagokkal kapcsolatban.Esetleg konkrét márka ami jó?

Előre is köszönöm a segítséget.

én hanyagolnám 

egyrészt csak üvegkeményre fújt belsővel működik, de előbb útóbb úgyis ki fogja dörzsölni a belsőt és attól lesz defekt.

pluszos külső vagy ha monti akkor folyadék


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás

Van valakinek tapasztalata a defektgátló szalagokkal kapcsolatban.Esetleg konkrét márka ami jó?

Előre is köszönöm a segítséget.



#6
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 698 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Arn, igazad lehet, köszi,itt is ezt jött ki végül:
https://www.bicycler...albe-kojak-2017
Akkor ez az ötlet is kuka....


Rabbit: khm, hát a unitra lenne. Régóta mondom, egyenes kormányt a gravel bringákba is (Sinyard bácsi is belátta), ezért csak ki kellene próbálnom. biggrin.png
Mondjuk 20-25e-nél többet nem költenék a párra...

És ez?

https://bolha.testbi...elo-35mm-370079

 

Mikor bejött a pirelli, a cimbi rögtön vett az országútira (25-öst), nagyon szereti. 



#7
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.249 hozzászólás

Arn, igazad lehet, köszi,itt is ezt jött ki végül:
https://www.bicycler...albe-kojak-2017
Akkor ez az ötlet is kuka....


Rabbit: khm, hát a unitra lenne. Régóta mondom, egyenes kormányt a gravel bringákba is (Sinyard bácsi is belátta), ezért csak ki kellene próbálnom. biggrin.png
Mondjuk 20-25e-nél többet nem költenék a párra...

Jessszusom!!! Ennél a Kojak-nál még egy Conti RaceKing is fényévekkel jobban gurul.

Most viccen kívül mondom, egy 2.0 RaceKing nem lenne jó? Tapad is mert van mintája de kimondottan jól is gördül.

Itt a 2,2-est mérik, gondolom a 2.0 még egy kicsit gyorsabb nála: https://www.bicycler...tection-2020#rr
 


Marci

#8
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.084 hozzászólás
  • LocationBécs

en is irtam mar korabban a gone speedet, van mindenfele meretben, meg a gravel kinget.

https://www.panarace...eup/gravel.html

https://www.schwalbe...lbe-g-one-speed

 

30as goneom volt - az eleg jol gurul (de azert nem egy gp5000), jol csillapit, megy tlkent, es meglepoen jol tapad ahhoz kepest, hogy alig van rajta minta. a gp5000 pl kicsit is nedves, azonnal korcsolyapalya, ezzel meg a hofoltos reszeken is egesz jol el lehetett menni (esszel persze).



#9
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.107 hozzászólás

Arn, igazad lehet, köszi,itt is ezt jött ki végül:https://www.bicycler...albe-kojak-2017
Akkor ez az ötlet is kuka....
Rabbit: khm, hát a unitra lenne. Régóta mondom, egyenes kormányt a gravel bringákba is (Sinyard bácsi is belátta), ezért csak ki kellene próbálnom. :D
Mondjuk 20-25e-nél többet nem költenék a párra...

g one speed
Arban persze lehet erosebb
Engedne a ktsgvetes a fejlesztest en azt vennek a sup ra csak 2.35ost ugyse nagyon megyek terepre ht vel
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.644 hozzászólás

azt azert kepzeld hozza, hogy a legotvarabb tubeless is jobb, mint a belsos :)


Ja, el tudom képzelni. :) Múltkor újra vettem latex belső. Nagy hiba, hogy 27,5 és 29er méretben nincs, mert nagyon jó volt, azonos nyomáson sokkal finomabb volt, mint a butyl.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#11
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.644 hozzászólás
Arn, igazad lehet, köszi,itt is ezt jött ki végül:
https://www.bicycler...albe-kojak-2017
Akkor ez az ötlet is kuka....


Rabbit: khm, hát a unitra lenne. Régóta mondom, egyenes kormányt a gravel bringákba is (Sinyard bácsi is belátta), ezért csak ki kellene próbálnom. :D
Mondjuk 20-25e-nél többet nem költenék a párra...

Kisherceg módosította - 2020. július 12. - 10:38

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#12
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.084 hozzászólás
  • LocationBécs

Érdekes, a kojak (35mm) egy ballonos ou. guminak tűnik.


Az, de muagyagos az anyaga - nem rugalmas, alacsonyabb nyomason nem gurul jol, magasabbon meg raz. Amugy jol tapad - probaltam terepen es aszfalton is.

Pl a gp5000 fenyevekkel jobb gumi hasonlo felhasznalasra.

#13
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 698 hozzászólás
  • LocationKelenföld
Ahh, sokat nezegettem 35-os gumikat, ha valami oknal fogva aszfaltoznek a cyvlocrossal. Arra jutottam, hogy klasszikus schwalbe marathont vennek. Az mindenhol elmegy.
Ha meg orszaguti gumi, akkor conti, a paletta tetejerol. Esetleg cst, de csak ha hajtogatos. Azokra is nezz ra.
De a fo kerdes, mire is kell ez? Nem figyeltem, lemaradtam valami uj szerzemenyrol? Orszaguti kormanyos vegre? 😀

#14
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.644 hozzászólás

azt azert kepzeld hozza, hogy a legotvarabb tubeless is jobb, mint a belsos :)

kojak nem jo - jol gurul de csak olyan nyomason, amin kirazza a beledet. vegyel egy ballonos outis gumit, ami tetszik.


Érdekes, a kojak (35mm) egy ballonos ou. guminak tűnik.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#15
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.084 hozzászólás
  • LocationBécs

azt azert kepzeld hozza, hogy a legotvarabb tubeless is jobb, mint a belsos :)

 

kojak nem jo - jol gurul de csak olyan nyomason, amin kirazza a beledet. vegyel egy ballonos outis gumit, ami tetszik.



#16
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.644 hozzászólás
Nagyon izgik ezek a tyubeles sztorik, mindig úgy várom a folytatást. :) Naaaagyon nagy késztetést érzek, hogy vegyek....egy pótbelsőt. :) :P #nooffense

Na de amit kérdeznék: még mindig nem sikerült kitalálni ezt a gravel/oúti gumi dolgot (látni a tempóból, mennyire fontos... 🙄) Annyit sikerült kigondolni, hogy a terepjáró-képesség annyira nem is fontos. Így most a Schwalbe Kojaket néztem. Erről mit érdemes tudni, ez milyen? 35mm széles jó lehet a 21mm felnimen?

(Bocs, ez ilyen nehéz szülés nekem...)

Kisherceg módosította - 2020. július 11. - 16:43

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#17
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.084 hozzászólás
  • LocationBécs

persze, hogy total mindegy a mi szintunkon, ez amolyan melyiknek a szine tetszik jobban. en is csak azert veszem eszre a kulonbsegeket, mert szinte vegigprobaltam mindent a conti-schwalbe palettan xc kategoriaban - maxxisbol csak az aspent ismerem - es nem is tudom szamszerusiteni (a dinamikusan valtozo korulmenyek miatt nem is lehet), csak tudok egy alafolerendeltsegi viszonyt megallapitani, priorizalva a szamomra fontosabb tulajdonsagokat.

 

a gumik azert erdekelnek kiemelten, mert a bringa arahoz kepest olcsok, de talan a legjobban befolyasoljak a menettulajdonsagokat - igy szivesen probalgatom oket. szerintem meg nem is volt olyan montis gumim, amit elhasznaltam volna, elobb cserelek vmi erdekesnek tunore.

 

az meg mar szakmai artalom, hogy odafigyelek az aprobb reszletekre, minden technikai dologba belemaszok, lehet az programarchitekturak, szamitogepek, vagy akarmi, es probalom a hibakat megoldani tovabbtokeletistve a rendszert :) de szerintem ezzel sokan vannak hasonloan egy technikai forumon - a szokasos kutyuzes, amit a nok sose fognak megerteni.



#18
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.874 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ugyan Arn, ne vedd túl komolyan ezt az egész témát! Szerintem (szerintem!) sokkal komolyabban foglalkoztatnak a részletek, mint amit kifelé próbálsz közvetíteni, pedig majdnem tök mindegy a mi szintünkön, milyen gumival megyünk, ha megbízható, akkor OK és kész. :)

 

Nyugi, nekem is megvannak a magam heppjei, nem is egy! Például csak papolok itt, hogy egy külső így tapad meg úgy, nem hogy előbb megtanulnék rendesen bringázni!


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#19
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.084 hozzászólás
  • LocationBécs

epp azt probalom elmagyarazni, hogy a gordulesi tesztnek semmi koze a dontesemhez, es tapasztalatomhoz mert ezek a tesztek meg sehol sem voltak, amikor en ezeket a gumikat mar hasznaltam (es lecsereltem). utolagosan csak megerositest nyert, hogy a teszt ugyanazt merte, amilyen kovetkeztetesre en is jutottam magamtol.

 

nyilvan egy teszttel sose fogjak a valosagos korulmenyeket tokeletesen modellezni, de ez igaz a vilag osszes tesztjere. az is sokszor elhangzott, hogy mindenki azt hasznal, amit akar, es fekszik az o stilusanak - en is szeretnek plusz tapadast hasonlo gordulessel, de ezt a gumit meg nem talaltak fel, es a tapadas-gordules kompromisszumot en mashol szeretem meghuzni.

 

ha te nem erzed, vagy ez neked mellekes, akkor csak elvezd a plusz tapadas nyujtotta elonyoket.



#20
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.874 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Arn, szerinted egy hajtott, ráadásul mászás közben jobban terhelt hátsó kerék és a szabadon gördülő első kerék gördülési ellenállása kábé azonos?

 

Majd valaki szaki remélem kifejti rendesen, nem ilyen slendrián módon, mint ahogy az én fejemben leledz a fizika, már csak romjaiban. :)


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507