Pc az a 8,5 és kiló minden további nélkül könnyû embernek tartós darab, fél kiló még faragható belõle, az ennél könyebbek már tényleg inkább vitrin vagy versenyenként cserélt alkatrészek....Na jó, lehet, hogy még használható egy mtb is 8,5-9 kg között (bár azért még mindig tamáskodom), de nyugaton már elég sok gép 8 kg. alatti, és még nem beszélek a hipergépekrõl, amik5-6 kg között vannak; ilyen tömegkategóriában már egy oútira sem ülnék rá... Terepen 1000 gr, körüli vázra, 1300 gr. kerékszettre, 100 gr. alatti nyeregcsõre meg 90 gr. os stucnira bízni magát a ridernek... És még valami: a gyári tömegadatokat nem lehet készpénznek venni, a legtöbb esetben rendesen lefelé csalnak, egy váz esetében ez lehet 10-15 dkg is.
de ha nagyon akarnék grammozásra költeni akkor ezt simán bevállalnám a 90+ kilóm alá...és nem szoktam a katalóg adatokból kiindulni, úgyhogy ezek vagy mért adatok vagy hitelesnek tekinthetõ súlyadatok :
Váz Kula Supreme 1380
Teló Fox F80RLC /tavalyi/ 1550
K.csapágy FSA 120
Stucni Pazzaz 140
Kormány Easton vagy RF 130
Váltókar X0 Gripko 198
Elsõ váltó XTR 140
Hátsó váltó X0 220
Fék Avid Juicy Ultimate 700
Kerekek Mavic Crossmax ST 1650
Gumik Svábli RR 2,1+ultralight belsõ 1200
Nyeregcsõ Pazzaz karbon 240
Nyereg Vmi 220
Fogas sor XTR 230
Lánc Vmi 300
Hajtómû XTR 770
Markolat, bowdenházak 200
Gyorszszárak+nycsöbilincs 150
Összesen 9538