Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
Indította
ruff
, 2002. október 17. 20:20
#2321
Írta 2007. szeptember 07. - 08:48
Az a 0,8-as és 1,5-ös Nm nagyon bizalomgerjesztõ. Az aluról nincs valami infó, hogy azok mennyit bírnak? Bár jó dolog a grammozás, de a karbon csavart annyira nem preferálom. Mondjuk már alucsavart is sikerült megszakítanom
Just for fun.
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) Ne szólj szád nem fáj fejed.
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) Ne szólj szád nem fáj fejed.
#2322
Írta 2007. szeptember 07. - 00:22
Sajnos nem találtam azonos méretû Ti ill. karbon csavarokat, de látszik azért melyik anyag mit tud. /súly,nyomaték/
Karbon:
M4x16 / 0,5 g / max. 0,8 Nm
M5x20 / 0,7 g / max. 1,5 Nm
M6x30 / 1,3 g / max. 4,0 Nm
M6x16 / 0,7 g / max. 4,0 Nm
Titán:
M5x14 mm / 1.8 g / max. 6 Nm
M6x16 mm / 2.7 g / max. 10 Nm
M6x20 mm / 3.3 g / max. 10 Nm
M6x35 mm / 4.8 g / max. 10 Nm
M6x42 mm / 5.5 g / max. 10 Nm
Karbon:
M4x16 / 0,5 g / max. 0,8 Nm
M5x20 / 0,7 g / max. 1,5 Nm
M6x30 / 1,3 g / max. 4,0 Nm
M6x16 / 0,7 g / max. 4,0 Nm
Titán:
M5x14 mm / 1.8 g / max. 6 Nm
M6x16 mm / 2.7 g / max. 10 Nm
M6x20 mm / 3.3 g / max. 10 Nm
M6x35 mm / 4.8 g / max. 10 Nm
M6x42 mm / 5.5 g / max. 10 Nm
" Szárnyak nélkül nem könnyû repülni." Horatius
#2323
Írta 2007. szeptember 06. - 23:13
nincsen sajna. csak ebay...
de ha te talalsz, te is szolhatsz ám
de ha te talalsz, te is szolhatsz ám
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2324
Írta 2007. szeptember 06. - 10:01
csak alut és titánt. acélt viszont nem is nagyon tervezek feltenni a gépre ha nem muszáj
titan csavar ugyben van valami beszerzesi pontod? (jo lenne valami nagyker)
Kétféle ember létezik: az egyik mindig megmondja,mit gondol, a másiknak vannak barátai.
http://soloszabi.blogspot.com
http://soloszabi.blogspot.com
#2325
Írta 2007. szeptember 06. - 10:01
Arra gondoltam, ahol gyárilag nem alu van, fékkarban és elsõ váltóban nem tudom mennyire bevállalható.
A sebesség mindent megold.
#2326
Írta 2007. szeptember 06. - 09:48
#2327
Írta 2007. szeptember 06. - 09:46
Alut hol használsz a kulacstartó csavarjain kívül?
A sebesség mindent megold.
#2328
Írta 2007. szeptember 05. - 22:41
csak alut és titánt. acélt viszont nem is nagyon tervezek feltenni a gépre ha nem muszáj
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2329
Írta 2007. szeptember 05. - 22:34
Kíváncsi lennék,hogy használ-e valaki karboncsavarokat?
" Szárnyak nélkül nem könnyû repülni." Horatius
#2330
Írta 2007. szeptember 05. - 08:28
Ha alaposan elolvastad a hozzászólásomat (idézek belõle) "amit az erõsség elvesztése nélkül ledobsz a bringáról", akkor tudnád, hogy én sem vagyok híve az értelmetlen könnyítésnek. Tehát maga a vita is tárgytalan, de hogy témánál maradjunk, Nekem van WCS kormányom, ami 2001-ben került fel a bringára és 5 éven keresztül versenyhasználatnak volt kitéve. Most ez van az edzõgépemben, semmi baja.Erre mit lépsz, hööö ? "
-Semmit.
Az slr-t meg nem lehet megfúrni, mert amire felfekszik a teló, ott belül van kis imbusz (annyira nem kicsi) amivel a kónuszt állítod. Vagy valami ilyesmi, annyira nem néztem, mert sajnos nem az enyém:(
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#2331
Írta 2007. szeptember 05. - 07:59
Igen, de sajna Crossmax SLR kereket nem lehet megfurkálni :\
nem lehet, vagy nem illik? /nem ismerem, csak tudom hogy jó drága/
amúgy a topic alapító gondolatát nem illik megkérdõjelezni, nem? tehát fogadjuk el, hogy ez ezzel foglalkozik, és ne a grammozás értelmetlenségérõl vitázzatok. (szerintem)
bár egy ilyen vitának is van értelme, szóval akár vissza is vonhatnám...
#2332
Írta 2007. szeptember 05. - 00:39
tehát vegyen mindenki comp-ot?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2333
Írta 2007. szeptember 05. - 00:34
Igen, de sajna Crossmax SLR kereket nem lehet megfurkálni :\
...... O.o Amúgy szerintem ha 10 gr-al könnyebb stucnit vesz az ember, akkor a 80-100 gr könnyítésnek is van értelme a gyzáron. Minden gramm, amit az erõsség elvesztése nélkül ledobsz a bringáról számít. Márpedig ez a gyzár ilyen.
Azért jó könnyû, pl. WCS stucnit venni, mert jóval elõbb elrepedhet, mint mondjuk egy Comp. Sajnos nem fotóztam le haverét. De túúúdom, " -....én mááá xxxxezer km-t mentem WCS-el és nincs bajom ! Erre mit lépsz, hööö ? "
-Semmit.
Marci
#2334
Írta 2007. augusztus 31. - 17:07
Igen, de sajna Crossmax SLR kereket nem lehet megfurkálni :\
pcycle, amúgy ki beszélt karbonról? O.o Amúgy szerintem ha 10 gr-al könnyebb stucnit vesz az ember, akkor a 80-100 gr könnyítésnek is van értelme a gyzáron. Minden gramm, amit az erõsség elvesztése nélkül ledobsz a bringáról számít. Márpedig ez a gyzár ilyen.
pcycle, amúgy ki beszélt karbonról? O.o Amúgy szerintem ha 10 gr-al könnyebb stucnit vesz az ember, akkor a 80-100 gr könnyítésnek is van értelme a gyzáron. Minden gramm, amit az erõsség elvesztése nélkül ledobsz a bringáról számít. Márpedig ez a gyzár ilyen.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#2335
Írta 2007. augusztus 31. - 16:40
Én elöl hátúl 6-os titáncsavart használok 20mm menettel,így alátétekkel 13g./kerék.
Ja és utólag lett kifurva a menet!
Ja és utólag lett kifurva a menet!
Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:
#2336
Írta 2007. augusztus 31. - 11:09
Mondjuk azt nem tudom, hogy alutengelyes agyba ezt meg merném-e csinálni...
a 6-os menet erõsebb, mint a 4,8-as, v. mekkora tengely, jobban szorít, és csak a papucsnál kell igazán tartania, illetve a csapágyakon túl illik lógnia talán.. szóval ha nem hagytam ki valamit, akkor asszem ez erõsebb, mint a sima gyz. (az üreges alutengely picit gyengítve lesz, de úgy érzem kevésbé, mint amennyire a csavar erõsebb)
#2337
Írta 2007. augusztus 31. - 11:02
Nekem így van megoldva a városi gépemen (egysebi) elõl hátul.
Szerintem nem rosszabb mint az anyás (jó itt most ez nem jöhet szóba), a Phil Wood agyak is így rögzülnek, ha nem tévedek.
Mondjuk azt nem tudom, hogy alutengelyes agyba ezt meg merném-e csinálni...
7végén halt meg a Sachs gyorszáramnak a vége (nem ahol a feszítõkar van - kiszakadt a menet), pedig nem volt agyonhasználva, 2 éve tettem bele a gépbe zsír újonnan.
Szerintem nem rosszabb mint az anyás (jó itt most ez nem jöhet szóba), a Phil Wood agyak is így rögzülnek, ha nem tévedek.
Mondjuk azt nem tudom, hogy alutengelyes agyba ezt meg merném-e csinálni...
7végén halt meg a Sachs gyorszáramnak a vége (nem ahol a feszítõkar van - kiszakadt a menet), pedig nem volt agyonhasználva, 2 éve tettem bele a gépbe zsír újonnan.
#2338
Írta 2007. augusztus 31. - 10:47
#2339
Írta 2007. augusztus 31. - 10:22
másik topicban volt asszem, valaki említette a gyz-as tengely végébe menetet fúr, majd bele csavart hajt megoldást, ami nekem az egyszerûsége miatt qrvára tetszik... ha elõbb olvasom, biztos ezt csinálom én is, és nem imbuszos tengelyt veszek. igaz, én nem a grammozás miatt tettem...de szerintem ki is fogom próbálni...
#2340
Írta 2007. augusztus 31. - 08:57
A súlykirály azt hiszem 38 gr.-os gyorszár, de minek...? Még kevéssé van szem elõtt a könnyítések és karbonõrület hatékonysága (merevség, használhatóság, szerelhetõség, tartósság ,stb.), mivel ez egy kényszerítõ trend. Ld. a Shimano karbonosodása (kerék, hajtómû), hiába tudják a fejlesztõk, hogy bizonyos helyeken az alu jobb, kénytelenek karbonból gyártani. Talán kivétel a karbonkerék, mert ez a Shimanónál tesztgyõztes is volt, csakhogy nincs lekönnnyítva, az általános karbonokhoz képest 300 gr.-mal nehezebb, viszont mindenféle egyéb, menetteljesítményben veri az egész palettát, beleértve az ajnározott OBermayer kerekeket is. VAgy kiderült, hogy a nemrég piacradobott 860 gr. körüli karbonkerékszett bizony "flexy" a maga 5000 dollár felletti árával. Viszont vannak hírek a karbonkerekek furcsa menettulajdonságairól, néhol repedésekrõl, nehéz centrírozásáról, stb...