Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6540 hozzászólás a témában

#2321
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
Az a 0,8-as és 1,5-ös Nm nagyon bizalomgerjesztõ. Az aluról nincs valami infó, hogy azok mennyit bírnak? Bár jó dolog a grammozás, de a karbon csavart annyira nem preferálom. Mondjuk már alucsavart is sikerült megszakítanom :(
Just for fun.
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) :) Ne szólj szád nem fáj fejed.

#2322
Moratizo

Moratizo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás
Sajnos nem találtam azonos méretû Ti ill. karbon csavarokat, de látszik azért melyik anyag mit tud. /súly,nyomaték/

Karbon:

M4x16 / 0,5 g / max. 0,8 Nm
M5x20 / 0,7 g / max. 1,5 Nm
M6x30 / 1,3 g / max. 4,0 Nm
M6x16 / 0,7 g / max. 4,0 Nm


Titán:

M5x14 mm / 1.8 g / max. 6 Nm
M6x16 mm / 2.7 g / max. 10 Nm
M6x20 mm / 3.3 g / max. 10 Nm
M6x35 mm / 4.8 g / max. 10 Nm
M6x42 mm / 5.5 g / max. 10 Nm

Feltöltött kép
" Szárnyak nélkül nem könnyû repülni." Horatius

#2323
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nincsen sajna. csak ebay...

de ha te talalsz, te is szolhatsz ám ;)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2324
SzabcsiPro

SzabcsiPro

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 317 hozzászólás

csak alut és titánt. acélt viszont nem is nagyon tervezek feltenni a gépre ha nem muszáj


titan csavar ugyben van valami beszerzesi pontod? (jo lenne valami nagyker)
Kétféle ember létezik: az egyik mindig megmondja,mit gondol, a másiknak vannak barátai.

http://soloszabi.blogspot.com

#2325
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Arra gondoltam, ahol gyárilag nem alu van, fékkarban és elsõ váltóban nem tudom mennyire bevállalható.


A sebesség mindent megold.

 


#2326
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
váltókar, fékkar csavarjai....váltóké....lánctányércsavarok
például

#2327
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Alut hol használsz a kulacstartó csavarjain kívül?


A sebesség mindent megold.

 


#2328
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
csak alut és titánt. acélt viszont nem is nagyon tervezek feltenni a gépre ha nem muszáj
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2329
Moratizo

Moratizo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás
Kíváncsi lennék,hogy használ-e valaki karboncsavarokat?

Feltöltött kép
" Szárnyak nélkül nem könnyû repülni." Horatius

#2330
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás

Erre mit lépsz, hööö ? "
-Semmit.

Ha alaposan elolvastad a hozzászólásomat (idézek belõle) "amit az erõsség elvesztése nélkül ledobsz a bringáról", akkor tudnád, hogy én sem vagyok híve az értelmetlen könnyítésnek. Tehát maga a vita is tárgytalan, de hogy témánál maradjunk, Nekem van WCS kormányom, ami 2001-ben került fel a bringára és 5 éven keresztül versenyhasználatnak volt kitéve. Most ez van az edzõgépemben, semmi baja.

Az slr-t meg nem lehet megfúrni, mert amire felfekszik a teló, ott belül van kis imbusz (annyira nem kicsi) amivel a kónuszt állítod. Vagy valami ilyesmi, annyira nem néztem, mert sajnos nem az enyém:(
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#2331
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Igen, de sajna Crossmax SLR kereket nem lehet megfurkálni :\


nem lehet, vagy nem illik? /nem ismerem, csak tudom hogy jó drága/

amúgy a topic alapító gondolatát nem illik megkérdõjelezni, nem? tehát fogadjuk el, hogy ez ezzel foglalkozik, és ne a grammozás értelmetlenségérõl vitázzatok. (szerintem)
bár egy ilyen vitának is van értelme, szóval akár vissza is vonhatnám...

#2332
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
tehát vegyen mindenki comp-ot? :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2333
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Igen, de sajna Crossmax SLR kereket nem lehet megfurkálni :\

...... O.o Amúgy szerintem ha 10 gr-al könnyebb stucnit vesz az ember, akkor a 80-100 gr könnyítésnek is van értelme a gyzáron. Minden gramm, amit az erõsség elvesztése nélkül ledobsz a bringáról számít. Márpedig ez a gyzár ilyen.


Azért jó könnyû, pl. WCS stucnit venni, mert jóval elõbb elrepedhet, mint mondjuk egy Comp. Sajnos nem fotóztam le haverét. De túúúdom, " -....én mááá xxxxezer km-t mentem WCS-el és nincs bajom ! Erre mit lépsz, hööö ? "
-Semmit.
Marci

#2334
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Igen, de sajna Crossmax SLR kereket nem lehet megfurkálni :\

pcycle, amúgy ki beszélt karbonról? O.o Amúgy szerintem ha 10 gr-al könnyebb stucnit vesz az ember, akkor a 80-100 gr könnyítésnek is van értelme a gyzáron. Minden gramm, amit az erõsség elvesztése nélkül ledobsz a bringáról számít. Márpedig ez a gyzár ilyen.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#2335
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás
Én elöl hátúl 6-os titáncsavart használok 20mm menettel,így alátétekkel 13g./kerék. :)
Ja és utólag lett kifurva a menet!
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#2336
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Mondjuk azt nem tudom, hogy alutengelyes agyba ezt meg merném-e csinálni...


a 6-os menet erõsebb, mint a 4,8-as, v. mekkora tengely, jobban szorít, és csak a papucsnál kell igazán tartania, illetve a csapágyakon túl illik lógnia talán.. szóval ha nem hagytam ki valamit, akkor asszem ez erõsebb, mint a sima gyz. (az üreges alutengely picit gyengítve lesz, de úgy érzem kevésbé, mint amennyire a csavar erõsebb)

#2337
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Nekem így van megoldva a városi gépemen (egysebi) elõl hátul.
Szerintem nem rosszabb mint az anyás (jó itt most ez nem jöhet szóba), a Phil Wood agyak is így rögzülnek, ha nem tévedek.

Mondjuk azt nem tudom, hogy alutengelyes agyba ezt meg merném-e csinálni...
7végén halt meg a Sachs gyorszáramnak a vége (nem ahol a feszítõkar van - kiszakadt a menet), pedig nem volt agyonhasználva, 2 éve tettem bele a gépbe zsír újonnan.



#2338
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
6os titán csavar ;) .


A sebesség mindent megold.

 


#2339
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás
másik topicban volt asszem, valaki említette a gyz-as tengely végébe menetet fúr, majd bele csavart hajt megoldást, ami nekem az egyszerûsége miatt qrvára tetszik... ha elõbb olvasom, biztos ezt csinálom én is, és nem imbuszos tengelyt veszek. igaz, én nem a grammozás miatt tettem...de szerintem ki is fogom próbálni...

#2340
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A súlykirály azt hiszem 38 gr.-os gyorszár, de minek...? Még kevéssé van szem elõtt a könnyítések és karbonõrület hatékonysága (merevség, használhatóság, szerelhetõség, tartósság ,stb.), mivel ez egy kényszerítõ trend. Ld. a Shimano karbonosodása (kerék, hajtómû), hiába tudják a fejlesztõk, hogy bizonyos helyeken az alu jobb, kénytelenek karbonból gyártani. Talán kivétel a karbonkerék, mert ez a Shimanónál tesztgyõztes is volt, csakhogy nincs lekönnnyítva, az általános karbonokhoz képest 300 gr.-mal nehezebb, viszont mindenféle egyéb, menetteljesítményben veri az egész palettát, beleértve az ajnározott OBermayer kerekeket is. VAgy kiderült, hogy a nemrég piacradobott 860 gr. körüli karbonkerékszett bizony "flexy" a maga 5000 dollár felletti árával. Viszont vannak hírek a karbonkerekek furcsa menettulajdonságairól, néhol repedésekrõl, nehéz centrírozásáról, stb...