A másik kivétel: Morati M-Bar.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
Started by
ruff
, 2002. October 17. 20:20
#6461
Posted 2003. February 27. - 13:19
#6462
Posted 2003. February 27. - 12:41
Egy kivétel bizonyosan van: a Syntace VRO integrált stucni-kormánya. Ezt lehet állítani többféleképpen, ero½s is meg könnyu½ is. Igaz, mindezért legalább 30 db Mátyás királyt kell lepengetni. Ez nem olcsó, bár egy hagyományos stucni és kormány is bele tud kerülni ennyibe, pl. RaceFace-bo½l.... :
#6463
Posted 2003. February 27. - 12:28
Lütyõ:
A kormányvég hajlításával kialakított szarv dolgot mostanában nem igazán erõltetik. Az oka, hogy bár lehet, hogy könnyebb, de gyártástechnológiai szempontból az elõállítása körülményesebb. Alu nem éppen egy olyan anyag, ami szereti a hajlítást. Szóval a hajlítási pontok külön kezelést igényelnek. Ez azzal is jár, hogy szerkezetileg az adott pontok gyengülhetnek. A monti kormányok sokkal nagyobb ciklikus terhelést kapnak, így viszonylag hamarabb fáradnak, mint az országúti kerok kormányai. Ezért is használják a fenti módszert csak országúti bicokon, esetleg fitnes bike-kon.
Az integrál stucni - kormány téma is hasonló problémákat rejt.
Bár lehet, hogy a kompozit anyagok elõtérbe kerülése azért ilyen téren változásokat hozhat.
Másrészt az ilyen egybe épített dolgokkal az is probléma, hogy nincs igazán lehetõség a "testreszabásukra".
A kormányvég hajlításával kialakított szarv dolgot mostanában nem igazán erõltetik. Az oka, hogy bár lehet, hogy könnyebb, de gyártástechnológiai szempontból az elõállítása körülményesebb. Alu nem éppen egy olyan anyag, ami szereti a hajlítást. Szóval a hajlítási pontok külön kezelést igényelnek. Ez azzal is jár, hogy szerkezetileg az adott pontok gyengülhetnek. A monti kormányok sokkal nagyobb ciklikus terhelést kapnak, így viszonylag hamarabb fáradnak, mint az országúti kerok kormányai. Ezért is használják a fenti módszert csak országúti bicokon, esetleg fitnes bike-kon.
Az integrál stucni - kormány téma is hasonló problémákat rejt.
Bár lehet, hogy a kompozit anyagok elõtérbe kerülése azért ilyen téren változásokat hozhat.
Másrészt az ilyen egybe épített dolgokkal az is probléma, hogy nincs igazán lehetõség a "testreszabásukra".
#6464
Posted 2003. February 27. - 11:57
Sziasztok!
Láttam olyan megoldásokat, hogy a kormány egybe van építve a stucnival, vagy a kormány végének görbítésével van kialakítva a szarv. Szerintem ezek a megoldások mindenképpen könnyebbek (talán erõssebbek is a súlyukhoz viszonyítva) mint a hagyományos megoldások.
Mi a véleményetek az ilyen integrált megoldásokról?
Láttam olyan megoldásokat, hogy a kormány egybe van építve a stucnival, vagy a kormány végének görbítésével van kialakítva a szarv. Szerintem ezek a megoldások mindenképpen könnyebbek (talán erõssebbek is a súlyukhoz viszonyítva) mint a hagyományos megoldások.
Mi a véleményetek az ilyen integrált megoldásokról?
#6465
Posted 2003. February 26. - 22:04
nemtom ti hogy vagytok vele de én az 51 kilómmal akármelyik xc aggyal triálozhatnékis...
de okos ember nem kockáztat... szerintem 12~13 kg alatt egy maraton gép veszéllyes
kerék:
-agy: egyértelmû... nem csak padkázni lehet ám: emlékszetek a dunamarathonra... a 30-40 killa körül a kövekre... 30- al húztam rajtuk az összrelósommal és eltört a tengelyem (szer. a gyorszár összefogta a cétig...
-küllõ: nemtom
- felni csunya vicc az a szétment felni... láttam már. jó hogy a könnyeb 3.14 szer jobban gyorsul de azé könyörgöm...
stb stb..
szerintem nagyon ésszel kell könnyíteni mer pl a félbetört nyeregcsõ súlyosan károsítja kórnyezete szépérzékét...
de okos ember nem kockáztat... szerintem 12~13 kg alatt egy maraton gép veszéllyes
kerék:
-agy: egyértelmû... nem csak padkázni lehet ám: emlékszetek a dunamarathonra... a 30-40 killa körül a kövekre... 30- al húztam rajtuk az összrelósommal és eltört a tengelyem (szer. a gyorszár összefogta a cétig...
-küllõ: nemtom
- felni csunya vicc az a szétment felni... láttam már. jó hogy a könnyeb 3.14 szer jobban gyorsul de azé könyörgöm...
stb stb..
szerintem nagyon ésszel kell könnyíteni mer pl a félbetört nyeregcsõ súlyosan károsítja kórnyezete szépérzékét...
#6466
Posted 2003. February 26. - 11:46
Nekem otthon a Schwinnban egy Spinner cro-mo villa van. Ugyanúgy néz ki, mint a Kona Project2, de csak 4 ezer forint. Egyenes, nem vékonyodik el az elsõagy felé, és nem is görbül. Brutálul néz ki. Elég magas is, a beépítési hossza van vagy 450 mm.
#6467
Posted 2003. February 25. - 22:27
A II. BükkMaratonos cikkbe bekerült Halázs "Vizet" Robi, õ merev villát és tárcsafékket használ (és Vfék szem is van a villán)... de milyen az a villa? Nem tudja valaki?
#6468
Posted 2003. February 25. - 22:10
Kona P2es szvsz ez lesz az 1054 gramm 20cm-es nyakkal... nem könnyû viszont nehéz, mármint a többihez képest:
http://weightweenies...type=rigidforks
igaz a nagyrészük outi villa...
http://weightweenies...type=rigidforks
igaz a nagyrészük outi villa...
#6469
Posted 2003. February 25. - 22:07
BRUCE!
Elsõdleges kérdés, hogy tárcsaféket szándékozol-e rátenni.
Fõleg, ha új merev villán töröd a fejed; nem mindegy 15+ ezer forintot kiadnod, ha kicsit késõbb rájössz: tárcsaféket (is) akarsz.
Nagyon ajánlanám a kerékpárboltok sûrû látogatását: rengeteg, jó bicó saját merev villával érkezik a boltba, ahol az új tulaj melegen kicserélteti egy "klassz" teleszkópra. 2 éve cimbormám így vett 4 darab zöldhasúért GT cro-mo villát - ami máig egy korrekt darab.
Elsõdleges kérdés, hogy tárcsaféket szándékozol-e rátenni.
Fõleg, ha új merev villán töröd a fejed; nem mindegy 15+ ezer forintot kiadnod, ha kicsit késõbb rájössz: tárcsaféket (is) akarsz.
Nagyon ajánlanám a kerékpárboltok sûrû látogatását: rengeteg, jó bicó saját merev villával érkezik a boltba, ahol az új tulaj melegen kicserélteti egy "klassz" teleszkópra. 2 éve cimbormám így vett 4 darab zöldhasúért GT cro-mo villát - ami máig egy korrekt darab.
#6470
Posted 2003. February 25. - 22:06
#6471
Posted 2003. February 25. - 22:00
tipikus CCs merevvilla a Kona2-es... szép fekete és egyenes, jó elõrenyúlással...
csak bírj szerezni :
csak bírj szerezni :
#6472
Posted 2003. February 25. - 21:56
Költségkímélés miatt én is totál merevre szeretném építeni az új biciklimet.
Merev villából milyen választék van kishazánkban?
Na jó, inkább várom az újságot, elvileg lesz benne ilyesmi!!
Azért csak nem bírom ki
Az alu magellán triál villa használható CCre is?
Merev villából milyen választék van kishazánkban?
Na jó, inkább várom az újságot, elvileg lesz benne ilyesmi!!
Azért csak nem bírom ki
Az alu magellán triál villa használható CCre is?
#6473
Posted 2003. February 25. - 21:48
Igen, az - illetve ott. Eleve késve indultam utánatok; egy belsõm bánta...
Igazán nem tartom grammfejûnek magam, viszont az egyszerûbb megoldások keresése mégis odáig "fajult", hogy a merevfarú gépembe merevvillát szereltem - így nyomulok. Persze: ha az ember egyszer kipróbálja a titán alapanyag elõnyeit... komoly drogfüggõség ez.
Ha sikerül rövidesen teljesen "titanizáni" a gépem - még a stucni hiányzik -, akkor semmiféle telóra nem vágyom utána (igaz: már most sem!). És az egész alig 9 kilogramm tárcsafékkel együtt. Repül, mint az álom. (Vagy: mint Keselyüstök hátán Gandalf...)
Igazán nem tartom grammfejûnek magam, viszont az egyszerûbb megoldások keresése mégis odáig "fajult", hogy a merevfarú gépembe merevvillát szereltem - így nyomulok. Persze: ha az ember egyszer kipróbálja a titán alapanyag elõnyeit... komoly drogfüggõség ez.
Ha sikerül rövidesen teljesen "titanizáni" a gépem - még a stucni hiányzik -, akkor semmiféle telóra nem vágyom utána (igaz: már most sem!). És az egész alig 9 kilogramm tárcsafékkel együtt. Repül, mint az álom. (Vagy: mint Keselyüstök hátán Gandalf...)
#6474
Posted 2003. February 25. - 21:37
//OFF
A felütés, amit írtál, az a 2. BMFT talin volt?
//ON
hogy azért ne csak ez a mondatos off hozzászólásom legyen
az én véleményem az, hogy nem egy alkatrészen kell nagyon sokat spórolni és sokat kiadni érte, hanem minden alkatrészen sok picit, és sok kicsi sokra megy! és arra a bicajra még rá is merek majd ülni
A felütés, amit írtál, az a 2. BMFT talin volt?
//ON
hogy azért ne csak ez a mondatos off hozzászólásom legyen
az én véleményem az, hogy nem egy alkatrészen kell nagyon sokat spórolni és sokat kiadni érte, hanem minden alkatrészen sok picit, és sok kicsi sokra megy! és arra a bicajra még rá is merek majd ülni
#6475
Posted 2003. February 25. - 21:28
[Átneveztem a topikot, hogy egyértelmûbb legyen.]
Ultrakönnyû nyergekkel kapcsolatban:
Jómagam nem igazán ajánlanám egyikõtöknek sem hosszabbtávú használatukat. Egy SLR, vagy hasonló nyereg igazából egy verseny ideje alatt elviselhetõ (még kényelmes is lehet), viszont ha majd tényleg gyerekeket szeretnél egyszer (vagy csak "örömködni" a kedveseddel), akkor csak igen módjával...
Külsõk:
Favoritjaim grammsorban:
370 g/db MAXXIS Minotaur 1.9
351 g/db Continental Supersonic 1.9
330 g/db MAXXIS Flyweight 1.9
Közülük legtöbbet a Minotaurt használtam, de a Supersonic bevallom nagyon "bejövõs" darab. Felütni egyszer sikerült egy Minotaurt: elöl nagy sebességgel zúztam lefele köves részen - nem megfelelõ nyomással...
Ultrakönnyû nyergekkel kapcsolatban:
Jómagam nem igazán ajánlanám egyikõtöknek sem hosszabbtávú használatukat. Egy SLR, vagy hasonló nyereg igazából egy verseny ideje alatt elviselhetõ (még kényelmes is lehet), viszont ha majd tényleg gyerekeket szeretnél egyszer (vagy csak "örömködni" a kedveseddel), akkor csak igen módjával...
Külsõk:
Favoritjaim grammsorban:
370 g/db MAXXIS Minotaur 1.9
351 g/db Continental Supersonic 1.9
330 g/db MAXXIS Flyweight 1.9
Közülük legtöbbet a Minotaurt használtam, de a Supersonic bevallom nagyon "bejövõs" darab. Felütni egyszer sikerült egy Minotaurt: elöl nagy sebességgel zúztam lefele köves részen - nem megfelelõ nyomással...
#6476
Posted 2003. February 14. - 00:01
Na végre megint egy nekem való topic:)
Ha a kerékfûzésrõl akartok korrekt irományt olvasni,akko nézzétek meg az MBAH asszem 1994 vagy 95 decemberi számát.Abban a Yeti szerelõje nyilatkozik sok mindenrõl,de fõleg a kerékfûzésrõl.Egyébként a titán küllõ jó találmány csak a bajai:
1.drága
2.ha titán anyával használod spéci kenõanyag kell közé,mert szeret összesülni a két anyag
3.a küllõk felhúzásakor nem igazán lehet érezni,hogy már megfeszültek-e rendesen,mert a titán ugye rugaslmas anyag,és így nyúlik is.Ha meg túlhúztad mehet a levesbe.
Más:Szerintem a legtöbbet könnyíteni a kerekeken,meg a monoblokkon tudsz a legtöbbet,aránylag olcsón.Mert ugye egy 135g-os Easton alu,és egy 99g-os karbon kormány között van 20rugó különbség.De egy Könnyû monoblokk,meg egy shima no között max 10körül,de az már jóval könnyebb.Guminál meg fõleg.10-12 rugóval könnyítesz 1kg,ha ugyes vagy.Bár a súlynak is meg van az ára,mert ham,arabb dobhatod ki.Egy szebb esést egy 99g-os kormány,vagy az AX-Lightening 120g-os ülés+csõ kombinációja még ugyan kibír,de én már arra a karbonra nem bíznék semmit.Az alu azért tûrõképesebb.Vagy nézz meg egy SID Carbont.A lángoltkolbász hozzá képest merev,és nézz meg mondjuk egy Hungary A-t.Az is majdnem olyan jó ,de a merevsége sokkal jobb,és nem sokkal nehezebb.Az ára meg....
Én a Bike Workshop katalógusból összeszámoltam egy bringát,ami 6.8kg lett 27 sebességes rendszerrel,telóval.Csak nem biztos,hogy rá mernék ülni.Meg a 9000Euró is sok egy icipicit:)És ez még a kinti ár.
Na egyenlõre ennyi:)
Üdv:Thy:)
Ha a kerékfûzésrõl akartok korrekt irományt olvasni,akko nézzétek meg az MBAH asszem 1994 vagy 95 decemberi számát.Abban a Yeti szerelõje nyilatkozik sok mindenrõl,de fõleg a kerékfûzésrõl.Egyébként a titán küllõ jó találmány csak a bajai:
1.drága
2.ha titán anyával használod spéci kenõanyag kell közé,mert szeret összesülni a két anyag
3.a küllõk felhúzásakor nem igazán lehet érezni,hogy már megfeszültek-e rendesen,mert a titán ugye rugaslmas anyag,és így nyúlik is.Ha meg túlhúztad mehet a levesbe.
Más:Szerintem a legtöbbet könnyíteni a kerekeken,meg a monoblokkon tudsz a legtöbbet,aránylag olcsón.Mert ugye egy 135g-os Easton alu,és egy 99g-os karbon kormány között van 20rugó különbség.De egy Könnyû monoblokk,meg egy shima no között max 10körül,de az már jóval könnyebb.Guminál meg fõleg.10-12 rugóval könnyítesz 1kg,ha ugyes vagy.Bár a súlynak is meg van az ára,mert ham,arabb dobhatod ki.Egy szebb esést egy 99g-os kormány,vagy az AX-Lightening 120g-os ülés+csõ kombinációja még ugyan kibír,de én már arra a karbonra nem bíznék semmit.Az alu azért tûrõképesebb.Vagy nézz meg egy SID Carbont.A lángoltkolbász hozzá képest merev,és nézz meg mondjuk egy Hungary A-t.Az is majdnem olyan jó ,de a merevsége sokkal jobb,és nem sokkal nehezebb.Az ára meg....
Én a Bike Workshop katalógusból összeszámoltam egy bringát,ami 6.8kg lett 27 sebességes rendszerrel,telóval.Csak nem biztos,hogy rá mernék ülni.Meg a 9000Euró is sok egy icipicit:)És ez még a kinti ár.
Na egyenlõre ennyi:)
Üdv:Thy:)
#6477
Posted 2003. February 13. - 13:58
A Bike+ is gyárt húzott küllõt, és feketét. Igaz még élõben nem láttam, de nézzétek meg a Magellán hirdetést a Bikmakkban az alkatrészlistánál. Ha a fotón levõ gép a listában szereplõ alkatrészeket tartalmazza, akkor a bike+ gyárt fekete húzott küllõt.
Ui: Mi a f@szért nem csinál a bike+, és a Magellán egy katalógust, amibõl megtudnánk, hogy milyen termékeik vannak ???
kultúráltan csak ennyit kérek
köszi: Ras
Ui: Mi a f@szért nem csinál a bike+, és a Magellán egy katalógust, amibõl megtudnánk, hogy milyen termékeik vannak ???
kultúráltan csak ennyit kérek
köszi: Ras
#6478
Posted 2003. February 13. - 00:40
javítva... :
a fekete meg szvsz azért drága, mert spéci, meg mert kell egy olyan szinezést adni neki mint az elox...
a fekete meg szvsz azért drága, mert spéci, meg mert kell egy olyan szinezést adni neki mint az elox...
#6479
Posted 2003. February 13. - 00:35
sompetition ? ez valami új, vagy elgépelted?
azt egyébként nem tudom ép ésszel felfogni, hogy a fekete miért olyan drága...
azt egyébként nem tudom ép ésszel felfogni, hogy a fekete miért olyan drága...