Szétnéztem a weightweenies honlapján, és a bovdenszett: 1 m XTR váltóbovden 9 gramm. Elõre kell 2 m, hátra meg max 3 m. Szintén 1 m Tune ház 14.5 g. Még egy méter Nokon Konkavex is 36 g. Az elsõváltóhoz kell egy méter, a hátsóhoz meg max kettõ. (vázfüggõ) Mindösszesen 89 gramm. Kupakokkal legyen mondjuk 100. A Psylo Tullio 1904 gramm. A DT Revo küllõk 32 db-ja 148 g, alu anyának meg 11 g 32 db-ja. Ez mindösszesen 318 g. De a Titanium mmc 72 darabja csak 266 g, és a CX-Ray a Sapim-tól is csak 131 g/32 db.
Ami még hiányzik (mert ugye minek egy 711 mm-eres hajlitott kormányra szarv?) 1 gyorszár (a Tullioban benne van) és egy nyereggyorszár. Ez a kettõ összesen: Tune hátsóagyhoz gy.z.: 53 g nyereggy.z.: Extralite The Clamp 13 g. És ha jól veszem észre , más nem is hiányzik.
A Scott G-Zero FX 10 váz rugóstaggal (SID XC) 2060g. Ehhez hozzájöhet még kb 200 a Vanilla RL pluszsúlya miatt. Tehát akkor az elõzõ bicikli súlya: 10.338 g.
Ez azért komoly. Ugyanazt tudná, mint a mostani 14.5 kilós biciklim...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
Started by
ruff
, 2002. October 17. 20:20
#6421
Posted 2003. March 29. - 12:49
#6422
Posted 2003. March 29. - 11:43
A Monkey Lite DH karbon kormánya volt az egyetlen, ami a kétszeres DIN (Deutshce Industrie Norm - Német Ipari Norma) terhelésû Bike kormánytesztet törés nélkül átvészelte. Mind a három példány.... Azért ez nem véletlen....
Mindennel lehet amúgy úgy ugrani, hogy szétzúzd...
Hogy lehet amúgy, hogy Mike King SID 100-zal dualozik világkupán (ami még a kis SID-nél is kolbászabb, és 1500 g) Cedric Cracia meg Magura Marta SL fékkel megy. (328 g/db)
Tudod, aki tud biciklizni, annak már majdnem mindegy, mit adnak alá... Aki meg nem, az ennyi erõvel tankkal is ugrálhatna. Nekik való cég a Brooklyn Machineworks, és a 3"-os Gazza.....
Mindennel lehet amúgy úgy ugrani, hogy szétzúzd...
Hogy lehet amúgy, hogy Mike King SID 100-zal dualozik világkupán (ami még a kis SID-nél is kolbászabb, és 1500 g) Cedric Cracia meg Magura Marta SL fékkel megy. (328 g/db)
Tudod, aki tud biciklizni, annak már majdnem mindegy, mit adnak alá... Aki meg nem, az ennyi erõvel tankkal is ugrálhatna. Nekik való cég a Brooklyn Machineworks, és a 3"-os Gazza.....
#6423
Posted 2003. March 28. - 23:02
Én nem ítélem el a grammániásokat,de azért ez már tulzás.
Nincs értelme az ilyen dolgoknak,mert lehet hogy qva könnyü,de egy ugrás után darabokba cipeled haza a hátadon,és akkor már inkább guruljon alattam 15kg,mint a hátamon vigyek 10kg-t.
Meg drága is,egészet 4-500e környékén van......
Nincs értelme az ilyen dolgoknak,mert lehet hogy qva könnyü,de egy ugrás után darabokba cipeled haza a hátadon,és akkor már inkább guruljon alattam 15kg,mint a hátamon vigyek 10kg-t.
Meg drága is,egészet 4-500e környékén van......
#6424
Posted 2003. March 28. - 22:54
Én is csodálkoztam a 1440 g-on, de elhittem. Mindegy, akor is 10.5 kiló
mgyarmati: markolat van, ha megfigyeled: Syntace Srew-on, 92 gramm. A felniszalag vagy 5 g/db, az 1.8/1.5-ös Sapim CX-Ray kb 200 g/32 db és a Tune bovden+ház 105 g. (e. + hátsóváltóhoz)
És a súly mellett a lényeg nálam a 125/125 mm, a Bolt-On tengely, stb. Mindenbõl lett volna könnyebb, de a használhatóság, a kényelem, stb is a szemem elõtt állt.
mgyarmati: markolat van, ha megfigyeled: Syntace Srew-on, 92 gramm. A felniszalag vagy 5 g/db, az 1.8/1.5-ös Sapim CX-Ray kb 200 g/32 db és a Tune bovden+ház 105 g. (e. + hátsóváltóhoz)
És a súly mellett a lényeg nálam a 125/125 mm, a Bolt-On tengely, stb. Mindenbõl lett volna könnyebb, de a használhatóság, a kényelem, stb is a szemem elõtt állt.
#6425
Posted 2003. March 28. - 21:48
A számításod kicsot felszínes lett, mert csakaküllõk min 250-350g + az emlitett lengõkar. Szerintem markolatot is felraknál, talán még egy kormány toldalákot is a bowdenek se két gramm, és még hol vana vége. A lényeg mire össsze raknád lenne vagy 11.5 kg os géped kú..va drágán, lehet hogy jó de ha jól tudom most a súlly a lényeg vagy nem?
#6426
Posted 2003. March 28. - 20:03
Bocs, [rob], de ha a hátsó lengôkarra is szükséged lesz, akkor további 840 g-ot hozzá kell adnod az össztömeghez. :'(
Én is meglepôdtem (az 1440 g-on).
Én is meglepôdtem (az 1440 g-on).
#6427
Posted 2003. March 28. - 11:27
Hát, mióta zOrg apánk biciklijével mentem, engem is elkapott a gépszij.....
Gondolatban összaraktam azt a biciklit, ami most perpillanat az álmaim biciklije, és kiderült, hogy nincs 10 kiló! Meglepõdtem.
Akkor nézzük:
váz: Scott G Zero FX 10 (S-es méret) 1440 g
r.tag: Fox Vanilla RL ~400 g
villa: Rock Shox Psylo SL Tullio ~1900 g
korm. csap.: Extralite The Head 63 g
stucni: Syntace 90 mm 5 fok: 138 g (kifejezetten 700 mm-eres kormányokhoz!)
korm.: Easton Monkey Lite DH (711 mm): 220 g
mark.: Syntace Screw-on: 92 g
ny.csõ: Moots titan (26.8, 330 mm) 160 g
e-agy: Tune King MK (BoltOn) 163 g
h-agy: Tune Kong Superscharf 245 g
felni: Mavic F519 460 g (*2)
gumi: Schwalbe Fast Fred light 2" 370 g (*2)
belsõ: Maxxis lightweight 98 g (*2)
fogask.: XTR 240 g
e.v.: XTR 130 g
h.v.: Sram X.O 204 g
v.kar: Sram X.O 115 g
lánc: PC 99 Hollow pin: 270 g
fékek: Formula 4Racing FR 373 g (*2)
h.kar: ZZYZX Carbon 562 g
k.csap.: FSA Platinum Pro titan 170 g
pedál: NC-17 taposó(!) 160 g (magnézium)
nyereg: Selle SanMarco Aspide Arrowhead 190 g
összesen eddig: 9464 g
+ felniszalag, + küllö + bovdenek +nyereggyorszár + h.agy gy.z. (további kb 500 g)
És: elöl Bolt-On tengely, 125/125 mm, mindkettõ acélrugó/olajcsillapitás, hátul blokkolható.
Minden a minimumon van, ami nem számit, a többi is csak olyan nehéz, hogy birja a strapát rendesen...
Gondolatban összaraktam azt a biciklit, ami most perpillanat az álmaim biciklije, és kiderült, hogy nincs 10 kiló! Meglepõdtem.
Akkor nézzük:
váz: Scott G Zero FX 10 (S-es méret) 1440 g
r.tag: Fox Vanilla RL ~400 g
villa: Rock Shox Psylo SL Tullio ~1900 g
korm. csap.: Extralite The Head 63 g
stucni: Syntace 90 mm 5 fok: 138 g (kifejezetten 700 mm-eres kormányokhoz!)
korm.: Easton Monkey Lite DH (711 mm): 220 g
mark.: Syntace Screw-on: 92 g
ny.csõ: Moots titan (26.8, 330 mm) 160 g
e-agy: Tune King MK (BoltOn) 163 g
h-agy: Tune Kong Superscharf 245 g
felni: Mavic F519 460 g (*2)
gumi: Schwalbe Fast Fred light 2" 370 g (*2)
belsõ: Maxxis lightweight 98 g (*2)
fogask.: XTR 240 g
e.v.: XTR 130 g
h.v.: Sram X.O 204 g
v.kar: Sram X.O 115 g
lánc: PC 99 Hollow pin: 270 g
fékek: Formula 4Racing FR 373 g (*2)
h.kar: ZZYZX Carbon 562 g
k.csap.: FSA Platinum Pro titan 170 g
pedál: NC-17 taposó(!) 160 g (magnézium)
nyereg: Selle SanMarco Aspide Arrowhead 190 g
összesen eddig: 9464 g
+ felniszalag, + küllö + bovdenek +nyereggyorszár + h.agy gy.z. (további kb 500 g)
És: elöl Bolt-On tengely, 125/125 mm, mindkettõ acélrugó/olajcsillapitás, hátul blokkolható.
Minden a minimumon van, ami nem számit, a többi is csak olyan nehéz, hogy birja a strapát rendesen...
#6428
Posted 2003. March 26. - 15:29
Ha már szarvakról volt szó:
Könnyû:
http://weightweenies...icles.asp?ID=30
Azt hiszem ez volt a bikmakkban:
http://www.singletra...ges/popup_2.jpg
http://www.singletra...ges/popup_3.jpg
Link: http://www.singletracksolutions.com/
Csak 63 gr, és fillérekbõl legyártható (majd kurva drágán eladható csak mert könnyû :'().
Könnyû:
http://weightweenies...icles.asp?ID=30
Azt hiszem ez volt a bikmakkban:
http://www.singletra...ges/popup_2.jpg
http://www.singletra...ges/popup_3.jpg
Link: http://www.singletracksolutions.com/
Csak 63 gr, és fillérekbõl legyártható (majd kurva drágán eladható csak mert könnyû :'().
#6429
Posted 2003. March 25. - 18:40
Az igen... esetleg egy ajánlott fogyasztói árat tudnál mondani? És pls számolj majd be a menettapasztalatokról!
#6430
Posted 2003. March 25. - 16:43
Új "trónkövetelõ" a felnik piacán:
Sun U.F.O.
Idéntõl Mavic-szerû technológia - hegesztett-csiszolt - (talán még szebben összedolgozott...), minden Sun felninél.
Az Ufo gyárilag 390 grammra specifikált (32 lyukas verzió). Jelentem: 361 grammot nyom az áru, és nem tûnik lottyadt uborkának...
Sun U.F.O.
Idéntõl Mavic-szerû technológia - hegesztett-csiszolt - (talán még szebben összedolgozott...), minden Sun felninél.
Az Ufo gyárilag 390 grammra specifikált (32 lyukas verzió). Jelentem: 361 grammot nyom az áru, és nem tûnik lottyadt uborkának...
#6431
Posted 2003. March 19. - 14:49
Lenne egy nem teljesen ide illõ kérdésem de talán még ez megy hozzá a legjobban.
Naszóval.
Kellene nekem egy kb60 mm hosszu 0 fokos 4 csavaros stücni (a régi 2 csavarosban kicsit ficereg a kormányom) ésszerü árért.A márka nem fontos annyira.A kinézet kb mint a funn stücniei.
Tudtok valamit ajánlani?Nem vagyok egy Bender de azért ugrálok rendesen.
Köszike
Üdv.
Naszóval.
Kellene nekem egy kb60 mm hosszu 0 fokos 4 csavaros stücni (a régi 2 csavarosban kicsit ficereg a kormányom) ésszerü árért.A márka nem fontos annyira.A kinézet kb mint a funn stücniei.
Tudtok valamit ajánlani?Nem vagyok egy Bender de azért ugrálok rendesen.
Köszike
Üdv.
#6432
Posted 2003. March 18. - 19:26
Olav:
nem tudom megmondani melyik bírná jobban, gondolom kialakítás és anyag + tervezés kérdése, de tuti, hogy költségkímélõbb megoldás a kormány+szarv rendszer - kicsit hasonló ez, mint mondjuk a fékváltókarok - nem olcsó mulatság, s nekem már tört el fékkarom, gondolom nem örültem volna, ha még váltókart is cserélnem kell
persze ha valaki hozzámvág egy 3 fokos 520 mm széles rövid vastag szarvas integrált karbon kormánycsodát, üsse kõ, beszerelném ;D
karbon kormánynál miért hanyagolnád a szarvat? nekem azért marhára hiányozna egy plusz fogás...
a Roox-al én is meg vagyok elégedve, elvileg itt nem tudok elképzelni megszorításból származó torzulást, mivel végig csak palástnyomással mûxik (na jó, marha nagy szorításnál oválban eltorzíthatja, de nekem még ez nem sikerült)
egyébként hogy képzeled el a fésûs összekapcsolódást? lehet, hogy én értem félre, de akkor csak cnc-zni lehetne, ami ugye vicces a húzott/kovácsolt kormányok korában...
nem tudom megmondani melyik bírná jobban, gondolom kialakítás és anyag + tervezés kérdése, de tuti, hogy költségkímélõbb megoldás a kormány+szarv rendszer - kicsit hasonló ez, mint mondjuk a fékváltókarok - nem olcsó mulatság, s nekem már tört el fékkarom, gondolom nem örültem volna, ha még váltókart is cserélnem kell
persze ha valaki hozzámvág egy 3 fokos 520 mm széles rövid vastag szarvas integrált karbon kormánycsodát, üsse kõ, beszerelném ;D
karbon kormánynál miért hanyagolnád a szarvat? nekem azért marhára hiányozna egy plusz fogás...
a Roox-al én is meg vagyok elégedve, elvileg itt nem tudok elképzelni megszorításból származó torzulást, mivel végig csak palástnyomással mûxik (na jó, marha nagy szorításnál oválban eltorzíthatja, de nekem még ez nem sikerült)
egyébként hogy képzeled el a fésûs összekapcsolódást? lehet, hogy én értem félre, de akkor csak cnc-zni lehetne, ami ugye vicces a húzott/kovácsolt kormányok korában...
#6433
vendég__*
Posted 2003. March 18. - 17:12
Dante:
Ha azonos lenne a súly a két darabból vagy az egy darabból álló kormány+szarv kombinációban akkor szerintem buktánál az egybegyártott jobban bírná! Volt Easton WCS kormányom WCS szarvval és a 124 grammal még megszorítani is alig lehetett sérülés nélkül! A karbon kormányok többségén meg inkább hagyagolnám a szarvat, lásd olaszok!
Ja és én is a különállót szeretem, ha ez még nem jött ki a fentiekbõl, csak nyitott vagyok! Peace!
Sajnos az WCS szarvnál nekem az az apró hiba, hogy a bilincs rész egyik oldala hegyesszögben végzõdik és általában itt kezd benyomódni a kormányba. A Roox és Tune már jobb megoldású. Ay ász visyont egy fésûsen egymásba csúszó kialakítás lenne, de az már nehéz. Vagy egy nagy hõre erõsen kitáguló agyag, sajna nehezen szervizelhetõ, és komoly gyártási pontosságot igényelne, meg sok pénz. Elõre!
Ha azonos lenne a súly a két darabból vagy az egy darabból álló kormány+szarv kombinációban akkor szerintem buktánál az egybegyártott jobban bírná! Volt Easton WCS kormányom WCS szarvval és a 124 grammal még megszorítani is alig lehetett sérülés nélkül! A karbon kormányok többségén meg inkább hagyagolnám a szarvat, lásd olaszok!
Ja és én is a különállót szeretem, ha ez még nem jött ki a fentiekbõl, csak nyitott vagyok! Peace!
Sajnos az WCS szarvnál nekem az az apró hiba, hogy a bilincs rész egyik oldala hegyesszögben végzõdik és általában itt kezd benyomódni a kormányba. A Roox és Tune már jobb megoldású. Ay ász visyont egy fésûsen egymásba csúszó kialakítás lenne, de az már nehéz. Vagy egy nagy hõre erõsen kitáguló agyag, sajna nehezen szervizelhetõ, és komoly gyártási pontosságot igényelne, meg sok pénz. Elõre!
#6434
Posted 2003. March 16. - 00:56
nem rossz 5let, kár, hogy a gyártók ezt még nem sütötték ki - csak az a gond, hogy akkor a torzulás pont ott kezdõdne el, ahol a kis csõdarab véget ér
gondolom az lenne a leglogikusabb, ha a kupak lenne mondjuk aluból, s lenne merevsége palástirányban is (gondolok itt azokra a mûanyag szarokra, amelyeket a markolatokhoz/kormányokhoz adnak...) szóval súlyban sem lenne gond, nem is hiszem, hogy nehezebb lenne...az lehetne a gáz, hogy a belsõ kormány átmérõ kormányonként változó
2 óra??? mégis, ez hogyan mérhetõ le a vásárlástól kezdve?
gondolom az lenne a leglogikusabb, ha a kupak lenne mondjuk aluból, s lenne merevsége palástirányban is (gondolok itt azokra a mûanyag szarokra, amelyeket a markolatokhoz/kormányokhoz adnak...) szóval súlyban sem lenne gond, nem is hiszem, hogy nehezebb lenne...az lehetne a gáz, hogy a belsõ kormány átmérõ kormányonként változó
2 óra??? mégis, ez hogyan mérhetõ le a vásárlástól kezdve?
#6435
Posted 2003. March 15. - 22:00
de a vekony falu kormanyokba nyugodtan beletolhattok egy csovet ami ott mereveitene!
attol nem szakadna le a merleg nem??
volt regen egy olyan kormany a gyarto ket ora garit adott ra!!! (tehat egy verseny!!!)
attol nem szakadna le a merleg nem??
volt regen egy olyan kormany a gyarto ket ora garit adott ra!!! (tehat egy verseny!!!)
#6436
Posted 2003. March 15. - 13:47
Azoknál a modelleknél (fõleg a 100 g alatti kormányok) komoly feltételeket szabnak a garancialevelekben, és általában tiltják a szarv használatát.
Bizony. Nem véletlenül mondja a Ritchey is, hogy WCS kormányhoz WCS szarv való - egyszerûen más a bilincs kiképzése, kevésbé lehet rászorítani úgy, hogy eltorzuljon. Hasonló kiképzésû pl. a Roox Litehorn is, ezt is lehet bátran használni kis fv. kormányokhoz.
#6437
Posted 2003. March 14. - 14:25
Kormány-kérdés:
Hmmm; én Ritchey WCS-t használtam jóideig, szarvval is. Komoly buktákat kibírt - amiket a markolatváltó kevésbé...
Szvsz. WCS még nem az extrém light kategória. Azoknál a modelleknél (fõleg a 100 g alatti kormányok) komoly feltételeket szabnak a garancialevelekben, és általában tiltják a szarv használatát. Illetve van kifejezetten szarvval használható verzsön (pl.: Tune/Smolke); ezek általában 35-40 grammal nehezebbek - nem véletlenül.
ITM The Stem stucni (mely a legkönnyebb perpillanat) garanciális feltételei(!) 3(!!!) oldalon keresztül részletezettek; indul a speciális szervíz speciálisan The Stem szerelésre kiképzett szerelõje által történõ felinstallálással...
Hmmm; én Ritchey WCS-t használtam jóideig, szarvval is. Komoly buktákat kibírt - amiket a markolatváltó kevésbé...
Szvsz. WCS még nem az extrém light kategória. Azoknál a modelleknél (fõleg a 100 g alatti kormányok) komoly feltételeket szabnak a garancialevelekben, és általában tiltják a szarv használatát. Illetve van kifejezetten szarvval használható verzsön (pl.: Tune/Smolke); ezek általában 35-40 grammal nehezebbek - nem véletlenül.
ITM The Stem stucni (mely a legkönnyebb perpillanat) garanciális feltételei(!) 3(!!!) oldalon keresztül részletezettek; indul a speciális szervíz speciálisan The Stem szerelésre kiképzett szerelõje által történõ felinstallálással...
#6438
Posted 2003. March 13. - 21:17
Másrészt: szerintem félreértetted pitzu-t, aki azon csodálkozott, hogy egy szarv hajlik el egy bicikli eldõléstõl, nem pedig a kormány (remélem tényleg erre gondolt és nem én magyarázom félre).
nehem, én voltam a hibás, nem voltam egyértelmû - bár tény ami tény, próbáljátok egymás mellé tenni 2 intenzíven használt szarvat - a bilincs gyakran eltérõ szögben áll (+-1 fok eltérés), bár lehet, hogy mindez gyártási pontatlanság...
más - tapasztaltatok már olyat, hogy a stucnifej oldalirányban kicsit elhajlik a sok használattól? ált. 1 év után jelentkezik nálam, s sohasem eséstõl, inkább egy folyamatos elmozdulásról beszélhetünk...
#6439
Posted 2003. March 13. - 19:43
Dante!
Egyrészt: köszi, hogy segíteni próbálsz(tál)!
Másrészt: szerintem félreértetted pitzu-t, aki azon csodálkozott, hogy egy szarv hajlik el egy bicikli eldõléstõl, nem pedig a kormány (remélem tényleg erre gondolt és nem én magyarázom félre).
Egyrészt: köszi, hogy segíteni próbálsz(tál)!
Másrészt: szerintem félreértetted pitzu-t, aki azon csodálkozott, hogy egy szarv hajlik el egy bicikli eldõléstõl, nem pedig a kormány (remélem tényleg erre gondolt és nem én magyarázom félre).
#6440
Posted 2003. March 13. - 17:50
öhöm, a karbon nem teljesen hülyeség, de vegyük figyelembe, hogy a szarv sok bringás (pl. én) esetében ütközõként is szolgál, szóval én nem érezném jól magamat, ha elkezdene foszlani a szövet
más - láttatok ti már sokkal könnyebb karbon szarvat? ezt azért kérdezem, mert sima alu-ból is lehet 100 g alattit venni, töredék árért!
más - láttatok ti már sokkal könnyebb karbon szarvat? ezt azért kérdezem, mert sima alu-ból is lehet 100 g alattit venni, töredék árért!