Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
#521
Posted 2010. April 01. - 17:12
#522
Posted 2010. April 01. - 17:07
krvajótól azért messze vagyok, de azért köszi
#523
Posted 2010. April 01. - 17:04
Ha kigyúrnád magad, megint plusz súlyt vinnél
A könnyítésen sokat gondolkodtam és azt hiszem, most van talán a legnehezebb bringám (~13,5 kg.), ellenben a geometria miatt nem cserélném le egyik könnyebbre sem. Összetett kérdés és nem feltétlenül a legkényelmesebb az, ami a legkönnyebb. Ezt sem árt szem elõtt tartani, pláne ha maratonozik is az ember Egy jól eltalált és kényelmes geometria inkább, mint -1 kiló.
Az, hogy MaTT kigyúrja magát, az azt jelenti hogy mondjuk 55kg fölé hízik Amúgymeg nem mindegy a súly-teljesítmény arány sem. MaTT kurvajól nyomja az 55kg-jával, de biztos van aki nála is jobban 80kg-al...
Szerk.: körülményekhez képest kurvajól, azért ne bízd el magad Én speciel most fogytam 68-ról 64-re, és nem vettem észre...Bár tegnap mintha könnyebben ment volna az a 12km.....futás...
#524
Posted 2010. April 01. - 16:11
Ha kigyúrnád magad, megint plusz súlyt vinnél
A könnyítésen sokat gondolkodtam és azt hiszem, most van talán a legnehezebb bringám (~13,5 kg.), ellenben a geometria miatt nem cserélném le egyik könnyebbre sem. Összetett kérdés és nem feltétlenül a legkényelmesebb az, ami a legkönnyebb. Ezt sem árt szem elõtt tartani, pláne ha maratonozik is az ember Egy jól eltalált és kényelmes geometria inkább, mint -1 kiló.
nagy igasság -átlag bringásra vetitve persze-
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#525
Posted 2010. April 01. - 15:57
A könnyítésen sokat gondolkodtam és azt hiszem, most van talán a legnehezebb bringám (~13,5 kg.), ellenben a geometria miatt nem cserélném le egyik könnyebbre sem. Összetett kérdés és nem feltétlenül a legkényelmesebb az, ami a legkönnyebb. Ezt sem árt szem elõtt tartani, pláne ha maratonozik is az ember Egy jól eltalált és kényelmes geometria inkább, mint -1 kiló.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#526
Posted 2010. April 01. - 15:56
#527
Posted 2010. April 01. - 15:51
szerintem hülyeség másodpercekben, wattokban számolni a súlycsökkentés hatékonyságát. azt pl hogy számolod ki hogy hány wattal kevesebb szükséges 7%os emelkedõn felfele tekerve egy 14cmes fatörzsön átemelni a 1759grammos elsõvillát, ahhoz képest mintha 341grammal nehezebb lenne a teló.
sehogy. mégis valószínûleg a könyebb bringával többször tudnál feltekerni.
#528
Posted 2010. April 01. - 15:32
nem akarok kötekedni, de szerintem azért igenis számít a súly. nem azt mondom, h 100 grammon múlik minden, de azért örülnék, ha nem 11 kilós bringával mehetnék idén is, hanem egy 9 kilóssal. ugye fizika az egész - 2 kilóval többet cipelek...
Andris
Te benne vagy abban a 10 ben
de végigülve néhány tucat bringát 8 kilóstól kb16 kilósig meggyõzödésem hogy ilyen súlyú bringánál -ha az nem forgó tömeg- még egy kilót sem érez meg az átlag bringás. egy 10 kilós montinál egy versenyarc talán észrevesz 200 grammot -más kérdés hogy az itt rendszeresen irogató cca 150 ember közül kb 10 van akinek tán számít- de hogy egy 6"-t mozgó fulli 15,2 vagy 15,5 kiló az kb qrva mindegy. persze jobban mutat a mérleg a fényképen ha negatív éréket mutat ,
.
amúgy meg osztom Kipage véleményét.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#529
Posted 2010. April 01. - 15:26
nem akarok kötekedni, de szerintem azért igenis számít a súly. nem azt mondom, h 100 grammon múlik minden, de azért örülnék, ha nem 11 kilós bringával mehetnék idén is, hanem egy 9 kilóssal. ugye fizika az egész - 2 kilóval többet cipelek...A grammozás elsõsorban nem is a teljesítmény hatékonyság javításáról szól, hanem.....: az arra hajlamos egyén lelkének megnyugtatására.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#530
Posted 2010. April 01. - 14:32
#531
Posted 2010. April 01. - 12:30
aki jobb helyezest var egy konnyebb stucnitol az hulye. csak en tok masrol beszelek
RAUH-Welt
B E G R I F F
#532
Posted 2010. April 01. - 11:17
Akit érdekel, számolja végig, van valami link is egy komolyabb oldalra onnan. Én rászántam az idõt, meg is fogattam hogy soha többet grammozás
A lényeg: "Shaving 1 kg off the weight of the bike/rider would save 0.01 m/s at 9 m/s on the flats (1 second in a 25 mph (40 km/h), 25-mile (40 km) TT). Losing 1 kg on a 7% grade would be worth 0.04 m/s (90 kg bike + rider) to 0.07 m/s (65 kg bike + rider). If one climbed for 1 hour, saving 1 lb would gain between 225 and 350 feet (107 m)"
Úgy gondolom hogy ez a bringások 98%-a számára elhanyagolható. Gördülõ tömeggel kicsit más a helyzet, ott szvsz nem hülyeség visszafogni
Szerk: valahol olvastam, hogy a grammozás teljesítménynövelõ hatása sokszor a "placebó hatásnak" köszönhetõ. Lecseréled a kerékszetted: 1. jobban nyomod neki, jobb idõt mész
2. ugyanúgy tekersz, de úgy érzed jobban mész
Csak egy vélemény volt, nem flame
#533
Posted 2010. April 01. - 09:13
Nem akarlak elkeseríteni, de azért van olyan helyzet, hogy kimutatható a súlycsökkentés hatása. Konkrét példa: feleségem egy útvonalon egy éve 120 perc körüli idõket ment. Nem versenyez, csak örömbringázik. Lecseréltem a 2300 g-os kerékszettjét egy 1500 g-osra. Na attól kezdve 100 perc lett fixen a menetideje.
Ez fele részben hegymenet. Na akkor mit is számít a súly?
Akkor most nézd meg, hogy hány egyéb tényezõ befolyásolhatta még a feleséged idejét, illetve hány hozzávetõleges adat van. És ez csak egy törédeke.
#534
Posted 2010. April 01. - 06:18
mert ugye sporolni a bringan fel kilot Xezer forint, egy jo nagyot sz*rni meg ingyen van.
Minden másra ott a MasterCard
POD
Amugy egy jó kerékszettel tényleg olyan mintha másik bringán ülnél....de nem azért mert 20 percel jobb idõt
#535
Posted 2010. April 01. - 02:59
mert ugye sporolni a bringan fel kilot Xezer forint, egy jo nagyot sz*rni meg ingyen van, es a bringa+ember ossztomegen ugyanannyit nyertunk.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#536
Posted 2010. April 01. - 01:15
Nem akarlak elkeseríteni, de azért van olyan helyzet, hogy kimutatható a súlycsökkentés hatása. Konkrét példa: feleségem egy útvonalon egy éve 120 perc körüli idõket ment. Nem versenyez, csak örömbringázik. Lecseréltem a 2300 g-os kerékszettjét egy 1500 g-osra. Na attól kezdve 100 perc lett fixen a menetideje.
Ez fele részben hegymenet. Na akkor mit is számít a súly?
Remélem nem gondolod komolyan, hogy azért megy 20perccel jobb idõt, mert 800g-mal könnyebbek lettek a kerekei...
Pontosan tudom mennyit jelent a súly. Azért a pár másodperc emelkedõként sokat ér. De csak ennyi, egy hosszútávú maratonon számít 1kg max 1-2percet.
Yasec pusztán a teljesítménnyel, sebességgel, idõvel számol. Nem számol a tereppel, a lábfordulattal és a pszichikai tényezõkkel.
tenyleg. a bringa sulya nem szamit
ezert mennek a Tour-on is 12kilos gepekkel.
Ilyet senki nem mondott. Aki nem tudja értelmezni a táblázatban szereplõ adatokat, az így járt...
A sebesség mindent megold.
#537
Posted 2010. April 01. - 01:07
ezert mennek a Tour-on is 12kilos gepekkel.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#538
Posted 2010. April 01. - 00:39
Nem akarlak elkeseríteni, de a valóságban ennyi különbség sincs, mint a táblázatban.
Nem akarlak elkeseríteni, de azért van olyan helyzet, hogy kimutatható a súlycsökkentés hatása. Konkrét példa: feleségem egy útvonalon egy éve 120 perc körüli idõket ment. Nem versenyez, csak örömbringázik. Lecseréltem a 2300 g-os kerékszettjét egy 1500 g-osra. Na attól kezdve 100 perc lett fixen a menetideje.
Ez fele részben hegymenet. Na akkor mit is számít a súly?