Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
#241
Posted 2011. February 06. - 15:19
érdekes, hogy mindent halállra lehet itélné, aznélkül, hogy használta volna valaki.
#242
Posted 2011. February 06. - 15:18
Ha már az elõbbiekben a pedáloknál tartottunk, akkor ez még használható is:
E-PM28Ti Hegyi pat.pedl - Exustar - Termkek - Evobike
Látom elég vegyes a hozzáállás ezekhez a pillekönnyû alkatrészekhez. A teherbírása egyébként úgy tudom azért van korlátozva a titán tengelyes pedáloknak mert túl nagy lenne a kihajlása (maradandó alakváltozás nélküli torzulás) a tengelynek amit a csapágyak nem biztos hogy kultiválnának. A titánt pont ezen tulajdonsága miatt tartják olyan nagy becsben (vagyis ezért ilyen drága) mivel rendkívül rugalmas, azaz nem fárad ki mint az alu, vagy az ebbe az árkategóriába tartozó acélötvözetek.
#243
Posted 2011. February 06. - 14:48
Mountain Bike Forums
Mountain Bike Forums (ez vicces , alu pedál tengely)
#244
Posted 2011. February 06. - 14:00
Van egy picivel nehezebb változata is sokkal olcsóbban , ez is még majdnem 100gr-al könnyebb mint a pdm980 kb azonos árban:
E-PM25Ti Hegyi pat.pedl - Exustar - Termkek - Evobike
Már régóta létezik, én is használtam 2 szezonban.
A probléma, hogy szétkotyog, kenegetés sem menti meg.
Versenyzöknek jönne be szerintem és használtan is jó pénzért ell lehet adni (mielött kimullik).
Anno 50-60 Eut fizettem érte.
#245
Posted 2011. February 06. - 11:51
A küllõknél jól látszik a dolog. A 2 mm-es küllõnél jóval könnyebb az 1.5-ös, viszont nem gyengébb. Még könnyebb a 2 mm-es titánküllõ, de a szakítószilárdsága kisebb és a kifáradása is gyorsabb. Vannak 1.4 körüli küllõk is, ám azok sem tudnak sokkal többet mint egy titánküllõ, és nem is túl olcsók. Van akinek minden pénzt megér az a 10-20 gramm, van akinek meg csak jóval kevesebbet.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#246
Posted 2011. February 06. - 11:36
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#247
Posted 2011. February 06. - 11:34
Az összes titántengelyes pedálnál megvan ez a korlátozás, az alapanyag miatt. Ugyanazok a méretei mint az acélnak, viszont a titán valamivel gyengébb anyag, így kevesebbet is bír, viszont könnyebb. ...Ami egyébként nem túl jó, mert valószínûleg ugyanezt a súly elérnék egy kikönnyített, tehát kevesebb anyagot tartalmazó acél tengellyel is.
Akkor mégis parasztvakítás, hisz ha ugyanez elérhetõ lenne egy olcsóbb és kikönnyített acél tengellyel is, akkor mégis egyesek titánimádatára alapoznak a gyártók, fejlesztõk stb. Acéltengellyel ugyanez a tömeg olcsóbban. Csak akkor nem lenne ott a "titán" varázsszó a leírásba. Nem?
#248
Posted 2011. February 06. - 11:24
A könnyû = olcsó és nehéz = drága teória a péknél biztosan mûködik, de a komolyabb ipari területeken már kevésbé. Lást autógyártás, repülõgépipar, stb.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#249
Posted 2011. February 06. - 11:02
#250
Posted 2011. February 06. - 10:43
ha viszont a fejlesztésem eredménye az, hogy a tömeggel együtt a megbízhatóság is felezõdik akkor abban mi a fejlesztés? talán még olcsóbb is legyártani, kevesebb anyag kell hozzá = szimpla parasztvakítás
Illetve miket beszélek. Nem az a parasztvakítás, hogy max 80 kg-ig is gyártanak terméket, ha ezzel optimalizálni tudod a súly/teljesítmény arányt. A parasztvakítás az, hogy elhitetik veled, hogy ez fejlõdés,meg ûrtechnika, és kérnek érte 5X-10X árat, ahelyett, hogy kb. ugyanannyiért vesztegetnék mondjuk a szimplán vékonyabb anyagból készült, ezért súlykorlátozott kormányt, mint a normálisat.
Én régebben ipari rögzítéstechnikával foglakoztam, de ott a könnyebb és gyengébb termék olcsóbb volt, mint a nehezebb és erõsebb (ugyanazon anyagból, és gyártástechnológia mellett)
#251
Posted 2011. February 06. - 09:47
A könnyítésnek csak akkor van értelme, ha nem megy a minimálisan elvárható mûszaki színvonal alá.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#252
Posted 2011. February 06. - 09:13
Ez is szar lenne, mert "csak" 90kg-ig ajánlják?
Aki bringával együtt nincs 80kg, az minek használjon túlépített cuccokat, fõleg ha meg is tudja fizetni?
#253
Posted 2011. February 06. - 04:45
Egyébként csúszócsapágyas dolgot nem érdemes olyan területen használni ahol elõfordulhat sár vagy por és nehézkes a folyamatos kenés. A bringa nem ilyen szerkezet.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#254
Posted 2011. February 06. - 03:01
Sztem a legtöbb grammániás cuccra van hasonló súlykorlátozás.Nekem tetszik a pedál, bevállalnám még az "olcsóbbat" is.
jól mondod, a nagyrésze csak sima parasztvakítás
#255
Posted 2011. February 06. - 01:25
van rajta 85 kg-os súlykorlátozás, ami azért nem a minõség és a csúcstechnológia jele = úgy könnyítek egy vagyonért, hogy kihagyom a fele anygot belõe
Sztem a legtöbb grammániás cuccra van hasonló súlykorlátozás.Nekem tetszik a pedál, bevállalnám még az "olcsóbbat" is.
#256
Posted 2011. February 05. - 11:42
#257
Posted 2011. February 05. - 11:34
de a legfontosabb információ: - dobozában betekintõ nyílással