Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Please log in to reply
6549 replies to this topic

#221
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Hali!

Elnézést, ezek nem az én eszmefuttatásaim, az oldalt szerkesztõk és a Gábor rakták össze, lehet hogy bizonyos része túl populártudományosra sikeredett. :)
Naszóval, ez az abszolút értékben vett szakítószilárdság nagyság nem szerencsés dolog, sokkal jobb lenne egy táblázat, ahól tól-ig értékek v. sávok lennének. Úgy már vizuálisabb lenne az egész, és kiderülne hogy bizony van erõsebb titán bizonyos acéloknál, de abszolút értékben ez nem igaz.
Itt leginkább a vázakhoz használt anyagokról van szó. Ezesetben viszont a még biztonsággal hegeszthetõ anyagoknak nincsen akkora szakítószilárdságuk, mint azoknak a másféle alakú anyagoknak, amit szinte bárki megkaphat a boltban.
Ezen kívül számtalan más paraméter is létezik még, aminek meg kell felelni. Egy magas szakítószilárdsági érték nem garancia semmire sem, mert ha ehez egy alacsony ütõmunka párosul, akkor biztosak lehetünk abban, hogy az anyagnak nincsen szívóssága.
A rugalmasság meg megint egy másik dolog. Rugalmasságot nem lehet ötvözni, az egy anyagállandó. Azaz nincs olyan hogy rugalmasabb ötvözet.
Ezt a paramétert pl. vázak esetében a csõ méretével lehet befolyásolni. Más a dolog egy pedáltengelynél, az eléggé korlátozott mérettel bír, nem lehet egy vastag csõszerû tengelyt használni, mert akkor anatómiailag lesz szar az egész konstrukció, ugyanis minél inkább a tengely központjában van a lábunk, annál jobb!
A titánnal kiváltott acélalkatrészek amúgy 45%-al könnyebbek mint az acél volt eredetileg, ha 1:1-ben geometriailag ugyanaz. Általában viszont a titán alkatrészek némileg különböznek az acéltól, úgyhogy inkább 40% a súlymegtakarítás.

Nekem az az elvem, hogy minden anyagot a megfelelõ helyére. Van ahol a titán jobb választás, van ahol az acél (még mindig), van ahol az alu (legtöbbször ez az anyag nyer az ár/érték versenyben), a karbon se jó mindenhová, meg a tényleg jó karbonalkatrész nincsen meg fillérekbõl.

Na, remélem nem kavartam össze semmit se mégjobban! ;)
Yas.


Köszi. Értek mindent.

És mennyiben gonddolkoztál? Csak így tájékozódás...

Nem tudom, ezért kérdeztem. De úgy látom senki se tudja, senki nincs képben az ilyen bilincsekkel kapcsolatban. Ha nem válaszol itt senki akkor felteszem 5e-ért az apróba, aztán kiderül, hogy elmegy-e annyiért vagy ha gyorsan jelentkeznek rá többen is akkor túl olcsón adom.


A sebesség mindent megold.

 


#222
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Ha már itt vagy, most a te bringádnál is feltûnt, meg már korábban is találkoztam kevlár-karbon szövettel. Ez mit tud, és miért nem látom több helyen? Eddig csak villanyaknál találkoztam vele.

#223
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts

Köszi a linket.
Ezt a részt nem tudom értelmezni, mást ír a táblázat és a szöveg.
"Viszont azt is látnunk kell, hogy a szakítószilárdság területén tényleg vannak különbségek az anyagok minõségének függvényében. Ez az érték azt mutatja, hogy ha azonos átmérõjû és falvastagságú csövekbõl, ugyanakkora kerékpárvázat építenénk a három alapanyagból, akkor az alumínium csak 1/3 annyi terhelést bírna, mint az acél, és a titán se tudna többet, mint az acél értékének felét."
Akkor most az elasztikusság vagy a szakítószilárdság számít? Elég zavaros az egész.
A táblázatban szereplõ szakítószilárdság adatot a wikipedia nem támasztja alá.


Hali!

Elnézést, ezek nem az én eszmefuttatásaim, az oldalt szerkesztõk és a Gábor rakták össze, lehet hogy bizonyos része túl populártudományosra sikeredett. :)
Naszóval, ez az abszolút értékben vett szakítószilárdság nagyság nem szerencsés dolog, sokkal jobb lenne egy táblázat, ahól tól-ig értékek v. sávok lennének. Úgy már vizuálisabb lenne az egész, és kiderülne hogy bizony van erõsebb titán bizonyos acéloknál, de abszolút értékben ez nem igaz.
Itt leginkább a vázakhoz használt anyagokról van szó. Ezesetben viszont a még biztonsággal hegeszthetõ anyagoknak nincsen akkora szakítószilárdságuk, mint azoknak a másféle alakú anyagoknak, amit szinte bárki megkaphat a boltban.
Ezen kívül számtalan más paraméter is létezik még, aminek meg kell felelni. Egy magas szakítószilárdsági érték nem garancia semmire sem, mert ha ehez egy alacsony ütõmunka párosul, akkor biztosak lehetünk abban, hogy az anyagnak nincsen szívóssága.
A rugalmasság meg megint egy másik dolog. Rugalmasságot nem lehet ötvözni, az egy anyagállandó. Azaz nincs olyan hogy rugalmasabb ötvözet.
Ezt a paramétert pl. vázak esetében a csõ méretével lehet befolyásolni. Más a dolog egy pedáltengelynél, az eléggé korlátozott mérettel bír, nem lehet egy vastag csõszerû tengelyt használni, mert akkor anatómiailag lesz szar az egész konstrukció, ugyanis minél inkább a tengely központjában van a lábunk, annál jobb!
A titánnal kiváltott acélalkatrészek amúgy 45%-al könnyebbek mint az acél volt eredetileg, ha 1:1-ben geometriailag ugyanaz. Általában viszont a titán alkatrészek némileg különböznek az acéltól, úgyhogy inkább 40% a súlymegtakarítás.

Nekem az az elvem, hogy minden anyagot a megfelelõ helyére. Van ahol a titán jobb választás, van ahol az acél (még mindig), van ahol az alu (legtöbbször ez az anyag nyer az ár/érték versenyben), a karbon se jó mindenhová, meg a tényleg jó karbonalkatrész nincsen meg fillérekbõl.

Na, remélem nem kavartam össze semmit se mégjobban! ;)
Yas.

#224
otvaros

otvaros

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts

Az carbon Orbeákhoz jár. Alma S10 - Orbea


És mennyiben gonddolkoztál? Csak így tájékozódás...

#225
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Milyen gyártmányú ez a bilincs?? Marha jónak néz ki:)


Az carbon Orbeákhoz jár. Alma S10 - Orbea


A sebesség mindent megold.

 


#226
otvaros

otvaros

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
Milyen gyártmányú ez a bilincs?? Marha jónak néz ki:)

#227
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Tegnap már linkeltem a nyeregcsõ topikba, de beteszem ide is mérleges képpel. Igazából, mint nyeregcsõbilincs annyira nem könnyû, viszont ha azt vesszük, hogy milyen szélesen fogja a vázat (ami a karbon vázaknál nem az utolsó szempont) akkor mondhatjuk azt, hogy tényleg grammmániás.
Feltöltött kép
Ja, és mennyiért lehetne eladni?


A sebesség mindent megold.

 


#228
lgabster

lgabster

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

Akkor ehhez képest egy 540 vagy 520 amit 3 éve ütök vágok és semmi baja?


respect for 540 (:
még nem hagyott cserben engem sem
A lehetetlen egy tévhit, semmi több!

#229
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
az igazi grammmánia :)

Index - Tech - A jövõ repülõit várják

#230
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Oké ebben igazad van bár engem az sem zavart hogy idáig egy versenyemen sem lett defektem igaz ebben szerepe volt nem kevés a Ritchey Zed 2.1 WCS-nek benne 7cm kevlárral igaz ezért és a vastag oldal fal miatt 600gr.
Pontosabban míg ez a gumi volt fenn egy defektem sem volt.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#231
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts

325gr azért nem fél kg, és igazad van vannak 50-70e pedálok amik tényleg széthullanak fél év alatt az mire jó?

Vitrinbe


70 Euró volt a 25-ös Exustar és 200-210gr. A német forumban valaki 185gr készitett belöle.
2 szezont használtam én, az elég egy darabig olyannak, aki kizárólag versenyekre haszálná.
Gumira sem teszel +130-150grammot, mert "sokáig jó". Ez a grammánia topic.

#232
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,011 posts

Xpedom van nekem is és ugyan ez a problémám, de szerencsére a csapágyat egész olcsón meg lehet úszni.Amúgy sztem is egy nagyon jó kis pedál, jól is néz ki, már 3 éve használom, most cserélek másodjára csapágyat.


NEkem is xpedo pedálom van, és a csapágya tény hogy nem a legtartósabb, de egy kis zsír feltöltés a tengelyre a pedáltestbe, és máris tökéletesen fut tovább ;)(nem rág, nem kotyog, persze nem mondom hogy a legigényesebb megoldás)

#233
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Pop Simon

ööö.... hová van odaírva, hogy korlátozott élettartam? A schwalbe gumiknál láttam ilyet, de ezeknél a pedáloknál pl. nem. Ez azért lenne fontos, mert esetleg azt gondolnám, hogy a normál pedál hétszeres áráért esetleg nem heted annyi élettartamot kapok.

Az 520-as pedálomban 16000 km van és hibátlan, de ami még jobb, hogy van itthon egy 1500 ft-os platform pedál, amiben minimum 10 000 km-van, ebbõl kb. 7000-et csont szárazon futott, télen, esõben, sárban és semmi balya, nem kotyog, nem szorul, finoman jár.

#234
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 posts

Akkor ehhez képest egy 540 vagy 520 amit 3 éve ütök vágok és semmi baja?


Elõtte 520-ast használtam, ami átkerült a téli bicóra, már 4 éves és tényleg semmi baja, csak kopott mint állat.Pedig kap sarat, havat, sós lét.Nem vitatom, h tartósabb, de az Xpedo jobban tetszik, könnyebb és talán a sarat is jobban "szereti".

#235
Pop Simon

Pop Simon

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
352g az 540, 380g az 520. 310-320g az XTR, de az már 30e körül van...
Verseny alkatrészeknél nem az élettartam az elsõdleges, miért nem lehet ezt megérteni? Gondolj csak a forma-1-re, vagy a wrc autókra, minden verseny után szétszedik, ellenõrzik, összerakják, és még úgy se tartós, ellenben egy utcai autóra évekig rá se kell nézni, max olajcsere, de másra is való mind a kettõ. Az extra könnyû bringával rendelkezõk ezzel általában tisztában vannak, és nem lepõdnek meg, ha szezon végén ez-az kuka lesz a gépen. Viszont van szezonban egy 8-9 kg-os gépük, ami összehasonlíthatatlanul gyorsabb, mint egy 11-12 kg-os bringa. Valamit valamiért. Az ilyen könnyû pedált nem fogja senki divatból rátenni egy 13 kg-os fully gépre. Nem fikázni kell, minden oda való, amire kitalálták. És más zsebében sem kell turkálni, valakinek az ilyen árkategória csak hobby, mondjuk mellette motorozik is, ott rögtön 3-4 millió egy jó motor. (Ismerek ilyet)

#236
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
325gr azért nem fél kg, és igazad van vannak 50-70e pedálok amik tényleg széthullanak fél év alatt az mire jó?

Vitrinbe
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#237
Pop Simon

Pop Simon

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Ne viccelj már, majdnem fél kilós pedálok, legyen valami jó is benne... Ha széthullanának egy év alatt, akkor milyen jó tulajdonság maradna? semmilyen...:)

#238
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Akkor ehhez képest egy 540 vagy 520 amit 3 éve ütök vágok és semmi baja?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#239
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 posts

Ez a cucc: E-PM25Ti Hegyi pat.pedl - Exustar - Termkek - Evobike
Engem a Wellgo által gyártott Xpedo M_Force szériára emlékeztet: XPEDO. Én használtam az acél- és titántengelyes változatot is, és mindkettõ bejött. Az sajnos igaz, hogy a siklócsapágy nagyjából egy- másfél szezont bír ki, de 2010-ben már volt belõle 3 ipari csapágyas változat is.


Xpedom van nekem is és ugyan ez a problémám, de szerencsére a csapágyat egész olcsón meg lehet úszni.Amúgy sztem is egy nagyon jó kis pedál, jól is néz ki, már 3 éve használom, most cserélek másodjára csapágyat.

#240
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Meg ami fontos az pl az állandó terhelés alatti nyúlás....ami küllõnél nem utolsó szempont, nem jó ha a nyúlés miatt fellazulnak a küllõk....