Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Please log in to reply
6538 replies to this topic

#221
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,011 posts

Xpedom van nekem is és ugyan ez a problémám, de szerencsére a csapágyat egész olcsón meg lehet úszni.Amúgy sztem is egy nagyon jó kis pedál, jól is néz ki, már 3 éve használom, most cserélek másodjára csapágyat.


NEkem is xpedo pedálom van, és a csapágya tény hogy nem a legtartósabb, de egy kis zsír feltöltés a tengelyre a pedáltestbe, és máris tökéletesen fut tovább ;)(nem rág, nem kotyog, persze nem mondom hogy a legigényesebb megoldás)

#222
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Pop Simon

ööö.... hová van odaírva, hogy korlátozott élettartam? A schwalbe gumiknál láttam ilyet, de ezeknél a pedáloknál pl. nem. Ez azért lenne fontos, mert esetleg azt gondolnám, hogy a normál pedál hétszeres áráért esetleg nem heted annyi élettartamot kapok.

Az 520-as pedálomban 16000 km van és hibátlan, de ami még jobb, hogy van itthon egy 1500 ft-os platform pedál, amiben minimum 10 000 km-van, ebbõl kb. 7000-et csont szárazon futott, télen, esõben, sárban és semmi balya, nem kotyog, nem szorul, finoman jár.

#223
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 posts

Akkor ehhez képest egy 540 vagy 520 amit 3 éve ütök vágok és semmi baja?


Elõtte 520-ast használtam, ami átkerült a téli bicóra, már 4 éves és tényleg semmi baja, csak kopott mint állat.Pedig kap sarat, havat, sós lét.Nem vitatom, h tartósabb, de az Xpedo jobban tetszik, könnyebb és talán a sarat is jobban "szereti".

#224
Pop Simon

Pop Simon

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
352g az 540, 380g az 520. 310-320g az XTR, de az már 30e körül van...
Verseny alkatrészeknél nem az élettartam az elsõdleges, miért nem lehet ezt megérteni? Gondolj csak a forma-1-re, vagy a wrc autókra, minden verseny után szétszedik, ellenõrzik, összerakják, és még úgy se tartós, ellenben egy utcai autóra évekig rá se kell nézni, max olajcsere, de másra is való mind a kettõ. Az extra könnyû bringával rendelkezõk ezzel általában tisztában vannak, és nem lepõdnek meg, ha szezon végén ez-az kuka lesz a gépen. Viszont van szezonban egy 8-9 kg-os gépük, ami összehasonlíthatatlanul gyorsabb, mint egy 11-12 kg-os bringa. Valamit valamiért. Az ilyen könnyû pedált nem fogja senki divatból rátenni egy 13 kg-os fully gépre. Nem fikázni kell, minden oda való, amire kitalálták. És más zsebében sem kell turkálni, valakinek az ilyen árkategória csak hobby, mondjuk mellette motorozik is, ott rögtön 3-4 millió egy jó motor. (Ismerek ilyet)

#225
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
325gr azért nem fél kg, és igazad van vannak 50-70e pedálok amik tényleg széthullanak fél év alatt az mire jó?

Vitrinbe
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#226
Pop Simon

Pop Simon

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Ne viccelj már, majdnem fél kilós pedálok, legyen valami jó is benne... Ha széthullanának egy év alatt, akkor milyen jó tulajdonság maradna? semmilyen...:)

#227
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Akkor ehhez képest egy 540 vagy 520 amit 3 éve ütök vágok és semmi baja?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#228
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 posts

Ez a cucc: E-PM25Ti Hegyi pat.pedl - Exustar - Termkek - Evobike
Engem a Wellgo által gyártott Xpedo M_Force szériára emlékeztet: XPEDO. Én használtam az acél- és titántengelyes változatot is, és mindkettõ bejött. Az sajnos igaz, hogy a siklócsapágy nagyjából egy- másfél szezont bír ki, de 2010-ben már volt belõle 3 ipari csapágyas változat is.


Xpedom van nekem is és ugyan ez a problémám, de szerencsére a csapágyat egész olcsón meg lehet úszni.Amúgy sztem is egy nagyon jó kis pedál, jól is néz ki, már 3 éve használom, most cserélek másodjára csapágyat.

#229
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Meg ami fontos az pl az állandó terhelés alatti nyúlás....ami küllõnél nem utolsó szempont, nem jó ha a nyúlés miatt fellazulnak a küllõk....

#230
Robroy

Robroy

    vendég

  • fórumtag
  • 10 posts

Biztos, hogy a titán gyengébb, mint az acél?
Ezért kérdezem: Szakítószilárdság - Wikipédia


Az anyagoknak csak egyetlen jellemzõje a szakítószilárdság, ezen kívül még számtalan lehet. Ilyen igénybevétel lehet a húzás,-nyomás hajlítás csavarás, nyírás stb. a szakítószilárdsága valóban nagyobb a nagy szilárdságú acélnak ennél a titán ötvözetnél, de a pedálokra tengelyénél nem ez a jellemzõ igénybevétel, inkább talán a hajlító. Tehát a válasz az hogy szakítószilárdságban gyengébb, de jobban bírja a hõterhelést, a hajlító igénybevételt, a mechanikai, és kémiai igénybevételeket egyaránt. Tehát van olyan ahová inkább acélt érdemes használni, de vannak olyan helyek ahová csak a titán jó!

#231
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

off
Miért ír mást a szöveg? 30, 15 ,10 es érték van megadva rugalmasságra. Az idézett szövegben a "terhelést bírna" gondolom arra utal, hogy az acél vázon 30MPa hajlítana annyit mint a másikon 10 vagy 15.
Frame Materials for the Touring Cyclist itt még vannak jók!
(én is belezavarodtam, módosítanom is kellett:-)

Az a bajom hogy a mondat elejében a szakítószilárdságról van szó (11-59, 46-162, 40-120), a második felében pedig az elasztikusságról ír (10, 30, 15), annak ellenére, hogy nem az a mondat alanya és nincs a két tagmondat között logika.
Még nem olvastam el angolul, de vagy rosszul fordították vagy egy teljesen zavaros dolgot írtak. (Ebben a formában nekem simán visszadobták volna bármelyik tárgyamból, ha ilyen gondolatmenettel próbálkoznék.)


A sebesség mindent megold.

 


#232
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 posts
Ez a cucc: E-PM25Ti Hegyi pat.pedl - Exustar - Termkek - Evobike
Engem a Wellgo által gyártott Xpedo M_Force szériára emlékeztet: XPEDO. Én használtam az acél- és titántengelyes változatot is, és mindkettõ bejött. Az sajnos igaz, hogy a siklócsapágy nagyjából egy- másfél szezont bír ki, de 2010-ben már volt belõle 3 ipari csapágyas változat is.

#233
KandÚr

KandÚr

    vendég

  • fórumtag
  • 161 posts

Köszi a linket.
Ezt a részt nem tudom értelmezni, mást ír a táblázat és a szöveg.
"Viszont azt is látnunk kell, hogy a szakítószilárdság területén tényleg vannak különbségek az anyagok minõségének függvényében. Ez az érték azt mutatja, hogy ha azonos átmérõjû és falvastagságú csövekbõl, ugyanakkora kerékpárvázat építenénk a három alapanyagból, akkor az alumínium csak 1/3 annyi terhelést bírna, mint az acél, és a titán se tudna többet, mint az acél értékének felét."
Akkor most az elasztikusság vagy a szakítószilárdság számít? Elég zavaros az egész.
A táblázatban szereplõ szakítószilárdság adatot a wikipedia nem támasztja alá.

off
Miért ír mást a szöveg? 30, 15 ,10 es érték van megadva rugalmasságra. Az idézett szövegben a "terhelést bírna" gondolom arra utal, hogy az acél vázon 30MPa hajlítana annyit mint a másikon 10 vagy 15.
Frame Materials for the Touring Cyclist itt még vannak jók!
(én is belezavarodtam, módosítanom is kellett:-)

#234
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

YASEC
A "tábálzat" alatti 2. bekezdés választ ad erre a kérdésre!


Köszi a linket.
Ezt a részt nem tudom értelmezni, mást ír a táblázat és a szöveg.
"Viszont azt is látnunk kell, hogy a szakítószilárdság területén tényleg vannak különbségek az anyagok minõségének függvényében. Ez az érték azt mutatja, hogy ha azonos átmérõjû és falvastagságú csövekbõl, ugyanakkora kerékpárvázat építenénk a három alapanyagból, akkor az alumínium csak 1/3 annyi terhelést bírna, mint az acél, és a titán se tudna többet, mint az acél értékének felét."
Akkor most az elasztikusság vagy a szakítószilárdság számít? Elég zavaros az egész.
A táblázatban szereplõ szakítószilárdság adatot a wikipedia nem támasztja alá.


A sebesség mindent megold.

 


#235
KandÚr

KandÚr

    vendég

  • fórumtag
  • 161 posts

Biztos, hogy a titán gyengébb, mint az acél?
Ezért kérdezem: Szakítószilárdság - Wikipédia


YASEC
A "tábálzat" alatti 2. bekezdés választ ad erre a kérdésre!

#236
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Biztos, hogy a titán gyengébb, mint az acél?
Ezért kérdezem: Szakítószilárdság - Wikipédia


A sebesség mindent megold.

 


#237
Robroy

Robroy

    vendég

  • fórumtag
  • 10 posts

Már régóta létezik, én is használtam 2 szezonban.
A probléma, hogy szétkotyog, kenegetés sem menti meg.
Versenyzöknek jönne be szerintem és használtan is jó pénzért ell lehet adni (mielött kimullik).
Anno 50-60 Eut fizettem érte.


Tudni szeretném hogy kb. hány km alatt hullott szét alattad a csapágyazása, és hogy te milyen súlyú vagy. Ha nem titok, mert én is ebben gondolkodom.

#238
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

az átverés az árban van, gyengébbet kapsz drágábban, így nem nagy kunszt a tömegcsökkentés, erre egy reszelõvel én is képes vagyok itthon

hozod a pedálod? az 540-bõl én faragok ilyen tömegüt, és neked csak egy 20-as lesz :)


Az 540-bõl faragott pedálnak egy hetet adnék, míg ez a pedál szerintem a versenyterhelést is bírná hónapokig.

Hamarabb bíznám a golyóim épségét az exustarra, és nem a farigcsáló szakértelmedet kérdõjelezem meg, hanem azt, hogy lehet a shimanoból ennyi anyagot kiszedni úgy, hogy nem törne ketté :)

#239
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

70kg alatt vagyok, bringával együtt. Nekem tökéletesen megfelelne egy olyan pedál, ami 80kg-os ember alatt simán megadná magát, cserébe én "élvezhetném" hogy ezzel is faragtam 100g-ot a bringámból. Szerintem teljesen rendben van.


az átverés az árban van, gyengébbet kapsz drágábban, így nem nagy kunszt a tömegcsökkentés, erre egy reszelõvel én is képes vagyok itthon

hozod a pedálod? az 540-bõl én faragok ilyen tömegüt, és neked csak egy 20-as lesz :)

#240
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts
70kg alatt vagyok, bringával együtt. Nekem tökéletesen megfelelne egy olyan pedál, ami 80kg-os ember alatt simán megadná magát, cserébe én "élvezhetném" hogy ezzel is faragtam 100g-ot a bringámból. Szerintem teljesen rendben van.