Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Please log in to reply
6549 replies to this topic

#2041
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

..az egyszerúség kedvéért legyen a példa 1 és 2 mm. akkor egy körbefordulás alatt a nagyobb emelkedésnél a csavar ugye 2 mm-t mozdulna el, tengelyirányban, de a kicsi menetes rész egy fordulat alatt csak 1 milit, akkor elõbb útóbb a kisebb emelkedésûbõl kiszakad a menet


nem kiszakad, csak szétnyitja a stucni felsliccelt részét. aztán mikor visszafele csinálod ugyanezt, akkor összeszoríjja. mert ugye nem merev valamibe mennek bele a menetek, hanem olyanba, ami tud deformálódni.

#2042
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts

... akkor elõbb útóbb a kisebb emelkedésûbõl kiszakad a menet


de nem szakad ez bele. mert hogyismondjam "össze vannak szinkronizálva" azok a menetek. tuti hogy ugy lett kitalálva / méretezve h csak bizonyos mértékü összehuzás legyen és kész.

bocs a dupláért :o

#2043
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts

Amúgy csak az elmélet megfejtése a "lényeg" :)


az bizony. de jol elcsámcsogunk rajta. okozott azért némi fejtörést.. :)

#2044
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Lehet 5 és 6 mert a hatosnak elég 5mmre furni a magátmérõt és meg is van a 0,25 mm nyi külömbség a két menet között emelkedésben.
Amúgy csak az elmélet megfejtése a "lényeg" :)

ok az átmérõ az rendben de ha nem egyforma az emelkedés ..az egyszerúség kedvéért legyen a példa 1 és 2 mm. akkor egy körbefordulás alatt a nagyobb emelkedésnél a csavar ugye 2 mm-t mozdulna el, tengelyirányban, de a kicsi menetes rész egy fordulat alatt csak 1 milit, akkor elõbb útóbb a kisebb emelkedésûbõl kiszakad a menet
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2045
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,950 posts
Lehet 5 és 6 mert a hatosnak elég 5mmre furni a magátmérõt és meg is van a 0,25 mm nyi külömbség a két menet között emelkedésben.
Amúgy csak az elmélet megfejtése a "lényeg" :)
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#2046
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
nyugi rémhöri nyugi. itt most az ujdonság a lényeg. tudjuk h van könnyebb de azok nem hernyócsavarosak :P :D

tigris: épp ugy huzod rá a stucnit a villanyakra h tekered a csavart (jelen esetbe balra - be) és az eltérö menetemelkedések miatt huzza össze magát. tehát szépnem megszorul.

#2047
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Kell egy WCS vagy egy Syntace azt' meg van oldva mindenkinek a kínja. :D ;)
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#2048
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
4-es és hatos lehet benne.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2049
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts
[quote name='koca']2 különbözö menetemelkedés van valoban de értelmetlen volt bal menetre csinálni :wallbange /habár rajta van a nyil.../

viszont ha belegondolunk az valóban igaz h egyenletesebben osztja el a szorító eröt!


QUOTE]
na azt magyárázzuk már el hogy lehet 2 féle menetemelkedés mert nem fogom....az oké hogy az átmérõ nem egyforma, de ha az emelkedés is eltér, mig a nagyobb emelkedésûn egy fordulatot csavar a kicsin többet, ha jó erõvel huzza ledarálja a kisebb menetet....vagy qrvára nem tudom levizuálni....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2050
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

jóval nagyobb azért az mint 2es imbusz....


lehet hogy 2.5-ös... mivel M6-os a nagyobb menet, gondolom... sokkal nagyobb nem fér bele.

#2051
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,950 posts
Nem kell annyira félni mert itt sokkal nagyobb a nyomaték a kis menetemelkedés miatt.
A menetemelkedés mint egy kettes imbuszé viszont két csavarnyi menettel kapaszkodik.
A legerõsebb ami lehet.
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#2052
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
jóval nagyobb azért az mint 2es imbusz....

#2053
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

egyébként meg nehéz és drága ez a stucni.


viszont pofás szerintem :)
csak a kb. 2-es imbusszal meghúzva lehet félnék.. :chin:

#2054
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
egyébként meg nehéz és drága ez a stucni.
inkább egy F99 :)

kb. mint a karbon stucnik. ott is kell az alu mag, ami miatt elveszíti a könnyûségét, ellenben drága marad

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#2055
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
na jó tököm se tudja hogy pontosan hogy rakják össze :D
nem mindennapi cucc és kész :)
de amugy tényleg: kis menetemelkedés sok menettel lassabban kell h bemenjen mint nagy menetemelkedés...

#2056
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,950 posts
Hát ez is egy elgondolás, de ha még egyszer átgondolod,akkor
Össze kell nyomni az oldalakat.
mert a nagyobb gyorsabban megy be.
?
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#2057
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts

. Az eltérõ vastagság miatt jobbról lehet betekerni a csavart...


így van. nem muszály itt kovácsolni.

#2058
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Teljesen egyszerû megoldás. Az eltérõ vastagság miatt jobbról lehet betekerni a csavart. Ha a második vékonyabb menetbe kellõ fordulat után kap bele a csavar, pont akkor szorítja össze a két részt mikor a csavar teljesen bent van. Ha túl korán kap bele akkor kilóg a csavar egy része, ha túl késõn akkor a vastag rész beleütközik a véknyabb furatba. Elméletileg. Elõtte egy kicsit szét kell feszíteni az oldalakat.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2059
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,950 posts
Szerintem belerakják a két csavart és összekovácsolják hidegen.
Ha jobbos mindkettõ ha nem.
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#2060
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts

Na ez aztán nem kicsit aberrált... egy hernyócsavar, két menetes résszel, amiknek különbözõ a menetemelkedése, és a stucniban is kétféle menet van.

....

Bazzeg, mennyi egy csavar fejének a súlya? 0,5g? És mennyi utánajárásba/pénzbe fog kerülni ebbe pótcsavart szerezni, ha kell? Vagy mi van, ha megszakad az egyik menet? Ráadásul a nagy emelkedésû menet felõl van az imbusz nyílás, szóval balmenetesként viselkedik... bizti lesz, aki rossz irányban próbálja kinyitni.

A gondolat mindenestre érdekes és szerintük jobban elosztja a szorító erõket. Hmmm.


igen. épp ezért is linkeltem mert gondoltam h lesz rajtam kivül más is aki még nem látott ilyet viszont érdeklik a teknikai megoldások.

egyébként én mikor megláttam h nincs a csavarnak feje. elöször hirtelen azt hittem h ugy müködik az egyik részben balmenet van a másikba meg jobb és akkor igy huzza össze, de ezt a gondolatot hamar el kell vessük hiszen ez akkor bennszülött csavar lenne...
2 különbözö menetemelkedés van valoban de értelmetlen volt bal menetre csinálni :wallbange /habár rajta van a nyil.../

viszont ha belegondolunk az valóban igaz h egyenletesebben osztja el a szorító eröt!

tittyman linkje nálam meg hibás....
dante linkelte rácsos vázakat meg soha életemben nem értettem minek ilyet csinálni. ok h suly meg erös is lehet de akkor is...