Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed - SÖR

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3714 hozzászólás a témában

#1521
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás

Hmmm... Szerintem pedig pont hogy kell... Így ha már felfelé nem tudunk olyan gyorsak lenni, legalább lefelé lehet rövidebb féktávokat venni, és ezzel némi idõt nyerni.
Szerintem (!!!) az ideális SS pálya hosszú, nem túl meredek emelkedõkbõl, és meredek lefelékbõl áll. Ezen a terepen jön(ne) ki legjobban egy ilyen gép elõnye.
Szerintem (!!!) az ideális SS gép könnyû, hatékonyan tekerhetõ (ideálishoz közeli láncvonal), lefelé bátran küldhetõ. Én úgy vettem észre, hogy nagy elõny bír lenni a kormányról állítható teló úthossz is... Tuti helyettesít 1-2 fokozatot.

[SZERINTEM]

ez nem autóverseny, hogy a féktávokon kéne csökkenteni... SS-nél fölfelé dõl el a dolgok nagyrésze... sokkal több embert lehet egy versenyen a fölfelébe lenyomni...
nem hiszem, hogy azon kellene agyalni mi az ami elõny vagy hátrány egy SS bringán egy váltósokkal teli mezõnyben... ha eredményre megy az ember tegyen fel váltót és hajrá... van aki SS-es, V fékkel, merev villával simán kenterbe ver jó pár váltóst és jó pár olyan SS-est aki telóval meg tárcsafékkel megy... megszokás és edzettség kérdése... :)

[/SZERINTEM]

#1522
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás

(szvsz. SS-re nem is illik a tárcsa, számomra arról (is) szól, hogy minél könnyebb legyen, minél kevesebb alakatrészbõl álljon.) ...


Hmmm... Szerintem pedig pont hogy kell... Így ha már felfelé nem tudunk olyan gyorsak lenni, legalább lefelé lehet rövidebb féktávokat venni, és ezzel némi idõt nyerni.
Szerintem (!!!) az ideális SS pálya hosszú, nem túl meredek emelkedõkbõl, és meredek lefelékbõl áll. Ezen a terepen jön(ne) ki legjobban egy ilyen gép elõnye.
Szerintem (!!!) az ideális SS gép könnyû, hatékonyan tekerhetõ (ideálishoz közeli láncvonal), lefelé bátran küldhetõ. Én úgy vettem észre, hogy nagy elõny bír lenni a kormányról állítható teló úthossz is... Tuti helyettesít 1-2 fokozatot.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"

#1523
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás
Ha jól tudom, van BMX racsniban 16-nál kevesebb fogszámú is. A Velvart-ban volt is két hete egy 14-es. Ránézésre ennek is olyan (akkora) volt a belsõ menete mint az én 16-osomnak. Csak hát a kevesebb fogszám miatt (kisebb átmérõ) már alig van hely a csapágyazásnak és a szabadonfutó mechanikának.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"

#1524
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

kösz szépen a kimerítõ választ :)

vázat mindenképpen cserélni kéne szal tök mind1 hogy 26ost 24est veszek. vagyis amit kinéztem az 26os de van véféktüske a 24nek is, szal ezért teccik. mert ss+tárcsafék az drága dolog. mint ahogy drágább dolog a váltó téma is. ssnél egyszer megvenném az agyat aztán max racsnit meg láncot kéne cserélni..

b+ ss agyra tényleg minimum 16os racsnit lehet rakni?


Hm, nem is tudtam, hogy ilyesmi létezik, érdekes lehet...

Ismétlem, az én SS agyam nem tárcsás. (szvsz. SS-re nem is illik a tárcsa, számomra arról (is) szól, hogy minél könnyebb legyen, minél kevesebb alakatrészbõl álljon.) Bike +, ránézésre atombiztosnak tûnik, 7500-ért vettem a Luongoban. (Az utolsót hoztam el, az egyik ott dolgozó srác nagy bánatára... Úgyhogy ott most nincs, de majd lesz. (Ugye? ;-))) Racsnit is ott vettem hozzá, éppen 16-os, nem tudom, hogy rámenne-e kisebb. Csak hajtómû-problémák miatt nem üzemel még a gép.

Isukim:

Privit olvastam, meg is válaszoltam. (Miután felhívtad a figyelmemet rá. Mert bejelentkezni is csak akkor szoktam, ha valami leküzdhetetlen mondanivalóm van. És most csak munkaidõben férek a Nethez.)
A képet viszont nem tudtam elküldeni, mert nem adtál meg e-mail címet. Vagy adj meg egyet, vagy keress vissza, az egyik korábbi hozzászólásomban linkeltem képet a hátsó fertályról is, csak az már kicsinyített kép...

******

Hú, ez a Langster nagyon ott van... Nekem is bejönne, még 48/16-tal is, a ParasztCsepszont is 48/17-en tapostam (el is csavarodott a bal hajtókarja), csak elbírnék ezzel is... :-) (Bár ez tizensok éve volt, azóta már jóval kevesebbet bírok.) Az SS-emre is 46/16-ot, esetleg 42/16-ot szerettem volna, de nem fér oda ekkora tányér, b...ameg...

#1525
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás

Kinek?

na kinek? Te ne tudnád? :D

;)

#1526
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég
Kinek?

#1527
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás

Feltöltött kép

En akar ilyet is (csak porgosebb attetellel, mert sokkalom a 48x16-ot):

Specialized Langster 2005* Feltöltött kép


én tudom is kinek van úton egy ilyen.....Feltöltött kép

Feltöltött kép

#1528
F1

F1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 422 hozzászólás
ÚÚÚ ez nagyon király
NO OFF,USE SEARCH

#1529
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás
Feltöltött kép

En akar ilyet is (csak porgosebb attetellel, mert sokkalom a 48x16-ot):

Specialized Langster 2005* Feltöltött kép


Feltöltött kép


Igaz, ne'gyszoges a kozepcsapagya... De 1 1/8"-os a fejcsove, s persze hatul toltos :cool:

#1530
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
kösz szépen a kimerítõ választ :)

vázat mindenképpen cserélni kéne szal tök mind1 hogy 26ost 24est veszek. vagyis amit kinéztem az 26os de van véféktüske a 24nek is, szal ezért teccik. mert ss+tárcsafék az drága dolog. mint ahogy drágább dolog a váltó téma is. ssnél egyszer megvenném az agyat aztán max racsnit meg láncot kéne cserélni..

b+ ss agyra tényleg minimum 16os racsnit lehet rakni?

#1531
isukim

isukim

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 267 hozzászólás
exile: olvastad a privit?

#1532
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
Ezt a 2500Ft-os agyat én is láttam az egyik helyi kerékpárboltban, miután már megvettem az enyémet a Luongóban. (Nem is gondoltam volna, hogy ilyen "extra" dolgokat tartanak ott is.) De nem nagyon sajnáltam a dolgot, mert elég gyengécskének tûnt, míg amit vettem az vastag, ipari csapágyas, brutál.
Inkább a variálhatóság izgatott volna, mármint az áttételek variálhatósága a kerék átfordítása által - ha már úgyis láncfeszítõt kell használnom... De ha csak 130 mm-es papucshoz való, akkor mind1. (Országúti vázra még lehetne vele SS-t építeni - ott legalább nem lenne gond a kellõen kemény áttétel elérésével - csak ott meg már minek az áttétel variálhatósága, ha úgyse vinném terepre... Oda ejtett felsõcsövû váz kéne, hogy ne verjem tökön magam (bár már van két gyerekem, de azért fájna...). (Tudom, hogy van ejtett felsõcsövû országúti váz is, de újonnan q... drága.) Országúti vázra meg csak patkófake-t lehet rakni, a trekking vázak meg megint 135 mm-es papucstávolságúak, ha jól tudom...)

M-a-TT:

Márpedig erre a kis energetikai elõnyre szükségünk van, ha tartani akarjuk a lépést a váltósokkal, akik elvileg mindig a nekik optimális pedálcsapásszám/nyomaték munkaponton dolgozhatnak...
Amúgy, ha jó állapotban van, és jól van beállítva, akkor egy váltós sem zörög, úgyhogy ha csak ezért akarsz SS-t építeni, akkor inkább csinál(tats)d meg a váltósodat rendesen...

Az erõvektorokat kiszámolni most nekem se volt ingerenciám, de nem is kell: egy paralelogrammát csak meg tudsz szerkeszteni? Ha ránézel hátulról egy kerékre, akkor durván egy háromszöget látsz, aminek alapja az agyperemek közti távolság, csúcsa a felni belsõ pereme, ahol a küllõfejek vannak, a szárai meg a küllõk síkja, magassága a kerékátmérõ(nél valamivel kisebb, a felni meg az agyperemek kialakításától függõen).
Támad egy erõ a háromszög csúcsától lefelé, ezt kell felbontani a küllõk síkjában futó vektorokra: vagyis szerkeszteni kell egy paralelogrammát, aminek átlója a terhelés, oldalai meg párhuzamosak a háromszög oldalaival. Ha a háromszög egyenlõ szárú (középre fûzött SS agy), akkor a paralelogramma rombusz lesz, vagyis az erõk egyenletesen oszlanak meg a két oldalon. Ha most beljebb veszed a háromszög egyik szárát (félrefûzött váltós agy), akkor a paralelogramma egyik oldala hosszabb lesz, mint a másik (ezért hívják paralelogrammának) vagyis azon az oldalon nagyobb lesz a terhelés (nagyobb, mint az elõzõ esetben). Ezért szakad el az a kib...ott küllõ mindig a hajtott oldalon, hogy még a racsnit is le kelljen szedni a kicseréléséhez. (Megjegyzem, nekem a váltósomban is olyan Ritchely felni van hátul, ami az asszimmetrikusan elhelyezett küllõfurataival kompenzálni igyekszik ezt az effektust.)

Ha lecsökkented a kerékméretet 24-esre, kevésbé lesznek meredekek a háromszög oldalai, kisebb lesz a terhelés - még az is lehet, hogy félrfûzött aggyal is kisebb, mint az elsõ esetben, ehhez konkrétan ki kéne számolni.
Itt jön azonban az a kérdés, hogy honnan veszel 24"-es vázat. Valami gyerekbiciklirõl?
Tudom, léteznek spéci 24"-es kerékméretû triálvázak, de most melyik a jobb, olcsóbb:
Spéci váz közönséges, félrefûzött kazettás aggyal, vagy közönséges monti váz spéci SS aggyal, meg esetleg egy láncfeszítõvel?

#1533
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Hol veszetgetik ezt a B+ agyat? Jól hangzik.. Meglepném magam egy ilyennel.

peldaul: hajti pajti (Loanyai ut), goodbike (Lajos ut), lajos (Varosmajori ut) meg mittumen hol lattam ketto-kettoezerot korol...

De ez tenyleg nem jo agy :rolleyes:

Szart sem fog birni, mert nincs gumis, vizzaro tomitese. Feltöltött kép

Epp ezen a heten, az egyik CCB-es sracot kerdeztem, hogy mikepp birta az ilyen be'pluszos agya a dzsuvas, latyakos, szutyokos idojarast. Valasz: joool beazott, s kotyog...

#1534
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás

OK, luongo, legyen. Kösz a kioktatást. Elfelejtettem, h definíció szerint attól, h vmi egysebességes, még nem SingleSpeed.
Sajnos a fundamentalistáknak nem mûfaja a párbeszéd.

ezt hagy vegyem én is kicsit magamra... mert egy fundamentalista single speed-es vagyok.... és nem mûfajom a párbeszéd...se....

szerintem nem oktatott ki téged senki... leírta a véleményét az általad irtakról... ez lehetne egy párbeszéd alapja is..nem?... bár nem mert neki az nem mûfaja....szerinted....

hogy kellett volna?...így:

-Képzeljétek, vettem egy SS agyat és csak 2500 Ft volt!
-Húúú, de fasza csávó vagy! Én meg itt marháskodom a 7000Ft-os agyammal!
-És az enyém variálható is! oda rakom a távtartót ahová csak akarom!
-De jó neked! Az enyémre nem kell távtartó.
-És én mind a két oldalra tudok racsnit vagy lánckereket tenni. Igaz ha fordítani akarok akkor variálhatom át a távtartókat.
-A fene, az én agyam csak az egyik oldalán képes racsnit fogadni.
-Az baj, igaz az enyém csapágyai nem a legjobbak, és tengelyt is már kétszer görbítettem el, de olcsó volt! ez a lényeg!
-A fene vigye el! az enyémbe még semmi gond nem volt a csapágyakkal, a tengellyel sem...és még távtartózgatni se tudok..unalmas vacak..csak használni lehet! De marha voltam mikor megvettem!

(csak zárójelek közt merem megjegyezni halkan, a távtartóval való szorakozás nem variálhatóság hanem gányolás....szerintem)

befejeztem.................

#1535
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.055 hozzászólás

olcsó (310 Euro)

ehhh...
mi az olcsó?:)
de amúgy nagyon király....
Autist Team:)



#1536
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
megaüberzsír. :spoko: kell nekem ilyen most.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1537
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég
Mielõtt széjjelhágjátok egymást!
Ez jó lesz agynak? Nekem tetszik, mert olcsó (310 Euro). Tehát singlespeed.

Feltöltött kép

#1538
lcs

lcs

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás
OK, luongo, legyen. Kösz a kioktatást. Elfelejtettem, h definíció szerint attól, h vmi egysebességes, még nem SingleSpeed.
Sajnos a fundamentalistáknak nem mûfaja a párbeszéd.
Az éltes mester

#1539
vendég_luongo_*

vendég_luongo_*
  • vendég

öööö....izéééé...lehet, h nem ugyanarról a B+ SS agyról beszélünk, de az enyém 2,5 róka sem volt, nem hogy hét??!!??

.

Az NEM single speed agyFeltöltött kép Az egy nagyon gyenge PÁLYA agyFeltöltött kép Ja és ott biztos szívás a láncvonalFeltöltött kép Mivel,hogy nem 135mm szélesFeltöltött kép

#1540
compressor

compressor

    vendég

  • fórumtag
  • 173 hozzászólás
Bharsi,
sajna kicsit többe fog kerülni mint 7 róka...teljes anygi csödbe kergettem magam amiatta az agy miatt de MEGÉRTE!
Remélem még van nekik belöle.Én kedden vagy szerdán jártam ott.
Ja,bocs most látom hogy te LCS kolléga fixi agyára izgultál rá.
Az volt asszem 2 róka...Hajrá!