Sziasztok,
üdv a fixiseknek :-)
Rámjött, hogy az outi után szeretnék egy MTB-t is fix meghajtással.
A gond csak annyi, hogy olyan vázat, ami erre alkalmas (vizszintes papucs, jó minõségû acél váz) nem nagyon látni itthon. Vagy csak béna vagyok?
Nem tudtok esetleg olyan helyet, ahol hajlandóak ilyesmivel foglalkozni? Esetleg megfizethetõ áron?
Köszi.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed - SÖR
Indította
country
, 2002. február 16. 22:14
#621
Írta 2005. szeptember 05. - 13:35

#622
Írta 2005. szeptember 05. - 11:50

Matuz mestert is érdemes megkeresni ss outi ügyben www.matuzmaster.hu, hegybe áll nála a régi outi cucc, hirdetett fixi építést is párszor.
#623
Írta 2005. szeptember 05. - 10:47

Gratula a rózsaszín mezeseknek a Mátrai teljesítményért!
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"
másnak hajtok, mások hajtanak"
#624
Írta 2005. szeptember 05. - 10:35

Mo-on nemigen kapható semmilyen ss országúti váz... Mondjuk külföldön se sok. Vannak pályavázak, amik szintén nehezen beszerezhetõek, és nem vmi praktikusak, ha fékekek, sárvédõket, kulacstartót meg ilyesmit akarsz.
A legegyszerûbb megoldás, ha veszel egy vízszintes papucsú (régebbi) vázat. (Papucsok Dropout címszónál:A bal fölsõ a vízszintes, jobb fölsõ a modern függõleges, jobb alsó a pálya http://www.sheldonbr...gloss_dr-z.html)
Vízszintes papucsban tudod mozgatni az agyat, hogy belõdd a láncfeszességet. (Pályapapucsban meg annyi a mozgástér, hogy két különbözõ áttételt is tudsz használni kétoldalas agyon, a lánc buzerálása nélkül)
Ha csak ss-t akarsz, nem örökhajtóst, akkor meg jó a függ. papucs is, csak be kell tenni egy láncfeszítõt. Mondjuk ilyet, ez kapható Mo-on
,
Vagy egy ilyesmi 2000 az apróban
Más: A kanti tüske más, mint a V-fék? Minden nap tanulok valamit... Ha nem akarsz országúti féket használni (miért?) akkor csak a "fitness" vázak maradnak, sztem nincs ilyenbõl vízszintes papucsos.
Az itthon kapható B+ SS agy nem drága, plusz egy BMX racsni aannyi. De sokan használnak lecsupaszított többsebességes racsnit/kazettát, nincs azzal semmi gond, csak sztem nehezebb és nem olyan szép, mint egy rendes ss agy. 3. verzió: régi menetes agyról leveszed a racsnit, átrendezed a távtartókat és feltekersz rá egy BMX racsnit.
Szélesség: pályaváz 120mm, kapható hozzá B+ agy. Régebbi oúti: 126mm. Modern oúti: 130 mm (MTB: 135mm)
Bolt: tudtommal a Hajtás Pajtásban meg a Luongóban vannak leginkább képben.
A legegyszerûbb megoldás, ha veszel egy vízszintes papucsú (régebbi) vázat. (Papucsok Dropout címszónál:A bal fölsõ a vízszintes, jobb fölsõ a modern függõleges, jobb alsó a pálya http://www.sheldonbr...gloss_dr-z.html)
Vízszintes papucsban tudod mozgatni az agyat, hogy belõdd a láncfeszességet. (Pályapapucsban meg annyi a mozgástér, hogy két különbözõ áttételt is tudsz használni kétoldalas agyon, a lánc buzerálása nélkül)
Ha csak ss-t akarsz, nem örökhajtóst, akkor meg jó a függ. papucs is, csak be kell tenni egy láncfeszítõt. Mondjuk ilyet, ez kapható Mo-on

Vagy egy ilyesmi 2000 az apróban

Más: A kanti tüske más, mint a V-fék? Minden nap tanulok valamit... Ha nem akarsz országúti féket használni (miért?) akkor csak a "fitness" vázak maradnak, sztem nincs ilyenbõl vízszintes papucsos.
Az itthon kapható B+ SS agy nem drága, plusz egy BMX racsni aannyi. De sokan használnak lecsupaszított többsebességes racsnit/kazettát, nincs azzal semmi gond, csak sztem nehezebb és nem olyan szép, mint egy rendes ss agy. 3. verzió: régi menetes agyról leveszed a racsnit, átrendezed a távtartókat és feltekersz rá egy BMX racsnit.
Szélesség: pályaváz 120mm, kapható hozzá B+ agy. Régebbi oúti: 126mm. Modern oúti: 130 mm (MTB: 135mm)
Bolt: tudtommal a Hajtás Pajtásban meg a Luongóban vannak leginkább képben.
#625
Írta 2005. szeptember 05. - 01:16

Létezik olyan SS országúti váz, amin van V-fék szem? Én többnyire csak kantnifékeset (ha így írják) látok.
Persze hasnyált kéne ócsóér'...
A másik meg, tudom hogy furkó, de lehet használni SShez kazettás hátsóagyat? Vagy a SS vázhoz az túl széles?
Mondjuk nem vágom mennyi lehet egy SS hátsóagy, gondolom nem rokkannék bele...
Pesten merre lehet fellelni ilyen cumókat? Csak a Városmajor úti boltot vágom.
Persze hasnyált kéne ócsóér'...
A másik meg, tudom hogy furkó, de lehet használni SShez kazettás hátsóagyat? Vagy a SS vázhoz az túl széles?
Mondjuk nem vágom mennyi lehet egy SS hátsóagy, gondolom nem rokkannék bele...
Pesten merre lehet fellelni ilyen cumókat? Csak a Városmajor úti boltot vágom.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.
#626
vendég_unit_*
Írta 2005. szeptember 04. - 21:03

#627
vendég_unit_*
Írta 2005. szeptember 04. - 20:58

#628
Írta 2005. szeptember 02. - 10:16

Sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy ha single speed-esre akarok átalakítani egy bringát, hogyan kell meghatároznom, milyen hosszú legyen a lánc. Pusztán szemmérték alapján, vagy van valamilyen képlet, amit követni kell? Mennyit kell mozognia függõlegesen a láncnak? kb: 1 cm le-fel?
Köszönöm, parej
Az, hogy hány szem legyen a láncban, kiderül ránézésre.
Sztem kb 2cm mozgása legyen fel is, le is, ha kézzel megrángatod. Az alap szisztéma az, hogy tudod mozgatni az agyat elõre-hátra a vázban. Jól megfeszíted a láncot, ráhúzod a csvarokat. Finoman megforgatod hátrafelé a hajtókart, és figyelsz. Ha hallhatóan recseg-ropog a lánc, vagy érezhetõen megfeszül egy-egy ponton, akad, rángat, akkor félig kilazítod a csvarokat, és a láncra ütsz finoman csavarkulccsal, hogy éppen megmoccanjon a kerék. Csavar visszahúz, teszt ismétel.
#629
Írta 2005. szeptember 02. - 08:23

én itt számoltam ki hogy mi az ideális megoldás és áttétel:
http://www.peak.org/...php/formfmu.php
szerintem nagyon jól hasznélható a program
http://www.peak.org/...php/formfmu.php
szerintem nagyon jól hasznélható a program
#630
Írta 2005. szeptember 02. - 07:00

Sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy ha single speed-esre akarok átalakítani egy bringát, hogyan kell meghatároznom, milyen hosszú legyen a lánc. Pusztán szemmérték alapján, vagy van valamilyen képlet, amit követni kell? Mennyit kell mozognia függõlegesen a láncnak? kb: 1 cm le-fel?
Köszönöm, parej
Kérdezni szeretném, hogy ha single speed-esre akarok átalakítani egy bringát, hogyan kell meghatároznom, milyen hosszú legyen a lánc. Pusztán szemmérték alapján, vagy van valamilyen képlet, amit követni kell? Mennyit kell mozognia függõlegesen a láncnak? kb: 1 cm le-fel?
Köszönöm, parej
#631
vendég_unit_*
Írta 2005. augusztus 31. - 19:54

akkor jó, mert már betojtam...
/utánanéztem a "szakirodalomban": nem 2.1, hanem 1.9 a frírájdozás alsó gumiszélességi határértéke, úgyhogy teljesen nyugodt vagyok/
meg ilyeneket ír, hogy "barát", hahaha, ezt a szót nem ismerem ;-)
/utánanéztem a "szakirodalomban": nem 2.1, hanem 1.9 a frírájdozás alsó gumiszélességi határértéke, úgyhogy teljesen nyugodt vagyok/
meg ilyeneket ír, hogy "barát", hahaha, ezt a szót nem ismerem ;-)
#632
Írta 2005. augusztus 31. - 19:08

hûha
neked nem kell reszketned...nem is vagy cc-s!!!... hisz egy lánckereket használsz elöl és 2.1esnél ballonosabb külsõket...valahol azt olvastam, hogy ilyen paraméterekkel "frírájder" vagy.....

#633
vendég_unit_*
Írta 2005. augusztus 31. - 18:10

#634
Írta 2005. augusztus 30. - 22:05

Hála gagyenkovnak hamarosan én is SS tulaj leszek!
Igazi barátot ismertem meg benned.
Köszi mégegyszer.
Reszkessestek cc-sek
Igazi barátot ismertem meg benned.

Köszi mégegyszer.
Reszkessestek cc-sek

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#635
Írta 2005. augusztus 30. - 00:20

#636
Írta 2005. augusztus 29. - 22:13

hat, en ugyan ugralgatok, de azert SS a javabol 

http://gallery.susin...a/Bike/perpill/
itt van par kep meg ^^^

http://gallery.susin...a/Bike/perpill/
itt van par kep meg ^^^
#637
Írta 2005. augusztus 29. - 14:41

Szili!
Gyönyörû! Elismerésem. És ez az áttétel...
Gyönyörû! Elismerésem. És ez az áttétel...


"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"
másnak hajtok, mások hajtanak"
#638
Írta 2005. augusztus 27. - 21:25

Köszi!
Az áttétel 53-16, de a mi városunkban a vasúti felüljáró a legnagyobb emelkedõ.
A bicaj eredetileg egy Exage szettel szerelt trekking volt. A vázon Reynolds 501 matrica volt, a villa pedig Hercules.
Az áttétel 53-16, de a mi városunkban a vasúti felüljáró a legnagyobb emelkedõ.
A bicaj eredetileg egy Exage szettel szerelt trekking volt. A vázon Reynolds 501 matrica volt, a villa pedig Hercules.
#639
Írta 2005. augusztus 27. - 20:32

Ezennel én is beléptem az egysebességesek klubjába.
Gratula! Szép lett. Milyen vázra építetted?
#640
Írta 2005. augusztus 27. - 20:03

huhhhh nekem nagyon tetszik! Ász lett!!! milyen az áttétel? Elég combosnak tûnik