Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed - SÖR

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3714 hozzászólás a témában

#3261
isukim

isukim

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 267 hozzászólás
bezzeg: Köszi... :)

Akkor oúti fék montis vázon fogja trekking felnit is, nemcsak oútisat? ti. trekking szélesebb...
Ja, a mostanában fellelhetõ oúti fékek alá be lehet passzirozni sárvédõt is?

#3262
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Ez korrekt volt, bár az indiánok meg a dédi szerepe a számomramég homályos pont......... ::)

csak még annyi, hogy a trekking felnik szélesebbek mint a országutik, ezáltal vastagabb külsöt tudsz rárakni...........persze ha a vázban elfér.........

SzuMe: szerintem kormányból olyat érdemes berakni ami kényelmes neked

#3263
bezzeg

bezzeg

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
ETRTO kerékméret nagyon egyszeû

a XXI. szd embere alapvetõen két kerékmérettel találkozik

622 - ilyenek az országúti és a trekking kerekek is (vagyis a kettõ kompatibilis, cserélhetõ, helyettesithetõ, az egyik helyett beteheted a másikat) - ezt nevezték nagyapáink 27-es méretnek, illetve az indiánok 700c-nek (esetleg annyi, hogy a 630 az nem 622, az tényleg nagyobb, de ma már nem is nagyon kapni - régi favoritokon meg egyéb félverseny gépeken van)

meg van az 559 - ezek pedig a hegyi traktorok kerekei, dédike haláláig 26collosnak mondta

ezek mellett van még más méret is, de az engem most egyáltalán nem érdekel


szóval a lényeg az, hogy nincs külön trekking meg országúti méret, tegyél egy neked megfelelõ 622-es kereket a ss kerékpárodba azt jólvan

(ez az én szubjektiv véleményem a kerekekrõl - ha valaki jobban tudja nálam javitson)

#3264
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Lenne egy kormanyos kerdesem.
Egy orszaguti vazra epitett SS-re egyenes, vagy DH kormany formaju kormanyt rakjak?

SzuMe

#3265
isukim

isukim

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 267 hozzászólás
minimal: Elolvastam azokat, s nem lettem okosabb tõle... :P Persze, nagyon picit világosabb lett... ;) Egyébként ... érthetõ volt a szöveged, csak kicsit kevésnek találom... ::)
Bocsi...

Tud vki bõvebbet mondani? Ill. irni... 8)

#3266
minimal

minimal

    vendég

  • fórumtag
  • 93 hozzászólás
isukim: nemrég valaki itt rebesgette ezeket a méreteket, de én is leírom, amit tudok:

a monti a rendes 26"-os, ezt hívják 559-esnek.
a normális outi kerékméret meg a 622-es, ez nem tudom, hány colos.

amirõl még én tudok ezeken kívül, a 630-as, ez ugye elég nagy, a régebbi, félverseny bicajokon volt.
meg van még az 571-es, ez az ún. outi 26-os, vagy triatlonos méret. ezt azért hívják outi 26-osnak, mert összerakva (ugye vékony gumival) ugyanakkora, miint egy montis kerék, vastag gumival.

nna, remélem érthetõ volt.

#3267
isukim

isukim

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 267 hozzászólás
El tudná mondani vki a montis, oúti és trekking kerék méretét? Lehetõleg cm v coll...A katalógusbeli számozással hadilábon állok (pl: 622).

#3268
minimal

minimal

    vendég

  • fórumtag
  • 93 hozzászólás
szume: na, ez a túl nehéz téma az, ami nem játszik szerintem. ha méretben stimmel az a váz, vedd meg, mit érdekel, hány kiló. elég nehéz manapság normális használt vázhoz jutni. nem fox vele bunnyzni, piroslámpánál meg oda kell neki lépni, és gyorsítani, úgyhogy szerintem tökmindegy a súlya.
nekem volt egy colombus slx csöves triatlon mali vázam, baromi könnyû volt, most meg egy sima acél van. oké, kicsit nehezebb, lehet érezni amikor viszed fel a lépcsõn. de én gyorsításnál nem érzékelem a különbséget.
az a sárvédõ, amire gondolsz, nem sokat ér. ha rendesen esik, ettõl még tiszta víz lesz a hátad meg e feneked, meg teleszórja a lábfejedet és a nagy lánckereket elõl. ettõl jól fázni fog a lábad, a láncod meg telemegy dzsuvával, ami nem olyan frankó. márpedig -legalábbis nálam - az egysebességes pont arra van, hogy ki lehessen vele menni esõben, hóban is.

isukim: egy jó outi felni, rozsdamentes küllõkkel frankón befûzve biztos, hogy bírni fogja a magyar utakat. ilyesmivel mennek ám a versenyzõk is, néha macskakövön is ;)

#3269
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
En ugy tudom, hogy az orszaguti kerek passzol az orszaguti fekhez. Legalabbis meg csak ilyet lattam.

SzuMe

#3270
isukim

isukim

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 267 hozzászólás
Köszi, SzuMe, de végül is oúti fékkel gondoltam... á la country gépe... ::)
Oúti fékkel melyik felni passzol monti vázban: otúi avagy trekking? ???

S ha jól értem; trekking felni szélesebb, erõsebb és nehezebb... Ennélfogva oúti felni megérezné a nagy magyar utakat...? Vagyis úthibák, kátyúk esetében melyiket?

#3271
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Nem tul nehez? Vagy ekkora meretben ez nem olyan sok?
Vagy varosi gepnek ugyis mindegy?
Nincs rajta sarvedonek szem, de ugyis csak ilyen sarvedot akarok ra rakni.
Feltöltött kép

SzuMe

#3272
minimal

minimal

    vendég

  • fórumtag
  • 93 hozzászólás
szume: jó lesz az a váz, persze. az egyetlen követelmény, hogy meg tudd benne feszíteni a láncot, ahhoz meg jó a papucsa, ahogy írtad. esetleg még azt nézd meg, van-e rajta sárvédõnek szem, de csak akkor, ha akarsz majd rá rakni.

#3273
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Mindegyiket bele lehet rakni , csak nem tudod V-fekkel hasznalni.

SzuMe

#3274
isukim

isukim

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 267 hozzászólás
Kérdezném, hogy a montivázba melyik kereket tudok berakni rizikó nélkül: oúti esetleg trekking felniset? ???

A montisat hagyjuk... :-X

#3275
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Ugy nez ki, hogy tudnek szerezni egy regi Mali vazat.
Muffos acelvaz Oria TT csovekbol. 2400g 60-as meretben.
Vizszintes papuccsal van.
Szerintetek jo lehet SS gepnek?

SzuMe

#3276
maty

maty

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
én is outi párti vagyok!

#3277
minimal

minimal

    vendég

  • fórumtag
  • 93 hozzászólás
trekking vs. outi: én az outira szavazok, keskeny kormánnyal, azzal elférsz az autók között.
gondolom, hogy a trekking kényelmesebb, a geometriája miatt. viszont a tuti nyerõ a régi outi váz. acél, vagy cro-mo, ugye nem ráz annyira. meg ezeken még van sárvédõnek szem. nekem volt egy mali triatlon vázam, de arra pl. nem lehetett normálisan felrakni sárvédõt, meg 571-es volt a kejeke, azt meg ugye nehéz beszerezni. úgyhogy eladtam.

ja, visszatérve a kontrás témára: tegnap összeraktam a kontrás kerekemet, de eddig nem nagyon jön be. ugratni ezzel sem lehet normálisan, egyensúlyozni meg pláne nem. eddig a fixi meghajtás áll nyerésre...

#3278
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Es kenyelmessegi szempontbol?

SzuMe

#3279
maty

maty

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Acél,régi,outi Bianchimat most "téliesitettem"sárhányoval,elég nehéz volt..a váz kerék közti táv sem biztato,de a fék miatt a sárhányobol is ki kellett vagni.ebbõl a szempontból jobb a trekking..

#3280
isukim

isukim

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 267 hozzászólás
kiscsango: csak pontossítani akarok;szûval volt neked 28-as vázad villával együtt, amiben 27-es kerekeid voltak, és a hátsót kicserélted a 28-asra. Ezzel együtt a közép és a hátsó ment fel... :P

Csak azért kérdeztem, mert visszaolvasva a hozzászólásaid, nekem az tûnt fel, h elõszór az elsõt cserélted ki, most azt mondod, h a hátsót... ::)

Nem kötözködni akarok, inkább :-X...