Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed - SÖR

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3714 hozzászólás a témában

#981
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

De nincs a tengelyen valami anya, alátét v távtartó amivel ügyeskedni lehet?
Mérd má' le lécci, mennyi a láncvnal. Ha flip-flop, akkor a két fogaskerék távolságát eccerû.


A küllõ között volt 1 (talán 2?) mili. Persze nem egyforma hosszúak voltak, korábbi esések/centírozások miatt. Az egy roncs szimplafalú kerék, a cimborám, akitõl elkunyeráltam, már ki akarta dobni, akkora tojás és tizenhatos volt benne. Büszke vagyok, hogy egész egyenesre össze tudtam építeni:bananadan . Sõt, mikor elõször ráültem, meg se nyikkant. Semmi zavarbaejtõ recsegés, nem harcoltak a küllõk. És 100 kmen át "egyenes" maradt.

Én is tudom, hogy ki lehet fixíteni egy kazit, de az má tényleg gány. Fõleg hogy a Luongóban 350ért kaptam fix fogaskereket:) .


A tengellyel elvileg lehet játszani, de ennél az agynál nem érdemes. Szépen becuppan a papucsok közé, középen van, szimmetrikus a fûzés, mi kell még?
A rajta lévõ menet meg pont olyan széles, mint a racsni menete, alátétnek nincs helye. Szóval ez egy fix láncvonalat ad, de az egy elég jól átgondolt láncvonal... Ismétlem, a flip-flop, tárcsás, stb. agyakat nem ismerem.

Jó, mindjárt növesztek egy 1400km hosszú kezet, elnyúlok vele hazáig, benyúlok az ajtón, felveszem a padláskulcsot, felnyúlok a padlásra... Szóval legközelebb olyan 3-4 hét múlva lehet ilyesmirõl szó, addig nézd meg a szótárban, hogy a nickem mit jelent... :-))
De akkor is, mit mérjek? Hogyan specifikálod ezt az elméleti távolságot a valódi, 3D-s testen? Amúgy bemész az elsõ bringaboltba, megméred az elsõ eléd kerülõ montin a középtányér távolságát (kérdés, hogy mitõl, ugye), és 99,9%-os valószínûséggel az lesz az. Én a racsni lánckerekének a távolságát méricskéltem a papucstól, és annak alapján választottam ki a "rendes" monti lánckeréksorán az ennek megfelelõ lánckereket, és ahhoz képest nézegettem a láncvonalat annak a hajtómûvén. (Az is ISIS, és azon is a középtányérral van egyvonalban az a lánckerék. Na, meg is van, hogyan mérünk láncvonalat: ezt a távolságot (meg a lánckerék vastagságának a felét) ki kell vonni a papucstávolság felébõl...) Sajnos nem emlékszem sem erre a méretre, sem arra, hogy ez melyik lánckeréknek felelt meg a 9 fokozatú SRAM 7.0-ás soron. (3. vagy 4.)

Azt mondjuk illene tudnom, hogy a kétféle ISIS tengelyhossz közül melyik van nekem, de csak egyféle volt a boltban, úgyhogy megvettem rizikóra, végül is jó lett... (Asszem, a rövidebbik.) Ez egyébként egy olyan Truvativ monoblokk, amit egy közgyûrûvel kell a 68mm szélességû középcsapágyházba rakni, a bal oldalán meg egy tömítõ gumigyûrû van, úgyhogy _itt_ lehetne alátétezéssel játszani, ha valakinek van ilyen méretû, különbözõ vastagságú... (Csakhogy ez megint egy 3. féle monoblokk-rögzítés, amihez nincs célszerszámom. Valahogy beleküzdöttem (inkább nem írom le, hogy hogyan), csak kiszedni ne kelljen...)

Ügyes vagy, hogy ilyen reménytelen kereket is ki tudsz centrírozni. Én fûzni tudok, de a centrírozáshoz már tehetség kéne, úgyhogy inkább eleve a mûhelyben fûzetem is a kerekeimet. (Legutóbb még a gumikat is ott rakattam rá, úr vagyok, bazze... :-))

Igazából minden gány, ami nem spec. SS hátsóagy használatáról szól... Még a láncfeszítõ is gány, de a Ritchey papucsos Pyxis vázat nem vagyok hajlandó átalakíttatni. A hajtómûvem is kissé gány ezekkel a flexelt alátétekkel, de ezen még alkalom adtán lehet fejleszteni...

#982
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Ami nekem van, nem tárcsafékes, ipari csapágyas B+ agy (thanks to Luongo), az a rátekert racsnival teljesen fix láncvonalat ad ki, nincs mit hol alátétezni.
Ellenben ez a láncvonal pontosan egybeesik egy átlagos monti vázra átlagos tengelyhosszal feltett átlagos CC hajtómû középsõ tányérjával... (ISIS)
Többi B+ agy nem t'om ebbõl a szempontból milyen. Ebben a síkban viszont már a 38 fogú tányér elférése a láncvillától is kétséges, a 36-os még valszeg elmegy.

Mire volt jó a bal és jobb oldali küllõket megcserélni? Nem egyforma hosszúak? (Hogy nem egyforma hosszúra kell õket behúzni, azt én is tudom.)


De nincs a tengelyen valami anya, alátét v távtartó amivel ügyeskedni lehet?
Mérd má' le lécci, mennyi a láncvnal. Ha flip-flop, akkor a két fogaskerék távolságát eccerû.


A küllõ között volt 1 (talán 2?) mili. Persze nem egyforma hosszúak voltak, korábbi esések/centírozások miatt. Az egy roncs szimplafalú kerék, a cimborám, akitõl elkunyeráltam, már ki akarta dobni, akkora tojás és tizenhatos volt benne. Büszke vagyok, hogy egész egyenesre össze tudtam építeni:bananadan . Sõt, mikor elõször ráültem, meg se nyikkant. Semmi zavarbaejtõ recsegés, nem harcoltak a küllõk. És 100 kmen át "egyenes" maradt.

Én is tudom, hogy ki lehet fixíteni egy kazit, de az má tényleg gány. Fõleg hogy a Luongóban 350ért kaptam fix fogaskereket:) .

#983
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
Ja, meg arra vigyázz, hogy másféle agy kell aszerint, hogy milyen a vázad: az országútinál 130, montinál 135 mm a papucstávolság.

(Kazettával fixit csinálni nem gond: ki kell önteni pillanatragasztóval vagy keményforrasszal. Nekem egyszer egy Sachs Neos magától is beállt, pedig nem akartam fixit...)

#984
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

-Henger-: Ha a nagyvonalú hajtókar ajánlat nekem szólt, lehet, hogy megpályázom. A hét végén döntök, h megveszem-e a vázat, amibe beleestem, ha igen, akkor priviben letámadlak.Viszont ezzel a láncvonallal tényleg zûr lesz... igazatok van, qrva kívül lesz a tányér. A fixi kísérletemhez is annyira át kellett távtartóznom egy menetes agyat, hogy aszimmetrikusan fûztem át, megcserélve a balos küllõket a jobbosokkal... Ha viszont így lesz a végleges ss-em, akkor ugrott a flip-flop agy, ill. nem tudom forgatni. A B+t át lehet egyáltalán távtartózni, ha kell?
Most mi van? nem lehet rendes áttételt felrakni? És országútira?

(mondjuk ha egy többsebességes racsnira/kazettára raksz 1 fogaskereket kitávtartózva, akkor 50es tányérod is lehet elöl... Csak ki akar csúf kazettát/racsnit cipelni??? Na meg ha fixit akarsz, akkor csá.)

Megmértem, kb. 5 centire lesz a láncvonal a váz közepétõl a Polarison, ha berakom a 44est a lácvilla mellé. Az hogy viszonyul az ss agyak láncvonalához?
SEGÍÍÍÍTSÉG!


Ami nekem van, nem tárcsafékes, ipari csapágyas B+ agy (thanks to Luongo), az a rátekert racsnival teljesen fix láncvonalat ad ki, nincs mit hol alátétezni.
Ellenben ez a láncvonal pontosan egybeesik egy átlagos monti vázra átlagos tengelyhosszal feltett átlagos CC hajtómû középsõ tányérjával... (ISIS)
Többi B+ agy nem t'om ebbõl a szempontból milyen. Ebben a síkban viszont már a 38 fogú tányér elférése a láncvillától is kétséges, a 36-os még valszeg elmegy.

Mire volt jó a bal és jobb oldali küllõket megcserélni? Nem egyforma hosszúak? (Hogy nem egyforma hosszúra kell õket behúzni, azt én is tudom.)

#985
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Ja, az áttételt úgy értsétek, hogy síkvidéki bringa lesz, ha lesz. Hegyet mászni a váltós géppel fogok, vagy földobok nagy áttételt. A térdem rég túl szar a 44/18as Dobogókõhöz.

#986
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
-Henger-: Ha a nagyvonalú hajtókar ajánlat nekem szólt, lehet, hogy megpályázom. A hét végén döntök, h megveszem-e a vázat, amibe beleestem, ha igen, akkor priviben letámadlak.Viszont ezzel a láncvonallal tényleg zûr lesz... igazatok van, qrva kívül lesz a tányér. A fixi kísérletemhez is annyira át kellett távtartóznom egy menetes agyat, hogy aszimmetrikusan fûztem át, megcserélve a balos küllõket a jobbosokkal... Ha viszont így lesz a végleges ss-em, akkor ugrott a flip-flop agy, ill. nem tudom forgatni. A B+t át lehet egyáltalán távtartózni, ha kell?
Most mi van? nem lehet rendes áttételt felrakni? És országútira?

(mondjuk ha egy többsebességes racsnira/kazettára raksz 1 fogaskereket kitávtartózva, akkor 50es tányérod is lehet elöl... Csak ki akar csúf kazettát/racsnit cipelni??? Na meg ha fixit akarsz, akkor csá.)

Megmértem, kb. 5 centire lesz a láncvonal a váz közepétõl a Polarison, ha berakom a 44est a lácvilla mellé. Az hogy viszonyul az ss agyak láncvonalához?
SEGÍÍÍÍTSÉG!

#987
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
LóFarkas:

"...
Gondolom, csak keresni kell majd egy megfelelõ hosszú monoblockot, hogy elférjen a tányér, nem?
..."

Persze, berakhatsz félméteres tengelyt is, de akkor tán még a papucsnál is kijjebb lesz a tányér, nemhogy a racsninál... A láncvonalra is oda kell figyelni.

Tehát, szabatosabban fogalmazva: A lánckerék nem fog elférni a láncvillától úgy, hogy közben a hátsó lánckerékkel is egy vonalban legyen.
Nekem is ez volt a gond, az országúti 40-ese sem fér már oda, így nem tudtam elõállítani a kívánt áttételt. Pedig ez is aszfaltbetyár gép akart lenni, noha monti vázas.

Fityisz:

Tapostam már szét négyszöges hajtómûvet. Igaz, nem SS-en, de azzal a bicóval hordtam a gyerekeket kirándulni, amikor még belefértek a gyerekülésbe...

#988
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 hozzászólás

Oútira is 40-42/16-18 kéne, ha igaz.


aha, nekem 20C-s gumikkal az outin 39/16 az áttétel, ez 28-30-as utazó városban, kipörgetésnél ~45

#989
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás

Négyszögtengelyes, szal az felejtõs.



négyszögtengely már inkább ciki, SS-nél




Ez egy akkora marhaság, hogy süvít..... semmi baj a négyszögtengelyes hajtómûvekkel!!

#990
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Van egy Hercules logós hajtókarom -ami eredetileg ofmega-, 44 fogas, jelképes összegért megválnék tõle. Uaz, mint a B+.

Az áttételedhez: 44-18-at használtam, Dobogókõre fel már limites, de ha erõs vagy, megoldod.

OFF:
Farkas koma, a B+tól ne félj. Tegnap vettem Canti fékeket (az SS ciklokrosszra, már mindjárt elkészül), B+, erre a fékpofára mi van írva? Tektro. Egyébként jófajta cucc, igényes megoldásokkal, a nagy márka (Avid Shorty) töredékéért. És nem hiszem, hogy annyival jobb lenne. Pl. Oval stucni 8ezer, addig a B+ 2.
Az épülõ montimon is nagyrészt B+ cuccok lesznek, egyszerûen azért, mert q olcsó. Eddig csak jó tapasztalataim vannak velük. De én CCzem, nem dörtölök

#991
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Exile: Hát azt én se tudom, milyen vázam van;) .

Most Polaris, de lehet, hogy egy másik MTB vázra kell majd, vagy egy országútira... Tapogatózom.

Gondolom, csak keresni kell majd egy megfelelõ hosszú monoblockot, hogy elférjen a tányér, nem?

32 fog nem játszik. Aszfaltbetyár gép lesz, nem terepes. Szal ha MTB lesz, akkor a 44/16 nak megfelelõ áttétel kell a 25-30as utazómhoz. És mivel a bmx racsnik 16osak meg nagyobbak, értelemszerûen 44/16ot rakok fel, esetleg 44/17et vagy 18at. Oútira is 40-42/16-18 kéne, ha igaz.

#992
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
LóFarkas:

Egy 44 fogú acéltányér tovább fogja bírni, mint az ízületeid... (Persze, ha nem disznózsírral kened a láncot.) A négyszögtengely már inkább ciki, SS-nél nincs hova elváltani, taposni kell, így nagyobb terhelésnek van kitéve a tengely-hajtókar kapcsolat. Bár, ha csak 62 kg vagy...

A gond leginkább az lehet, hogy ez egy "paraszt" hajtómû, nem fog elférni a láncvillától monti vázon... Bár azt sem tudom, milyen vázad van.

SS-re amúgy nagyon jónak tûnik a Truvativ DH hajtómû, e között és a "Husi" között leginkább az dönt, hogy milyen áttételt akarsz, egyik 38, másik 32 (22) fogú.
(Nekem Stylo van, ISIS-es, nagyker árra leárazva olcsóbb volt, mint a Husi. Oszt' leszedtem róla a felesleges lánckerekeket, de ezt már részleteztem korábban...)

#993
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
Bike+ról csak annyit hogy az ÖSSZES terméke valamelyik másik gyártótól lemásolt/licenszelt darab, így aztán nem is rosszak. Pl volt tavaly vagy azelõtt egy cromo "bmx" hajtókar, az egy az egyben DMR volt.

#994
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Négyszögtengelyes, szal az felejtõs. De az szerintem gáz, hogy nem lehet tányért cserélni. Nem is csak a kopás miatt, hanem akkor elöl nem tudsz variálni így csak hátul tudsz áttételt változtatni.



Azé' ne intézzük el ilyen röviden a szép kis B+ kart. Ha én nem akarok áttételt variálni és a 62 kilóm aszfalton, intelligens használat mellett 50 év alatt sem körösíti a négyszöget (Feltéve, hogy nem vajból van), akkor mi a pálya? Anyagminõség, kopás, súly, ár? Nincs itt vki, aki otthon van B+ban?

#995
tamaspc

tamaspc

    vendég

  • fórumtag
  • 165 hozzászólás
Tom bocs a rossz topicért.:( Mentségem:SS is lehet abból az egy tányérból. De legközelebb a meghajtás topicba írok.

#996
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
amúgy ez méris a singlespeed topicban? :)
ha jól tudom õk harapósak erre :D

(thez: akár priviben mennyi egy ~boxguide?)
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#997
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
mostmár a bashguardok müanyagból vannak rajta, régen alu volt.
tegyél fel rá egy truvativ boxguide-t, és lesz egy tökéletes rendszered.
felesleges, drága, ronda és nagy az acor, ez meg pici és szép.
és sosem esik le a lánc nekem, pedig nincs rajta bashguard sem....

megint megtalálták a jó topikot:-)

#998
tamaspc

tamaspc

    vendég

  • fórumtag
  • 165 hozzászólás
Innen néztem és itt CrMo-nak volt írva: http://www.magellan....@219@@501044474

Megéri megvenni acor láncterelõvel a "husit" vagy inkább vegyek rock guardosat???

#999
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Milyen hajtómûvet (láncterelõvel) ajánlanátok 10 e körül?


hát ennyiért talán RPM.
de láncterelõvel? ugyanmár... ;)
csak egy jó láncterelõ benne van 3-4e-be
valamint azt nem írtad, hogy négyszög/isis/netán más tengellyel szeretnéd.
vagy hogy milyen tengelyed van jelenleg, mert ha másmilyen rendszerût keresel, akkor a tengelyre is számolj rá...

Ezek esetleg: TruVativ Hussefelt RockGuard CrMo 170mm 2003-04 22-32 ISIS Árakat nem tudjátok véletlenül?


http://ebike.hu/term.../isis-drive/892
de ez nem CrMo van olyan változat is?
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#1000
Litespeed

Litespeed

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 343 hozzászólás
  • LocationBudapest

Ha már lánckerekezünk... Szerintetek érdemes lehet bevállalni a B+ ss hajtókart ha új ss-t építek? 44 fogú, acéltányér, alu karok. Csak ezen a tányér nem cserélhetõ... Kicsit talán könnyebb, de ha elkopik? Vagy sokat kell bírnia, ha cserélgetem a láncot böcsülettel? Szerintem tutin néz ki, igazi primitív minimálbringába való, és biztos olcsó. Árat-súlyt-elérhetõséget nem tud vki? Vagy B+ot hagyjuk?
Itt van e:
http://www.csekert.h...@419@@872952529

a 33405ös

Négyszögtengely, 170 milis.


Négyszögtengelyes, szal az felejtõs. De az szerintem gáz, hogy nem lehet tányért cserélni. Nem is csak a kopás miatt, hanem akkor elöl nem tudsz variálni így csak hátul tudsz áttételt változtatni.
One planet, one tribe...