Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed - SÖR
#961
Posted 2005. May 19. - 17:57

Majd imádkozom a lánchossz istenéhez, aki kisegített már. Ha sikerül szellem-fogaskereket felrakni (értsd: ha befér a láncvillától), akkor benne vagyok a tutiban. Szerintem istenül néz ki, és elõre-hátra mozgatással finomhangolható a lánckopás is, ha elég a hely. Egyenes láncvonal esetén egy 1/1re tervezett, széles, hosszú fogú fogaskerék elvileg nem is eshet ki.
A vázat végülis gúnyolhatjuk ejtett felsõcsövesnek: http://iaro.srv.hu/kep/felsocso.JPG
Henger, áll még a 44 fogú hajtókar ajánlat? Ilyen?:
http://www.ofmega.co...ti/velatop.html
Mennyi a "jelképes összeg"? Jöhet priviben is.
Ha elindul a projekt, jól jön pár olcsó használt alkatrész, hogy minél elõbb guruljon.
Továbbra is várom az építõ kritikát/szakértõ véleményt
#962
Posted 2005. May 19. - 16:53

Márpedig a lánchosszal jó nagyokat lehet szívni, még láncfeszítõ használata mellett is, miként az én példám is mutatja...
Az országútim 56-os, a 180 centimhez pont jó. Elképzelhetõ, hogy akkor neked jó lesz a 60-as. (Ha ejtett felsõcsöves, akkor biztos: nem vágod tökön magad vele.)
#963
Posted 2005. May 19. - 15:30

#964
Posted 2005. May 19. - 14:22

Edit: jó, az excenteres agy embertelen drága, úgyhogy kiesik, de kis mázlival gond nélkül össze lehet rakni a gépet, ahogy az MTBmet is összedobtam már két kölönbözõ áttétellel is. Talán gyakran kell majd láncot cserélnem, de 1000 Ft-os BMX láncnál belefér akár 2000 kmenként is. Ha végképp beszívom, akkor meg feldobok egy láncfeszítõt és kész.
Szal szvsz túldimenzionáljá(to)k ezt a lánchossz-témát.
Fõleg az a kérdés, hogy a 60 centis (legnagyobb) váz nem lesz-e túl nagy a 186 centimnek. Most egy 19,5"os Polarist nyúzok, bár érzem, h talán eggyel nagyobbat kellett volna venni. Hosszú kezû/lábú vagyok, rövid stucnival jó kéne legyen, nem? Ja meg meg tudja mondani vki, hogy az irányítást mennyire kavarja meg a nyílegyenes elsõ villa? Elvileg nagyobbakat kanyarodik, ami nem baj, ha jól egyenesben lehet tartani. Azé' tudok majd kéz nélkül menni vele, nem? Bár a fejcsõ annyira elõre néz, hogy ez így talán ugyanúgy viselkedik, mint egy szokvány gép meredek fejcsõvel meg hajlított villával? Na ez már tényleg az oúti fórumba való, bocsesz.
#965
Posted 2005. May 19. - 14:02

(A koncepció: fél láncszem, kireszelek a papucsból, szellemfogaskerék [ http://www.mtbr.com/...stChainring.jpg ]esetleg 1el nagyobb v kisebb fogaskerék elõre v hátra, végsõ kétségbeesés esetén hozatok excenteres hátsó agyat.)
Továbbra is gondolkozom pályavázban, de azzal meg más miatt lenne zûr: fékek, sárvédõk felszerelése, utóbbi úgy, hogy le se rúgjam cipõorral. Szal pályaváz esetén villacsere meg egyebek kavarnak be.
#966
Posted 2005. May 19. - 12:22

#967
Posted 2005. May 19. - 10:34

http://www.kerekvar....enu=show&id=599
Az a pofás kis váz újonnan, garival, boltból, 100Ft-tal olcsóbban



Érdemes megnézni? Nagy lesz a 60 centis? 14900 nekem nagyon jól hangzik.
#968
Posted 2005. May 19. - 09:21

Az apróban vki hirdet egy Schwinn csepel alu oúti vázat-villát. ( http://www.bikemag.h...hp?siteid=27852 )Ha ilyen, akkor nekem teccik a kinézete:
http://www.schwinncs...nalin-race.html
(már kértem bõvebb infót a sráctól)
Szerintetek megér 15 ropit enyhén használtan? Jók a Schwinn vázak? Legfeljebb majd átfestetem:D
Persze városi ss-nek kell.
Hmm, találtam még1 Schwinnt az apróban http://www.bikemag.h...hp?siteid=27757
stucnival, üléscsõvel, váltóval 18ért. Az én méretem, ha igaz 58-60 cm(???) én meg 186 vagyok. A váltót csak el tudom cserélni legalább egy tábla csokira ;-).
Mi van itt, schwinn-áradat?
Köszi a szakértõ válaszokat
#969
Posted 2005. May 19. - 09:16

Az 5-ös racsnit hogy a pékbe' raktad fel a pályaagyra?
#970
Posted 2005. May 18. - 21:47

Elkékült végre, a vadinew SS bicajom!
Képet talán késõbb rakok fel.
Váz: Cygnus HiTen 20"
Villa: HiTen trekking menetes
mtb kormányszár
B+ canti fékek (jól fognak!!)
Elsõ kerék: Maillard agy Mach1 210 felni, 18 küllõvel radiálisan
Hátsó kerék: B+ pályaagy (a 110mm-es), 36 küllõ 3X, ill. radiálisan, Mach1 210-el
Monoblokk noname
Hajtómû: Exage 500, 39-es Sora lánckerékkel (a Biopace-t le kellett váltani)
KMC lánc
racsni: jelenleg egy 5-ös sor 14 fogú kónuszán. A láncvonal így pont jó, idõvel leveszem a felesleget

Alu versenykormány 44 cm-es
Saccon rejtett bovdenvezetésû fékkarok
Külsõk: Maxxis Locust CX 700x35C terepre, illetve noname 28x700C
Szerintem bp-re ez a legmegfelelõbb típus.
#971
Posted 2005. May 18. - 16:10

#972
Posted 2005. May 18. - 16:09

De sajna közben kiderült, h valami spéci verzió, amit csak Japánban forgalmaznak, azért van elsõ-hátsó féke. Alighanem edzõbringa pályásoknak. Az elsõ villa is elõrébb áll. Mindenesetre ha arra jársz, megéri;-)
Az alkatrész-hozatal mûködhet? Ha kapható vagy rá, priviben lezsírozhatnánk a részleteket. 3-4 hét múlva jössz haza, ugye? Addigra eldöntöm, mit akarok...
Lakatból egy Onguard Bulldog a vágyam, 5-6000Ftnak megfelelõ lóvé Angliában/Amcsiknál, hátha Hollandiában is.
Voltam Japánban is, de onnan csak két bontott gyerekbicikli-kereket hoztam... Azt is odaajándékoztam havernak.
Alkatrész-hozatalról lehet szó, sõt, ha a haverod visszakéri a kerekét, adok én neked igazi centrírmajszternak való csemegét is... Eredeti Belgiumban guberált. :-)) (Ha jól tévedek országútiban utazol.)
Egyet vegyél figyelembe, hogy én otthon nem BP-en lakom, tehát a cuccok átadása külön szervezést igényel.
#973
Posted 2005. May 18. - 15:29

Nekem van 36os sala lánckerekem! Hibátlan!
nekem országútira kéne 42-es vagy 40-es
#974
Posted 2005. May 17. - 19:44

Nothing beats the simplicity of a fixed gear bicycle. Whether you use it on the track, for winter spin training, or just for errands, the Filmore will be a great addition to your cycling family. It's got a great True Temper OX Platinum frame, a Bontrager Race carbon fork, and a Bontrager Select Track wheelset with Dura-Ace® cog.
Fork: Bontrager Carbon
Front Der: N/A
Rear Der: N/A
Shifters: N/A
Brake Levers: N/A
Brakes: N/A
Cassette: Dura-Ace® 16T track cog
Chain: Shimano® HG73
Crankset: Bontrager Race Track, 44T
Bottom Bracket: Truvativ, ISIS
Headset: Slimstak, Direct Connect
Saddle: Bontrager Race Luxe
Seatpost: Bontrager Carbon
Handlebar: Bontrager Race Lite OS
Stem: Bontrager Race Lite OS
Tires: Bontrager Race Lite
Pedals: N/A
Wheelset: Bontrager Select, Track
1000 dollar

#975
Posted 2005. May 17. - 11:53

Ez a Bianchi Pista jó lenne úgy, ahogy van...
De sajna közben kiderült, h valami spéci verzió, amit csak Japánban forgalmaznak, azért van elsõ-hátsó féke. Alighanem edzõbringa pályásoknak. Az elsõ villa is elõrébb áll. Mindenesetre ha arra jársz, megéri;-)
Az alkatrész-hozatal mûködhet? Ha kapható vagy rá, priviben lezsírozhatnánk a részleteket. 3-4 hét múlva jössz haza, ugye? Addigra eldöntöm, mit akarok...
Lakatból egy Onguard Bulldog a vágyam, 5-6000Ftnak megfelelõ lóvé Angliában/Amcsiknál, hátha Hollandiában is.
#976
Posted 2005. May 17. - 08:59

És az agy közepét hogyan határozod meg? Szerintem inkább a papucsra felfekvõ felületek közti távolság fele, mintsem a küllõperemek köztié, bár SS agy elvileg középen van, de azért... De ezeket is csak addig lehet lemérni, amíg nincs befûzve, mert aztán már nem fér oda a tolómérõ a küllõktõl...
Az 1400km Hollandiát jelenti, itt aztán vannak spéci biciklis cuccok, de veszett drágák... De legalább jók. Nekem olyan Trelock lakatom van - amit majd fel is teszek a SS-re - hogy csomagtartóként is használható, van egy erõs, nyeregcsõre szerelhetõ mûanyag konzolja. Lakatként meg akkora U-lakat, hogy ha villanyoszlopot nem is, de egy kresz-tábla oszlopát egybe tudja fogni a vázzal-kerékkel. Az anyaga pedig olyan, hogy a karos vágó sírva elszalad. De ez is 10e Ft felett van átszámolva. Ezt még Belgiumban vettem, egy Go Sport üzletben, de azóta a Go Sport bringaalkatrész-kínálatát a töredékére csökkentették, már csak belsõk vannak, bowdenek meg lámpák, mint akármelyik supermarketben... :-( (Ezt onnan tudom, hogy egyszer visszamentem oda, számzáras gyorsrögzítõt venni, hogy az elsõ kereket is védje valami. De már nem volt...)
Ez a Bianchi Pista jó lenne úgy, ahogy van...
#977
Posted 2005. May 15. - 10:50

Ami fontos: ha az 1400 km Barcelonát vagy Londont jelenti, nem tudnál esetleg 1-2 itthon nem kapható alkatrészt hazahozni? Ha kell talán el tudom utalni a lóvét elõre is. Feltörtem a lakatom egy mûanyag reklámtollal, úgyhogy kéne egy másik... De itthon csak szarok és méregdrágák kaphatók. Szal lehet, hogy lakat is kéne, bár azzal nemigen akarok annyit várni.
Köszike
Ja, a bravúros kerék-feltámasztással az a baj, hogy a srác most, hogy tûrhetõre meggyógyítottam, visszakéri a kereket, mert én már visszaraktam a kazettás kerekem, azt meg nem hasnyálom. Szal lehet h visszafûzöm, de legalább ingyen használhattam.
#978
Posted 2005. May 15. - 10:27

(Egy távoli de segítõkész ismerõsöm Pais Péter haverja, talán megkérdezem, tud-e keríteni egy hasnyált vázat. Próba cseresznye.)
Hmmm, ez megválaszol 1-2 kérdést: http://www.hikaricam...IANCHIPISTA.jpg
#979
Posted 2005. May 15. - 10:05

#980
Posted 2005. May 14. - 15:52
