Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed - SÖR
#1021
Írta 2005. május 10. - 18:25

#1022
Írta 2005. május 10. - 18:01

#1023
Írta 2005. május 10. - 11:42

#1024
Írta 2005. május 05. - 19:14

Hát, tényleg nem gondoltam volna, hogy ez ilyen nehéz lesz, pedig jópár bringát összeraktam már... Végül csak nem úsztam meg fémmegmunkálás nélkül, bár a múltkori, reménytelennek tûnõ helyzethez képest végülis költeni már nem kellett rá, csak még egy kicsit dolgozni vele. (Hogy mennyibe került összesen a mutatvány, nem tudom, olyan 100e körül abbahagytam a számolást... Mer' az a jó a SS-ben, hogy olcsó... :-) Mondjuk 1800g-os vázú, Ritchey Pro kormányos, Avid fékes, ISIS-es hajtómûvû kecót a boltban sem kapsz ennél olcsóbban, még ha visszaváltod a váltóit, akkor se... :-))
Ma délelõtt még egy kicsit berheltem rajta, átfordítottam a Pointot úgy, hogy kifelé feszítsen, az U alakú toszt is visszaraktam rá. Így már teljesen korrekt, bár a Point most koppanásig van feszítve, csak a lánc nyúlását tudja majd kompenzálni. (Lefényképezni lusta voltam, de el tudjátok képzelni.) Így tehát nem kell nagyobb lánckerék, és félláncszem sem. (Köszi a tippet, de nekem nem BMX lánc van rajta, hanem valami alapfokú Sram.) Illetve nagyobb lánckerék még jól jöhet, mert a gyakori tempóváltást igénylõ városi közlekedéshez jó ez a 32/16, de a szokásos, sík terepi utazósebességemhez azért elég mókuskerék. De elõbb lássuk, hogyan megyek fel vele a sukorói dombokra, ma már nem volt lelkierõm elmenni vele egy tó-körre... Mindenesetre, ha egyszer belefutok egy 34, vagy 36 fogú lánckerékbe, elég lesz csak a Pointot visszafordítani befelé feszítésre. (Továbbá, ha a kisfiamnak majd egyszer eszébe jut, hogy szünidõben futárkodással egészítse ki a zsebpénzét, hát lesz hozzá biciklije. Mert addig biztosan kitart a gép... :-))
Ami a váltáskönnyítõ fogakat illeti, az inkább elvi kérdés: ne legyenek ott, ha nincs rájuk szükség. De a gyakorlatban is valszeg olcsóbb egy szimpla tányér, mint egy spéci kialakítású. Valaki régebben említette itt a topicon, hogy vett ilyet, viszonylag olcsón, de már nem emlékszem, hogy hol. Ledobni a láncot semmiképpen nem fogja így sem.
Sala:
Ezt hogy kell érteni? Fogsz egy tábla T-akárhányas alut, és kivágod belõle a Bystronic lézerplotterrel? :-)) 4 csavaros Truvativ amúgy, asszem, a lyukkör ebben a kategóriában szabványos, mindenki a Shi(t)manót másolja...
#1025
Írta 2005. május 05. - 17:19

#1026
Írta 2005. május 04. - 23:59

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1027
Írta 2005. május 04. - 22:19


amugy van valami gyakorlati elõnye annak hogy váltáskönnyítõ fog nélküli lánckerékkel teker az ember?
kevesebb az esély h leesik a lánc vagy mi?
#1028
Írta 2005. május 04. - 21:43

Íme a Single Speed-sagám következõ fejezete (már ha valakit érdekel egyáltalán):
Hétfõn elmentem a kedvenc bicikliboltosomhoz, hogy hozzon váltáskönnyítõ fog nélküli, 34 vagy 36 fogú középtányért. (Kedden szokott menni áruért.) Azt javasolta különben a fickó, hogy tegyem középre a 44 fogút, de ezt Truvativnál nem lehet megtenni, különbözõ méretû "vállakra" megy rá a kétféle lánckerék. (Többinél nem tudom, hogy hogy van.) De ha csisszre el is férne ott a 44 fogú, az elsõ tekerésnél biztos beleverne a láncvillába.
Sajnos azonban nem tudott ilyet szerezni a fickó. (Hol is van az a bolt, amit valaki egyszer említett, hogy lehet ilyet kapni?) Még szerencse, hogy az országútimra tudott szerezni nagytányért. (Az se volt egyszerû, a lyukkör miatt, erõsen retro jellegû már a bringa, végül egy elrepedt pedálfuratú 105-ös hajtómûrõl tudott kunyerálni egy keveset használtat. Nekem ez tökéletes, bár nem olyan szép, mint az eredeti 600-as, de az már nagyon el volt kopva...)
Szóval visszaraktam a 32 fogút, ennek során szembesültem a problémával, aminek a megoldásához rövidebb csavar (anya), vagy pedig alátét szükséges. Gondoltam, vacakoljon ezzel a vörös seggû ördög, elmentem rock ringet venni. Csakhogy egy ilyen fémdarab több, mint 6000 Ft, mondtam, akkor inkább adjanak 4 db tizes alátétet... De az se volt nekik, úgyhogy kunyeráltam inkább a szomszédtól. Aztán kérhettem el a flexet is, mert le kellett csapni a szélüket, hogy elférjenek... Ha viszont már nálam volt a flex, inkább kivágtam egy régi, elkopott fogú (ötlyukú) lánckerékbõl valamivel esztétikusabb, bár színben még mindig nem stimmelõ alátéteket.
A láncba visszatettem egy szempárat, így most q... laza, de amúgy meg egyáltalán nem ment fel. Úgy látszik, vannak olyan láncvillahossz és lánckerék kombinációk, amin a láncfeszítõ sem segít... A Point-ról leszedtem azt az U alakú láncterelõt, így legalább nem ütközik fel a láncvillán, viszont igy olyan közel kerül a görgõje a racsnihoz, hogy emiatt pirreg egy kicsit a hajtás (lásd második kép). Fél láncszem kéne, olyat hol lehet kapni?
Amúgy tényleg könnyû hajtani, és az áttétel is jónak tûnik (persze 30 fölött teperõ országutis falkán nyilván nem tudok vele megtapadni). Sajnos nem tudtam rendesen megtesztelni, éppen jött a zivatar, alig gyõztem elpakolni. De úgy néz ki, - néhány finombeállítástól eltekintve - egyelõre így marad:
http://imgfrm.index...._0000531025.jpg
http://imgfrm.index...._0000531031.jpg
(Elnézést a homályos képért, de a kislányom 2 Mp-s gépe nem tud makrózni, az enyém meg most nincs itthon. De a lényeg azért látszik...)
#1029
Írta 2005. április 28. - 13:24

az i-drive-on kívûl vágtam.
http://www.b-shop-oc...ve-marathon.jpg
ittt néztem is a monoblokkházat hogy fura, de ezekszerint a mechanika miatt...
asszem részletesebben beleásom magam az i-drive rendszer mûködésébe....
#1030
Írta 2005. április 28. - 13:21

az urt-ben a monoblokkház a lengõkar része, nem a vázé. a többi vázon a monoblokkház a váz része. (mondhatnám ugy is, hogy az urt-ben a tengellyel együtt a monoblokkház is mozog, a többiben nem) - kivétel az i-drive, de ott egy mechanika tarta egyenes távolságban a tengelytõl a onoblokkházat.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1031
Írta 2005. április 28. - 13:18

mert akkor minden stimmel.
vázépítés meg úgyis csak biológia-órai elfoglaltság szintjén marad:)
#1032
Írta 2005. április 28. - 13:09

most tisztázzunk valamit. arról volt szó, hogy egy urt váz csak abban az esetben mozog, ha a nyeregben ülsz. másról nem volt szó. a többi mindenhogy mozog, ha ülsz, ha állsz.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1033
Írta 2005. április 28. - 13:02

amúgy ez a kona A nagyon bejön:
http://www.kona.dk/bike-pix/10029.jpg
kitalálom hogyan lehetne építeni egy ilyet...polarx elsõháromszög, kona linkplate, pár ipari csapágy, meg a hátsó háromszöghöz zártszelvény:)
csak meg kéne tervezni...
#1034
Írta 2005. április 28. - 13:00

az i-rive azért van, hogy a láncvillahossza folyamatosan állandó maradjon, és a lánc ne befolyásolja a rugózást. persze ettõl a váz maga pogózik, mint minden össztelós egyforgáspontos.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1035
Írta 2005. április 28. - 12:52

#1036
Írta 2005. április 28. - 11:53

URT rulez, nekem nagyon bejön a hiperérzékeny mozgása.
http://stunts.mine.n...s/zak_bike6.jpg
sajna mostanában már nem nagyon kapni URT vázat, mertugye ha nem csücsülsz a nyergen akkor nem nagyon mozog, (szóval emelkedõn kiállva jól bemerevedik, cserébe lejtõn kiállva is), de igazából hamar át lehet állni egy soseállokkianyeregbõl URT stílusra.
Ja, trekking össztelós vázak általában ma is URT-sek, oda ideális, nem olyan zavaró a pogó + a kihozható 90-100mm rugóút is elég. Érdekes lehetne egy ilyen váz SS-ként ciklokrossz gumikkal terepre.
Na majd ha egyszer új gépem lesz ebbõl építek össztelós SS-t
hiperérzékeny mozgáshoz csak jó rugóstag meg karbantartott forgáspontok kellenek. szerintem.
és pont meg is mondtad, hogy miért nem lehet kapni mostanában ilyen rendszerü vázakat...
az meg nem igazán nyerõ, hogy sose állsz kia nyeregbõl, vagy legalábbis dh-ra semmiképpen, mert ott ugye kell magadat néha pakolászni elõre-hátra.
de szoftos túrára, meg ilyesmi akár még jó is lehet

RAUH-Welt
B E G R I F F
#1037
Írta 2005. április 28. - 08:45

http://stunts.mine.n...s/zak_bike6.jpg

sajna mostanában már nem nagyon kapni URT vázat, mertugye ha nem csücsülsz a nyergen akkor nem nagyon mozog, (szóval emelkedõn kiállva jól bemerevedik, cserébe lejtõn kiállva is), de igazából hamar át lehet állni egy soseállokkianyeregbõl URT stílusra.
Ja, trekking össztelós vázak általában ma is URT-sek, oda ideális, nem olyan zavaró a pogó + a kihozható 90-100mm rugóút is elég. Érdekes lehetne egy ilyen váz SS-ként ciklokrossz gumikkal terepre.
Na majd ha egyszer új gépem lesz ebbõl építek össztelós SS-t

#1038
Írta 2005. április 27. - 21:53

http://www.b-shop-oc...ve-marathon.jpg
az authort még nem vágom, de percek kérdése és rájövök:)
aham, vágom, majdnem ugyanolyan mint a GT
urt rendszer lényege:
http://www.rower.com...es/bb_l/370.jpg
#1039
Írta 2005. április 27. - 21:44

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1040
Írta 2005. április 27. - 21:24

monoblokk körüli forgáspontot vágom, hisz ugye a lánchossz csak ezesetben nem változik...
kénytelen leszek tervezni egyet, mert nekem a kona A tökéletes lenne, csak gondolom nagyon drága+még kell rá tárcsafékszemet hegesztetni...
ez tényleg zsír:
http://www.wiggle.co...ve gspot 04.jpg
végülis ha szingulátor kell az sem baj