Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed - SÖR

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3714 hozzászólás a témában

#3241
isukim

isukim

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 267 hozzászólás
Köszi, country, ogazán kimerítõ agymunka volt... ::)

+1kérdés, aztán leszállok rólad: elöl-hátul hány fogas...izé, minek is mondják azokat? Hátul fogsor? Ja igen, akkoooorrr, elöööll... fogaskerék...? Na szóval, fog van elöl? És hátul a lekisebb-legnagyobb?

Egyébként +1x köszi...

#3242
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Kormanyra visszaterve. Palyakormanyt lehet szerezni?
Vagy az nagyon rossz lenne varosban?

SzuMe

#3243
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
http://kep.tar.hu/co.../pic1350753.jpg

#3244
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
fogtam a két kereket elõtte meg a fejemet nagyon. aztán beraktam a hátsó agy tengelye rövid volt természetesen ezért azt alu váz esetén tengely csere és hézagolás nélkül mindenki a saját felelõsségére használja, én ezt tettem nincs semmi baja.
az elsõ villába pontosan passzolt a kerék ami valamilyen ambrosio 19-es és régi 105-ös agyakkal. most jön a fék. fogod a lehetõleg hosszú lenyulkálós féktesteket és rápróbálod a vázra illetve a villára. jó? na akkor megnézed a féked rögzítõcsavarjának/inkább anya?/ átmérõjjét és a villa csomagtartó szemét a hátsó oldalon tehát egy helyen kitágítod hogy szépen beleüljön az imbuszos cucc. a váz támvillájánál más a helyzet mert esetemben ott egy vas /nem tudom pontosan milyen anyag de nem alu/ menetes bélés volt belenyomva a kis hídba. no én azt kiütöttem és szépen befogadtam a féket. ennek köszönhetõen kerül belülre a fék mert nem volt szívem megfúrni a vázat. na a fékkar kérdése pedig úgy néz ki hogy ezek a dolgok inkább csak lassítónak fognak megfelelni legalábbis az én esetemben ami talán köszönhetõ a felninek is. tehát a régi diatech tárcsás korszakból maradt fékkarokat feldobtam canti állásba és kész. egyetlen problémám volt hogy annyira közel került így a pofa hogy hátul átállítottam v fék állásba. a fékerõ se nem jobb se nem rosszabb sajnos.
a meghajtás ízlés kérdése. én most a 105-ös hajtókart használom egy tányérral hátul 105-ös váltó hetes sorral


#3245
isukim

isukim

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 267 hozzászólás
SzuMe: Nézz át ide...
A témánál maradva: ajánlom fityisz2 gépét... Ime... :o

#3246
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Van meg valakinek kepe a geperol?

SzuMe

#3247
isukim

isukim

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 267 hozzászólás
Addigra már rájöttem, hogy nem ebben a topikban volt, csak nem voltam netközelben...
Köszi, country... mindenért...
De nem akarod mégis megosztani velem a kerék, oúti fék, montiváz párositásokat? Azt tudom, hogy vettél egy használt oútit, vmiért nem passzolt (tán az irányitás nem tetszett...) és átpakoltál mindent polarisre...

#3248
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
http://kep.tar.hu/co...232&pid=1362150

#3249
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
nem itt van a kép a polarisról megkeresem a linket ha akarjátok


#3250
bezzeg

bezzeg

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
egy montivázon ugye kis konzolok vannak a villaszárakon, arra küldöd föl a féket

egy orszuti fékpatkót viszont a villanyak alján középen levõ lukba kell becsavarni (hátul általában kis híd van - vázkialakítástól függõen)

namost ha mázlid van, akkor pont van egy luk a megfelelõ helyen a sárvédõnek, és akkor oda be tudod tenni a patkó rögzítõcsavarját - lehet próbálkozni kis meg nagy leérésû patkókkal, hátha valamelyik tényleg bejön (megtörténhet - de a hatos lottó esélyesebb)

még: az elsõ és a hátsó patkónak más hosszúságú a rögzítõ csavarja, de egyébként ugyanaz a kettõ, ha úgy sikerül megoldani, lehet, hogy két elsõ fék fog kelleni (az a hosszabb) - ez egy kis utánrendeléssel megoldható



ha viszont nincs jó helyen luk - és nincs is hova fúrni - akkor valahogy át kell alakítani vázat (én egyszer utánajártam egy ilyennek: egy acél elsõ villát párezerért átalakítottak volna, de végül úgy döntöttem hagyom inkább a hegyi fékeket)
hátul megintcsak vagy átalakíttatod ahogy tudod, vagy lehajítod a vázat a tajgetoszról


magánvélemény: nincs az a váz vagy fékrendszer ami ennyi macerát megér
amit én teszek: régi szeretett acél országúti vázamra hátul új papucsokat rakatok - kb 5 rugó - elöl kisleérésû fékpatkó, hátul kontra, idõfutamkormány, országúti fékkar és kész

#3251
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Az uj rendszerben nem is fogod megtalalni a kepet country geperol, mert kidobtak belole a nagy kepeket.
En is megneztem volna szivesen, de mar egy kep sincs benne.

SzuMe

#3252
isukim

isukim

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 267 hozzászólás
bezzeg: Azért leirhatnád "mért" nem tudok oúti féket felszerelni montivázba...
Megkérhetlek erre?

#3253
isukim

isukim

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 267 hozzászólás
Na,minimal lelõtte a poént... :P ÉN akartam beirni, hozzá a képet is belinkelni a country gépérõl, csak nem találom... Pedig ebben a topikban van, csak hát majdnem 30oldalt végigkeresni... :P A keresõ nem sokat segitett... :(


#3254
minimal

minimal

    vendég

  • fórumtag
  • 93 hozzászólás
ja, rá lehet rakni. úgy van, hogy az egyenes részére montis fékkar megy, mert ott vastagabb az outi kormány. az elõreálló részre, ha akarsz rakni fékkart, oda outi kell.
csinálhatsz olyat is, hogy az egyik féket ide rakod, a másikat meg oda, és akkor minden kormányfogásból azonnal tudsz fékezni :D vagy egy fékre két fékkart kötsz rá, és akkor szintén... 8)

#3255
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
En is ugy gondoltam, hogy egyenes kormanyhoz monti fekkar.
A DH kormanyt levagva gondoltam. Ugy tudom, hogy orszaguti fehkhez canti fekkar kell.
A levagott orszaguti kormany egyenes reszere ra lehet rakni monti fekkart, vagy az hulyeseg?


SzuMe

#3256
minimal

minimal

    vendég

  • fórumtag
  • 93 hozzászólás
azért ne keseredj el szume, nekem levágott kormányom van, és olyan okésra be lehetett állítani a féket, hogy lazán elsõ kerékre álltál vele, ha éppen nagyon lassítani kellett.
a mostani elsõ fékem alig fog, de nem is nagyon érdekel. 8)
ja, és country megcsinálta a montiváz-outi fék párosítást. nem olyan sok melóval össze lehet azt is hozni.

#3257
bezzeg

bezzeg

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
tovább

sárvédõ: van kis meg nagy leérésû fékpatkó (39-49 illetve 47-57mm). az a váztól függ, hogy melyikre van szükség, az új vázakhoz általában kis leérésû fékpatkó kell, a régi vázakhoz kellett nagy



na és akkor ha nagy leéérésû patkód lenne, akkor az alá be lehet rakni sárvédõt

#3258
bezzeg

bezzeg

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás


isukim: országúti féket nem tudsz felszerelni montis vázra, csak ha átalakítod a vázat, ami elég nagy felesleges macera (leírhatnám mér - de egyszerûbb ha megnézed, üvölt a különbség)

trekking vs országúti: a kettõ közötti szélességbeli eltérés (bár én itt hallom elõször, hogy a kettõt így megkülönböztetik szélesség alapján) az maximum 4-5 mm, sokkal kevesebb mint a fékpatkó játéka, emiatt a továbbiakban egy cseppet se fájjon a fejed - egyszerûen tök mindegy

szume fék: nem írod, milyen fékkarokat szeretnél használni (nem akarok túlozni - kib***tul nem mindegy)

kormány: a fordítva felrakott lefûrészelt országúti kormány valóban jópofa, de azért csak imitálja az idõfutam kormányt. emellett itt ütközik ki leginkább a fékkar problémája: országúti vagy idõfutamkormányra országúti fékkar, egyenes kormányra hegyi fékkar (keresztbe méreteltérés van - gányolva megoldható, de jól gondold meg mielõtt a fékkel gányolsz)
namost orszuti patkó, orszuti kar, orszuti kormány az jó kombinésön, de a fordítva kormányon hamarabb ütközik a fékkar, így igen kevés bowdenhúzás marad (országútin eleve sokkal kevesebb), nagyon közel kell állítani a fékpofákat a felnihez
noch dazu a fordítvakormány nagyon megtöri a bowdenházat, ami szintén nem egészséges
- mindezek mellett egyetértek minimallal, ebbe az irányba érdemes elmozdulni, városba tényleg nem való széles nagy kormány, és a csuklódnak is jobb

#3259
szume

szume

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Sarvedot ugy tudsz bepaszirozni, hogy a feknel kivagsz belole.
Ezt meg tudod oldani muanyag es lemez sarvedovel is.

SzuMe

#3260
minimal

minimal

    vendég

  • fórumtag
  • 93 hozzászólás
szume: van egy harmadik alternatíva is, ha fordítva teszel fel egy outi kormányt, és a végén a hajlítást levágod. ez tök jó, marad rajta két fogás, és jobban elférsz vele az autók között, mint egy dh-kormánnyal, ami 80 cm széles ;)