+ Fék nélkül tényleg óvatosabban megy az ember, ösztönösen jobban figyelsz. Az, hogy bizonyos szituációkba nem mész bele és nem vállalsz annyit még nem jelenti azt, hogy nem közlekedsz dinamikusan. Városban meg nem szoktam úgy tekerni, hogy mindig a maximumot hozzam ki magamból. Küldhetem úgy ahogy a csövön kifér de ettõl még csak 5 percel hamarabb érek oda, vagy pedig áldigálhatok a lámpánál. A forgalom bizonyos szinten határt szab a sebességnek. Ja és engem ugye nem azért fizetnek, hogy benn maradjak az idõlimitben.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed - SÖR
Indította
country
, 2002. február 16. 22:14
#2601
Írta 2003. december 14. - 01:42

#2602
Írta 2003. december 14. - 00:43

eddig liet voltam csak behalt a regisztrációm és most így próbálkozom.
to tfazek
Azt kérdezted mire a féknélküliség. Nem mondom, hogy én vagyok az az ember aki tényleg hatalmas tapasztalattal rendelkezik a fék nélkül közlekedés gyakorlatában, de talán sejtek valamit.
Azért kezdtem örökhajtós bringát építeni mert teljesen elkapott a minimálkerékpár koncepciója. Ekkor még soha nem mentem ilyennel max hallottam róla milyen.
Mindig zavart bizonyos szinten az a sok micsoda szerkezet ami egy váltós kerékpár szerves részét képezi. Minden szakában törekszünk arra, hogy a célnak leginkább megfelelõ gépet építsük. Mindent lefaragunk amit nélkülözhetõnek érzünk - bizonyos szinten a tökéletességet keressük. Természetesen a montin és az országúton nem lehetséges ezt minden határon túl vinni. A teljes egyszerûség egyszerûen nem fér össze velük, vagy ha mégis teljesen más élményt nyújt. A városi bringa teljesen más. Itt tényleg nincs szükség váltóra,rugózásra. A SS a gondtalan kerékpározzással ajándékozza meg az embert. Felszabadítja azt az agykapacitást amit a váltók tekergetésére fordítanál. De ha ránézel a gépre még mindig nagyon sok mozgó, ketyegõ, forgó, kiálló, kanyargó izé van rajta. Ha megondolod nincs is annyira szükség rájuk. Elvégre az emberek egészen jól elkerékpározgattak a szabadonfutó elõtt is. Engem az örökhajtós kerékpár teljesen lenyûgõz a direkt összeköttetés egyszerûségével. Teljesen egybeforrsz a bringával, a tested meghosszabbításának érzed. Olyasmi érzés mikor az elsõ kilométereidet teszed meg életed elsõ spd pedáljával ha már túltetted magad a belédrögzült félelmeken.
Azonban még mindig ott van egy fék. Ez az a pont ahhol mindenkinek el kell dönteni, hogy az élmény megéri-e a nagyobb kozkázatot. Már elég hosszú ideje jártam örökhajtós biciklin és - ha már adott a lehetõség - mindig igyekeztem a lábamat fékezésre is használni. Olyan furcsa ha csak elõre tekersz és hagyod hogy vigye a lábad fékezésnél - elvégre minek csináltál akkor ilyen bringát? Nem is értem, hogy ha örökhajtóssal jársz, hogy nem tudsz lejönni egy felüljáróról a fék húzogatása nélkül. Azt vettem észre, hogy a féket elég ritkán használom, pár naponta egy-kétszer. Lehet nem is akkora baromság fék nélkül járni? Elõtte tényleg meg voltam gyõzõdve, hogy ez eszelõs nagy baromság. Régen ki is próbáltam és csak megerõsödtem ezen véleményemben, féltem tõle. Azóta jobban tudom már kontrolálni ezt az addigi idegen mozgást. Szépen átértékeltem magamban addigi véleményem és megpróbáltam átlépni a félelmemen. Az igazi lépés ez volt számomra. Vannak emberek akik sokméteres letörésekbe ugrálnak vagy vékonyka permeken száguldoznak. Úgy érzem ezt a többség jobban elfogadja - pedig mi a különbség? Tõlük nem kérdezi a többi kerékpáros, hogy miért jó ez neked?
A jutalom egy olyan kerékpár amiben 10 db csapágy (vagy egymáson mozgó, elforduló felület), semmi kiálló kar,pöcoök,madzag:). Egyszeûen öröm ránézni, menni vele nemkülönben. Ennél egyszerübbet egyszerûen lehetetlen építeni, nincs olyan alkatrész ami nélkülözhetõ lenne. Nem alkalmaz mindenféle surlódásos ravaszkodást a sebesség csökkentésére. Amit felgyorsítottál azt állítsd is meg.
Amit itt elõadtam az az én egyéni filozófiám a fixire. Nincs nagy tapasztalatom a fék nélküliségben szóval lehet korai volt még ilyeneket írni és egy lökhárító némi önátértékelésre kényszerít:).
Végül hozzátenném, hogy nem vagyok futár. Nem megyek egy nap 80 km-t városban. Ha így lenne valószínû, visszaraknám a féket mert a több km - több kockázatot már nem biztos bevállalnám. A fáradtságról és a súlyos futárzsákról nem is beszélve.
Nem csak a kérdésre válaszoltam de azt hiszem ez csak így együtt értelmes.
ja és végül van egy ösztelós montim is - minenféle furmányos technikai izével. Úgy érzem ez teljesen más. Mindkettõt szeretem, csak másképp állok hozzá.
to tfazek
Azt kérdezted mire a féknélküliség. Nem mondom, hogy én vagyok az az ember aki tényleg hatalmas tapasztalattal rendelkezik a fék nélkül közlekedés gyakorlatában, de talán sejtek valamit.
Azért kezdtem örökhajtós bringát építeni mert teljesen elkapott a minimálkerékpár koncepciója. Ekkor még soha nem mentem ilyennel max hallottam róla milyen.
Mindig zavart bizonyos szinten az a sok micsoda szerkezet ami egy váltós kerékpár szerves részét képezi. Minden szakában törekszünk arra, hogy a célnak leginkább megfelelõ gépet építsük. Mindent lefaragunk amit nélkülözhetõnek érzünk - bizonyos szinten a tökéletességet keressük. Természetesen a montin és az országúton nem lehetséges ezt minden határon túl vinni. A teljes egyszerûség egyszerûen nem fér össze velük, vagy ha mégis teljesen más élményt nyújt. A városi bringa teljesen más. Itt tényleg nincs szükség váltóra,rugózásra. A SS a gondtalan kerékpározzással ajándékozza meg az embert. Felszabadítja azt az agykapacitást amit a váltók tekergetésére fordítanál. De ha ránézel a gépre még mindig nagyon sok mozgó, ketyegõ, forgó, kiálló, kanyargó izé van rajta. Ha megondolod nincs is annyira szükség rájuk. Elvégre az emberek egészen jól elkerékpározgattak a szabadonfutó elõtt is. Engem az örökhajtós kerékpár teljesen lenyûgõz a direkt összeköttetés egyszerûségével. Teljesen egybeforrsz a bringával, a tested meghosszabbításának érzed. Olyasmi érzés mikor az elsõ kilométereidet teszed meg életed elsõ spd pedáljával ha már túltetted magad a belédrögzült félelmeken.
Azonban még mindig ott van egy fék. Ez az a pont ahhol mindenkinek el kell dönteni, hogy az élmény megéri-e a nagyobb kozkázatot. Már elég hosszú ideje jártam örökhajtós biciklin és - ha már adott a lehetõség - mindig igyekeztem a lábamat fékezésre is használni. Olyan furcsa ha csak elõre tekersz és hagyod hogy vigye a lábad fékezésnél - elvégre minek csináltál akkor ilyen bringát? Nem is értem, hogy ha örökhajtóssal jársz, hogy nem tudsz lejönni egy felüljáróról a fék húzogatása nélkül. Azt vettem észre, hogy a féket elég ritkán használom, pár naponta egy-kétszer. Lehet nem is akkora baromság fék nélkül járni? Elõtte tényleg meg voltam gyõzõdve, hogy ez eszelõs nagy baromság. Régen ki is próbáltam és csak megerõsödtem ezen véleményemben, féltem tõle. Azóta jobban tudom már kontrolálni ezt az addigi idegen mozgást. Szépen átértékeltem magamban addigi véleményem és megpróbáltam átlépni a félelmemen. Az igazi lépés ez volt számomra. Vannak emberek akik sokméteres letörésekbe ugrálnak vagy vékonyka permeken száguldoznak. Úgy érzem ezt a többség jobban elfogadja - pedig mi a különbség? Tõlük nem kérdezi a többi kerékpáros, hogy miért jó ez neked?
A jutalom egy olyan kerékpár amiben 10 db csapágy (vagy egymáson mozgó, elforduló felület), semmi kiálló kar,pöcoök,madzag:). Egyszeûen öröm ránézni, menni vele nemkülönben. Ennél egyszerübbet egyszerûen lehetetlen építeni, nincs olyan alkatrész ami nélkülözhetõ lenne. Nem alkalmaz mindenféle surlódásos ravaszkodást a sebesség csökkentésére. Amit felgyorsítottál azt állítsd is meg.
Amit itt elõadtam az az én egyéni filozófiám a fixire. Nincs nagy tapasztalatom a fék nélküliségben szóval lehet korai volt még ilyeneket írni és egy lökhárító némi önátértékelésre kényszerít:).
Végül hozzátenném, hogy nem vagyok futár. Nem megyek egy nap 80 km-t városban. Ha így lenne valószínû, visszaraknám a féket mert a több km - több kockázatot már nem biztos bevállalnám. A fáradtságról és a súlyos futárzsákról nem is beszélve.
Nem csak a kérdésre válaszoltam de azt hiszem ez csak így együtt értelmes.
ja és végül van egy ösztelós montim is - minenféle furmányos technikai izével. Úgy érzem ez teljesen más. Mindkettõt szeretem, csak másképp állok hozzá.
#2603
Írta 2003. december 13. - 13:20

Fixit senki nem akar lopni???
:
Vannak oyan elvetemültek, hidd el...bár a sarokig se yutnak el...legalábbis nem 2 keréken. ;D
Ecce 1 srác elakarta emelni 1 haver fixiyét, ráült...aztán már esett is el... ;D a haverom meg csak röhögött...a srác meg futott ;D
3erre mondy(ák)
"Vigyááázz! fixi!"
:
:

Vannak oyan elvetemültek, hidd el...bár a sarokig se yutnak el...legalábbis nem 2 keréken. ;D
Ecce 1 srác elakarta emelni 1 haver fixiyét, ráült...aztán már esett is el... ;D a haverom meg csak röhögött...a srác meg futott ;D
3erre mondy(ák)
"Vigyááázz! fixi!"
:

#2604
Írta 2003. december 13. - 13:01

ja: fentebb olvastam, hogy fixit a kutya se akar lopni... talán ez, meg a megtanulomahelyeskörköröshajtást lehet az igazi elõnye mármint azoknak ,akik nem elkötelezett fixi hívõk.
#2605
Írta 2003. december 13. - 12:58

fixihez csak kussolni tudok, 5 éves korom óta szabadonfutós bicajokat használtam. :-\
Mondjuk, az télleg érdekes lehet, amikor frankón a forgalomban, valaki nyom egy masziv fékezést elõtted. Mondjuk, én tuti hogy rögtön landolnék a hátsó csomagtartón szemezve a bólogató kutyával. Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy csináltam már ilyet "rendes" biciklivel is.... szvsz, ilyenkor tök mindegy, mit csinálsz, s milyen keró nyerge ver hátba...
a szingliszpíeddel meg most járok, fõleg terepen, ott is a felfeléket ha lehet aszfalton nyomom meg, a sikrészeket meg a lefelét terepen. /A Bükkben ez hál, istennek elég könnyen megoldható... 8)/ Igy ,meg városban télleg nem rossz, meg könnyebb vele bánizni is a súly miatt...
szóval, én itt csak pofázni szoktam, meg definicíóhuszárokatidegesiteni
ezuton is PEACE
Mondjuk, az télleg érdekes lehet, amikor frankón a forgalomban, valaki nyom egy masziv fékezést elõtted. Mondjuk, én tuti hogy rögtön landolnék a hátsó csomagtartón szemezve a bólogató kutyával. Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy csináltam már ilyet "rendes" biciklivel is.... szvsz, ilyenkor tök mindegy, mit csinálsz, s milyen keró nyerge ver hátba...
a szingliszpíeddel meg most járok, fõleg terepen, ott is a felfeléket ha lehet aszfalton nyomom meg, a sikrészeket meg a lefelét terepen. /A Bükkben ez hál, istennek elég könnyen megoldható... 8)/ Igy ,meg városban télleg nem rossz, meg könnyebb vele bánizni is a súly miatt...
szóval, én itt csak pofázni szoktam, meg definicíóhuszárokatidegesiteni
ezuton is PEACE

#2606
Írta 2003. december 12. - 12:28

Mondjuk én ezt nem fogom magyarázni, nekem a biciklim csak így az, ami... és még semmilyen problémám nem volt belõle, ami volt, azt fékkel se tudtam volna megoldani.
Úgyhogy.
Bagira
Úgyhogy.
Bagira
#2607
Írta 2003. december 12. - 11:12

#2608
Írta 2003. december 12. - 09:35

;D ;D
cöcöcöcö... kis szkeptikus.. mittutthacc teja fixi mega szingliszpid szépsségejirrõ... ;D
cöcöcöcö... kis szkeptikus.. mittutthacc teja fixi mega szingliszpid szépsségejirrõ... ;D
#2609
Írta 2003. december 12. - 04:28

ARULJATOK MAR EL, miert nincs fek a bicikliteken?
Draga?
Nehez?
Ha igen, akkor mondjuk szedjetek le a nyerget, vagy a gumit a kerekekrol, adjatok el es vegyetek belole legalabb 1 darabot!
Nem szerettek elni? Vagy csak toloszekben?
Nem szerettek dinamikusan kozlekedni, csak szep lassan nyugodtan, megfontoltan? Ha jon a vasuti feluljaro, akkor kikerulve, mert lefele nem tudok megallni?
Ha kijon elem az IFA akkor nem szerettek anyazni, inkabb veszitsuk el a tudatunkat az utkozestol? Es egyszer hatha magamhoz terek egy korhazi agyban, es akkor mar nincs kivel veszekedni?
Vagy szerintetek ez cool?
MESELJETEK MAR, legy szives, mert tenyleg nem tudlak megerteni titeket!
Koszi
Draga?
Nehez?
Ha igen, akkor mondjuk szedjetek le a nyerget, vagy a gumit a kerekekrol, adjatok el es vegyetek belole legalabb 1 darabot!
Nem szerettek elni? Vagy csak toloszekben?
Nem szerettek dinamikusan kozlekedni, csak szep lassan nyugodtan, megfontoltan? Ha jon a vasuti feluljaro, akkor kikerulve, mert lefele nem tudok megallni?
Ha kijon elem az IFA akkor nem szerettek anyazni, inkabb veszitsuk el a tudatunkat az utkozestol? Es egyszer hatha magamhoz terek egy korhazi agyban, es akkor mar nincs kivel veszekedni?
Vagy szerintetek ez cool?
MESELJETEK MAR, legy szives, mert tenyleg nem tudlak megerteni titeket!
Koszi
#2610
Írta 2003. december 11. - 19:50

#2611
Írta 2003. december 11. - 19:34

Nem láthattad. Ott nem voltam, mióta a Lajos elment onnan.
Bagira
Lajos elment és most mit csinál, lehet vele valahol találkozni ?
#2612
Írta 2003. december 11. - 01:24

#2613
Írta 2003. december 11. - 01:08

#2614
Írta 2003. december 11. - 01:02

#2615
Írta 2003. december 11. - 00:50

bagira láthattam ezt a bringát a pajti boltban?
mert ott eléggé megnéztem. mert nagyon nem tetszett.
mert ott eléggé megnéztem. mert nagyon nem tetszett.

#2616
Írta 2003. december 11. - 00:07

Bagira, igazán szép a gép!
Te E.T. vagy, hogy fék nélkül bringázol?
Más téma:
1''-os menetes kormányszárat akarok átcserélni A-head-esre. Mert nem találtam pont olyan villát, amilyet kerestem. Lehet, hogy teló lesz a vége. ELöl 26, hátul meg trekking kerék.
Meg tetszik ez a lefûrészelt végû, felfelé beszerelt koskormány is. Alakul a dizájn... ;D
Mekkora lánckereket tegyek hátra, ha hegyre is akarok vele menni? Montival éppen nem megy mindenhol a középtányér a HHH-ra (átlagos meredeksége 6%). Viszont síkon legyen 20-25-ös light utazója. (90-es fordulat, ha a profiknak ez többet jelent
)
Szerzek valami kontrás agyat hozzá.
Te E.T. vagy, hogy fék nélkül bringázol?

Más téma:
1''-os menetes kormányszárat akarok átcserélni A-head-esre. Mert nem találtam pont olyan villát, amilyet kerestem. Lehet, hogy teló lesz a vége. ELöl 26, hátul meg trekking kerék.
Meg tetszik ez a lefûrészelt végû, felfelé beszerelt koskormány is. Alakul a dizájn... ;D
Mekkora lánckereket tegyek hátra, ha hegyre is akarok vele menni? Montival éppen nem megy mindenhol a középtányér a HHH-ra (átlagos meredeksége 6%). Viszont síkon legyen 20-25-ös light utazója. (90-es fordulat, ha a profiknak ez többet jelent

Szerzek valami kontrás agyat hozzá.
#2617
Írta 2003. december 10. - 20:06

es a fek??? ;D
a favorit kicsit mas kategoria... de kezdek rakattanni. most pszeudo-singlespeed: leszedtem a valtot, megnyirtam a lancot. coyote: koszi a tippet, a papucsa tenyleg eleg hosszu ahhoz, hogy ne legyen gond a lanchosszal...
asszem, hogy a racsnikurtitas meg a festes javitasa mar tavaszi projekt lesz. ;D
a favorit kicsit mas kategoria... de kezdek rakattanni. most pszeudo-singlespeed: leszedtem a valtot, megnyirtam a lancot. coyote: koszi a tippet, a papucsa tenyleg eleg hosszu ahhoz, hogy ne legyen gond a lanchosszal...
asszem, hogy a racsnikurtitas meg a festes javitasa mar tavaszi projekt lesz. ;D
#2618
Írta 2003. december 10. - 18:20

Na, végre rászántam magam, hogy feltegyem a bringám képeit. Túlságosan agyondícsértétek azt a Bianchit, ezért gondoltam, hogy túlszárnyalom.
Bagira
kep.tar.hu/tubazoli

Bagira
kep.tar.hu/tubazoli
#2619
Írta 2003. december 10. - 16:04

en úgy emlékszem az a bianchi nem pályaváz - nem pályapapucsos. de lehet rosszul emlékszem. A sárvédõre azért mondtam, hogy hajrá fûrész mert úgy vettem le, hogy sehogy sem fér be. - amúgy én mindennek simán nekimegyek fûrésszel. (váz,fékkar,sárvédõ,szerszámkészlet...
)
amúgy enyém a fekete bringa.

amúgy enyém a fekete bringa.
#2620
Írta 2003. december 09. - 22:37
