Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Formula 1 fanok ide!

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2757 hozzászólás a témában

#1121
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

ezek szerint te nem csak sumit utálod,hanem globálisan a ferrarit?


Bingó.

#1122
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

"Akkor beszélhetnénk Hamilton VB címérõl is,amit azért nyert meg Massa elõl mert valaki(tán Heidfeld?)lehúzódott elõle "

Toyota, Glock. De mekkora volt már, ahogy a ferrarisok örülnek, aztán az arcukra fagy a mosoly :D Soha többet még a közelében se lesz Massa a vb címnek.


ezek szerint te nem csak sumit utálod,hanem globálisan a ferrarit?

#1123
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
"Akkor beszélhetnénk Hamilton VB címérõl is,amit azért nyert meg Massa elõl mert valaki(tán Heidfeld?)lehúzódott elõle "

Toyota, Glock. De mekkora volt már, ahogy a ferrarisok örülnek, aztán az arcukra fagy a mosoly :D Soha többet még a közelében se lesz Massa a vb címnek.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#1124
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

na lassan kozos nevezore jutunk akkor :)

meg egyszer mondom, nem vitatom a tehetseget, csak azt hogy a 7 vb cim mogott kizarolag a versenyzoi tudas van. Jobb mint az atlag, de nem ennyivel. O is tudott hulladek autoval nyerni [benetton], de aztan Alonso is tudott egy Renault-tal. pl 2006-ban amikor MS meg mindig a Ferrarinal volt...


errol irtam, hogy ez szetvalaszthatatlan - gyakran nem tudod megallapitani, hogy mi a vezetoi tudas, es mi a fejlesztok erdeme. persze egy olyan pilotanal, aki elotte szinte sose nyert, utana meg elkezdte halmozni az eredmenyeket, ott egyertelmu (ezek a masodrangu pilotak), de schumacher elotte is eredmenyes volt.

alonsonal tenyleg a gumikon mult a dolog (ott volt az, hogy michelinnel trapezprofilt hasznaltak). miutan a bridgestone is modositott par dolgot, paraszthajszalon mult, hogy nem egy 8. vb cimmel fejezte be. persze a ferrarira mar akkor is jellemzo volt ez az "ev kozben kapjak ossze magukat" dolog, illetve azt is fontos megjegyezni, hogy lehet elotte epp a masik gyarto gumijanak koszonhette a sikerszeriat. de mindez tortenelem, akkor alonso nyert, elotte meg schumacher.

senna, prost es fangio eseten is voltak olyan evek, amikor azaz auto, amiben ult, verhetetlen volt gyakorlatilag. de ez esetukben azert tortent meg, mert elotte is bizonyitottak, es evidens, hogy a legjobb gyarto a legjobb pilotat akarja. ez nincs mashogy most sem: nem veletlenul van vettel, alonso, hamilton a legjobban teljesito csapatoknal. hogy eppen ki van felul, az mar sokmindenen mulik, de vezetoi erdem is.

#1125
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

O is tudott hulladek autoval nyerni [benetton], de aztan Alonso is tudott egy Renault-tal. pl 2006-ban amikor MS meg mindig a Ferrarinal volt...


Ha már a részletekre is odafigyelünk, abban a két évben, amikor a Renault nyert Alonsoval, az FIA úgy változtatta meg a gumipolitikát, hogy az a Michelin gumiknak kedvezzen, megtörve ezzel a Ferrari uralmat, tehát a Bridgestone-ok 1-2 pályán jók voltak (pl. Brazília), de az összes többin esélytelenek voltak a francia gumigyártó abroncsaihoz képest.

#1126
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Akkor beszélhetnénk Hamilton VB címérõl is,amit azért nyert meg Massa elõl mert valaki(tán Heidfeld?)lehúzódott elõle

#1127
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
na lassan kozos nevezore jutunk akkor :)

meg egyszer mondom, nem vitatom a tehetseget, csak azt hogy a 7 vb cim mogott kizarolag a versenyzoi tudas van. Jobb mint az atlag, de nem ennyivel. O is tudott hulladek autoval nyerni [benetton], de aztan Alonso is tudott egy Renault-tal. pl 2006-ban amikor MS meg mindig a Ferrarinal volt...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1128
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
igen tudott volna mas is nyerni, de nem az elejen, a vegen valoban verhetetlenek voltak. meg mire a ferkahoz kerult, addigra mar volt 2 vb cime - schumacher nem villeneuve, hill, coulthard, etc kategoria. a masik, hogy a schumacher nelkul is elertek volna e ezt a szintet (mikor is nyertek elotte? 83ban?), kellett hozza jopar ev, mire osszeallt minden, de mindez azalatt tortent, hogy ott volt. nem lehet az egyiket a masiktol fuggetleniteni, es felesleges is rajta filozofalni, hogy mi lett volna ha... a teny az, hogy van 7 vb cime. egy f1es karrierhez szerencse is kell, neki megadatott az is.

ez most epp olyan, mint az idei ev: a rb vettel nelkul is felert volna e ide, vagy vettel mas autoval is tudna e kuzdeni a vb cimert. nem tudjuk meg sose, mert egy pilota autoval indul a versenyen. az biztos, hogy a jelenlegi autoval sokmindenki tudna nyerni, de az is, hogy kevesen tudnak ugyanezt a szintet megutni, es az is, hogy mielott a vettel idejott a torrorossoval tobb pontot ert el, mint a redbull pilotak. 70-80% auto, de azert a kicsi kulonbsegert szurkolunk vkinek, amit a kiugro tehetsegek nyujtanak az atlagos pilotakhoz kepest.

#1129
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem azt mondtam hogy azert voltak lassabbak mert az lett mondva nekik. de ha esetleg valamiert megis gyorsabbak voltak, megelozni akkorsem volt szabad... es mas csapatok nem azert tartanak ket pilotat, hogy az egyik aladolgozzon a masiknak.

en tovabbra is azt mondom hogy a legjobb auto nyeri a vilagbajnoksagot, ha van hozza egy relative jo pilota. 96-97ben a Williams volt toronymagasan a legjobb auto, ki nyert? Hill meg Villeneuve. Akik utanna el is tuntek a sullyesztobe. 98-99 Mclaren [Adrian Newey tervezte az autot... hol is van most? ] nyilvan akkor Hakkinen meg Coulthard alazta a mezonyt. Azert mert Coulthard olyan szuppertehetseg? na ne mar.

Amikor a Ferrarinal volt a penz, es volt hozza egy az atlagosnal jobb pilotajuk, akkor ok nyertek. De azzal az autoval mas is tudott volna ugyanennyire sikeres lenni.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1130
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Schumacher mindenkori ferraris csapattarsa sose kapta ugyanazt az elbanast mint o, egyertelmu sorrend volt felallitva. most a mercedesnel nem ez a szitu, 10bol 8szor le is van nyomva mint a rajzszeg...


no meg persze, csak ettol lett 7x vb, mert elnyomtak szerencsetleneket... mind irvine, massa es barichello is bebizonyitotta, hogy mekkora pilota, miutan kikerultek az elnyomas alol, halmoztak a vbcimeket. alonso is csak azert jo, mert a massat visszafogjak. nem erzed kicsit ellentmondasosnak a dolgot?

ez a schumacher nem az a schumacher, amit 10 eve lattunk, semmi ertelme osszevetni, es rosberg is sokkal tehetsegesebb pilota a tobbinel (valszeg hasonlo, amit hamilton, vettel, alonso). ha tudna azt, amit akkori viszonyok kozott tudott, most is kinyalnak a segget. illetve szerinted hany masik pilota tarthatna 2 ilyen ev utan az uleset? schumacher meg most is jo biznisz nekik.

#1131
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Schumacher mindenkori ferraris csapattarsa sose kapta ugyanazt az elbanast mint o, egyertelmu sorrend volt felallitva. most a mercedesnel nem ez a szitu, 10bol 8szor le is van nyomva mint a rajzszeg...

Tenyleg atlagon feluli pilota, ez ketsegtelen. de abban a 7 vilagbajnoki cimben nagyon sok egyeb faktor is kozrejatszott. Az hol tehetseg hogy Barrichello lehuzodik es elengedi az utolso kanyarban [2002 Ausztria]? kaptak egy nevetseges penz buntetest, de a pont ugyanugy jart...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1132
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
vannak olyan versenyzok is, akik egy jo autoval vbok tudnak lenni, amugy meg beszurkulnek, de a schumachert nehogy mar ide soroljuk... o fenykoraban tudott hozzatenni. egy azonban biztos: szar autoval senki sem lesz bajnok, mert ez egy technikai sport.

meg ne hanyagoljuk el azt sem, hogy egy vezeto mennyire inspiralja azt a csapatot amiben van, mennyire segiti a munkajukat. szarbol nehez varat epiteni, de az azert latszik, ha egy pilota odamegy, onnantol felfele vagy lefele ment a csapatnak. a fiatalabbak kozul ilyen vettel es alonso (bar a ferrarinal ugyancsak lassan indulnak be a dolgok). hamiltonnal azert nehez megallapitani, mert sose ult szar autoban. a csapattars ilyenkor "utazik", es total atlagos pilotak is kerulhetnek olyan szerepkorbe, amibe maguktol sose tudnanak betorni (tipikus: irvine, coulthard, kovalainen, webber etc). persze ilyenkor jar a szajuk, hogy ok is jok lennenek, aztan amikor a masik kiall moguluk, osszecsuklanak mint a collstok...

#1133
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Annyira jó hogy itt páran majd eldöntik hogy melyik cím volt megérdemelt....facepalm szmájli

#1134
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás

igen, nagyon tehetseges, de ebben nagyon erosen kozrejatszott, hogy voltak olyan szezonok amikben az auto annyival erosebb volt, hogy azzal egy kozepszeru pilota is vilagbajnok tudott volna lenni. Ugy nem nagy erdem.
ne felejtsuk mar el hogy hogy nyerte azokat a futamokat eveken keresztul... legjobb auto, csunya lett volna ha nincs meg pole pozicio, majd kiszamoltak neki hogy mikor jon ki boxba, es csak ment korbe-korbe, a verseny meg mogotte zajlott. Mar bocs, de abban az autoban a barmikori mezony meg 3-4 masik pilotaja ugyanezt tudja [tudta volna] hozni.

emlekezzunk a reszletekre is...


de abban azért egyetértünk, hogy az az autó nem lett volna a legjobb autó, ha õ nem segít fejleszteni? ja, és a csapattársai sem voltak éppen tehetségtelen pilóták, és mégsem szorították meg egyszer sem. õ nem beült a legjobb autóba, és nyert, hanem segített egy kalap szart autóvá varázsolni. ma kb. alonso ilyen még, a többiek csak sírnak, hogy ha jobb autójuk lenne, akkor bizony elkennének bárkit. és ha szar marad a szar, akkor nézegetnek, hogy hova kéne lelépni.

#1135
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Senna es prost is nyert ilyen autoval... akkor toluk is vonjunk le parat. ugy csinaltok, mintha nem a legjobb autoval nyernek meg altalaban a vbt.

#1136
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Többi: marad 2-4, abból legyen 3 vb cím, ami azért sok mindenkinek volt, persze az is igen komoly teljesítmény. Mondjuk speciel én kivételesen élvezem az f1-t mióta visszatért, különös öröm, amikor úgy elõzik meg, ahogy egy kezdõtõl is ciki :)
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#1137
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

abban a 7 vb-ben volt olyan is amit 1 ponttal nyert meg Raikonnen elott aki alatt szezon kozben 6szor fott meg a mclaren. Persze a 7 az 7, nem vitatom, de az pl tokre nem az o erdeme hogy a tobbi csapat osszevetve nem koltott annyit fejlesztesre, mint a 2000-es evek elejen a Ferrari csak Schumacher fizetesere... szarbol nem lehet varat epiteni.

igen, nagyon tehetseges, de ebben nagyon erosen kozrejatszott, hogy voltak olyan szezonok amikben az auto annyival erosebb volt, hogy azzal egy kozepszeru pilota is vilagbajnok tudott volna lenni. Ugy nem nagy erdem. Lattunk mar erre azota is peldat, lasd Button, a ferlreertelmezett szabalyok es a vilagvero BrawnGP esete. ami azutan top10-be alig fert be, mert a tobbi csapat is feltette a dupla diffuzort. hirtelen elfogyott a "tehetseg".

ne felejtsuk mar el hogy hogy nyerte azokat a futamokat eveken keresztul... legjobb auto, csunya lett volna ha nincs meg pole pozicio, majd kiszamoltak neki hogy mikor jon ki boxba, es csak ment korbe-korbe, a verseny meg mogotte zajlott. Mar bocs, de abban az autoban a barmikori mezony meg 3-4 masik pilotaja ugyanezt tudja [tudta volna] hozni.

emlekezzunk a reszletekre is...


Voltak ilyen evek. es a tobbi ev?

#1138
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Megnéznék pár olyan versenyt,ahol mindenki egyforma autóval indulna.Páran okoznának meglepetést.


Nem jó. Eleve mások a vezetési stílusok, amikhez hozzá kell igazítani a technikát, itt pedig már képbe jön, hogy ki a jobb mérnök, az autónak melyik vezetési stílus fekszik jobban, stb. Szóval nem olyan egyszerû ez.

#1139
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
abban a 7 vb-ben volt olyan is amit 1 ponttal nyert meg Raikonnen elott aki alatt szezon kozben 6szor fott meg a mclaren. Persze a 7 az 7, nem vitatom, de az pl tokre nem az o erdeme hogy a tobbi csapat osszevetve nem koltott annyit fejlesztesre, mint a 2000-es evek elejen a Ferrari csak Schumacher fizetesere... szarbol nem lehet varat epiteni.

igen, nagyon tehetseges, de ebben nagyon erosen kozrejatszott, hogy voltak olyan szezonok amikben az auto annyival erosebb volt, hogy azzal egy kozepszeru pilota is vilagbajnok tudott volna lenni. Ugy nem nagy erdem. Lattunk mar erre azota is peldat, lasd Button, a ferlreertelmezett szabalyok es a vilagvero BrawnGP esete. ami azutan top10-be alig fert be, mert a tobbi csapat is feltette a dupla diffuzort. hirtelen elfogyott a "tehetseg".

ne felejtsuk mar el hogy hogy nyerte azokat a futamokat eveken keresztul... legjobb auto, csunya lett volna ha nincs meg pole pozicio, majd kiszamoltak neki hogy mikor jon ki boxba, es csak ment korbe-korbe, a verseny meg mogotte zajlott. Mar bocs, de abban az autoban a barmikori mezony meg 3-4 masik pilotaja ugyanezt tudja [tudta volna] hozni.

emlekezzunk a reszletekre is...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1140
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Megnéznék pár olyan versenyt,ahol mindenki egyforma autóval indulna.Páran okoznának meglepetést.