Az állandó 3. hely a hátralévõ 6 versenyen kérdés, hogy elég-e. Bár ahhoz, hogy kevés legyen Vettel és Hamilton se nullázhat, és 5-5 alkalommal meg kell elõznie a fix 3. Alonso-t. Ez mondjuk azért is lesz nehezen megvalósítható, mert a 6 versenybõl 3 elég problémás (Suzuka, Dél-Korea és Interlagos) - pl. bármikor eshet - 1 meg új pálya (Texas).
vettel ha megnyer minden hatralevo versenyt, akkor alonso akarmit csinal, vettel vb. 4.8 pont elonyt kell kiautoznia vele szemben minden egyes versenyen, ha biztosra akar menni. haminak es raiknek viszont mar 7.5-8.3 pont kellene versenyenkent, tehat atlagban minden versenyt nyerniuk kell, es alonso nem lehet jobb harmadiknal. realisan nezve viszont nem veletlenul all ott alonso, ahol, tehat a tobbiek nagyobb esellyel fognak rontani, es kisebb lesz a kulonbseg.
nullazasi esely:
alonso - 7% (minimalis esely)
vettel - 21% (nagy esely 1 futamnal)
hamilton - 28% (nagy esely 1-2 futamnal)
raik - 7% (minimalis esely)
ha pontot szerez, atlagban mennyire van esely:
alonso - 14.9 pont
vettel - 15 pont *
hamilton - 14.2 pont
raik - 11.5 pont
* eddig vettel a leggyorsabb pilota, de tobbszor keveredett bajba.
ha egyenesen meghosszabbitanank az eddigi idenyt, akkor varhato a vegen:
alonso ~ 283 pont
vettel ~ 240 pont (-43 pont)
raik ~ 218 pont (-65 pont)
hamilton ~ 213 pont (-70 pont)
statisztikailag nemi pech vagy nagy sikerszeria kellene az egyik vagy masik oldalrol, hogy osszejojjon. hami es raik nem is lehet csak onerobol vb, a korulmenyeknek is segiteniuk kell oket. meg szerencse, hogy nem csak a statisztika szamit