Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Gyári kerékszettek

- - - - -

  • Please log in to reply
358 replies to this topic

#21
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,637 posts

Szóval 2 féle tárcsarögzítés van, a külső és a belső. (webshopokban úgy írják: Intern/extern) Mikor tárcsát választasz, erre is figyelj!

A külsőhöz kell a HT2 szerszám, a belsőhöz a racsniszerszám.

És nekem átmenőtengelyes az agyam de ilyen belső rögzítős a tárcsám. A 12es hátsó átmenő tengelyhez még éppen jó a racsniszerszám de az első keréknél a 15ös tengelyeknél már a külső rögzítés kell.

 

 

egyféle centerlock van, agy-tárcsa kapcsolódás szempontjából (illetve dereng egy másik is, de asszem az valami spéci DH-s cucc (volt?), szóval most nem lényeges).

írtad, hogy most kazi-szerszámmal le tudod venni a tárcsát. ez a régebbi, belül fogazott rögzítőgyűrű van most neked:

 


Edited by marton, 2020. July 10. - 21:13.

Marci

#22
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

most mar a shimano hajtomunel is ilyet hasznalnak a lanctanyerra.



#23
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,877 posts

Köszi a segítséget!

Akkor ezen még elmerengek, hogy áldozzak-e többet az 1700-asért.

 

Kompatibilitás szempontjából akkor egyedül a center lock az ami nem biztos, hogy ugyanolyan mint a jelenlegi? (Én azt hittem, hogy egyféle center lock van)

Szóval a legrosszabb szkenárió ami történhet, hogy a jelenlegi helyett új féktárcsákat kell vennem?

 

egyféle centerlock van, agy-tárcsa kapcsolódás szempontjából (illetve dereng egy másik is, de asszem az valami spéci DH-s cucc (volt?), szóval most nem lényeges).

írtad, hogy most kazi-szerszámmal le tudod venni a tárcsát. ez a régebbi, belül fogazott rögzítőgyűrű van most neked:

IMG_8713_shimano_centerlock_lockring__79

 

átmenőtengely estén kívül fogazott a gyűrű, ilyen:

BR8745_1024x.jpg?v=1587630940

 

ezt adják a kerékhez/agyhoz, nem kell külön megvenni (jobb helyeken). a régi tárcsát át tudod tenni, amihez kell majd egy HTII szerszám, ilyen:

 

spyral-ht2-szerszam-kozepcsapagyhoz.jpg

 

vagy ilyen:

acor-atl-2713-hollowtech-ii-szerszam-koz

 

vagy megveheted a shimano szerszámát is:

tl-fc36

 

vagy 

 

tl-fc32


  • Rabbit and zscs like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#24
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,681 posts

A Mavic XA szettemben még csak ~300 dokumentált km van, ami kb. semmi, mindenesetre működik, és vicces hangja van (hangosnak nem mondanám, de nagyjából olyan, mint amikor egy gyorskötöző le nem vágott része beleér a gumi bütykeibe). Remélem, tartós is lesz (szintén nagyjából +200 euró, azért nem ajánlottam a Crossmaxot, meg annak csak 22 mm belül a felnije. jobban meg nem mazsoláztam. Amúgy a Mavic kerekek akkor el is tűntek nagyjából a kínálatból? Merthogy az állítólagos csőd miatt. A Crossmaxot még láttam, mást nem nagyon.)



#25
HEX77

HEX77

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts

Köszi a segítséget!

Akkor ezen még elmerengek, hogy áldozzak-e többet az 1700-asért.

 

Kompatibilitás szempontjából akkor egyedül a center lock az ami nem biztos, hogy ugyanolyan mint a jelenlegi? (Én azt hittem, hogy egyféle center lock van)

Szóval a legrosszabb szkenárió ami történhet, hogy a jelenlegi helyett új féktárcsákat kell vennem?



#26
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,637 posts

asszem most marton jön,  "ilyet ne vegyél, meeer' sz_r" kezdetű magánszámával. smile.png mivel 370 with 3 pawl, vagy rosszul emlékszem? smile.png

Igen-igen!! Itt is vagyok. biggrin.png

Szóval aki rám hallgat, azt vesz amit akar. Én csak elmondtam, hogy én (és sokan mások) hogy jártam az 1900as hátsóval. Az elsőnek semmi baja.

És van akinek hibátlan a hátsó is de minek rizikózni, mikor az 1700as már atombiztosan működik?

Csak megjegyzem, a Mavic is áttért a Ratchet-ra. Gondolom mert jobb. És más cégek is, az új Shimano is hasonló lett, nem a kis kalapácsokat erőltették tovább.


  • Kisherceg likes this
Marci

#27
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,302 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Kisherceg igen, a hátsó agy nem túl megbízható.

Jó 200 EUR-ral több, de ez elpusztíthatatlan és hátul a leginkább strapabíró, 18-as Star Rachet van: https://www.bike-dis...wheelset-792097

 

DT-nél fontos, amint megjön az új kerékszett, egyből lehúzni az első és hátsó agy kupakjait és picit rázsírozni a kupakokban lévő gumitömítésre. (350-es első agyhoz videót nézz Youtube-on, hogyan érdemes - 1700-as is ilyen, ha minden igaz, az puszta kézzel lehet, nem fog menni, csak a hátsó.)

Ha a zsírozás elmarad, csúnyán rágyógyulhat a tengelyre és később csak spéci szerszámmal vagy szervizben tudod lehúzni. (Normál esetben szerszám nélkül, akár puszta kézzel is megy.)

 

update: Zolkow, itt vagyok! :D


Edited by zscs, 2020. July 10. - 14:01.

  • Kisherceg likes this

#28
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,681 posts

Apróság, de a 15-ös tengelyhez már másik fajta centerlock van, nem? amihez talán másik szerszám is kell. Egyebet nem tudok nyilatkozni.

(talán csak annyit, hogy a 25-ös belső szélességű felni fasza, én csak arra emlékszem, hogy mindig jön valaki, aki megmondja, hogy a DT-től csak a star ratchetes hátsó agy a jó.)


  • Kisherceg likes this

#29
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,877 posts

asszem most marton jön,  "ilyet ne vegyél, meeer' sz_r" kezdetű magánszámával. :) mivel 370 with 3 pawl, vagy rosszul emlékszem? :)


  • Rabbit likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#30
HEX77

HEX77

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts

Sziasztok!

 

Jelenleg egy Merida Big Ninety Nine-t (2013) tekerek, viszont 27.5-ös kerekek vannak a 29"-es vázban.

(Anno így vettem használtan, az előző tulaj szerint hülyén nézett ki a nagy kerék a 17"-es vázban és kicserélte...)

 

Eleinte nem zavart a dolog, mert semmi problémám nem volt ezzel a furcsa kombinációval azt leszámítva, hogy néhány sziklás vagy rézsüs kanyarban odavertem a pedált. De ez nagyon ritka volt...

 

Most viszont szeretném lecserélni a kerekeket 29-esre ill. minőségben is jobbat szeretnék (versenyzésre is használom).

 

Ezt néztem ki:

https://www.bike-dis...wheelset-792222

 

Az alábbi paramétereken kívül kell még figyelni valamire? (mert ezek stimmelnének)

 

Hub Axle system:

  • front: 15 x 100mm
  • rear: 12 x 142mm

FreehubShimano 9-/10-/11-speed

 

A jelenlegi féktárcsa center lock-os, legalábbis ugyanazzal a szerszámmal szedtem le mint amivel a fogaskkeréksort a kazettáról.

 

Sajnos rengeteg az info és a legtöbb paraméter nekem kínai... 

 

Előre is köszi, ha tud valaki segíteni, bármilyen infonak nagyon örülök! (Ha esetleg a fenti kerékszettől tudtok jobb vételt az is érdekel!)


Edited by HEX77, 2020. July 10. - 13:10.


#31
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

sikerult megcsinlani a kereket, a gyari kullofeszessegnek szvsz lottek, de +-0.5mmen belul van a nyolcas es a tojas is. a gyari dt kulcsot rendeltem, biztos, ami biztos alapon - sokkal gyorsabb dolgozni vele, de egy csavar be es kicsavarasahoz kicsit luxus volt. sikerult venni olyan kulloszerszamot is, amilyet zscs linkelt, jonak tunik az is, bar nem a leggyorsabb szerszam, de legalabb hulyebiztos (epp nekem valo).


Edited by arn, 2020. June 13. - 17:36.

  • Kisherceg likes this

#32
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,542 posts

Egy kis érdekesség:

https://www.mtb-news...hmi9KXDcuZkmKxg

aHR0cHM6Ly93d3cubXRiLW5ld3MuZGUvbmV3cy93

 

Ezek az agyak vannak a bringámban és a 25 mm-es felnik, imádom a szettet, nagyon nem bántam meg. Persze hagyományos küllőkkel...


Edited by karakoram, 2020. June 12. - 16:13.


#33
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Szerszámboltban érdemes megkérdezni, hogy van-e külső torx bitfejük, mert lehet kapni ilyen készleteket: https://www.szerszam...let-9db-os-1444

https://en.wikipedia.org/wiki/Torx   Itt pedig meg tudod nézni a táblázatban, hogy milyen méret is kellene.

https://uniortools.c...orx-nipple-tool Ez alapján E5-ös Torx dugókulcs jó hozzá.

Vagy ha tudsz venni hozzá megfelelő fejű csavart, akkor abból is lehet barkácsolni kulcsot.

 

koszi, ez egy jo otlet smile.png nem voltam benne biztos, hogy szabvanyos megoldas. 


Edited by arn, 2020. May 22. - 18:19.


#34
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

Szerszámboltban érdemes megkérdezni, hogy van-e külső torx bitfejük, mert lehet kapni ilyen készleteket: https://www.szerszam...let-9db-os-1444

https://en.wikipedia.org/wiki/Torx   Itt pedig meg tudod nézni a táblázatban, hogy milyen méret is kellene.

https://uniortools.c...orx-nipple-tool Ez alapján E5-ös Torx dugókulcs jó hozzá.

Vagy ha tudsz venni hozzá megfelelő fejű csavart, akkor abból is lehet barkácsolni kulcsot.

 


  • Kisherceg and arn like this

#35
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Küllőkulcs akkor is kell hozzá. Milyen egyéb szerszámra gondolsz?
Ha sikerül levenni, akkor ugyanilyen küllőanyát gond nélkül rá lehet tenni szerintem. Ha hagyományos küllőanyát tennél rá, akkor először meg kell próbálni, hogy egyáltalán rá lehet-e addig tekerni. Ennek a Squorx anyának más a kialakítása, máshol van rajta a felfekvő gömbfelület.

 

Egyébként muszáj állítani a küllőanyákon? Mennyire üt a kerék? A legegyszerűbb megoldás az lenne, ha békén hagynád így, elnyalt anyával. smile.png
Ha még nem állítottál rajta semmit és mondjuk csak 2-3 mm-es 8-as van benne, esetleg 1 mm-es tojás, akkor egyszerűbb együtt élni vele. Ennyit egy tárcsafékes MTB-n nem lehet érezni.
Egy jól megfűzött kereket (pláne, ha menetrögzítőzve is van), nem kell centrírozással karbantartani. Egy ilyen kerék akkor veszti el az alakját, ha baleset éri. Ha pedig elgörbül a felni, akkor esetleg egyenlőtlen küllőfeszességekkel lehet visszahozni az alakját, az pedig nem ajánlott.

 

ilyen sima kulcsom van, viszont amit zscs linkelt, az elgondolkodtatott, mert az a kulcs nem csuszik le rola, ha nem figyel oda az ember. 

SW-0_001.jpg
ilyet vennek, ha nem sikerul az osszenyomos - fogos dologgal kiszedni:

 

dt-swiss-nipple-key-torx-for-squorx-nipp
kb +-0.5mmre szoktam beloni a kerekeket. ha tudom ezt a menetrogzitos dolgot, valszeg hozza sem nyulok. de ez a hajo elment, most sikerult egy olyan allapotban hagyni, hogy rosszabb, mint elotte. mindenkepp ki kell cserelnem. 



#36
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,302 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

DT kerékszett mellé kaptam anno ingyen ilyet.

dt-swiss-multi-tool-for-dt-aerolite-spok



#37
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,637 posts

Hivatalosan milyen számú (méretű) küllőkulcs való a DT kerekekhez? Egy 1900as és egy 1700as kerekem van.

Van egy ilyen gagyi ezer éves küllőkulcsom de egyik nyílása sem illik rájuk rendesen. Csak elfordul az anyákon, így ezt inkább nem használom : https://bringabutik....efun-kullokulcs


Edited by marton, 2020. May 21. - 00:10.

Marci

#38
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

szerszam nelkul az ujat be lehet rakni, ha megis sikerul kibanyaszni?

Küllőkulcs akkor is kell hozzá. Milyen egyéb szerszámra gondolsz?
Ha sikerül levenni, akkor ugyanilyen küllőanyát gond nélkül rá lehet tenni szerintem. Ha hagyományos küllőanyát tennél rá, akkor először meg kell próbálni, hogy egyáltalán rá lehet-e addig tekerni. Ennek a Squorx anyának más a kialakítása, máshol van rajta a felfekvő gömbfelület.

 

Egyébként muszáj állítani a küllőanyákon? Mennyire üt a kerék? A legegyszerűbb megoldás az lenne, ha békén hagynád így, elnyalt anyával. smile.png
Ha még nem állítottál rajta semmit és mondjuk csak 2-3 mm-es 8-as van benne, esetleg 1 mm-es tojás, akkor egyszerűbb együtt élni vele. Ennyit egy tárcsafékes MTB-n nem lehet érezni.
Egy jól megfűzött kereket (pláne, ha menetrögzítőzve is van), nem kell centrírozással karbantartani. Egy ilyen kerék akkor veszti el az alakját, ha baleset éri. Ha pedig elgörbül a felni, akkor esetleg egyenlőtlen küllőfeszességekkel lehet visszahozni az alakját, az pedig nem ajánlott.


  • Rabbit likes this

#39
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

fekete, 3.23as elvileg dt kulloanyahoz valo, parktool vagy vmi ilyesmi. nem lazult le az anya, hanem centir kozben sikerult elcsesznem sad.png koszi a tippeket, fogoval probaltam, de annyira ideg voltam, hogy inkabb felretettem, mielott nagyobb kart teszek benne. az 5 perces tubelesses utantoltes helyett csinaltam magamnak egy plusz kort.

 

szerszam nelkul az ujat be lehet rakni, ha megis sikerul kibanyaszni? nincs semmi extra ficsor, amirol meg nem tudok? smile.png a kullo asszem 2-1.8as dt competition.

 

SW-0_001.jpg


Edited by arn, 2020. May 20. - 20:52.


#40
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

Rá való küllőkulccsal sikerült? (Ugye van 3,3 és 3,45 mm-es kulcs is.)
Megoldás lehet az is, ha kivágod a küllőt és cseréled azt is. biggrin.png

Vagy összenyomod annyira a kereket, hogy tehermentesüljön a küllő és fogóval letekered.

 

Egyébként ezt a kereket most vagy túlterhelted vagy ilyen volt már amikor megvetted. Pont azért van rajta a menetrögzítő, hogy ne tudjon lelazulni az anya. Szóval esetedben nem ez történt, hanem képlékeny alakváltozás a felniben vagy hanyag munka a gyárban.