Jelentkezz be Regisztrálj

Titán bringák, vázak, alkatrészek, egyebek
#1141
Posted 2007. August 11. - 21:49

#1142
Posted 2007. August 11. - 21:29

Tényleg az! Övé az a nagy Ti Dean váz is az apróban.
Lázba jöttem, rákerestem. Ez?
http://piacter.bikem...p?product=82633
Azért jöttem lázba, mert elárulom, hogy vettem 4 éve tõle egy Dean titán MTB vázat. Az volt az elsõ titán bringám. Bár teljesen jelöletlen váz volt, de gyönyörû szép mély aranyba hajló meleg matt finish-e volt. Gyönyörû szép volt ezen kívül a monostay-e!!! Bár MTB váz volt, de colos (1") nyaka volt még. Ez nem is zavart engem, mert merev villás városi gépet építettem belõle.
Ami viszont gondom volt, hogy bár elvileg 19" volt a váz, mégis nagyon kicsi volt nekem. Hiába vettem hozzá 165mm/35 fokos Monty, meg 165mm/25 fokos TryAll mod-triál óriási (!) stucnikat, mégse lett jó a geometria. Ezért végül fájó szívvel eladtam. Be kellett látnom, hogy kicsi vázzal nem tudok mit kezdeni.
Amúgy ahogy rákerestem a Dean-ra a bikemag-on ezt találtam:
http://pix.bikemag.h...hp?photo=193941
Dean városi 29-er!
tocsa
#1143
Posted 2007. August 11. - 12:22

A fent említett eladó cyclocross váz így néz ki, ha össze van szerelve:
Ez a váz azért érdekes mert t.fékes és a nemrég hozott szabály szerint cyclocross-ban nem lehet használni.
Ebben az is nagyon érdekes, hogy nekema cannondale topicban törölte a hsz-met a mod mert két c'dale hirdetést mertem linkelni. Itt viszont láthatóan megengedett ez a dolog. :chin:
Amúgy jopofa bringa, kár hogy nekem valszeg nagy lenne.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1144
Posted 2007. August 10. - 23:57

Azt a nemjóját! Shankee nagy titán rajongó! Mik lehetnek még ott, ha ilyet ad el?
Tényleg az! Övé az a nagy Ti Dean váz is az apróban.
#1145
Posted 2007. August 10. - 23:54

Kösz lor!
Amúgy szoktak vasat is hõkezelni...
Pl. stucnimra rá van írva Heat treatment vagy mi és cro-mo (nem mai csirke)
Meg ha már Konánál tartunk, hõkezelték az összes jobb vázukat pl. Hot és társaik, hogy egy kis idõutazás is legyen...
Moratizo: érdekes, amit a titán örökkévalóságáról írtál. Szerintem ez nem feltétlen anyagfüggõ: én nem szívesen cserélném le a gyak. low end cro-mo gépemet, mivel tökéletesen testreszabott, vagyis: jelenlegi igényeimnek és lehetõségeimnek megfelel. Ha változik a helyzet - igény és/vagy lehetõség - azonnal beépítem az alkatrészt a képbe. Persze egy viszonylagos összhang mindig marad...
Nem vágyom teleszkópra vagy bármilyen carbon alkatrészre. Csak a természetre!
Persze lehet azért gondolom így, mert nem volt még titán vázam. Jelenlegi álláspontom szerint a csúcs talán egy Yasec váz lenne titán villával (a titán nyeregcsövem persze maradna:))
Minden anyagnak megvan a maga elõnye és hátránya. Ha van egy jó CroMo vázad, ami harmónikus, kielégít téged, akkor semmiképpen se vegyél mást, hanem élvezd! (Maximum a rozsdásodás szabhat gátat, de remélhetõleg ez sem jelentkezik.)
Nem lehet kijelenteni, hogy egy titán váz/bringa jobb, mint egy másik bringa. Mert nincs két egyforma bringa, és biztosan vannak a különbözõségek miatt hátrányai is. Ha úgy érzed, hogy megtaláltad a lokális optimumot (mert persze mindig van jobb, legalábbis úgy érzi az ember), akkor ne válts!
Nekem már volt több acél, CroMo, Alu és több titán bringám is.
tocsa
#1146
Posted 2007. August 10. - 23:53

Ti pegs (Monkey Bikes)

A fent említett eladó cyclocross váz így néz ki, ha össze van szerelve:

Ez a váz azért érdekes mert t.fékes és a nemrég hozott szabály szerint cyclocross-ban nem lehet használni.
retizotyo:
Én azért hajlok arra,hogy anyagfüggõ és cr-mo vázakat is a Ti mellé sorolnám tartóságban (csak ne egye a rozsda ) a többivel teljesen egyetértek.
#1147
Posted 2007. August 10. - 23:40

Azért kis hazánkban akad még egy két Morati váz!
Ráadásul zsír új !
http://piacter.bikem...t=82636&cat=all
Azt a nemjóját! Shankee nagy titán rajongó! Mik lehetnek még ott, ha ilyet ad el?
tocsa
#1148
Posted 2007. August 08. - 00:19

Amúgy szoktak vasat is hõkezelni...
Pl. stucnimra rá van írva Heat treatment vagy mi és cro-mo (nem mai csirke)
Meg ha már Konánál tartunk, hõkezelték az összes jobb vázukat pl. Hot és társaik, hogy egy kis idõutazás is legyen...
Moratizo: érdekes, amit a titán örökkévalóságáról írtál. Szerintem ez nem feltétlen anyagfüggõ: én nem szívesen cserélném le a gyak. low end cro-mo gépemet, mivel tökéletesen testreszabott, vagyis: jelenlegi igényeimnek és lehetõségeimnek megfelel. Ha változik a helyzet - igény és/vagy lehetõség - azonnal beépítem az alkatrészt a képbe. Persze egy viszonylagos összhang mindig marad...
Nem vágyom teleszkópra vagy bármilyen carbon alkatrészre. Csak a természetre!
Persze lehet azért gondolom így, mert nem volt még titán vázam. Jelenlegi álláspontom szerint a csúcs talán egy Yasec váz lenne titán villával (a titán nyeregcsövem persze maradna:))
#1149
Posted 2007. August 07. - 21:35

ha egy acel vmit hokezelni akarnak akkor felhevitik lehutik
a hevites sebesseges es veghomerseklete a lehutes sebessege es veghomerseklete sok mindent megszab az anyag kesobbi tulajdonsagai kozul.
400 korul mar valoszinuleg csak ilyen ugynevezett megeresztes-t csinalnak
ez egyfajta fezultsegcsokkento hokezeles.
ooo
tiszta elemek olvadas es forraspontja nem mond semmit az otvozetekrol.
amugy sem szeretnem ha a kesz vazam megfolyna eleg csak ha izzik szep vorosen! 8-)
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#1150
Posted 2007. August 07. - 20:03

Szépek és jók ezek a titán vázak, az is biztos, hogy egy ideig nem kell más után kutatnia az embernek. Hozzáteszem, nem gondolom, hogy az alu Cannondale vázamnak + villámnak bármi gondja lenne 5-6 éves korában (most 3 éves, az asszonykáé meg 7). De azért kb. 5 év után, szerintem jól fog esni venni egy másikat, csak úgy cserélni. Persze maradok a márkánál. Új színek és formák, minthogy nem mindig ugyan olyan cipõt vesz az ember. Persze ezt pont én mondom a Panama Jack cipõimmel….Megszállott bringások volnánk, szerintem vonz minket a technikai újdonság. Cserélgetünk mindent körbe-körbe.
Nem tudom, hogy érthetõ voltam e?[/QUOTE]
Teljesen érthetõ te egy jó alu bringa tulajdonos álláspontját képviseled. Én csak azt mondom, hogy a váz marad és a technikai újdonságok alkatrészekben jelentkeznek.
#1151
Posted 2007. August 07. - 19:23

Ha elhatároztad jó úton jársz a megvalósítás felé,és ha meglesz nem kell azon filóznod két év múlva milyen legyen a következõ (alu,carbon,stb) vázad.[/QUOTE]
Szépek és jók ezek a titán vázak, az is biztos, hogy egy ideig nem kell más után kutatnia az embernek. Hozzáteszem, nem gondolom, hogy az alu Cannondale vázamnak + villámnak bármi gondja lenne 5-6 éves korában (most 3 éves, az asszonykáé meg 7). De azért kb. 5 év után, szerintem jól fog esni venni egy másikat, csak úgy cserélni. Persze maradok a márkánál. Új színek és formák, minthogy nem mindig ugyan olyan cipõt vesz az ember. Persze ezt pont én mondom a Panama Jack cipõimmel….Megszállott bringások volnánk, szerintem vonz minket a technikai újdonság. Cserélgetünk mindent körbe-körbe.
Nem tudom, hogy érthetõ voltam e?
#1152
Posted 2007. August 07. - 14:34

Ha elhatároztad jó úton jársz a megvalósítás felé,és ha meglesz nem kell azon filóznod két év múlva milyen legyen a következõ (alu,carbon,stb) vázad.
Köszi.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1153
Posted 2007. August 07. - 14:26

Ha elhatároztad jó úton jársz a megvalósítás felé,és ha meglesz nem kell azon filóznod két év múlva milyen legyen a következõ (alu,carbon,stb) vázad.
#1154
Posted 2007. August 07. - 14:19

OFF:
lor, akkor elvileg az acélvázat 400 fokon hõkezelik heggesztés után?
Vagy tök másról van szó?
Az acél vázakat szokták hõkezelni? :chin:
Én úgy tudtam, hogy csak a 60xx sorozatú aluvázakat szokták. Ezt jelenti a T6 jelölés, nem?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1155
Posted 2007. August 07. - 13:53

b@sszameg azert amikor mar a hohatas miatt folyik meg az anayag az nem egyszeru.
attol, hogy vmi technokrata szoveg nem szabad elhinni!
acelok kb 700 fok korul kezdenek izzani
igazabol olyan adattal soha nem foglalkoztam aminel mar lagyul a titan
de az acelokat kb 400 fok korul szoktak megereszteni /feszultsegmentesiteni/
feltunne a bicon a 400 fok?
remelem!
OFF:
lor, akkor elvileg az acélvázat 400 fokon hõkezelik heggesztés után?
Vagy tök másról van szó?
#1157
Posted 2007. August 06. - 23:23

#1158
Posted 2007. August 06. - 23:13

attol, hogy vmi technokrata szoveg nem szabad elhinni!
acelok kb 700 fok korul kezdenek izzani
igazabol olyan adattal soha nem foglalkoztam aminel mar lagyul a titan
de az acelokat kb 400 fok korul szoktak megereszteni /feszultsegmentesiteni/
feltunne a bicon a 400 fok?
remelem!
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#1159
Posted 2007. August 06. - 22:19

Ráadásul zsír új !
http://piacter.bikem...t=82636&cat=all
#1160
Posted 2007. August 02. - 11:03

Szerintem ez már kimerítené a természetfeletti jelenség fogalmát...Most jutott eszembe, ami az ox ob-n történt, Melts állítólag azért adta fel a versenyt, mert az elsõ váltójában lévõ titán csavar a nagy meleg hatására megnyúlt és elfordult a váltó.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]