Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Titán bringák, vázak, alkatrészek, egyebek

- - - - -

  • Please log in to reply
1746 replies to this topic

#21
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
https://no-22-bicycl...divide-frameset

alapvetoen a Litespeed a kedvencem ha amerikai titanvaz-gyartorol van szo, de egy ilyen ellen nem tiltakoznek
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#22
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts
Ügyes ! ;)
Ennek mennyi agya lehetett ? És mit remélt ? :)
Marci

#23
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Törött titánium váz campa középrésszel « váz « ORSZÁGÚTI KERÉKPÁR « Kategóriák tallózása

Az igazi mesteremberek! Megoldjuk okosba.....

#24
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Elkezdõdött valami izgalmas dolog.
Charge Bikes’ 3D Printed Titanium Bike Parts Production Begins


"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#25
Moratizo

Moratizo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts
Gallery | Firefly Bicycles :)
" Szárnyak nélkül nem könnyû repülni." Horatius

#26
Moratizo

Moratizo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts
Brutális,egyben univerzális papucsok(szíj,lánc SS vagy váltós):

titanium « Spats Performance Titanium Bikes

Feltöltött kép Feltöltött kép Feltöltött kép Feltöltött kép
" Szárnyak nélkül nem könnyû repülni." Horatius

#27
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts

Hol tört el? Úgy tudom azoknak a nyeregvázcsõ-támvilla csatlakozás volt a gyenge pontjuk. Milyen irányban nem kellene elfogultnak lennem? Sajnos van egy hibám, szeretem a tartós és megbízható dolgokat.

Az alsócsõ repedt el alul, kb. 10 centire a fejcsõtõl.

Úgy veszem észre, sokaknak olyan ez a titán dolog, mint a vallási fundamentalizmus. Elvakultan hisznek benne, valami hatalmas csodát látnak bele - ami szerintem nincs. Merem ezt sok 10ezer km és sok év titán váz és nyeregcsõ használata után mondani. Ja, IBS-ed volt ? Az nem számít, az szar. Névtelen kínait akarsz ? Persze, super, azt vegyél ! Mi van ??? Álljon már meg a menet valahol ! Bár, ha úgy nézzük, az IBS is névtelen, nem egy "nagy" cég az sem.
De nem kell velem foglalkozni és nem akarok senkit sem lebeszélni semmirõl !! O.K. ? Én is voltam hívõ, mint itt sokan csak belõlem valahogy elmúlt. De tényleg könnyen pofázok, vettem, használtam, élveztem. Nekem nincs már meg az újdonság varázsa.
Tényleg toleráns és szabadelvû vagyok, ha valakinek tetszik a titán, vegye meg ! Rám ne hallgasson senki ! Én is vettem és veszek most is olyan alkatrészt, amit sokan nem értenek meg. De nem pont ez a lényeg a bringában ? Szerintem 90%-ban mi már olyan fanatikusak vagyunk, akik nem gyári gépet veszünk, hanem mi magunk akarunk a saját lelkünk sugallatára kiválasztani minden alkatrészünket. És ha Õ titán akar, akkor meg is lesz ! :)
A titán egy csodás anyag szerintem is, azért is járok vissza olvasni ezt a topicot.
És ezt ne vegye senki magára, akinek tetszik a titán, vegye ezután is.
És nem mondom, hogy nem csorog a nyálam a mai napig a titán cuccok láttán - csak már nem ÚGY, mint régen, a vázam elõtt.
Marci

#28
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 59 posts

Egyszerû a válasz: milyen kedvem van. A merevvel DH- ni nem fogok. Majdnem ugyanott elmegy mint softail,csak az érzés más. Ha az eredeti horgasz-zsolti kérdésére visszatérve,azért írtam hogy válassza a telót mert csak egy bringája lesz. Univerzálisabban tudja használni.


Azért az az egy, az ezzel együtt igazából 3 lenne, mert már van 2, igaz egyik sem titán :)
Egyenlõre b@szik válaszolni a tritonos arc, így még az is lehet, hogy további gyûjtögetés következik és mégis csak egy nagyobb nevû gyártó vázát veszem majd. Talán nekik fontos plusz még egy vevõ..

entével pedig egyet kell értsek, én is szeretem a tartós és megbízható dolgokat, pláne akkor ha az ember nem fillérekért vett valamit. Azt hiszem egy titán váznál majd hogy nem alapkövetelmény kéne hogy legyen, hogy tartós is.

#29
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Az IBS szerinted nem jó. O.k. De azért kb. 5 évig bírta a merev villás gyilkolást. Bár fent tartom a véleményem, hogy telóval bírta volna sokáig. Haver Corratec titán váza 1 évig bírta. (merev villával) Az szerinted miért nem volt jó ? Azzal mi a baj ??? Szerintem mondhatok bármit, elfogult lesz a véleményed.

Hol tört el? Úgy tudom azoknak a nyeregvázcsõ-támvilla csatlakozás volt a gyenge pontjuk. Milyen irányban nem kellene elfogultnak lennem? Sajnos van egy hibám, szeretem a tartós és megbízható dolgokat.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#30
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Egy kis titán galéria az idei Eurobike ról

Eurobike 2012: Titanium bike round-up - Salsa, Nevi, Van Nicholas, Paduano, Genesis & more | road.cc | Road cycling news, Bike reviews, Commuting, Leisure riding, Sportives and more
11:38:11 IM 2012

#31
Moratizo

Moratizo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts

És mi szerint választasz a gép közül, mikor bringára ülsz ? Mikor merev és mikor softail ?


Egyszerû a válasz: milyen kedvem van. A merevvel DH- ni nem fogok. Majdnem ugyanott elmegy mint softail,csak az érzés más. Ha az eredeti horgasz-zsolti kérdésére visszatérve,azért írtam hogy válassza a telót mert csak egy bringája lesz. Univerzálisabban tudja használni.
" Szárnyak nélkül nem könnyû repülni." Horatius

#32
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts

Ezek szerint a merev váznak villával még van egy-két éve,a softail meg tovább bírja!:confused:
Szerintem nyugodtan vedd meg a titán vázat (fõleg ha van rá garancia),nem fogsz csalódni.
Minden vázamat (3db) és Ti alkatrészeket használtan vettem,(megszûnt a gyártás 2006 ban)
Tökéletesen mûködnek a vázak,a villák és a kiegészítõk. (Ja és napi használatban "gyilkolom" mindegyiket)

És mi szerint választasz a gép közül, mikor bringára ülsz ? Mikor merev és mikor softail ? Az országútit nyilván értjük.
Mondjuk, nem kötözködöm de 3 gépnek nem ártasz annyit, mint amikor mindent csak 1 kap. Én pl. sajnos ugyan azzal járok dolgozni, mint amivel a Pilisbe vagy a Dolomitokba. (nincs városi v. másodbringám de ez legyen az én bajom)

Marci

#33
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Kérek ilyet karácsonyra! Mindenki csak 5 dollárt dobjon be a közösbe :)

http://www.gtbicycle...xizang-frame-29
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#34
Moratizo

Moratizo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts
Ezek szerint a merev váznak villával még van egy-két éve,a softail meg tovább bírja!:confused:

Szerintem nyugodtan vedd meg a titán vázat (fõleg ha van rá garancia),nem fogsz csalódni.

Minden vázamat (3db) és Ti alkatrészeket használtan vettem,(megszûnt a gyártás 2006 ban)

Tökéletesen mûködnek a vázak,a villák és a kiegészítõk. (Ja és napi használatban "gyilkolom" mindegyiket)



Feltöltött kép
" Szárnyak nélkül nem könnyû repülni." Horatius

#35
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts
enté !
Az IBS szerinted nem jó. O.k. De azért kb. 5 évig bírta a merev villás gyilkolást. Bár fent tartom a véleményem, hogy telóval bírta volna sokáig.
Haver Corratec titán váza 1 évig bírta. (merev villával) Az szerinted miért nem volt jó ? Azzal mi a baj ???
Szerintem mondhatok bármit, elfogult lesz a véleményed.
Marci

#36
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
ha egy alu vaz olyan utest kap, amitol egy mai karbon eltorik - szerintem semmivel sem lesz hasznalhatobb utana, mint a karbon. es a karbon nem farad ugy el, mint az alu.

#37
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Az IBS-t nem hoznám példaként a titán tartósságát illetõen tartósságra. Csak stucnim és szarvam volt tõlük, de a minõsége nem közelítette meg a komolyabb gyártókét. Közvetlenül a gyártótól vettem, ha jól emlékszem egy németországi orosz emigráns volt. Próbálkozott mindennel ami titán, a hajtókarja szép volt, a többi nem. Titán helyett karbon vázat venni hosszú távra nem érdemes, villából meg fõleg nem. Amikor egy ökölnyi kõ csapódik az alsócsõnek vagy odavered egy sziklához, de nem marad semmi nyoma, akkor a karbonnál már lehet vágni a centit. Persze mindent el lehet törni, a legjobbakat is, viszont a fém sokkal jobban javítható mint a kompozit. A teló valóban jóval kényelmesebb, viszont egy merevvel sokkal élvezetesebb tekerni technikás terepen, ahol nem a sebesség hanem a nyeregben maradás a lényeg. Nem mindegy hogy plusz egy kilót kell kapdosni a kövek fölött. Ha nem akarsz kockáztatni akkor elõbb vedd csak a vázat telóhoz, aztán késõbb rendelhetsz hozzá saját villát, a teló geometriájával.

Sokáig én is azt hittem, amíg nem láttam, hogy simán megjavítják a törött karbon felnit is.


A sebesség mindent megold.

 


#38
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Helyesbítek, egy nagyon régen Oroszországba települt majd hazatért német-orosz családból származhat, neve Nicolai Schatz, egyik rokona pedig Anatol Schatz. Azt nem tudom a vázakat melyikõjük hegesztette.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#39
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Az IBS-t nem hoznám példaként a titán tartósságát illetõen tartósságra. Csak stucnim és szarvam volt tõlük, de a minõsége nem közelítette meg a komolyabb gyártókét. Közvetlenül a gyártótól vettem, ha jól emlékszem egy németországi orosz emigráns volt. Próbálkozott mindennel ami titán, a hajtókarja szép volt, a többi nem. Titán helyett karbon vázat venni hosszú távra nem érdemes, villából meg fõleg nem. Amikor egy ökölnyi kõ csapódik az alsócsõnek vagy odavered egy sziklához, de nem marad semmi nyoma, akkor a karbonnál már lehet vágni a centit. Persze mindent el lehet törni, a legjobbakat is, viszont a fém sokkal jobban javítható mint a kompozit. A teló valóban jóval kényelmesebb, viszont egy merevvel sokkal élvezetesebb tekerni technikás terepen, ahol nem a sebesség hanem a nyeregben maradás a lényeg. Nem mindegy hogy plusz egy kilót kell kapdosni a kövek fölött. Ha nem akarsz kockáztatni akkor elõbb vedd csak a vázat telóhoz, aztán késõbb rendelhetsz hozzá saját villát, a teló geometriájával.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#40
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 posts
A lényeg itt van: "Ha a beépítési magasság hasonló". Egyébként a teló emelésébõl adódó laposabb fejcsõszög nyilván jobban terheli a fejcsõ-alsócsõ/felsõcsõ csomópontokat.
Bár én közel 10 éve használom a karakoramot 80-as majd 80-120-as villával és köszöni szépen jól van! :)