Volt féknélküli fixim, két fékes fixim, elsõfékes fixim, elsõfékes singlespeedem, hátsófékes ugrálósbicóm (mint Janinak), tulajdonképpen minden lehetséges kombináció. Szerintem városba elég egy elsõfék, fõleg fixivel. Azzal meg ne kelljen már számolnunk hogy mi van ha elszakad a bowden, mert mivan ha eltörik a váz? ...
A mester szerint:
Városban, nem versenytempóban szerintem ezek nem jelentõs tényezõk.Mikor használjuk a hátsó féket?
A gyakorlott kerékpárosok az esetek kb. 95%-ban csak az elsõ féket használják. De vannak olyan helyzetek, amikor jobb a hátsó féket használni:
Csúszós utakon. Száraz aszfalton lehetetlen az elsõ kereket leblokkolni, de csúszós utakon elképzelhetõ egy ilyen helyzet. Viszont ha az elsõ kerék egyszer megcsúszik, akkor már majdnem lehetetlen elkerülni az esést. Ilyenkor a hátsó kerékkel óvatosan és elõrelátóan kell lassítani a kerékpárt.
Egyeletlen utakon. Ilyenkor a fékezett elsõ kerék pattoghat az úton, és ha levegõben leblokkol, a földre érve túl nagy fékezõerõt fejt ki. Ez ugyancsak bukáshoz vezethet.
Elsõ kerék defektje esetén. Ilyenkor veszélyes a kereket fékezni, mert az abroncsra ható erõ könnyen ledobhatja a külsõt, és ez ugyancsak bukáshoz vezethet.
Ha elszakad az elsõ fékbowden.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére









