Jelentkezz be Regisztrálj
Bike Porn - avagy kéne ez a bringa
#341
Írta 2021. március 25. - 17:18
#342
Írta 2021. március 25. - 16:30
Nekem szintén van egy 1996-os Woodlands-szem. Ez már lehet, Schwinn-Csepel éra, hirtelen nem tudom. Reynolds ATB 500 vagy hasonló csövekből van a váz, egész szép az állapota. Csak az alu nyeregcső r*hadt bele a vázba (dörzsárazni se mertem, 15 éve így van). Még minden az eredeti rajta, Shimano Alivio váltás, Alivio kanti fékek. Első nyári melós, ~3-havi keresetemből vettem anno.
Az volt az egyetlen normális vázuk, a főcsövek reynolds 500-asak, rendes vastag, ejtőpapucsos, Nem is itt készültek Csepelen, itt csak varratos szénacél szemeteket tudtak hegeszteni. Voltam gyakorlaton a szerelősoron, az oktatónk átjárt pálinkázni a hegesztőkhöz, fixen piáltak.
Ez a "tuningolt" példány már a lemezpapucsos (váltófül sincs rajta, csak dinamótartó), hazai produktum, olyan is.
Hopp, Klein:
Inkább így, mint ahogy az amcsi videókban szokták, rátaknyolnak hátra valami platnit. Attól kész vagyok.
Rabbit módosította - 2021. március 25. - 16:41
- Kisherceg és zscs kedveli ezt
#343
Írta 2021. március 25. - 16:21
Talán még annyit fűznék hozzá a Csepel bringához, hogy nem volt igazán koncepció a bringa építés során.
Számomra értelmezhetetlen az XTR hátsó váltó mellett a "filléres" V-fék (talán Tektro/AlHonga).
De mondhatnám ezt a Ritchey WCS nyereg vs noname acél stucnira is.
Nincs egy kiegyensúlyozott rendszer, összhang az alkatrészek között.
Mondjuk elve a vázon lévő (feltételezem még eredeti) láncvillavédő matrica is erről tanúskodik,
hogy újkorában ez egy Shimano Tourney-val szerelt bringa lehetett, ami abszolút összhangban van a váz "képességeivel".
Amire a gyártó is szánta eredetileg, hobby kategória, városba, parkba, fagyizni..stb.
Erre a vázra bőven elég lett volna az Altus kategória is. Főleg a mostani, váltásban már simán hozza egy kb. 20 évvel ezelőtti Deore LX szintet is. - Szerintem.
Ennyi.
jójójó, ezt a proharder bringás topicjából "loptam", elvileg valamelyik pesti (?) bolt munkatársáé.túltárgyaltuk, gyenge poén volt.
...és akkor ON:
parts bin special
mondjuk a V-fék+tárcsafék kombó bénácska...
- talpfa kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#344
Írta 2021. március 25. - 14:50
Talán még annyit fűznék hozzá a Csepel bringához, hogy nem volt igazán koncepció a bringa építés során.
Számomra értelmezhetetlen az XTR hátsó váltó mellett a "filléres" V-fék (talán Tektro/AlHonga).
De mondhatnám ezt a Ritchey WCS nyereg vs noname acél stucnira is.
Nincs egy kiegyensúlyozott rendszer, összhang az alkatrészek között.
Mondjuk elve a vázon lévő (feltételezem még eredeti) láncvillavédő matrica is erről tanúskodik,
hogy újkorában ez egy Shimano Tourney-val szerelt bringa lehetett, ami abszolút összhangban van a váz "képességeivel".
Amire a gyártó is szánta eredetileg, hobby kategória, városba, parkba, fagyizni..stb.
Erre a vázra bőven elég lett volna az Altus kategória is. Főleg a mostani, váltásban már simán hozza egy kb. 20 évvel ezelőtti Deore LX szintet is. - Szerintem.
Ennyi.
- blash kedveli ezt
#345
Írta 2021. március 25. - 14:13
A gs200as woodlands bennem is nagyon megmaradt, de ez tenyleg olyen ronda volt? Az elso montimrol nincs kepem (91es), de a masodikrol mar igen (98), az mai szemmel is teljesen vallalhato.
Az a 98-as fekete Schwinn Csepel, már az Adrenalin széria volt. -szerintem
A fekete színű, full Deore LX-el, a sárga Rock Shox Indy SL -el nagyon ütősre sikeredett.
Szép kiállású paripa volt.
- blash kedveli ezt
#346
Írta 2021. március 25. - 14:08
Én néztem, érdekes . Shimano Tourney
Geo: de ez valami hatalmas méret, tévedek? Gondolom nem a 16"-os modellnek van ilyen kiállása.
Hát így ránézésre is, minimum 20, de inkább 21-es lesz ez a váz.
#347
Írta 2021. március 25. - 13:33
Nekem szintén van egy 1996-os Woodlands-szem. Ez már lehet, Schwinn-Csepel éra, hirtelen nem tudom. Reynolds ATB 500 vagy hasonló csövekből van a váz, egész szép az állapota. Csak az alu nyeregcső r*hadt bele a vázba (dörzsárazni se mertem, 15 éve így van). Még minden az eredeti rajta, Shimano Alivio váltás, Alivio kanti fékek. Első nyári melós, ~3-havi keresetemből vettem anno.
zscs módosította - 2021. március 25. - 13:34
#348
Írta 2021. március 25. - 13:30
szerintem is "régies" a geo, viszont lehet ám, hogy tök jó kényelmes. ami nem hátrány...
khm, a váltás/hajtás szettet néztétek rajta? vagy annyira nem jó poén?
Hogy a viharba ne néztem volna az alkatrészeket.
Szándékosan nem írtam rá semmit, de ha már szóba került.
Az én magán véleményem és ízlésem szerint, ez a kerékpár mindennel szembe megy.
Egy ilyen vázra teljesen értelmetlen felső kategóriás cuccokat ráaggatni.
Pl. egy jó középkategóriás vázra, ahhoz "illő" váltórendszert raknék.pl: Shimano Deore vagy SLX váltórendszert...stb.
Én nem szeretek több szintet ugrani. Klasszikus példa hátul virít az XT elől meg ott az Alivio.
Max egy szintet: XTR/XT vagy XT/LX(SLX); SLX/Deore...és így tovább
De nyilván ahány ember, bringás annyi féle szempont, elvárás..stb.
De a bicó gazdája pont xarik a tendekre meg minden egyébre, úgy építi ahogy neki tetszik. Jól teszi!
#349
Írta 2021. március 25. - 13:27
szerintem is "régies" a geo, viszont lehet ám, hogy tök jó kényelmes. ami nem hátrány...
khm, a váltás/hajtás szettet néztétek rajta? vagy annyira nem jó poén?
Én néztem, érdekes . Shimano Tourney
Geo: de ez valami hatalmas méret, tévedek? Gondolom nem a 16"-os modellnek van ilyen kiállása.
karakoram módosította - 2021. március 25. - 13:28
#351
Írta 2021. március 25. - 12:04
#352
Írta 2021. március 24. - 21:22
Jesszusmária! Ezek az "ortopéd" geometriák a 90-es évek elejéről, az őrületbe tudnak kergetni.
Kisebb méretben még vállalható volt a geo.
92-93 körül oda is voltam érte, a full Shimano 200GS szettel szerelt Woodlansért.
#356
Írta 2021. március 03. - 16:49
ennyire nem mélyedtem bele az olvasásba, de ha 140-es a tárcsa hátul, oda végképp nem értem akkor a 4 dugattyút. Talán Saintből csak olyan van?
nem az is-pm adapterezés miatt ?
régről rémlik valami ilyen 180 ból 140 lesz hátul
most kicsit lepusztult vagyok átgondolni....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#357
Írta 2021. március 03. - 09:58
Ennyi lógás azért kell, nem? Nálam legalábbis mindig volt valamekkora excentricitása a lánckerekeknek.
A 2010 még egy apró részlet, ami elkerülte a figyelmem, de a plexiről én inkább a fatörzsek elleni védelemre asszociálok.
#358
Írta 2021. március 03. - 09:46
ennyire nem mélyedtem bele az olvasásba, de ha 140-es a tárcsa hátul, oda végképp nem értem akkor a 4 dugattyút. Talán Saintből csak olyan van? Ha meg harap is rendesen, és ezzel a gumival gondolom tapadás is van, akkor tényleg elfért volna egy kitámasztó a fék oldalra a vázon.
(száznegyven?!?!?!?! )
A PF lehet, hogy a szélesebb csapágyház miatt lett?
Mondjuk én nem vagyok esküdt ellensége, pedig már pont esedékes egy szétszedés az enyémnél, nyöszörgés okán.
Igazi kerítés/garázszöld
Én a gyorszáron lepődtem meg leginkább, de talán adott volt a kerékszett..
2010-ben tervezte a bringát, akkoriban még lehet, hogy nem is volt átmenőtengely széles körben, nem is emlékszem most hirtelen.
Nekem nagyon tetszik a megoldás, hogy a kormánycsapágy felső záróelemét gyakorlatilag integrálta a stucniba.
A többivel már nemigazán értek egyet, a geometria számomra fura, a szín nem különösképpen érdekes, a PF középrészt én sem értem, és ha már ilyen jól állítható papucsot tett rá, valamint feltette ezt a teljesen érthetetlen és lényegtelen láncvezetőt előre (bár akkoriban még nem volt NW tányér, de ss-re nem is kell) akkor elképzelésem sincs, hogy miért lóg a lánc a képeken.
Mint mérnöki munka viszont le a kalappal, szépen tervezett és kivitelezett váz lett.
- Kisherceg kedveli ezt
#359
Írta 2021. március 03. - 09:31
ennyire nem mélyedtem bele az olvasásba, de ha 140-es a tárcsa hátul, oda végképp nem értem akkor a 4 dugattyút. Talán Saintből csak olyan van? Ha meg harap is rendesen, és ezzel a gumival gondolom tapadás is van, akkor tényleg elfért volna egy kitámasztó a fék oldalra a vázon.
(száznegyven?!?!?!?! )
A PF lehet, hogy a szélesebb csapágyház miatt lett?
Mondjuk én nem vagyok esküdt ellensége, pedig már pont esedékes egy szétszedés az enyémnél, nyöszörgés okán.
Igazi kerítés/garázszöld
Én a gyorszáron lepődtem meg leginkább, de talán adott volt a kerékszett..
ZolkoW módosította - 2021. március 03. - 09:31
#360
Írta 2021. március 02. - 20:31
Jópofa, de akárhányszor ránézek egy ilyen papucsra (Kona, stb), elcsodálkozom, hogy csak én érzem úgy, hogy az ébredő erők ezt előbb-utóbb összehajtogatják?
Nyilván kevés kép kering a neten ilyenről, de én nem tudok megbarátkozni ezzel a kialakítással.
A lánctányérnál az a plexi az tulajdonképpen fix (nem forgó) rockring?
nekem sem igazán szimpatikus ez a papucs, de én se láttam sok ilyet vagy hasonlót feltekerve. szóval valszeg működik.
azt a plexi-guardot én se értem, meg azt se, minek rá a rock ring.
...és nem értem a pressfit középcsapit sem,
...meg azt sem, hogy miért nem lett 2 collal nagyobb ha már saját magára méretezte?
...meg azt se, hogy miért 180/140 a tárcsák mérete és miért kell rá saint fék?
...a fékvezeték vezetése a villán is fura.
viszont a színe jó.
...és jó rövid lett a láncvilla.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"