Jelentkezz be Regisztrálj

Bike Porn - avagy kéne ez a bringa
#2961
Írta 2011. július 03. - 09:38

#2962
Írta 2011. július 02. - 23:25

en mindenkeppen ujban gondolkodom, mert pl a regi bringat sincs ertelme megbontani a sok specis kiegeszito miatt. olcso vaz+karbon villa: onone.
én keveset mennék vele, ezért nem érdemes újat vennem
De az az igazság, hogy használt montit 30-40 körül már full lx-el vagy xt-vel be lehet szerezni, ehhez még az egyéni cuccok+pár kötelezõ csere, és akkor is 70 körül megáll a dolog.
Sajnos még egy pár évet várni kell mire ellepik az aprót a használt bigfootok. Jobb lenne ha hamar országos divat lenne belõle...

#2963
Írta 2011. július 02. - 23:17

mondjuk az én fejlesztési koncepcióm az lenne, hogy vennék egy vázat + merev villát, hozzá az apróból egy jóállapotú trekkinget 30-40 körül, arról átraknám hajtást, váltást, kerekeket, féket, hozzá ha kell nyereg, kormány, spd pedál, gumik,ilyesmik. 40 rugós vázzal számolva, meg a 30 ezres kona p2-es villával olyan 130-150 körül ki lehetne hozni a dolgot szerintem.
en mindenkeppen ujban gondolkodom, mert pl a regi bringat sincs ertelme megbontani a sok specis kiegeszito miatt. olcso vaz+karbon villa: onone.
#2964
Írta 2011. július 02. - 23:12

mar nehezen lennel - amugy en is a legkedvezobb (kinti) arakkal szamoltam. tavaly pl lehetett vazat venni 40ert, meg olcsobban villat. most ugyanannyiert recon goldot kapsz, meg 2x annyiert meridat. egy olyan merida-slx-recon gold-olcso fulcrum kerek/truva kiegeszitok lenne olyan ~400e, egy speci-xt-reba-hope/ztr kb ~550. no ezert veszek valszeg giantet, es cserelgetek rajta par cuccot, meg igy is kevesebbre jovok ki, es lesz egy nevesebb bringam.
mondjuk az én fejlesztési koncepcióm az lenne, hogy vennék egy vázat + merev villát, hozzá az apróból egy jóállapotú trekkinget 30-40 körül, arról átraknám hajtást, váltást, kerekeket, féket, hozzá ha kell nyereg, kormány, spd pedál, gumik,ilyesmik. 40 rugós vázzal számolva, meg a 30 ezres kona p2-es villával olyan 130-150 körül ki lehetne hozni a dolgot szerintem.
#2965
Írta 2011. július 02. - 21:23

puding probaja az eves
de szerintem sokkal tobbet szamit, hogy mennyire vagy te formaban, mint az, hogy milyen bringan ulsz (a jelenlegi esetet nezve).
Persze! Hiszen én érzem a különbséget, meg hogy melyikkel mi jó, de labdába azt hiszem nem rúgok, legyen akár alattam egy 8kilós "repülõszõnyeg". Pusztán elmerengtem rajta, hogy azok a versenyzõk akiknek fél miliméterre állítják be a lélegzetvételét is nem-e nehezményezik... mert õk pl a súlycsökkentés miatt, eddig is minimális méretû (könnyûségre méretezett) fejcsõvel mentek pl. szerintem...
Szeptemberben viszont irány vissza Pest, benézek egy hétvégén alpinbájkékhoz!

#2966
Írta 2011. július 02. - 15:29

Nekem a Big Kahuna Rebával X.9 váltással mavic-shimano kerekekkel és nem filléres kiegészítõkkel bõven bent van 400e-n belül. Igaz, mindent akciósan vagy külföldrõl vettem hozzá.
mar nehezen lennel - amugy en is a legkedvezobb (kinti) arakkal szamoltam. tavaly pl lehetett vazat venni 40ert, meg olcsobban villat. most ugyanannyiert recon goldot kapsz, meg 2x annyiert meridat. egy olyan merida-slx-recon gold-olcso fulcrum kerek/truva kiegeszitok lenne olyan ~400e, egy speci-xt-reba-hope/ztr kb ~550. no ezert veszek valszeg giantet, es cserelgetek rajta par cuccot, meg igy is kevesebbre jovok ki, es lesz egy nevesebb bringam.
#2967
Írta 2011. július 02. - 09:37

en kb egy eve irogatom az alkatreszeket egy 29erhez, de total remenytelen olcson (kozepszeru bringa 400-500k)
most ott tartok, hogy veszek egyet kompletten, es lecserelek rajta egyket dolgot. es epp abbol indultam ki, amit irsz - inkabb a vaz es a villa legyen normalisabb, mert azt nehezebb beszerezni, es cserelni. a tobbi reszen eleg lesz egy slx-xt mix.
Nekem a Big Kahuna Rebával X.9 váltással mavic-shimano kerekekkel és nem filléres kiegészítõkkel bõven bent van 400e-n belül. Igaz, mindent akciósan vagy külföldrõl vettem hozzá.
#2968
Írta 2011. július 02. - 09:32

en kb egy eve irogatom az alkatreszeket egy 29erhez, de total remenytelen olcson (kozepszeru bringa 400-500k)
most ott tartok, hogy veszek egyet kompletten, es lecserelek rajta egyket dolgot. es epp abbol indultam ki, amit irsz - inkabb a vaz es a villa legyen normalisabb, mert azt nehezebb beszerezni, es cserelni. a tobbi reszen eleg lesz egy slx-xt mix.
ez nem hangzik túl jól
de akkor inkább maradok egy merevvillás montinál, azt már szerzek elég jót az apróból emberi összegért. Nekem tényleg csak a hegyre kell, mert a pesti síkvidéki erdõkben (lõrinc, keresztúr) teljesen jó a másik bicóm is.
#2969
Írta 2011. július 02. - 09:14

Nekem is kéne egy második bringa megint, mert a montim erõsen aszfaltra van már optimalizálva és sárvédõvel, meg 1,5 sliccel felmenni a hhh-ra nem reménytelen, de azért van ennél jobb választás is talán
Én erõsen gondolkodom egy full merev 29-esen, szerintem nekem ez lenne a megfelelõ. Az egyetlen riasztó dolog az ára. Sajna általában ezeket még nem lehet az apróból jó áron összevadászni, az új árát meg nem szívesen adnám ki rá egyelõre.
Mondjuk már egy váz+villa is jó lenne emberi áron, mert ahhoz már könnyebben szereznék cuccokat, meg fel is tudnám dobni rá, ami itthon van.
en kb egy eve irogatom az alkatreszeket egy 29erhez, de total remenytelen olcson (kozepszeru bringa 400-500k)

#2970
Írta 2011. július 02. - 08:22


Én erõsen gondolkodom egy full merev 29-esen, szerintem nekem ez lenne a megfelelõ. Az egyetlen riasztó dolog az ára. Sajna általában ezeket még nem lehet az apróból jó áron összevadászni, az új árát meg nem szívesen adnám ki rá egyelõre.
Mondjuk már egy váz+villa is jó lenne emberi áron, mert ahhoz már könnyebben szereznék cuccokat, meg fel is tudnám dobni rá, ami itthon van.
#2971
Írta 2011. július 02. - 07:52

puding probaja az evesÉrtem amit mondasz. De elöl max a stucnin lehet ugye trükközni, de akkor is feljebb van az eleje és "trekkingesedik". Ezért vetõdött fel bennem, hogy nem biztos hogy a verenyorientált 29' gépeken van létjogosultsága a 100mm-es telóknak. De hát a statisztika nem ezt mutatja...
![]()
...egyre inkább vágyok kipróbálni egyet...

#2972
Írta 2011. július 01. - 18:16

Stucnimegfordítás -2cm, rövidebb fejcsõ -1cm. Megvan a 3cm különbség.Értem amit mondasz. De elöl max a stucnin lehet ugye trükközni, de akkor is feljebb van az eleje és "trekkingesedik". Ezért vetõdött fel bennem, hogy nem biztos hogy a verenyorientált 29' gépeken van létjogosultsága a 100mm-es telóknak. De hát a statisztika nem ezt mutatja...
![]()
...egyre inkább vágyok kipróbálni egyet...
A sebesség mindent megold.
#2973
Írta 2011. július 01. - 18:04

en ket iranyzatot latok a 29erek kozott - az egyik olyan mint egy felnagyitott 26os, ez aranyosabbnak is tunik, de szerintem ebben az esetben inkabb trekkinges a pozicio, es tul magasan van a sulypont (mint egy crossbringanal). az aranytalanabbaknal viszont ugy probaltak megcsinalni, hogy minden hasonlo helyre keruljon, mint a 26osnal, csak eppen nagyobb legyen a kerek (lefele forditott stucni, hajlitott a vaz a nyeregcso alatt, etc). ebben az esetben alacsonyabb a sulypont a 26oshoz kepest is - epp a nagy kerek miatt: szvsz erre irta vmelyik versenyzo, hogy olyan mintha "benne ulne" a bringaban.
Értem amit mondasz. De elöl max a stucnin lehet ugye trükközni, de akkor is feljebb van az eleje és "trekkingesedik". Ezért vetõdött fel bennem, hogy nem biztos hogy a verenyorientált 29' gépeken van létjogosultsága a 100mm-es telóknak. De hát a statisztika nem ezt mutatja...

...egyre inkább vágyok kipróbálni egyet...

#2974
Írta 2011. július 01. - 17:49

Másik dolog:
29' kerék +100mm rugóúttal nem lesz nagyon fent az eleje? Fordított stucnival sem kompenzálható túlzottan, nem? Mert én csak abból tudok kiindulni, hogy az én "kis" revelation-ömet 100-ról feltekerem 130-ra, akkor mint ha más bringán ülnék 3 centi nekem már gigászi változás... és ahogy néztem 2-3 centivel van feljebb egy 100mm-es 29' gép orra, mint a 26'-é. (Mert a hátsó rész megoldott, középrészmagasság az nem sokkal van fentebb mint a 26' bringáknál, igaz? )
De sajnos még nem volt alattam Bigfoot... szóval csak abból indulok ki, amit láttam képeken, meg az expón. (bár nagyon szívesen orvosolnám a dolgot egyszer)
en ket iranyzatot latok a 29erek kozott - az egyik olyan mint egy felnagyitott 26os, ez aranyosabbnak is tunik, de szerintem ebben az esetben inkabb trekkinges a pozicio, es tul magasan van a sulypont (mint egy crossbringanal). az aranytalanabbaknal viszont ugy probaltak megcsinalni, hogy minden hasonlo helyre keruljon, mint a 26osnal, csak eppen nagyobb legyen a kerek (lefele forditott stucni, hajlitott a vaz a nyeregcso alatt, etc). ebben az esetben alacsonyabb a sulypont a 26oshoz kepest is - epp a nagy kerek miatt: szvsz erre irta vmelyik versenyzo, hogy olyan mintha "benne ulne" a bringaban.
#2975
Írta 2011. július 01. - 17:18

Valamiért rendszeresen beakadt a stopli a pedálba (gyárilag egy Shimano kompatibilis, XLC feliratú pedál volt rajta) úgy, hogy egyszer el is estem miatta. Meg néhányszor nem bírtam megállni ott, ahol meg kellett volna. M520 lett belõle.De miért volt életveszélyes a gyári pedál? Sima taposó lett az SPD-bõl?
#2976
Írta 2011. július 01. - 16:12

Gondolom, húsz-harminc évvel fiatalabb vagy és nem fájós a derekad. ;-)
A nyerget azonnal cseréltem, a pedált pár hónap után (szó szerint életveszélyes volt a gyári), a gumikat meg pár napja...
Azért a Michelin traktorgumikkal szebb, mint a Race King 2.2-esnek mondott külsõivel. A Race Kinggel viszont gyorsabb és csendesebb :-)
Egész ésszerûen összepakolt gépezetnek tûnik!

Másik dolog:
29' kerék +100mm rugóúttal nem lesz nagyon fent az eleje? Fordított stucnival sem kompenzálható túlzottan, nem? Mert én csak abból tudok kiindulni, hogy az én "kis" revelation-ömet 100-ról feltekerem 130-ra, akkor mint ha más bringán ülnék 3 centi nekem már gigászi változás... és ahogy néztem 2-3 centivel van feljebb egy 100mm-es 29' gép orra, mint a 26'-é. (Mert a hátsó rész megoldott, középrészmagasság az nem sokkal van fentebb mint a 26' bringáknál, igaz? )
De sajnos még nem volt alattam Bigfoot... szóval csak abból indulok ki, amit láttam képeken, meg az expón. (bár nagyon szívesen orvosolnám a dolgot egyszer

#2977
Írta 2011. július 01. - 09:56

Pff, Én meg full merev ráadásul 7005-ös alu outival megyek és a kockakõ se érdekel, mert okosan megyek azon is, meg más szar úton is, meg jók a kerekeim.
Amúgy milyen bringát is vettél?
Gondolom, húsz-harminc évvel fiatalabb vagy és nem fájós a derekad. ;-)

A nyerget azonnal cseréltem, a pedált pár hónap után (szó szerint életveszélyes volt a gyári), a gumikat meg pár napja...
Azért a Michelin traktorgumikkal szebb, mint a Race King 2.2-esnek mondott külsõivel. A Race Kinggel viszont gyorsabb és csendesebb :-)
#2978
Írta 2011. július 01. - 09:46

Az enyém ugyan nem KTM, de fõként aszfalton megyek vele... És egyáltalán nem bántam meg, hogy merevseggû helyett össztelóst választottam. Amilyen pocsék állapotban vannak a hazai utak. :-(
Pff, Én meg full merev ráadásul 7005-ös alu outival megyek és a kockakõ se érdekel, mert okosan megyek azon is, meg más szar úton is, meg jók a kerekeim.
Amúgy milyen bringát is vettél?
#2979
Írta 2011. július 01. - 09:32

Az enyém ugyan nem KTM, de fõként aszfalton megyek vele... És egyáltalán nem bántam meg, hogy merevseggû helyett össztelóst választottam. Amilyen pocsék állapotban vannak a hazai utak. :-(ossztelos ktm aszfalton
#2980
Írta 2011. július 01. - 09:15
