Csak én érzem feleslegesnek azt az állítható nyeregcsövet?
Jelentkezz be Regisztrálj
Bike Porn - avagy kéne ez a bringa
#1641
Posted 2015. January 08. - 19:24
#1642
Posted 2015. January 07. - 23:14
#1643
Posted 2015. January 07. - 23:01
gumis kérdések itt:
http://forum.bikemag...lküli-rendszer/
http://forum.bikemag.../303-gumitopik/
ON:
Singular Hummingbird
Edited by Kisherceg, 2015. January 07. - 23:02.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1644
Posted 2015. January 07. - 22:51
Na ne már, 1,2 bar? Én még nem szántam rá magam a tömlőtelenítésre, de eddig belsővel 1,8 alá nem mertem menni mert így is volt már elsőre felütés 2,2-es gumán.
De vannak itt fórumtársak pl. Chicken aki nem bízza a véletlenre a 3,5 bárral
Te könnyű súlyban vagy, így ha a külsőd valóban egy ballonos 2.2-es, elvileg tudsz lejjebb is menni, de a felni belső szélességétől is függ. Egy 19mm-es felnin lehet, az 1.8 bar már határeset, de egy 21 vagy szélesebb felnin az 1.6 is jó lehet.
Csak egy példa. Most elöl 2.35-ös, hátul 2.25-ös Nobby van fent, a vastagabb oldalfalú SnakeSkin verzió. Ez merevebb kissé, mint a sima TLR/TLE verziók, tehát lejjebb vihető a nyomás. A gyári ajánlás a 2.35-re minimum 1.6, a 2.25-re 1.8 bar. Én E/H 1.4-1.5 / 1.6-1.7 baron használom, első keréken a merev villa miatt jól jön az az 1.4-1.5 bar. Ezt még sosem ütöttem fel. Elöl 1.2, hátul 1.3 körül kezd veszélyes lenni. Felnik ZTR Arch EX-ek, 21mm belső felniszélesség. Most a téli cuccokban 80 kg is lehetek, de így sincsen gond.
Edit: ez tubeless setup. Gorilla helyett inkább Stan's yellow tape, viszonylag olcsó és nagyon tartós. Plusz erre való.
Edited by zscs, 2015. January 07. - 22:53.
#1645
Posted 2015. January 07. - 22:47
szóval harjá, vegyél lötyit, meg 20"-os belsőt és csinálj gettótubeless-t! (nekem stan's kit van, az sem rossz, de tökéletesen működik a széthasított belső is).
Most vettem 120 grammos belsőket, azokat még elhasználom. Gorilla tape-et meg amúgy is kell rendelnem majd ebay-ről, szelep meg van itthon, úgyhogy már csak lötyi kell.
Bár autóba való lötyi van több literrel is meg lesz is ha akarom, csak még nem tudom hogy kémiailag miként hat a bringa külsőre meg más anyagokra mert leírás persze nincs rajta
Ezzel kapcsolatban viszont jó lenne ha lenne valaki aki tájékozott.
Na OFF
#1646
Posted 2015. January 07. - 22:18
Na ne már, 1,2 bar? Én még nem szántam rá magam a tömlőtelenítésre, de eddig belsővel 1,8 alá nem mertem menni mert így is volt már elsőre felütés 2,2-es gumán.
De vannak itt fórumtársak pl. Chicken aki nem bízza a véletlenre a 3,5 bárral
SOHA többet nem szeretnék belsővel menni! egy ideje rá vagyok kényszerítve, mert a hátsóból kiszáradt a lötyi és az ardent futófelületén(!) megszakadt az anyag az egyik mintánál, így sutty, elfogyott a szufla. azóta, ha nincs 2 bár fölé fújva, lépten-nyomon felütöm. legutóbbi rekordom HAT kbsztt lyuk volt.. szóval harjá, vegyél lötyit, meg 20"-os belsőt és csinálj gettótubeless-t! (nekem stan's kit van, az sem rossz, de tökéletesen működik a széthasított belső is).
2-2,7bár nyomáson milyen gumi megy tönkre? mit értesz tönkremenetel alatt?
/off
#1647
Posted 2015. January 07. - 22:11
Hát nem tudom milyen gumid van, de nagyon szomorú lennék ha 50psi-n kellene mennem. A 2.35-ös Rocket Ronnom az ajánlott guminyomás 26-50Psi, 1.6-3.5bar szerintem max montizásaim legelején mehettem 3 Bar körül 2.2 felett már úgy értékelem hogy ráz mint a veszett fene. 3.5 Bar-t a cyclekrossba fujjok ha köves a terep. Az autónak 4 kereke van tehát ha az általad választott 1 tonnával számolunk az kerekenként 250kg. Mennyivel szélesebb egy átlagos kisautó futófelülete mint egy MTB-é?
A kedvedért megnéztem, mert hátha hülyeséget írtam: Continental Race King 2.2 (ezt biztosan tudtam, nem kellett megnézni ), a gumira "nyomtatott" max. nyomás 65psi, alias 4.5bar. A többit emlékezetből írtam, ezek már a netről begyűjtött infók. Az biztos, hogy az előző gumit azzal sikerült tönkretenni, hogy kb. 30-40psi nyomáson használtam, főleg betonon.
#1648
Posted 2015. January 07. - 21:46
nem ritka, hogy elöl a 2.5-ös tubeless-esített minion 1.2-1.4 körül van. (nem nem fordul le. igen, lehet, hogy én sem fordulok eléggé )
Na ne már, 1,2 bar? Én még nem szántam rá magam a tömlőtelenítésre, de eddig belsővel 1,8 alá nem mertem menni mert így is volt már elsőre felütés 2,2-es gumán.
De vannak itt fórumtársak pl. Chicken aki nem bízza a véletlenre a 3,5 bárral
#1649
Posted 2015. January 07. - 21:37
Nekem egyszer fordult le, siettem meló után a hegyre és nem néztem meg a gumi nyomást csak futólag annyit éreztem hogy az első és a hátsó egyforma "kemény" . Egy köves gyors lefelé kanyarban lefordult az első. Javitás majd otthon megnéztem a hátsón a nyomást 0.8 Bar volt . Nem is értem hogy miért fordult le az első és miért maradt fenn a hátsó ?
Edited by zeezoltano, 2015. January 07. - 21:38.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1650
Posted 2015. January 07. - 21:32
nem ritka, hogy elöl a 2.5-ös tubeless-esített minion 1.2-1.4 körül van. (nem nem fordul le. igen, lehet, hogy én sem fordulok eléggé)
#1651
Posted 2015. January 07. - 21:22
A fizikai oldalát nem tudom ellenőrizni (túl sok energiát igényelne tőlem ), de lehet benne valami: egy véletlenszerűen kiválasztott autónál az optimális guminyomás terheléstől függően 29-42psi. A 2.4"-es MTB gumimon 50psi a minimálisan ajánlott, 55psi az optimális és valami 60-65psi a max. amit elbír.
Holott ezen a két keréken max. 100-110kg teher van, az autó kerekein meg tonna felett, ha jól saccolom.
Hát nem tudom milyen gumid van, de nagyon szomorú lennék ha 50psi-n kellene mennem. A 2.35-ös Rocket Ronnom az ajánlott guminyomás 26-50Psi, 1.6-3.5bar szerintem max montizásaim legelején mehettem 3 Bar körül 2.2 felett már úgy értékelem hogy ráz mint a veszett fene. 3.5 Bar-t a cyclekrossba fujjok ha köves a terep. Az autónak 4 kereke van tehát ha az általad választott 1 tonnával számolunk az kerekenként 250kg. Mennyivel szélesebb egy átlagos kisautó futófelülete mint egy MTB-é?
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1652
Posted 2015. January 07. - 19:42
Még ősszel találkoztam egy Fat bike-kal a Soproni-hegységben, elmondása alapján 0,8 - 1,0 bar kell a gumikba (kipróbálni sajnos nem tudtam, mert nem passzolt a cipőm a pedálhoz).
ez mondjuk durva. azt hittem, a fatbike-okat a nagy kerekük miatt szeretik, azt nem tudtam, hogy beszélnek is.
- mof likes this
#1653
Posted 2015. January 07. - 19:09
Még ősszel találkoztam egy Fat bike-kal a Soproni-hegységben, elmondása alapján 0,8 - 1,0 bar kell a gumikba (kipróbálni sajnos nem tudtam, mert nem passzolt a cipőm a pedálhoz).
#1654
Posted 2015. January 07. - 16:23
nagyobb feluleten erintkezik a talajal igy adott egysegu feluletnek kevesebb sulyt kell tartania.
nyomas meg ugye ero (ami tartja a testet) es a felulet hanyadosa.
A fizikai oldalát nem tudom ellenőrizni (túl sok energiát igényelne tőlem ), de lehet benne valami: egy véletlenszerűen kiválasztott autónál az optimális guminyomás terheléstől függően 29-42psi. A 2.4"-es MTB gumimon 50psi a minimálisan ajánlott, 55psi az optimális és valami 60-65psi a max. amit elbír.
Holott ezen a két keréken max. 100-110kg teher van, az autó kerekein meg tonna felett, ha jól saccolom.
#1655
Posted 2015. January 07. - 12:50
ebbe meg sosem gondoltam bele de igaz.
nagyobb feluleten erintkezik a talajal igy adott egysegu feluletnek kevesebb sulyt kell tartania.
nyomas meg ugye ero (ami tartja a testet) es a felulet hanyadosa.
aztan lehet hogy tanarom ezt hallana instant buktatna meg fizikabol
Edited by ridelife, 2015. January 07. - 12:56.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#1656
Posted 2015. January 07. - 11:25
nemtom', de nem is kell bele akkora nyomás, mint egy montiba.
Mindig rossz voltam fizikából: miért nem kell bele annyi?
#1658
Posted 2015. January 07. - 00:16
Ma leeresztett a bringám kereke. (néha csinál ilyet spontán)
Mikor a kis zsebpumpámmal már jó ideje nyomattam bele a levegőt, pont azon gondolkoztam, hogy egy ilyen fatbike-ot vajon mennyi ideig tartana fölpumpálni ?
#1660
Posted 2015. January 03. - 09:51
cross bringa. cép cínesz.
- Kisherceg, mof and Vejne like this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A