http://www.retrobike... Articles/10th/ Az a villa.
és recordal van szerelve.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
én nem tudtam végignézni,csak 12 oldalt: https://www.flickr.c...hopbikes/page1/ aki szereti az acél vázakat,azoknak igazi pornó lesz.
jó cucc, bár ez https://www.flickr.c...in/photostream/ barbárság: szétfúrja a kart azért a 3 grammért, de fent van elöl egy kosártartó
én nem tudtam végignézni,csak 12 oldalt: https://www.flickr.c...hopbikes/page1/ aki szereti az acél vázakat,azoknak igazi pornó lesz.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
elvileg ezen a környéken (is) használja a tulaj:
https://www.google.h...e6cccfa3ed096b9
ahogy látom, nálunk boldogabb országok montisai egyre többen használják és szeretik is. ha ki tudja fizetni és ki is tudja használni (ami a fenti helyszínen elképzelhető is) akkor nem lehet felesleges. a canga gazdája egyébként nem tűnik olyan valakinek, aki haszontalan dolgokra költene, csak mert divatos.
Kisherceg módosította - 2015. január 08. - 19:40
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Csak én érzem feleslegesnek azt az állítható nyeregcsövet?
gumis kérdések itt:
http://forum.bikemag...lküli-rendszer/
http://forum.bikemag.../303-gumitopik/
ON:
Singular Hummingbird
Kisherceg módosította - 2015. január 07. - 23:02
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Na ne már, 1,2 bar? Én még nem szántam rá magam a tömlőtelenítésre, de eddig belsővel 1,8 alá nem mertem menni mert így is volt már elsőre felütés 2,2-es gumán.
De vannak itt fórumtársak pl. Chicken aki nem bízza a véletlenre a 3,5 bárral
Te könnyű súlyban vagy, így ha a külsőd valóban egy ballonos 2.2-es, elvileg tudsz lejjebb is menni, de a felni belső szélességétől is függ. Egy 19mm-es felnin lehet, az 1.8 bar már határeset, de egy 21 vagy szélesebb felnin az 1.6 is jó lehet.
Csak egy példa. Most elöl 2.35-ös, hátul 2.25-ös Nobby van fent, a vastagabb oldalfalú SnakeSkin verzió. Ez merevebb kissé, mint a sima TLR/TLE verziók, tehát lejjebb vihető a nyomás. A gyári ajánlás a 2.35-re minimum 1.6, a 2.25-re 1.8 bar. Én E/H 1.4-1.5 / 1.6-1.7 baron használom, első keréken a merev villa miatt jól jön az az 1.4-1.5 bar. Ezt még sosem ütöttem fel. Elöl 1.2, hátul 1.3 körül kezd veszélyes lenni. Felnik ZTR Arch EX-ek, 21mm belső felniszélesség. Most a téli cuccokban 80 kg is lehetek, de így sincsen gond.
Edit: ez tubeless setup. Gorilla helyett inkább Stan's yellow tape, viszonylag olcsó és nagyon tartós. Plusz erre való.
zscs módosította - 2015. január 07. - 22:53
szóval harjá, vegyél lötyit, meg 20"-os belsőt és csinálj gettótubeless-t! (nekem stan's kit van, az sem rossz, de tökéletesen működik a széthasított belső is).
Most vettem 120 grammos belsőket, azokat még elhasználom. Gorilla tape-et meg amúgy is kell rendelnem majd ebay-ről, szelep meg van itthon, úgyhogy már csak lötyi kell.
Bár autóba való lötyi van több literrel is meg lesz is ha akarom, csak még nem tudom hogy kémiailag miként hat a bringa külsőre meg más anyagokra mert leírás persze nincs rajta
Ezzel kapcsolatban viszont jó lenne ha lenne valaki aki tájékozott.
Na OFF
Na ne már, 1,2 bar? Én még nem szántam rá magam a tömlőtelenítésre, de eddig belsővel 1,8 alá nem mertem menni mert így is volt már elsőre felütés 2,2-es gumán.
De vannak itt fórumtársak pl. Chicken aki nem bízza a véletlenre a 3,5 bárral
SOHA többet nem szeretnék belsővel menni! egy ideje rá vagyok kényszerítve, mert a hátsóból kiszáradt a lötyi és az ardent futófelületén(!) megszakadt az anyag az egyik mintánál, így sutty, elfogyott a szufla. azóta, ha nincs 2 bár fölé fújva, lépten-nyomon felütöm. legutóbbi rekordom HAT kbsztt lyuk volt.. szóval harjá, vegyél lötyit, meg 20"-os belsőt és csinálj gettótubeless-t! (nekem stan's kit van, az sem rossz, de tökéletesen működik a széthasított belső is).
2-2,7bár nyomáson milyen gumi megy tönkre? mit értesz tönkremenetel alatt?
/off
Hát nem tudom milyen gumid van, de nagyon szomorú lennék ha 50psi-n kellene mennem. A 2.35-ös Rocket Ronnom az ajánlott guminyomás 26-50Psi, 1.6-3.5bar szerintem max montizásaim legelején mehettem 3 Bar körül 2.2 felett már úgy értékelem hogy ráz mint a veszett fene. 3.5 Bar-t a cyclekrossba fujjok ha köves a terep. Az autónak 4 kereke van tehát ha az általad választott 1 tonnával számolunk az kerekenként 250kg. Mennyivel szélesebb egy átlagos kisautó futófelülete mint egy MTB-é?
A kedvedért megnéztem, mert hátha hülyeséget írtam: Continental Race King 2.2 (ezt biztosan tudtam, nem kellett megnézni ), a gumira "nyomtatott" max. nyomás 65psi, alias 4.5bar. A többit emlékezetből írtam, ezek már a netről begyűjtött infók. Az biztos, hogy az előző gumit azzal sikerült tönkretenni, hogy kb. 30-40psi nyomáson használtam, főleg betonon.
nem ritka, hogy elöl a 2.5-ös tubeless-esített minion 1.2-1.4 körül van. (nem nem fordul le. igen, lehet, hogy én sem fordulok eléggé
)
Na ne már, 1,2 bar? Én még nem szántam rá magam a tömlőtelenítésre, de eddig belsővel 1,8 alá nem mertem menni mert így is volt már elsőre felütés 2,2-es gumán.
De vannak itt fórumtársak pl. Chicken aki nem bízza a véletlenre a 3,5 bárral
Nekem egyszer fordult le, siettem meló után a hegyre és nem néztem meg a gumi nyomást csak futólag annyit éreztem hogy az első és a hátsó egyforma "kemény" . Egy köves gyors lefelé kanyarban lefordult az első. Javitás majd otthon megnéztem a hátsón a nyomást 0.8 Bar volt . Nem is értem hogy miért fordult le az első és miért maradt fenn a hátsó
?
zeezoltano módosította - 2015. január 07. - 21:38
nem ritka, hogy elöl a 2.5-ös tubeless-esített minion 1.2-1.4 körül van. (nem nem fordul le. igen, lehet, hogy én sem fordulok eléggé)
A fizikai oldalát nem tudom ellenőrizni (túl sok energiát igényelne tőlem
), de lehet benne valami: egy véletlenszerűen kiválasztott autónál az optimális guminyomás terheléstől függően 29-42psi. A 2.4"-es MTB gumimon 50psi a minimálisan ajánlott, 55psi az optimális és valami 60-65psi a max. amit elbír.
Holott ezen a két keréken max. 100-110kg teher van, az autó kerekein meg tonna felett, ha jól saccolom.
Hát nem tudom milyen gumid van, de nagyon szomorú lennék ha 50psi-n kellene mennem. A 2.35-ös Rocket Ronnom az ajánlott guminyomás 26-50Psi, 1.6-3.5bar szerintem max montizásaim legelején mehettem 3 Bar körül 2.2 felett már úgy értékelem hogy ráz mint a veszett fene. 3.5 Bar-t a cyclekrossba fujjok ha köves a terep. Az autónak 4 kereke van tehát ha az általad választott 1 tonnával számolunk az kerekenként 250kg. Mennyivel szélesebb egy átlagos kisautó futófelülete mint egy MTB-é?
Még ősszel találkoztam egy Fat bike-kal a Soproni-hegységben, elmondása alapján 0,8 - 1,0 bar kell a gumikba (kipróbálni sajnos nem tudtam, mert nem passzolt a cipőm a pedálhoz).
ez mondjuk durva. azt hittem, a fatbike-okat a nagy kerekük miatt szeretik, azt nem tudtam, hogy beszélnek is.
Még ősszel találkoztam egy Fat bike-kal a Soproni-hegységben, elmondása alapján 0,8 - 1,0 bar kell a gumikba (kipróbálni sajnos nem tudtam, mert nem passzolt a cipőm a pedálhoz).