ohboy
Nah ez jo parhuzam... jol latszik mennyit valtozott a montizas. Ezt a terepet ma gravelnek hivnak, noha a montivasarlok nagy resze sose hasznalja durvabb terepen. Koszi a megerositest.
arn módosította - 2019. augusztus 13. - 08:05
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
Akkor minek az ebike?
nem gondolnám hogy túl nagy közös halmaza valék az általam vázolt öröm erdőbringásnak, és a tipikus pedelec vásárlónak.
mellesleg , amennyiben nem a hegynek irányulva megyek haza - boráros/szentendre széle- gyorsabb vagyok az elavult fullival (29*2,25 Ralph, 2 bar, 120mm e/h) mint egy bosch-os pedelec montival. pedig nem vagyok sietős
Egyetértek !
Nagyon is sokat változnak az ösvények. A Pilis és a Budai hg. is nagyon sokat változott az utóbbi néhány éveben. A hirtelen nagy mennyiségű vizet hozó esők miatt sokkal kövesebb, gyökeresebbek lettek az utak.
így van. közben mindenhonnan dől, hogy "idénre +x% merevséget, +y% (még hatékonyabb) rugóutat és +1fokozatot fejlesztettünk, amivel uralhatod a legdurvább terepet is", plusz a szokásos videok és képek. életérzést akarnak eladni. én meg csak zavartan nézek, hogy errefelé évek óta nem nőttek a hegyek egy métert sem, az ösvényeim is kb ugyanolyanok, mint bármikor máskor.
Itt a Mecseken az erózió miatt sokat változtak az ösvények az elmúlt kb. 10-15 évben. Minden sokkal kövesebb, gyökeresebb lett.
Akkor minek az ebike?
ja de az átlag userek 80%-a nem siet sehova
Akkor minek az ebike?
A sebesség mindent megold.
Egyaltalan nem a sebessegrol van szo... azt, ha lomhanak erzed az xc bringat pl aszfalton nem jelenti egyertelmuen, hogy lassu is. Sot, ha az atlagsebessegeket megnezed, alig van elteres. A kulonbseg abban van, hogy milyen elvezetes tekerni vele az adott helyen, hogy indul meg, hogy kozvetiti az utat, ilyesmi. Teljesen mas a tekeres dinamikaja, es mivel olyan eszkozrol van, ami alapvetoen a te erodet kozvetiti a kerekekre, egyaltalan nem mindegy mennyire kozvetlenul tortenik ez, mennyi visszajelzest kapsz. A tul steril, az adott korulmenyekre tulmeretezett bringa szamomra unalmassa teszi az egeszet - a megfelelo balansz megtalalasa a cel, es szerintem ezzel lonek tul a celon a mai bringakkal, ami jobb lefele, kevesebb lesz tekeresnel.ja de az átlag userek 80%-a nem siet sehova
arn módosította - 2019. július 27. - 08:19
Az megvan, hogy azért a röghegység a kapus, mert ő jól tud vetődni?
ja de az átlag userek 80%-a nem siet sehova
így van. közben mindenhonnan dől, hogy "idénre +x% merevséget, +y% (még hatékonyabb) rugóutat és +1fokozatot fejlesztettünk, amivel uralhatod a legdurvább terepet is", plusz a szokásos videok és képek. életérzést akarnak eladni. én meg csak zavartan nézek, hogy errefelé évek óta nem nőttek a hegyek egy métert sem, az ösvényeim is kb ugyanolyanok, mint bármikor máskor.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Es a userek ezert bealdozzak a tekeres 95%at, mert jo ha a tipikus felhasznalo 5%ban megy ilyen helyeken, amugy meg egy ilyen gravel tobb elvezetet adna a tipikusan hasznalt reszeken.
ja de az átlag userek 80%-a nem siet sehova
tetszetős ez a Kancsó és jó a video is. nem biztos, hogy így mernék ugrabugrálni azokon a köveken/gyökereken azokkal a vékony gumikkal.
egyre erősebb bennem a meggyőződés, hogy az gravel bringák egyetlen és legfőbb célja, hogy az ilyen öreg csókák, mint én (mint mi ) újra tizenévesnek érezhessék magukat.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
a gravel az uj xc! regota gondolkodom rajta, hogy lassan az xc bringakat is annyira agresszivve teszik, hogy elvesznek a hagyomanyos xc ertekek, es a lejtozesnek rendelnek mindent ala, meg a gyors karbon ht is bringat is lomhanak erzem gyakran. a gravel mintha hasonlo utat jarna be, mint az xc montik a 90es evekben.
mozgo hatso resz, es egesz jo arban van, ahhoz kepest, hogy kancso (2300 eur angoloknal). kene, talan xc helyett is, vmi semislick gumival.
https://youtu.be/Z3_PTsEtx3w?t=154
arn módosította - 2019. július 25. - 08:51
Egyenes kormányom lett azóta (ma tettem föl - szóval csere most nem játszik, legalábbis nem erre ), de egy atom széles gravel kos van fölösleges, ha kihívásra vágysz!
Így 400 km után még rendesen ökölbe van szorulva mindenem, mikor előznek az autók... A koskormány inkább haladásban erős, az egyenes pedig a kormányzásban
- így magyarázta ki Árpi. Én aszfalton meghülyülök, ha hosszabbat kell mennem, és csak egy botba kapaszkodhatok. Nagyon természetellenesnek érzem. A kossal meg halálfélelmem van - más szavakkal: izgalmas.