Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Bike Porn - avagy kéne ez a bringa

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
5999 hozzászólás a témában

#2941
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

mondjuk az én fejlesztési koncepcióm az lenne, hogy vennék egy vázat + merev villát, hozzá az apróból egy jóállapotú trekkinget 30-40 körül, arról átraknám hajtást, váltást, kerekeket, féket, hozzá ha kell nyereg, kormány, spd pedál, gumik,ilyesmik. 40 rugós vázzal számolva, meg a 30 ezres kona p2-es villával olyan 130-150 körül ki lehetne hozni a dolgot szerintem.


en mindenkeppen ujban gondolkodom, mert pl a regi bringat sincs ertelme megbontani a sok specis kiegeszito miatt. olcso vaz+karbon villa: onone.

#2942
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

mar nehezen lennel - amugy en is a legkedvezobb (kinti) arakkal szamoltam. tavaly pl lehetett vazat venni 40ert, meg olcsobban villat. most ugyanannyiert recon goldot kapsz, meg 2x annyiert meridat. egy olyan merida-slx-recon gold-olcso fulcrum kerek/truva kiegeszitok lenne olyan ~400e, egy speci-xt-reba-hope/ztr kb ~550. no ezert veszek valszeg giantet, es cserelgetek rajta par cuccot, meg igy is kevesebbre jovok ki, es lesz egy nevesebb bringam.


mondjuk az én fejlesztési koncepcióm az lenne, hogy vennék egy vázat + merev villát, hozzá az apróból egy jóállapotú trekkinget 30-40 körül, arról átraknám hajtást, váltást, kerekeket, féket, hozzá ha kell nyereg, kormány, spd pedál, gumik,ilyesmik. 40 rugós vázzal számolva, meg a 30 ezres kona p2-es villával olyan 130-150 körül ki lehetne hozni a dolgot szerintem.

#2943
Barador

Barador

    vendég

  • fórumtag
  • 170 hozzászólás

puding probaja az eves :) de szerintem sokkal tobbet szamit, hogy mennyire vagy te formaban, mint az, hogy milyen bringan ulsz (a jelenlegi esetet nezve).


Persze! Hiszen én érzem a különbséget, meg hogy melyikkel mi jó, de labdába azt hiszem nem rúgok, legyen akár alattam egy 8kilós "repülõszõnyeg". Pusztán elmerengtem rajta, hogy azok a versenyzõk akiknek fél miliméterre állítják be a lélegzetvételét is nem-e nehezményezik... mert õk pl a súlycsökkentés miatt, eddig is minimális méretû (könnyûségre méretezett) fejcsõvel mentek pl. szerintem...
Szeptemberben viszont irány vissza Pest, benézek egy hétvégén alpinbájkékhoz! :D

#2944
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Nekem a Big Kahuna Rebával X.9 váltással mavic-shimano kerekekkel és nem filléres kiegészítõkkel bõven bent van 400e-n belül. Igaz, mindent akciósan vagy külföldrõl vettem hozzá.


mar nehezen lennel - amugy en is a legkedvezobb (kinti) arakkal szamoltam. tavaly pl lehetett vazat venni 40ert, meg olcsobban villat. most ugyanannyiert recon goldot kapsz, meg 2x annyiert meridat. egy olyan merida-slx-recon gold-olcso fulcrum kerek/truva kiegeszitok lenne olyan ~400e, egy speci-xt-reba-hope/ztr kb ~550. no ezert veszek valszeg giantet, es cserelgetek rajta par cuccot, meg igy is kevesebbre jovok ki, es lesz egy nevesebb bringam.

#2945
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

en kb egy eve irogatom az alkatreszeket egy 29erhez, de total remenytelen olcson (kozepszeru bringa 400-500k) :( most ott tartok, hogy veszek egyet kompletten, es lecserelek rajta egyket dolgot. es epp abbol indultam ki, amit irsz - inkabb a vaz es a villa legyen normalisabb, mert azt nehezebb beszerezni, es cserelni. a tobbi reszen eleg lesz egy slx-xt mix.


Nekem a Big Kahuna Rebával X.9 váltással mavic-shimano kerekekkel és nem filléres kiegészítõkkel bõven bent van 400e-n belül. Igaz, mindent akciósan vagy külföldrõl vettem hozzá.

#2946
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

en kb egy eve irogatom az alkatreszeket egy 29erhez, de total remenytelen olcson (kozepszeru bringa 400-500k) :( most ott tartok, hogy veszek egyet kompletten, es lecserelek rajta egyket dolgot. es epp abbol indultam ki, amit irsz - inkabb a vaz es a villa legyen normalisabb, mert azt nehezebb beszerezni, es cserelni. a tobbi reszen eleg lesz egy slx-xt mix.


ez nem hangzik túl jól

de akkor inkább maradok egy merevvillás montinál, azt már szerzek elég jót az apróból emberi összegért. Nekem tényleg csak a hegyre kell, mert a pesti síkvidéki erdõkben (lõrinc, keresztúr) teljesen jó a másik bicóm is.

#2947
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Nekem is kéne egy második bringa megint, mert a montim erõsen aszfaltra van már optimalizálva és sárvédõvel, meg 1,5 sliccel felmenni a hhh-ra nem reménytelen, de azért van ennél jobb választás is talán :)

Én erõsen gondolkodom egy full merev 29-esen, szerintem nekem ez lenne a megfelelõ. Az egyetlen riasztó dolog az ára. Sajna általában ezeket még nem lehet az apróból jó áron összevadászni, az új árát meg nem szívesen adnám ki rá egyelõre.

Mondjuk már egy váz+villa is jó lenne emberi áron, mert ahhoz már könnyebben szereznék cuccokat, meg fel is tudnám dobni rá, ami itthon van.


en kb egy eve irogatom az alkatreszeket egy 29erhez, de total remenytelen olcson (kozepszeru bringa 400-500k) :( most ott tartok, hogy veszek egyet kompletten, es lecserelek rajta egyket dolgot. es epp abbol indultam ki, amit irsz - inkabb a vaz es a villa legyen normalisabb, mert azt nehezebb beszerezni, es cserelni. a tobbi reszen eleg lesz egy slx-xt mix.

#2948
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Nekem is kéne egy második bringa megint, mert a montim erõsen aszfaltra van már optimalizálva és sárvédõvel, meg 1,5 sliccel felmenni a hhh-ra nem reménytelen, de azért van ennél jobb választás is talán :)

Én erõsen gondolkodom egy full merev 29-esen, szerintem nekem ez lenne a megfelelõ. Az egyetlen riasztó dolog az ára. Sajna általában ezeket még nem lehet az apróból jó áron összevadászni, az új árát meg nem szívesen adnám ki rá egyelõre.

Mondjuk már egy váz+villa is jó lenne emberi áron, mert ahhoz már könnyebben szereznék cuccokat, meg fel is tudnám dobni rá, ami itthon van.

#2949
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Értem amit mondasz. De elöl max a stucnin lehet ugye trükközni, de akkor is feljebb van az eleje és "trekkingesedik". Ezért vetõdött fel bennem, hogy nem biztos hogy a verenyorientált 29' gépeken van létjogosultsága a 100mm-es telóknak. De hát a statisztika nem ezt mutatja... :D
...egyre inkább vágyok kipróbálni egyet... :)

puding probaja az eves :) de szerintem sokkal tobbet szamit, hogy mennyire vagy te formaban, mint az, hogy milyen bringan ulsz (a jelenlegi esetet nezve).

#2950
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Értem amit mondasz. De elöl max a stucnin lehet ugye trükközni, de akkor is feljebb van az eleje és "trekkingesedik". Ezért vetõdött fel bennem, hogy nem biztos hogy a verenyorientált 29' gépeken van létjogosultsága a 100mm-es telóknak. De hát a statisztika nem ezt mutatja... :D
...egyre inkább vágyok kipróbálni egyet... :)

Stucnimegfordítás -2cm, rövidebb fejcsõ -1cm. Megvan a 3cm különbség.


A sebesség mindent megold.

 


#2951
Barador

Barador

    vendég

  • fórumtag
  • 170 hozzászólás

en ket iranyzatot latok a 29erek kozott - az egyik olyan mint egy felnagyitott 26os, ez aranyosabbnak is tunik, de szerintem ebben az esetben inkabb trekkinges a pozicio, es tul magasan van a sulypont (mint egy crossbringanal). az aranytalanabbaknal viszont ugy probaltak megcsinalni, hogy minden hasonlo helyre keruljon, mint a 26osnal, csak eppen nagyobb legyen a kerek (lefele forditott stucni, hajlitott a vaz a nyeregcso alatt, etc). ebben az esetben alacsonyabb a sulypont a 26oshoz kepest is - epp a nagy kerek miatt: szvsz erre irta vmelyik versenyzo, hogy olyan mintha "benne ulne" a bringaban.



Értem amit mondasz. De elöl max a stucnin lehet ugye trükközni, de akkor is feljebb van az eleje és "trekkingesedik". Ezért vetõdött fel bennem, hogy nem biztos hogy a verenyorientált 29' gépeken van létjogosultsága a 100mm-es telóknak. De hát a statisztika nem ezt mutatja... :D
...egyre inkább vágyok kipróbálni egyet... :)

#2952
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Másik dolog:
29' kerék +100mm rugóúttal nem lesz nagyon fent az eleje? Fordított stucnival sem kompenzálható túlzottan, nem? Mert én csak abból tudok kiindulni, hogy az én "kis" revelation-ömet 100-ról feltekerem 130-ra, akkor mint ha más bringán ülnék 3 centi nekem már gigászi változás... és ahogy néztem 2-3 centivel van feljebb egy 100mm-es 29' gép orra, mint a 26'-é. (Mert a hátsó rész megoldott, középrészmagasság az nem sokkal van fentebb mint a 26' bringáknál, igaz? )
De sajnos még nem volt alattam Bigfoot... szóval csak abból indulok ki, amit láttam képeken, meg az expón. (bár nagyon szívesen orvosolnám a dolgot egyszer :D )


en ket iranyzatot latok a 29erek kozott - az egyik olyan mint egy felnagyitott 26os, ez aranyosabbnak is tunik, de szerintem ebben az esetben inkabb trekkinges a pozicio, es tul magasan van a sulypont (mint egy crossbringanal). az aranytalanabbaknal viszont ugy probaltak megcsinalni, hogy minden hasonlo helyre keruljon, mint a 26osnal, csak eppen nagyobb legyen a kerek (lefele forditott stucni, hajlitott a vaz a nyeregcso alatt, etc). ebben az esetben alacsonyabb a sulypont a 26oshoz kepest is - epp a nagy kerek miatt: szvsz erre irta vmelyik versenyzo, hogy olyan mintha "benne ulne" a bringaban.

#2953
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

De miért volt életveszélyes a gyári pedál? Sima taposó lett az SPD-bõl?

Valamiért rendszeresen beakadt a stopli a pedálba (gyárilag egy Shimano kompatibilis, XLC feliratú pedál volt rajta) úgy, hogy egyszer el is estem miatta. Meg néhányszor nem bírtam megállni ott, ahol meg kellett volna. M520 lett belõle.

#2954
Barador

Barador

    vendég

  • fórumtag
  • 170 hozzászólás

Gondolom, húsz-harminc évvel fiatalabb vagy és nem fájós a derekad. ;-)

Feltöltött kép

A nyerget azonnal cseréltem, a pedált pár hónap után (szó szerint életveszélyes volt a gyári), a gumikat meg pár napja...
Azért a Michelin traktorgumikkal szebb, mint a Race King 2.2-esnek mondott külsõivel. A Race Kinggel viszont gyorsabb és csendesebb :-)


Egész ésszerûen összepakolt gépezetnek tûnik! :) De miért volt életveszélyes a gyári pedál? Sima taposó lett az SPD-bõl?


Másik dolog:
29' kerék +100mm rugóúttal nem lesz nagyon fent az eleje? Fordított stucnival sem kompenzálható túlzottan, nem? Mert én csak abból tudok kiindulni, hogy az én "kis" revelation-ömet 100-ról feltekerem 130-ra, akkor mint ha más bringán ülnék 3 centi nekem már gigászi változás... és ahogy néztem 2-3 centivel van feljebb egy 100mm-es 29' gép orra, mint a 26'-é. (Mert a hátsó rész megoldott, középrészmagasság az nem sokkal van fentebb mint a 26' bringáknál, igaz? )
De sajnos még nem volt alattam Bigfoot... szóval csak abból indulok ki, amit láttam képeken, meg az expón. (bár nagyon szívesen orvosolnám a dolgot egyszer :D )

#2955
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Pff, Én meg full merev ráadásul 7005-ös alu outival megyek és a kockakõ se érdekel, mert okosan megyek azon is, meg más szar úton is, meg jók a kerekeim.

Amúgy milyen bringát is vettél?


Gondolom, húsz-harminc évvel fiatalabb vagy és nem fájós a derekad. ;-)

Feltöltött kép

A nyerget azonnal cseréltem, a pedált pár hónap után (szó szerint életveszélyes volt a gyári), a gumikat meg pár napja...
Azért a Michelin traktorgumikkal szebb, mint a Race King 2.2-esnek mondott külsõivel. A Race Kinggel viszont gyorsabb és csendesebb :-)

#2956
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás

Az enyém ugyan nem KTM, de fõként aszfalton megyek vele... És egyáltalán nem bántam meg, hogy merevseggû helyett össztelóst választottam. Amilyen pocsék állapotban vannak a hazai utak. :-(


Pff, Én meg full merev ráadásul 7005-ös alu outival megyek és a kockakõ se érdekel, mert okosan megyek azon is, meg más szar úton is, meg jók a kerekeim.

Amúgy milyen bringát is vettél?
Ott virágozz, ahova elültettek!

#2957
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

ossztelos ktm aszfalton :D

Az enyém ugyan nem KTM, de fõként aszfalton megyek vele... És egyáltalán nem bántam meg, hogy merevseggû helyett össztelóst választottam. Amilyen pocsék állapotban vannak a hazai utak. :-(

#2958
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
mar ugyanugy a 100mmes bringak az elterjedtebbek, mint a 26osoknal.

#2959
Barador

Barador

    vendég

  • fórumtag
  • 170 hozzászólás

Itt van kép a sárférõhelyrõl: New carbon Niner Jet 9 RDO ride report | Dirt Rag Magazine


Jól látom, hogy az a függõleges merevítõ "rúd" nem a kerék síkjában van hanem a forgásirány szerinti bal oldalon??? és valóban... utánajártam. (nem volt nehéz kiguglizni) :D A linkelt képeken úgy látszott, hogy a kerék síkjában van. (mint azt hiszem pár Giant-nál...)
Így viszont végképp el vagyok ájulva tõle! :D

Másrészt viszont, -ami egész más tészta- a verseny-orientált 29' bringák nekem 80mm-es rugóúttal tûnnének ésszerûnek, de szinte csak 100mm-es gépeket látok ilyenekbõl. Bár ez biztosan komolyabb megbeszélést (és teszteket) igényelne, mint egy "megérzés"... :)

#2960
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Hát a képeket nézve... érdekes. Ha az valóban 2.2 RK, akkor az én 2.4es Vredestein-jeim fix, hogy nem férnének el, vagy ha még be is férnek éppen... már nem sok hely marad. :( De biztosan úgy van ahogy mondod, hiszen leírta a gyártó! :P (az én terminológiám szerint, ha elforog a kerék, és még marad 3mm az már a "nem fér be" kategória)

Egyébként ha igazad van, valóban elkeserítõ, mert akkor márisrögtönkellegy! :D

(ktm nekem is rémlik... néha még teliholdas éjjeleken megjelenik rémálmaimban :D )


Itt van kép a sárférõhelyrõl: New carbon Niner Jet 9 RDO ride report | Dirt Rag Magazine