Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Bike Porn - avagy kéne ez a bringa

- - - - -

  • Please log in to reply
5956 replies to this topic

#1
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,999 posts

66f06a1c7a22082af2d59f72.jpg?width=2000&


  • ZolkoW likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

talicska  :)

 (mi is erre a szakkifejezés?) nyuggerkormányt 


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,699 posts

még majdnem azt a (mi is erre a szakkifejezés?) nyuggerkormányt is elhittem, mínusz az állítható stucni.

 

Néhány szép kerékpár, főleg vékony gumival. smile.png

https://www.thelight.../complete-bikes



#4
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,999 posts
Néhány szép kerékpár, főleg vékony gumival. :)

https://www.thelight.../complete-bikes
  • talpfa likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 496 posts

terepen sztem van létjogosultsága a tárcsaféknek. azért az aszfalt hamarabb szárad. az erőben meg napokig lehet sár, még száraz időben is. meg a gumik felülete is nagyobb, szóval ott okés. amékor én még montiztam, akkor kantis fékeim voltak. viszont már voltak v fékek is. azok, azért már eléggé ott voltak a szeren. 

 

nekem nincsen bajom azzal, ha egy országútin a felső, alsó csőben, lánc villában vezetik el a bovdeneket. azzal van bajom, h a homlok csőben, meg a stucniban vezetik el mostanában a spagócákat. oké. a top bringák legyenek ilyenek, de azért az alsóbb szinteken tökre fölösleges megoldás. mégis, mennyi wattot veszít az ember azzal, h a bovdenek elől nincsenek rejtve? biztos vagyok benne, h nagyon keveset. annyi más helyen vissza lehet nyerni azt a nagyon kicsi wattot. egyébként ez a wattozás is az agyamra tud menni. úgy ül egy csomó ember a bringán, mint majom a köszörűkövön, kerékpár kezelés is közelít a nullához, de neki aero, tárcsás, elektromos váltós, wattmérős gép kell. ja meg belső nélküli, 30 mm széles külsők. 

A tárcsafék esetén én most kifejezetten az országúti bringákra reflektáltam.

De egyébként szerintem, minden szakágban van létjogosultsága a tárcsafékeknek.

Csak, ha valaki maga szereli a bringáját (mint a legtöbb esetben én), macerásabba az üzembe helyezése, a felni fékhez viszonyítva.

Jelenleg 5db V-fékes és 1db tárcsafékes bringa van a családban. Ebből e leggyengébb láncszem a tárcsafékes. laugh.png


  • Rabbit and donciccio like this

#6
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 496 posts

Még a karbon villával is együtt tudnék élni, ha nagyon muszáj?!biggrin.png

https://breezerbikes...am-metallic-red

 

Persze nem kötelező, mert van ilyen is....smile.png

https://breezerbikes...ersion-x-expert

 

https://breezerbikes...nversion-x-comp

 

Kár, hogy Breezer Radar már kiesett a palettáról. Pár hete még fent volt. Nagyon tetszik!

Talán ez áll a legközelebb hozzám, még ha szerényebb is a felszereltsége, mint az előző modelleknek. Viszont ár-érték arányban...wink.png

27323154_77f4d5bb1061de0e9b723566efd2887


  • Kisherceg and donciccio like this

#7
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Egyetértek.

Mondjuk nekem tárcsafékes lett a gravel bicó, (nem bántam meg) de szó se róla, hogy sokkal több macera van vele, mint bármilyen felni fékkel.

Ennyit még a canti fékkel sem szívtam.dry.png

Ez a rejtett bovdenezés, a világ legnagyobb baromsága, nem vennék ilyen bicót, az hotziher!

Ugyan úgy nem vennék olyan vázat, amibe aero nyeregcső, villa megy bele.

Ragaszkodom az elavult, dög nehéz, rozsdásodó vacak acélhoz! Ez legyen az én "keresztem". Ennyi.biggrin.png

terepen sztem van létjogosultsága a tárcsaféknek. azért az aszfalt hamarabb szárad. az erőben meg napokig lehet sár, még száraz időben is. meg a gumik felülete is nagyobb, szóval ott okés. amékor én még montiztam, akkor kantis fékeim voltak. viszont már voltak v fékek is. azok, azért már eléggé ott voltak a szeren. 

 

nekem nincsen bajom azzal, ha egy országútin a felső, alsó csőben, lánc villában vezetik el a bovdeneket. azzal van bajom, h a homlok csőben, meg a stucniban vezetik el mostanában a spagócákat. oké. a top bringák legyenek ilyenek, de azért az alsóbb szinteken tökre fölösleges megoldás. mégis, mennyi wattot veszít az ember azzal, h a bovdenek elől nincsenek rejtve? biztos vagyok benne, h nagyon keveset. annyi más helyen vissza lehet nyerni azt a nagyon kicsi wattot. egyébként ez a wattozás is az agyamra tud menni. úgy ül egy csomó ember a bringán, mint majom a köszörűkövön, kerékpár kezelés is közelít a nullához, de neki aero, tárcsás, elektromos váltós, wattmérős gép kell. ja meg belső nélküli, 30 mm széles külsők. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 496 posts

ez a bringa sajnos rohadt drága, de sztem a legtöbb embernek elég lenne a felnifék. mostanra elérte a hazai fb országútis nép azt a szintet, h hülyének nézik azt, aki nem akar tárcsaféket használni. meg aero bringát, meg a f@szom tudja még mit. azzal jönnek a hangadók, h esőben így, meg úgy. aham. mondjuk a tárcsaféktől még nem lesz jobb a kerékpár kezelése, meg esőben ugyanúgy nem fog tudni menni, mint szárazon, de ez már mind1 is. mondjuk ugyan ezek a zemberek tudnak panaszkodni arra is, h pl egy kcs csere komoly pénzekbe kerül egy aero bringán, egy jobb szerelőnél, aki nem csinál kókány munkát. 

Egyetértek.

Mondjuk nekem tárcsafékes lett a gravel bicó, (nem bántam meg) de szó se róla, hogy sokkal több macera van vele, mint bármilyen felni fékkel.

Ennyit még a canti fékkel sem szívtam.dry.png

Ez a rejtett bovdenezés, a világ legnagyobb baromsága, nem vennék ilyen bicót, az hotziher!

Ugyan úgy nem vennék olyan vázat, amibe aero nyeregcső, villa megy bele.

Ragaszkodom az elavult, dög nehéz, rozsdásodó vacak acélhoz! Ez legyen az én "keresztem". Ennyi.biggrin.png


Edited by talpfa, 2024. August 09. - 08:31.


#9
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

még puffogok egy kicsit a felni fékek, meg esetleg a mechanikus váltók kapcsán. néhány éve volt még egy kósza gondolatom, h vennék egy modern bringát. árban, meg még néhány szempont alapján 2 bicó tetszett. a Bianchi Aria, és vlmelyik Wilier aero gép. akkor még a kormánynál nem volt elrejtve a bovdenezés. annyi kompromisszumot kellett volna kötnöm, h egyiknek sem volt menet a középcsapágyban. hozzáteszem, h nem is komplett bringa kellett volna, csak a vázszett, de kevesebbre jött ki a komplett bringa, mint a vázszett. na azokat láttam úgy, h még nem túl nehéz szerelni, de mégis modern. egyébként egy 10-es Record-ot szerettem volna rakni rájuk.

 

mostanra már nem lehet kapni ilyen bringákat. csak tárcsafékest. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Ez tényleg állat. Szinte már inkább műtárgy, mintsem bicaj. Nagyon klassz, ügyesen ötvözi a régit és újat.

ez a bringa sajnos rohadt drága, de sztem a legtöbb embernek elég lenne a felnifék. mostanra elérte a hazai fb országútis nép azt a szintet, h hülyének nézik azt, aki nem akar tárcsaféket használni. meg aero bringát, meg a f@szom tudja még mit. azzal jönnek a hangadók, h esőben így, meg úgy. aham. mondjuk a tárcsaféktől még nem lesz jobb a kerékpár kezelése, meg esőben ugyanúgy nem fog tudni menni, mint szárazon, de ez már mind1 is. mondjuk ugyan ezek a zemberek tudnak panaszkodni arra is, h pl egy kcs csere komoly pénzekbe kerül egy aero bringán, egy jobb szerelőnél, aki nem csinál kókány munkát. 


  • Kisherceg and talpfa like this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#11
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,999 posts

https://www.colnago....-rim-brake-bike wub.png


Ez tényleg állat. 🥰 Szinte már inkább műtárgy, mintsem bicaj. Nagyon klassz, ügyesen ötvözi a régit és újat.
  • donciccio and talpfa like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#12
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

https://www.colnago....-rim-brake-bike wub.png


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#13
madgab

madgab

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts
Pont ezt néztem ma, élőben is gyönyörű az új Stumpjumper.

végre egy ötletes build video. maga a bicaj tulajdonképpen lényegtelen :)



#14
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,999 posts

végre egy ötletes build video. maga a bicaj tulajdonképpen lényegtelen :)


  • madgab likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#15
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

azt nem mondanám, hogy tetszik (nyeregcső például), de látszik, hogy komoly munka volt benne. 5.86 kg. https://www.pinkbike...obike-2024.html

aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92

 

p5pb26902468.jpg


Edited by zscs, 2024. July 09. - 20:21.


#16
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

Nicolai Argon GX Pinion

Tetszik a kerékpár, alkatrészek is de ezt a kábelezést már nehezen szoknám meg. 

Elkezdtem konfigurálni de drop bar kivitelben végtelenül soknak tűnik....

 

nicolai.jpg

 



#17
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,999 posts
Az első szép, bár az integrált fejcsapi nem szimi. És miért nincs hozzá saját acél villa? Lehetőleg könnyű, finom, hajlított.

A második jópofa, kéne. De mikor "jönnek rá", hogy ennyi erővel lehetne fullmerev 29er is? Akár egyenes vagy rizer kormánnyal, vaaaagy valami altbar megoldással? Ugyanott lenne tömegben, kényelemben, nem lenne lassabb és még irányítható is lenne..

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#18
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 496 posts

https://www.youtube....h?v=D4Z4CpFqWqg

 

 

https://www.youtube....6g6QZswsoA&t=4s


Edited by talpfa, 2024. June 14. - 12:10.


#19
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nos, szinte minden értelemben véve jöjjön egy klasszikus: https://www.pinkbike...m-hardtail.html

 

p5pb26756909.jpg

Klasszikus design, konzervatív fejcsőszög, külső bowdenezés.


  • karakoram, Rabbit, donciccio and 1 other like this

#20
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,999 posts

Az "első" gyártó, akinél azt látom, hogy nem felejtette el, ami egyszer már tök jól kitaláltak a 90-es években, hogy a bovdeneknek a felső csövön van a helyük! Na jó, a tárcsaféknek muszáj lent mennie. De mennyivel praktikusabb így, nem kell a középcsapágyra a műanyag bovden bujtató, a berohadó csavarral, messze a sártól.....

 

Szóval mindegyik tetszik...wink.png

 

https://www.cinelli-...leg-easy-travel

 

nekem is tetszik, bár nekem (a kormánya miatt) az interrail a kedvencem. :) de az easy travel villája jobban bejön a hajlítás miatt.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"