Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Túra tervezés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
57 hozzászólás a témában

#41
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Végigolvastam az egész topikot újra (nem volt nehéz). Robi, ha rám hallgatsz elindulsz itthon egy hosszabb túrára és átgondolod, mire van szükséged és mire nem. A futó tényleg jó dolog, de acélból és vastag kerékkel igencsak megtudja keseríteni az életet...
A futó biztos tuti dolog (még nem próbáltam), de azt is te mozgatod és nem mindegy, hogy mit és hogyan.

Zsizsi: Lehet élek a lehetõséggel, ha más nem egy Szlovák túra kapcsán, nekem is szívem csücske a Tátra.


#42
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Gyerek szállító:
Nem rossz ötlet, mert ezekben is lehet csomagot szállítani - bár még nem vettem szemügyre ilyen célból - viszont két dologra figyelj.
Egy, valójában mekkora a terhelhetõsége, kettõ, egy vagy két személyes a szállító. Ha két szeméélyes, akkor felejtõs, túl széles lehet.
A saját készítésûben lehet gondolkodni. Nem kell túl méretezni, elég a 15-16-os vékonyfalûú acélcsõ is. Ebbõl is 6-7 körüli futót lehet készíteni.
Viszont nem érdemes magasítani, elég a 16"-os kerék, hiszen ha megmagasítod, akkor romlik a stabilitás, ami az egyik fõ elõnye a szerelvénynek. Ne kísérletezz elsõre, majd a második, harmadiknál! :)

#43
Ted.Robert

Ted.Robert

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Nekem nagyon megtetszett ez az utánfutós dolog, csak egy kissé soknak találom az árát. Lehet megér annyit, meg biztos nagyon fasza is, csak kb. 40.000 Ft.
Több kérdésem is lenne ezzel kapcsolatban, hogy minél olcsóbban megússzam:

  • Mit gondolsz arról, hogy egy kétkerekû, gyerekszállító kocsit egy kicsit átalakítani. Hiszen ezek sokkal nagyobbak, fedettek, és adott esetben, akár egy-két gyerek is beleférhet. (vagy a kedvenc kutyám). Szóval gondolom láttál már ilyet, úgyhogy nem is ecsetelem tovább, két kerék, két személyes, biztonsági övvel, stb. Szóval, ebbõl kivenni a felesleges cuccokat, megpakolni, és vastagabb, vagy nagyobb kerekeket belerakni. (ilyet lehet tudnék szerezni olcsóbban)
  • Kereszt apám, nagyon ügyes és kitûnõen hegeszt és szerintem megtudna csinálni egy ilyen egykerekû utánfutót, hagyományos acél cuccokból. Itt annyi a kérdésem, nem lesz mocsok nehéz? Ennek a megoldásnak komoly elõnye lenne, hogy belelehetne tenni nagy kerekeket, meg lehetne variálni, magasítani stb.

:nice:



#44
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Utánfotóval túrázni a legjobb! Ebben az évben tekertem vele elõször,és nem bántam meg!!! Elõnye:
- alacsony a súlypont, stabilabb a szerelvény
- könnyebb pakolni, nagyobb terhet is elvisz (típustól függõen, 30-40 kg)
- stabil, jó az egyenes futása (engem óvtak a magas tempótól, mondván ott már instabillá válik az egész szerelvény, de haver állítása szerint - csak nála volt kilóméter óra - 65-68-as tempóval is ereszkedtem)
- még oldaltámasz nélkül is könnyen leállítható az egész, nem borul fel
- jól lehet rajta menet közben ruhát szárítani! :)
- még mindég szabad marad a csomagtartód plusz táskák számára
Hátránya:
- hoszabb, több hely kell neki
- gyakorolni kell vele a tolatást
- szûk ívû megfordulásnál figyelni kell
- vonatra felpakolás kicsit macerásabb, bár leoldani a bringáról egy mozdulat
- tartaléké belsõ és külsõ kötelezõ hozzá!! 16"-os kerék miatt!

Nem vészes az áruk, bár ez mindenkinek relatív.
Az amit én vettem egy TW Bents modell, 42 ezer volt. Van gyenge pontja, ezt kijavítom még.
Amit viszont érdemes - szerintem - az a BOB Yak. Ez picit drágább, de valamivel nagyobb is, erõsebb - CroMo csövekbõl van - viszont ott is van gyenge pont, amit javítani kell. Tehát jobb, ha csinálsz egyet! :)
Létezik dupla kerekû változat is, ilyen a holland Radical Design Cyclone modellje. Ez egy hitech modell, - az ára is az, 100 ezer ft.-, viszont a tároló kapacitása 100 liter, és 40 kg-al terhelhetõ, plusz frankó tároló bag is jár hozzá. De ez egy másik véglet.
Saját kezûleg 30-35 ezerbõl is kihozható egy futó.
Könnyû terepen mentem az enyémmel, no problem, csak az alacsony hasmagasság okoz néha problémákat. Ez azt jelenti, hogy erdei dûlõutakon, dózeren, köves lejtõkön haladtunk, probléma mentesen. Egyetlen hely volt - még itthon M.o-on, - ahol segítség kellett ahhoz, hogy lecsatolás nélkül átjussak, de ott csak mountival lett volna szabad átkelni!
Mindenképpen csak javasolni tudom hosszútávú túrákhoz az utánfutót!

#45
Ted.Robert

Ted.Robert

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Nekem is nagyon tetszenek a képek. Ide mindenképpen elakarok majd menni én is.:cool2:
Amit érdekesnek találtam a bicikliddel kapcsolatban, az az utánfutó volt. Úgytudom hogy mocsok drágák, de megéri venni egyet? Kényelmesebb vontatni egy olyan szekeret, mint totál megpakolni a bicót? Hogy viseli a kisebb-nagyobb terep utakat, ösvényeket?

Ami a telót illeti, én is Rock Shox párti vagyok, de mivel még nem volt Fox telóm, így nem tudok arról negatívan nyilatkozni, ha csak azt nem hogy nekem túl drágák :cry:.

#46
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás

Jók a képek a Tátrai túrádról. Kedvet kaptam én is a dologhoz, nyáron menni kéne valamerre, persze idõm és buxám sem engedi a több hónaos túrát, de egy kissebb ismét jól esne.
Én RS párti vagyok, de azokkal sem szivesen indulnék el egy Ausztrál útra, egy nyugat Európaira igen, mert ott elég sûrûn laknak. (De ez az én véleményem)
Az Olasz próbaút mindenképp jó ötlet, ha még nem voltál igazán nagy hágókon akkor mindenkép.


Na ja, Tátra a régi sláger nálam - nosztalgia - Aussziba meg naná, hogy merev villa lesz elöl. (A kenguruk, szarul javítanak telót!) Az EU-ban nem izgat a dolog, itt van hol javíttani.
Ha nyáron még van kedved tekerni egy hosszabbat üzenj, minden nyáron csavargunk valamerre.

ps.: a túra társhoz annyit, haverral 16 éve tekerünk évrõl-évre együtt. Már nem okozunk egymásnak meglepetést.

#47
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Jók a képek a Tátrai túrádról. Kedvet kaptam én is a dologhoz, nyáron menni kéne valamerre, persze idõm és buxám sem engedi a több hónaos túrát, de egy kissebb ismét jól esne.
Én RS párti vagyok, de azokkal sem szivesen indulnék el egy Ausztrál útra, egy nyugat Európaira igen, mert ott elég sûrûn laknak. (De ez az én véleményem)
Az Olasz próbaút mindenképp jó ötlet, ha még nem voltál igazán nagy hágókon akkor mindenkép.


#48
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás

Komolyan hangzik a bringád. (kíváncsi vagyok hogy nézhet ki. Ha nem probléma tudsz esetleg egy képet mutatni)
Másfél éve intenzíven szerelek bicókat, úgyhogy a tapasztalat, szerelés téren megvan. Ha megvannak a megfelelõ szerszámok, akkor kevés dolog van a bringámon, amit ne tudnék megcsinálni, csakhogy nem vihetem magammal a 3 szerszámos ládámat.
Milyen szerszámokat, érdemes vinni? Térképekbõl tudsz valamit ajánlani?
Hírtelen megfordult a fejemben, hogy, növeljem a hely ismereteimet, kikéne menni vonattal Olaszországba és kint gurulni egy kicsit, majd vissza vonattal, vagy biciklivel. Kb. 20.000 Ft a MÁV oda. Mit gondolsz errõl?


Képek:
http://picasaweb.goo...1/2008NyRiTRaI#
Milyen szerszámot vigyél?
- centírozáshoz - küllõkulcs, csavarhúzó, meglepõ, de racsni leszedõ is kell!
- láncbontó, patent szem,
- imbusz készlet, egy kombinált fogó, ha van a gépeden anya, akkor villáskulcsok,
- gumileszedõ - itt nem elõny a mûanyag
- kónuszos agyhoz kónuszkulcs
Nagyon nem kell túlspilázni, de pl. tartalék alaktrészeket kell vinned. Küllõket - ha elöl-hátul eltérõ méretû, akkor mindkettõbõl min. 10-10 db, lánc, bovdenek, belsõ gumik. Külsõ gumiból csak akkor, ha standard gumit viszel, léteznek erõsített verziók kifejezetten hosszútávú túrákra, nagy terheléshez (Schwalbe Marathon XR, Cintinental travel contact, Maxxis Overdrive...) Nehezek, de elpusztíthatatlanok.
Ha visszafelé is bringával tervezed, akkor a 6000 km-re kell egy új lánckeréksor is, új láncal.
Térképre javaslom, keresd fel a Térképkirályt, budapesten a Szugló utcában. Náluk minden beszerezhetõ, térkép, útikönyv, és szakértõ segítséget is kapsz.
Ha társal mész az útra, valóban jó ötlet, hogy elõtte megpróbáljátok elviselni egymást, tehát megéri egy próba túra, akár itthon is.
Olaszország jó célpont lehet, fõleg az északi rész, de ne elsõre menj - ha csak nincsen már nehezebb túrákban tapasztalatod - mert az Olasz Alpok és a Dolomitok kissé meredekebb, mint az Északi Közép-hegység. :)

Röfike, a telót illetõen igazad van, erre utaltam egy korábbi postomban, de az az igazság, hogy az elmúlt 23 évben rengeteget túráztam, és tény, van élet merevvillával is, de jelenleg kényelmeskedek. Jövõre viszont valszeg kicserélem, kerül bele egy CroMo merev a KONA-tól. A FOX meg megy cécóba.

ps.: a FOX még sosem hagyott cserben! :D

#49
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás

Érted, terheletlenül tilos a használat! Spécciális!
:D

Ebadta kölke! Elkomolytalankodja itten a tudományosan megalkotott elmélkedésemet! Kapsz a képedre olyat...:D
Milyet is?:chin:

#50
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás

A német TUBUS cég készít CroMo csövekbõl könnyû, de rendkívül erõs csomagtartókat, illetve titánból is gyártanak. Ezek min. 40 kg, max 55 kg terheléssel használhatóak!

Érted, terheletlenül tilos a használat! Spécciális!
:D

Jó utat mindenkinek!
Örök élmények, ez az élet, hajrá!

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#51
Ted.Robert

Ted.Robert

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Komolyan hangzik a bringád. (kíváncsi vagyok hogy nézhet ki. Ha nem probléma tudsz esetleg egy képet mutatni)
Másfél éve intenzíven szerelek bicókat, úgyhogy a tapasztalat, szerelés téren megvan. Ha megvannak a megfelelõ szerszámok, akkor kevés dolog van a bringámon, amit ne tudnék megcsinálni, csakhogy nem vihetem magammal a 3 szerszámos ládámat.
Milyen szerszámokat, érdemes vinni? Térképekbõl tudsz valamit ajánlani?
Hírtelen megfordult a fejemben, hogy, növeljem a hely ismereteimet, kikéne menni vonattal Olaszországba és kint gurulni egy kicsit, majd vissza vonattal, vagy biciklivel. Kb. 20.000 Ft a MÁV oda. Mit gondolsz errõl?

#52
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Bár én csak két hetes bicótúrán jártam max, de azért szeretnék hozzászólni a dologhoz.
Nagyon fontos az is, hogy kivel (kikkel) mész. Néha egy jó társ mindennél fontosabb. Jó ha elõtte csináltok egy pár napos, hetes túrát itthon, mert lehet két hét után tele lesz vele a hócipõd és inkább egyedül vágsz neki az útnak. Szerintem a cangád rendben van, de a vadkemping a nyugati országokban tényleg necces.
Néha számolj kempingel is, ott tudsz fürödni és ki tudod mosni a cuccodat (szárítás?). Alagutakban sehol sem lehet bringázni, erre is figyelj, mert sitt lehet a vége.
Zsizsi: Tuti cangád lesz biztos, de a villa szerintem nem igazán erre a célra való. Ha nyûgöd lesz vele hol tudod megcsinálni? (Next Shop 200km)


#53
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás

Az szép lesz.
Repülõn viszed a biciklidet, vagy majd ott veszel egyet?
De csak óvatosan. Fantasztikus hely lehet, bár még nem jártam ott. Nagyon érdekelnek a bûnözõk, így olvastam egy két sorozat gyilkosról akik Ausztráliában tevékenykedtek. ...


Jaja, repülõn, teherszállítón.
A bringát itthonról viszem, idén készült el - a váz YASEC munka - és spec túrára lett kihegyezve, ezért CroMo a váz, a csomitartó, Rohloff agy, AVID BB7-es fékek, Brooks nyereg, SON agydinamó, B&M automata világítás, FOX teló - ez az egy pont, ami ellene van az elveimnek, de hosszú túrán kellemes - ilyesmi.
Ausztráliában még nem jártam, de Újzélandon már igen. Aussziban viszont sok rokonom él - illetve nagy a család - és több barátom van, úgyhogy némi szállás probléma megoldva, de csak középkeleti régiótól délre van így.
Sorozat gyilkosok!?
Neem, köszi, de nem kérek belõlük, különben is, kengurút akarok látni, meg édi koalamacit! :D

Amúgy, amit írtál a bicódról, hogy XT-szett van rajta, az jó, nagyon jó, strapabíró és megbízható. Ha még új, akkor csak egy rutin szerviz kell neki az indulás elõtt, és némi tartalék alkatrész az útra, és hajrá. Ha már van benne pár ezer kilcsi, akkor nagygenerál és hajrá!
Ja, van némi mûszaki érzéked a kerékpár szereléshez? Mert az nem árt. Ha nincs, vegyél némi leckét.:)

#54
Ted.Robert

Ted.Robert

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Az szép lesz.
Repülõn viszed a biciklidet, vagy majd ott veszel egyet?
De csak óvatosan. Fantasztikus hely lehet, bár még nem jártam ott. Nagyon érdekelnek a bûnözõk, így olvastam egy két sorozat gyilkosról akik Ausztráliában tevékenykedtek. ...

#55
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Ellenkezõ irány.
Ausztrália.
Persze nem mindvégig nyeregben. Tekerés csak ott lesz, - északról délre, keresztül a kontinensen - addig elvisz a nagy madár.
Más.
Az, hogy alu a váz, még nem baj. Azzal kell tisztában lenned, hogy a gyártó milyen felhasználásra ajánlja azt a vázat. Ha ebbe beletartozik a hosszútávú túrázás, akkor nem kell parázni. Arra törekedj, ogy semmi feleslegeset se vigyél magaddal, csak azért, mert megszoktad, hogy az adott holmi, -ik, körülötted vannak a mindennapi életed során.
Sokszor át kell gondolni, hogy mit viszel magaddal!
A csomagtartót viszont vedd komolyan, nekem már többször is letörtek az alu csomagtartók, így az egy hosszú túrán nagy kockázatzot jelentenek! A német TUBUS cég készít CroMo csövekbõl könnyû, de rendkívül erõs csomagtartókat, illetve titánból is gyártanak. Ezek min. 40 kg, max 55 kg terheléssel használhatóak! Megéri.

#56
Ted.Robert

Ted.Robert

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Köszönöm az infókat!
A Biztosítás, nálam az elsõ helyen áll, nem örülnék neki, ha egy baleset után egy vaskos csekk várna itthon. sok-sok 0-val a végén. :'(
Úgyhogy erre asszem min. 40.000 Ft-ot kell hogy elkülönítsek. Viszont a nagy kérdés az, hogy mennyi pénzbe lesz a végén. Hiszen, ha csak 100 napig fog tartani (csak a szorzás miatt) és napi mondjuk átlag 3.000 Ft a kaja, meg ilyesmik és másra nem költök, akkor az is már 300.000 Ft.
Én arra gondoltam hogy a mostani biciklimmel megyek, csak az egy alu vázas KTM, XT cucokkal, és bár egy nagyon klasz gép, de túl sok rajta a meghibásodási lehetõség. Azonkívül sajna alut nem mindenhol hegesztenek, így ha eltörik a vázam, akkor vehetek kint egy másikat, és bár elbeszélgetek angolul, nem biztos hogy sikerülne kikoldulnom a hozzá szükséges szerszámokat.

Ha megkérdezhetem nálad mi a tervezett célállomás?

#57
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Aggyisten! :)

Szép túra, felkészülni is szép munka, ha elõször csinálod, ezért érdemes rá kellõ idõt fordítani, hogy az élmény is maradandó legyen!

Elõször is, mivel vadkempingben gondolkozol, érdemes felkeresned azon országok követségeit, turisztikai szövetségeit, ahol áthaladsz, és tájékozódnod arról, hogy viseltetnek a vadkempingezõkkel. (Engem az USA-ban, Colorado-ban bevágtak két napra a sittre!)
Másodszor.
Pontos útvonal terv, alternatívákkal - bár mindenre nem tudsz felkészülni úgysem. Pontos térképek - erre mindenképpen kell pénzt áldozni!
Pénz.
Jó ha van, fõleg annyi, amennyi kell! ;) Errõl is érdemes elõre tájékozódni, hiszen ekkora úton biztos, hogy lesznek váratlan helyzetek, és ezeket sokszor csak pénzel lehet megoldani. Bár, ha jó a beszélõkéd, az is kihúzhat a csávából!
Az országokat jellemzõ szokások, sajátosságok, stb...
Jó, ha elõre megismered ezeket, sok kellemetlenségtõl megóvhat.
Nyelvismeret. Ehhez nem fûzök semmit.
Bringa, felszerelés.
Bringából strapabírót, megbízhatót. Ha nem vagy eleresztve pénzel, akkor a legegyszerûbb megoldás lesz a nyerõ. Semmi teló, egyszerû strapa váltószerkezet, lehetõleg erõs CroMo-váz, és hasonlóan CroMo csomagtartó. (Ezt még lehet részletezni. Én idén készítettem egy "örök életû" túragépet, mert én is egy hosszú túrának vágok neki.)
Felszerelés.
Nem kell rá milliókat költeni, de a sátor, derékalj, hálózsák a legjobbak közül kellenek. Ugyanígy érdemes a fõzõbõl is olyat keresni, ami sokféle üzemanyaggal üzemeltethetõ. Ehhez mindenhol beszerzhetõ üzemanyag, bár Spanyolország felé menet Európában jársz majd, ahol ez nem jelent nagy gondot. /Bár Francia országban néha éri meglepetés az embert./
Jó minõségû aláöltözetre szükséged lesz, ugyanígy nem spórolhatsz az esõruházaton sem. A ruházatból célszerû kerékpáros öltözetet venni, mert könnyû, nem gyûrõdik, gyorsan szárad, könnyen mosható...stb.
Egy szandál, egy bakancs, ami nem ázik át.
Biztosítás.
Ebbõl viszont a legjobbat. EU egészségügyi kártya - ingyenes, de kötelezõ -, bringás biztosítás - fullosat, 10 ezer/év - személyi baleset biztosítás, ami az egész EU-ban érvényes.

Elsõre ennyi.
Jó munkát!!

#58
Ted.Robert

Ted.Robert

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Üdv Mindenkinek!
Több kérdésem is lenne, amikben remélem kapok majd némi segítséget.

Elõször is a tapasztalt túrázók segítségét kérném.
Szeretnék egy hosszabb túrát szervezni. Még sosem voltam ilyen túrákon, de tavasszal szeretnék eltekerni Spanyol országig, és vissza. Olyan dolgok érdekelnének, hogy mikre figyeljek oda, mit kell vinni egy ilyen "vadkempinges" túrára, mennyi pénzt tegyek félre, milyen biciklivel vágjak neki, ... , szóval minden ami csak ezzel kapcsolatos.

Másodszor minden bringa õrültnek:
Keresek, 3 olyan, hozzám hasonlóan elmebeteg bringást, akinek van kedve, ideje, pénze, elszántsága, egy körülbelül 3-4 hónapig tartó vadkempinges túrára. A célállomás Santiago de Compostela (Spanyol ország). Térképen ez kb. 3.000 km, de gondolom legalább a duplája lesz a hegyek miatt.