Jelentkezz be Regisztrálj
Túra tervezés
#21
Írta 2008. október 26. - 08:59
#22
Írta 2008. október 25. - 21:11
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#23
Írta 2008. október 24. - 13:18
hm...európai viszonylatban nem sok szükséged lesz rá, de ha már megkérdezted.
lehet venni, Bp.-en vettem mindég, a hegyisport Boltban, a Ráday utcában. Max. akkor jó, ha gyümölcsöt akarsz mosni. A szilárd szennyezõdéseket nem tudod eltávolítani vele.
Ettõl praktikusabbak a kézi vízszûrõ szivattyúk. Könnyû kezelni õket, sokoldalúak, és "csak" szûrõt kell cserélni bennük. Gyakorlatilag ivóvizet csinálhatsz velük a szennyvízbõl. Bár többe kerül, mint egy doboz víztisztító tabletta, de többet is nyújt.
#24
Írta 2008. október 23. - 19:44
Váltókarom van, nem nagy szám, nem a hozzátartozó, de mivel ajándék volt megteszi. Hátsó és elsõ váltót kell hogy vegyek, de ezeket úgy tervezem 20.000-bõl megoldhatom. (aztán lehet nem :chin:)
#25
Írta 2008. október 23. - 19:12
nem, és az elsõváltó is maradhat, sõt az picit is jobb is a shimano (legalábbis ha xt-rõl beszélünk)Megfontolom a tanácsodat, de nem vagyok annak a híve, hogy kicsivel olcsóbbat vegyek valamibõl, amit csak tesztelés idejéig használok, majd veszteséggel eladom, és megveszem ugyanazt, amit eredetileg akartam.
Ami a súlykülönbségen felül érdekes, az az ipari csapágyas görgõk. (ha jól tudom)
Igazából az a nyûgöm, hogy vajon megéri-e (itt körülbelüli használt árakat írok)Összesen: kb. 40.000 Ft. (kerekítéssel)
- kb. 15.000 Ft hátsó váltó
- kb. 7.000 Ft elsõ váltó
- kb. 17.000 Ft váltókarok
Ha cserélném a fenti cuccokat, akkor kell cseréljek láncot is meg racsnit is, ha shimano cuccaim vannak?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#26
Írta 2008. október 23. - 18:55
Ami a súlykülönbségen felül érdekes, az az ipari csapágyas görgõk. (ha jól tudom)
Igazából az a nyûgöm, hogy vajon megéri-e (itt körülbelüli használt árakat írok)
- kb. 15.000 Ft hátsó váltó
- kb. 7.000 Ft elsõ váltó
- kb. 17.000 Ft váltókarok
Ha cserélném a fenti cuccokat, akkor kell cseréljek láncot is meg racsnit is, ha shimano cuccaim vannak?
#27
Írta 2008. október 23. - 16:58
próbáld x7-el. kb tudja ugyanazt mint az x9 legfeljebb nehezebb. jó eséllyel nem akarsz majd visszatérni shimanóraÜdv mindenkinek!
.
[*]Mit gondoltok a Sram X-9-es váltó rendszerrõl? Azon gondolkodom, hogy kipróbálom. Csak egy kissé drágának találom. Sokkal húzósabb az ára, mint mondjuk az új Shimano XT-ké.
[/LIST]
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#28
Írta 2008. október 23. - 16:20
Üdv mindenkinek!
Jankó: mondj légyszi min. 5 példát. :chin: Én elhiszem hogy vannak elõnyei, csak nem sok jut az eszembe.
1. Itthon egy anyuka elmehet 2 év GYED-re, majd 1 év GYES-re. Ellentétben pl. Angliával, ahol valami nevetséges idõpontig kap csak szoc. ellátást. Meg is látszik a brit fiatalságon, hogy akkor nem volt az anyjával, amikor leginkább kellett volna... (Nálunk ez a szempont sokat nyomott a latban amikor hazajöttünk, és végül a második gyermekünk is itthon született meg.)
2. Mivel még az elmúlt évtizedekben sem voltunk emigrációs célország, a magyar "nagy"városokban az ember színe még mindig fehér. Hongcouver-ben (Vancouver) minden sárga, Manchester-ben órákig kell mászkálnod, hogy mást is láss, mint indiait vagy pakisztánit. Marseilles-be érve pedig sokáig azt hittem, hogy a hajónk tévedésbõl Afrikában kötött ki. Bocs, ha valakit bántok ezzel, de én bizony fehér környezetben érzem jól magam. "Hasonló a hasonlónak örül."
3. Kimész egy normális helyre dolgozni, és pár év után azt veszed észre, hogy jé, tudsz venni egy lakást itthon. Egy német vagy egy angol talán megspórolta az elsõ részletre valót...
4. A nõink és az ételeink nagyon ott vannak! (Nem a hazafiságból, hanem tapasztalatból mondom.)
5. Én személy szerint le vagyok nyûgözve a magyar nyelvtõl. Kétszer-háromszor gazdagabb a szókincsünk, mint egyes világnyelveké. Ez nem csak arra jó, hogy árnyaltabban fejezhessük ki magunkat, de lehetõvé teszi pl. József Attilát is....
6. (bónusz): Tokaji Aszú (vagy édes szamorodni vagy máslás vagy fordítás)
#29
Írta 2008. október 23. - 12:30
Jankó: mondj légyszi min. 5 példát. :chin: Én elhiszem hogy vannak elõnyei, csak nem sok jut az eszembe.
Használtbicókkal foglalkozó, árusító boltban dolgoztam kb. 2 évig. Minden 4. vevõnk úgy jött oda, hogy ellopták a biciklijét, és szeretne egy másikat. Minden 10. vevõt, elcsapták kocsival, és ezért kellene neki új bicikli.
Vajon más országokban is ilyen rossz lenne a statisztikám?
Elõször Szlovénia érdekelne, mert az közelebb visz Olaszországhoz. De ha, lenne bárki, aki szívesen tekerne, más merre, én szívesen csatlakoznék hozzájuk.
Két kérdés:
- Tudna valaki néhány infót adni a víz tisztító tablettákkal kapcsolatban. Hosszabb túrákhoz mindenképpen akarok vinni egy dobozzal, csak nem tudom hogyan is mûködik, ill. hol lehet venni ilyeneket.
- Mit gondoltok a Sram X-9-es váltó rendszerrõl? Azon gondolkodom, hogy kipróbálom. Csak egy kissé drágának találom. Sokkal húzósabb az ára, mint mondjuk az új Shimano XT-ké.
#30
Írta 2008. október 23. - 01:03
#31
Írta 2008. október 22. - 22:24
jó példa, mióta varratott öltönyöm van, azóta gyakrabban járok színházba, sõt gyakrabban hordom, mint az elõzõ boltit....Yasec Mester nevében is köszi! Valóban nagyszerût alkotott, olyan, mint egy mérték utáni öltöny. Nem szorít, ne nyom és nem akarod levenni!
on.
((bakker kell egy yasec:D, na jó nem is))
#32
Írta 2008. október 22. - 19:33
Zsizsi, melyik Brooks modellt használod, és mennyi idõ alatt tört be? Nekem 500 km után (rendszeres Proofide-os ápolás mellett) is zsibbasztja a répát. Az igaz, hogy a seggemnek már most is egy álom (annak nem is volt kényelmetlen újkorában sem), nadehát....
Jut eszembe: Yasec Mester megint gyönyörût alkotott! Gratula!
BROOKS B17 Special Black. Nos, nekem az elsõ perctõl kezdve sem törte, úgyhogy nem figyeltem rá. (Még csak kétszer kenegettem.) Azért figyelj a jó beállításra, nekem nem zsibbasztja a répát!
Yasec Mester nevében is köszi! Valóban nagyszerût alkotott, olyan, mint egy mérték utáni öltöny. Nem szorít, ne nyom és nem akarod levenni!
Utánfutóból már csak két alternatíván gondolkodom. Az egyik: csináltatni egyet, acélból vagy aluból. A másik: venni egy egyet. Gyerekszállítón már nem gondolkodom.
Ami a túrát illeti, bár még csak terv és lehet hogy semmi sem lesz belõle, de pillanatnyilag MENNNNI AKAROK!!!!!
Legalább a környezõ országokba. Tudni akarom hogy vajon más országokban is olyan "szar" a helyzet, mint itt. Látni akarom, hogy hogyan lehet még máshogy élni.
:beer:
Nos, ha sk készítesz futót, az aluhoz komoly felkészültséggel kezdjetek neki! Körültekintõ méretezés, kiváló anyagminõség kell. Az acél könyebb, és olcsóbb is, ráadásul nem vészes a súlya sem. Én is acél futót használok, és csak 1 kg-val nehezebb az alu változatnál.
Környezõ országokban mi a helyzet? Nos, ha Szlovákiát nézem - bringás szemmel - akkor nem is rossz! Jó utak, klasszul kitáblázott túraútvonalak - még közúton is - de az ország különbözõ térségeiben eltérõ - nagyon is - az infrastuktúra. Mindenesetre klassz ország! Lengyeleknél is hasonló a helyzet, bár én kissé elfogult vagyok velük.
De ha egyszer lesz lesz módod távolabra eljutni... huhuhuhúúú! Mindenesetre nagy kaland!
#33
Írta 2008. október 22. - 16:44
. Tudni akarom hogy vajon más országokban is olyan "szar" a helyzet, mint itt.
off
Nem OLYAN szar. Másmilyen szar. Másutt más dolgok nem mûködnek. Sokfelé sokszor próbálkoztam már, és hidd el, hogy ennek az országnak is vannak elõnyei. (Bár ezt magam is rendre elfelejtem, vagy legalábbis nehéz szem elõtt tartanom.)
on
#34
Írta 2008. október 22. - 16:38
Ami a túrát illeti, bár még csak terv és lehet hogy semmi sem lesz belõle, de pillanatnyilag MENNNNI AKAROK!!!!!
Legalább a környezõ országokba. Tudni akarom hogy vajon más országokban is olyan "szar" a helyzet, mint itt. Látni akarom, hogy hogyan lehet még máshogy élni.
Van egy anekdota:
"
Megy a fehér ember az úton, meglát egy indiánt feküdni az út mellett. Oda megy és megkérdezi: Miért nem dolgozol?
Mire az indián: Miért dolgozzak?
Erre a fehér ember: Ha dolgoznál, lenne pénzed, idõs korodra nyugodtan heverészhetnél.
Erre az indián: Hiszen én már most is heverészek.
"
(Nagyon tisztelem az indiánokat. És remélem ezzel a pár sorral nem bántottam meg senkit.):beer:
#35
Írta 2008. október 22. - 13:38
De azért is megcsinálom valamikor az igazi NAGY túrát, legalább egyszer az életben!!!
Úgy sejtem, közülünk többen is hasonló cipõben járnak. Ezért is örülök, hogy ez a topik létrejött. Lehet, hogy itt fog majd összeszervezõdni a Grand Trek.
Zsizsi, melyik Brooks modellt használod, és mennyi idõ alatt tört be? Nekem 500 km után (rendszeres Proofide-os ápolás mellett) is zsibbasztja a répát. Az igaz, hogy a seggemnek már most is egy álom (annak nem is volt kényelmetlen újkorában sem), nadehát....
Jut eszembe: Yasec Mester megint gyönyörût alkotott! Gratula!
#36
Írta 2008. október 22. - 11:40
Széles, bár ez nem akkora baj. De nem mindig elõnyös.
A bringához való kapcsolat sem a legjobb, amiket eddig néztem, meg amilyen nekem is van (Mali katalógusban 27 oldal, ilyet vettem, de használtba jóval olcsóbban.) egy rugón keresztül van megoldva a "csukló" és ez lefelemenet, meg rosszabb úton löködi a bringát.(mint a nyergesvontatónál, mikor kivan kopva a királycsapszeg) (valószínûleg kicserélem kardánkeresztes megoldásra, de túrához csinálok egy egynyomút)
Ha utánfutót húzol legyenek nagyon jó fékeid, bár az alpokban sem árt.
Rómában 3x voltam bringával iskolai csoporttal (elsõn diákként aztán kísérõi státuszban), ugyhogy ott sok bringán amik általában elõjöttek a defekt meg kerék gondok nyolcas a bénánfékezéstõl és egymásba rohanástól, de ezek sem voltak gyakoriak, véleményem szerint ha nem történik nagyon extrém dolog akkor pár defekt, meg a hajtáslánc kopása amivel számolnod kell. De azért vigyél pár tartalék alkatrészt, szerszámot.
Olaszoknál és Spanyolban is a tolvajokkal azért vigyázz, kb 100 méterre ettünk a kocsitól és megpróbálták feltörni.
Biztosítás is fontos, a második úton Róma külvárosában elestem fejre, 5 nap kórház (biztosító fizette, nekem csak pár papírt kellett a kórházban aláírni) került 2036 euro-ba, ez volt 2002-ben.
Szép túra, én is szeretnék hasonlóban részt venni, megint, de sajnos nem fér bele szabadidõ ügyileg, úgyhogy maradnak a pár napos max 1 hetes túrák belföldön. (Bár nyáron lehet egy Passau-Gyõr bejátszik majd)
#37
Írta 2008. október 21. - 21:53
#38
Írta 2008. október 21. - 21:38
http://picasaweb.goo...i971/TRaBringK#
#39
Írta 2008. október 21. - 21:08
Lássuk a képeket. Nekem papírképem van, scannerem pedig nincs...
Mi Horvátországot jártuk be többször is.
#40
Írta 2008. október 21. - 21:03
A futóhoz: idén 39 kg súlyal tekertem vele végig a túrát. Tény, megdolgoztat, de használható. Sõt, én azt hiszem, praktikus, még a súly ellenére is. Ja, nem kell combos külsõ rá, és egyébként csak a meredek felfeléken veszed észre, de azt hiszem teljesen mindegy, hogy a súlyt a bicón, vagy a futón viszed-e. Ellenben ha futód van, nem terheled a csomagok súlyával a hátsó kereket, ami így tutkó, hogy nem megy tönkre.
Ha viszont csak a csomagtartón viszed a csomagokat, mindenképpen ajánlom az elsõ csomagtartót is, az elsõ villára. Ezzel lehet kiegyensúlyozni a bringát, ami egyébként durván farnehéz lesz. Én hosszú évek óta így túráztam.
Mindjárt elõások ilyen fotókat is.
A döntés nála van!